MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Ik doe het nu ook en probeer al mijn eten na de training te eten als dat kan.
Bijv. vandaag om 1uur gaan sporten maar omdat ik redelijk actief was de afgelopen 5 uur van 8 tot 13 nam ik als preworkout een handje noten+Bcaa. Wat nemen jullie als preworkout kwa voeding? Of neemt iedereen die zich duf voelt voor het sporten een preworkout sup?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.962
Ik doe het nu ook en probeer al mijn eten na de training te eten als dat kan.
Bijv. vandaag om 1uur gaan sporten maar omdat ik redelijk actief was de afgelopen 5 uur van 8 tot 13 nam ik als preworkout een handje noten+Bcaa. Wat nemen jullie als preworkout kwa voeding? Of neemt iedereen die zich duf voelt voor het sporten een preworkout sup?

als voeding... maakt niet zo veel uit.. wat KH, wat carbs... beschuit met chocoladehagel en een halve shake doet het prima voor me. Koekjes en melk ook wel. Vele mensen trainen ook op een lege maag (of althans met enkel BCAA's)

Vet als pre-workout zie ik het nut niet zo van in

Ik eet altijd 2 maaltijden met ~50% van mijn cal voor het sporten. Komt gewoon niet anders uit en groei er prima op ;) (ik kan normaal niet eerder dan 17.00-18.00 sporten en ik heb geen zin om aan de lunch tafel te zitten zonder eten..)

Ik train op ma/di/wo na twee maaltijden, op (soms do) vr en za fasted.
Verschil wat ik merk is enkel en alleen eerder verzuurd.

Ik train 9 van de 10 keer fasted met 10gr BCAA's. Heerlijk, behalve bij benen.

Ik meen gelezen te hebben dat Martin aanraad je training zo basis mogelijk te houden, squats, benchpress, deadlifts etc.

3x failure is zoals rippetoe het in starting strength beschrijft. Stronglifts is 1 grote Rippetoe ripoff, dus 3x failure is prima. ;)

Vandaag weer 5 kg op mn pr clean en jerk, net als vorige week :) (vorige week 100, dit keer 105) En dat na +- 20 uur vasten

Laatst bewerkt:
Hoe snel boeken jullie resultaat met IF? Kan je bijvoorbeeld van 15 naar 8 gaan in 6 weken of is dit een te korte periode? Ik heb nog nooit gecut en ben wel eens benieuwd wat voor resultaat je kan verwachten

7% in 6 weken eraf is wel veel. In jouw geval is dat zo'n 6kg vet. Dan zou je ongeveerd 650 kcals per dag onder onderhoud moeten gaan zitten. Theoretisch gezien moet dat wel lukken. Denk zelf dat het prettiger is iets langzamer te gaan tho (al heb ik niet super veel ervaring). Heb nu zelf twee keer kort achter elkaar gecut, eerste keer ongeveer 10 weken en daarna een week of 6. Raakte gemiddeld een halve kilo per week kwijt en dat was goed vol te houden.

als voeding... maakt niet zo veel uit.. wat KH, wat carbs... beschuit met chocoladehagel en een halve shake doet het prima voor me. Koekjes en melk ook wel. Vele mensen trainen ook op een lege maag (of althans met enkel BCAA's)

Vet als pre-workout zie ik het nut niet zo van in

Vet vertraagt de opname van wat je eet, dus als je dat als pre-workout neemt zal je na je training voordeel hebben van de verbeterde calorie partitioning?

Je zou dan kunnen zeggen, eet dan gewoon alles post workout, maar op deze manier heb je wel iets in je maag, wat sommigen toch wel prettig vinden.

Is maar een gok, maar ik zie het de laatste tijd wel steeds vaker voorbij komen. Ook mensen die bijvoorbeeld olijf olie in hun pre workout shake doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.974
Vet vertraagt de opname van wat je eet, dus als je dat als pre-workout neemt zal je na je training voordeel hebben van de verbeterde calorie partitioning?

Je zou dan kunnen zeggen, eet dan gewoon alles post workout, maar op deze manier heb je wel iets in je maag, wat sommigen toch wel prettig vinden.

Is maar een gok, maar ik zie het de laatste tijd wel steeds vaker voorbij komen. Ook mensen die bijvoorbeeld olijf olie in hun pre workout shake doen.

Je pre-workout meal is sowieso no niet verteerd na je workout.

Dat "iets in je maag hebben zitten" vind ik juist eerder onprettig. Wat verhoogde bloedsuikers echter helpen mijn performance wel.

Vet vertraagt ook de opname van eiwit, iets wat je na een (fasted) training niet wilt lijkt me.

Ik train trouwens altijd fasted, ook mijn benen/deadlift dagen. It's all in the mind.

7% in 6 weken eraf is wel veel. In jouw geval is dat zo'n 6kg vet. Dan zou je ongeveerd 650 kcals per dag onder onderhoud moeten gaan zitten. Theoretisch gezien moet dat wel lukken. Denk zelf dat het prettiger is iets langzamer te gaan tho (al heb ik niet super veel ervaring). Heb nu zelf twee keer kort achter elkaar gecut, eerste keer ongeveer 10 weken en daarna een week of 6. Raakte gemiddeld een halve kilo per week kwijt en dat was goed vol te houden.

Thanks, hoef niet persé naar 8% en wil sowieso eerst naar de 95+ kg maar was wel eens benieuwd

Vet vertraagt ook de opname van eiwit, iets wat je na een (fasted) training niet wilt lijkt me.

Ik train trouwens altijd fasted, ook mijn benen/deadlift dagen. It's all in the mind.

Hoelaat train je dan? Want ik heb voor de training al 14uur gefast waaarin 6/7 uur intensief bezig ben. Dus dan wanneer ik thuis kom en ga omkleden ben ik meestal helemaal kapot. Tijdens het trainen voel ik me ook veel duffer en drink ik veel minder water...

Vrijdag update van hoe t gaat, qua trainen,gewicht en wat cm's.

Hoelaat train je dan? Want ik heb voor de training al 14uur gefast waaarin 6/7 uur intensief bezig ben. Dus dan wanneer ik thuis kom en ga omkleden ben ik meestal helemaal kapot. Tijdens het trainen voel ik me ook veel duffer en drink ik veel minder water...

Om 12:45, ik heb daarvoor dan vanaf 7u 's morgens patienten behandeld ;-) ...21u de vorige avond heb ik dan voor het laatst gegeten. ;)

Laatst bewerkt:
zou IF op school passen volgens jullie?
Ik ga meestal om 7u 's avonds training.

Terug
Naar boven