AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ja hoor, begin pas te eten in de in de pauze rond 3 uur of neem een iets langer window.

Ik train ook liever ofwel fasted met de dag ervoor wat carbs als laatste maaltijd, ofwel 50% van mijn cal pre wo.

Heb 1 keer met een kleine maaltijd pre wo getraind en dat was slechtste training ooit. Dus dat doe ik niet meer.

Maar denk dat heel dat geleuter over die vetten ed al dan niet pre wo wat overrated is.

Ik kijk op dagbasis en eet rondom de training de meeste cals.
Zo een 30% voor en 70% na de training dus in 2 maaltijden.

Rustdagen 3 maaltijden. 1 begin window, 1 midden window en 1 net voor einde window ongeveer gelijkwaardig in Cals.

En macro: training moderate proteïne mod of high carb en low fat

Rust high prot, mod of low carb of no carb en mod of high fat.

Bekijk dat hoe zwaar de trainingen zijn en hoe ik mij voel en meet mijn taille om mijn vet% in het oog te ouden en zolang de kracht stijgt, doe verander ik niks.

Ik heb laatst ook weer eens non fasted getrained, zal vast gewoon gewenning zijn maar die training voelde niet goed.

lol ik presteer beter fasted wanneer ik train

Ik ook, stuk beter zelfs.

Wrs domme vraag maar, hoe zou dat knn komen?

In het begin vind ik het ook niets, maar het went en gaat steeds beter. Uiteindelijk is het stukken beter dan met een volle maag.

Na een grote maaltijd wordt ik lui door de insuline piek die je lichaam krijgt. Alsof je hele lichaam zegt ufff leun achterover en doe maar helemaal niks meer we verteren dit wel even voor je. Fasted totaal geen last van omdat mijn lichaam niet bezig is met verteren (=parasympatisch zenuwstelsel)

Ben geïnteresseerd in IF maar heb een fysiek zwaar beroep, is dit alsnog te doen? Werk als opperman in de bouw en ben dus de hele dag aan het tillen..

Als er eten in je maag zit gaat een deel van je energie naar het opnemen van voedsel.

Maar dan zou je wel genoeg carbs moeten eten de avond ervoor en niet te laat de dag erna fasted trainen.

Want ik merk dat als ik te laat fasted train de dag erna, dat ik ook minder presteer.

Vb vandaag pas fasted getraind om 1 u na een fast van 13 u.
Als ik dan een uur of 4 vroeger kan trainen, heb ik dat niet zo

Ben geïnteresseerd in IF maar heb een fysiek zwaar beroep, is dit alsnog te doen? Werk als opperman in de bouw en ben dus de hele dag aan het tillen..

Weet ik niet, omdat je veel verbruikt op een dag moet je nòg meer eten in die ~8 uur. Als je maag dat aankan, sure. Zou het een paar weken proberen.

---------- Post toegevoegd Sat 13 Oct 2012 om 18:55 ----------

Maar dan zou je wel genoeg carbs moeten eten de avond ervoor en niet te laat de dag erna fasted trainen.

Want ik merk dat als ik te laat fasted train de dag erna, dat ik ook minder presteer.

Vb vandaag pas fasted getraind om 1 u na een fast van 13 u.
Als ik dan een uur of 4 vroeger kan trainen, heb ik dat niet zo

Ik heb dat ook wel een beetje. In het weekend (dan train ik niet) hou ik mijn carbs laag en merk dat op maandag (1e training van de week) iet wat minder energie heb.

Weet ik niet, omdat je veel verbruikt op een dag moet je nòg meer eten in die ~8 uur. Als je maag dat aankan, sure. Zou het een paar weken proberen.

Denk wel dat ik het aan kan om 3100 kcal te eten in 8 uur maar ben eerder bang voor spierverlies wanneer ik werk

Denk wel dat ik het aan kan om 3100 kcal te eten in 8 uur maar ben eerder bang voor spierverlies wanneer ik werk

Denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken, mits je genoeg binnen krijgt in je window. 3100 moet goed te doen zijn ja. Nogmaals, zou het gewoon een week of 4 proberen. De eerste 14 dagen (waarschijnlijk korter) zijn het zwaarst.

Denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken, mits je genoeg binnen krijgt in je window. 3100 moet goed te doen zijn ja. Nogmaals, zou het gewoon een week of 4 proberen. De eerste 14 dagen (waarschijnlijk korter) zijn het zwaarst.
Nice. Dan zal ik nu is een schema maken. Post hem vanavond! Bedankt!

Spierverlies door je werk?? Die paar uur? Welnee man, niet bang voor zijn, je hebt zat brandstof (vet) om te werken tot je n ons weegt :D

Guysss

Hoe denken jullie over dextrose bij intermittent fatsen? Is het erg om dextrose meteen na de training in te nemen (dus buiten de drie maaltijden). Is het beter om dextrose tijdens de Post workout meal te nemen of helemaal weg te laten?

Mvg!

Terug
Naar boven