XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

nee.

12-16 uur vasten = 12-16 uur vasten. Er is geen cumulatief effect over opeenvolgende dagen of een bonus omdat je exact op tijd eet.

Kan de post niet vinden, maar Martin adviseerde om zelfde tijdstippen te hanteren. Gaat dus in tegen jouw opmerking.

Qua kcal behoefte maakt het niets uit of je een standaard tijdspatroon hebt voor je maaltijden.
Maar je lichaam reageert wel gewoon beter op een vast ritme, qua eten/slaap/whatever. Het heeft dus wel voordelen om een vast dagritme op te bouwen maar puur voor bodybuilding doeleinden is het verschil nihil.

Ik heb nou al veel artikelen gelezen over IF zowel Engels als Nederlands, maar 1 ding is me nog niet duidelijk en het zal ook wel een domme vraag zijn, maar als ik IF gebruik om te cutten moet ik dan gewoon nog steeds 500kcal onder onderhoud eten? Of eet je nou gewoon precies het aantal kcal wat je nodig hebt?

Aan het eind van de week heb je een calorisch tekort nodig om af te vallen.
Wat gebruikelijk is is bijvoorbeeld om op trainingsdagen op onderhoud te eten en op rustdagen -20%, of op trainingsdagen +20% en op rustdagen -40%
Zie bijvoorbeeld deze website om voor jezelf een mooi schema met macro's te maken:
http://www.1percentedge.com/ifcalc/

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.184
Kan de post niet vinden, maar Martin adviseerde om zelfde tijdstippen te hanteren. Gaat dus in tegen jouw opmerking.

What if I Want to Fast 20 Hours a Day?

Then do it. It is best to stick to roughly the same schedule as your body has a way of regulating itself. Fasting 18 hours one day and then 19 the next day won't kill you.

Of variëren tussen 12 en 16 beter is ... nee, vast niet, maar het is beter dan niets.

Na een jaar IF ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor mij voordelen heeft om proteïne inname iets meer te verspreiden. De afgelopen paar maanden heb ik niet meer 50 - 80% direct na de training gegeten. Heb ongeveer de volgende indeling aangehouden:
12:00 20%
14:30 10%
16:00 training
17:00 10%
18:00 30%
21:00 30%

Op offdays verdeeld over rougly 4 maaltijden a 25% (de ene keer iets meer, de andere keer iets minder). Eating window heb ik ook wat ruimer genomen, tot maximaal 10 uur. Gains zijn relatief gezien er wat op vooruit gegaan. Bodyfat is stabiel en kom gestaag aan. Voor mij heeft het dus meerwaarde om proteïne inname netjes te verdelen. My 2 cents voor wat het waard is. :)

Mijn window varieert ook wel met een paar uur per dag. Zeker in het weekend. Maakt helemaal niks uit.

Mijn window varieert ook wel met een paar uur per dag. Zeker in het weekend. Maakt helemaal niks uit.

+1

Volg het niet meer zo strikt als in het begin en ga zeker niet achterruit. Bf nog steeds makkelijk onder controle te houden.

In de week altijd window 12-8
Weekend meestal 10-8

Heeft iemand ervaring met if terwijl je een high rep range schema hanteerd zoals Kris Gethin's DTP?

Na een jaar IF ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor mij voordelen heeft om proteïne inname iets meer te verspreiden. De afgelopen paar maanden heb ik niet meer 50 - 80% direct na de training gegeten. Heb ongeveer de volgende indeling aangehouden:
12:00 20%
14:30 10%
16:00 training
17:00 10%
18:00 30%
21:00 30%

Op offdays verdeeld over rougly 4 maaltijden a 25% (de ene keer iets meer, de andere keer iets minder). Eating window heb ik ook wat ruimer genomen, tot maximaal 10 uur. Gains zijn relatief gezien er wat op vooruit gegaan. Bodyfat is stabiel en kom gestaag aan. Voor mij heeft het dus meerwaarde om proteïne inname netjes te verdelen. My 2 cents voor wat het waard is. :)

Zelf ben ik nog wel wat sceptisch over dat het helemaal niets zou uitmaken wanneer je eet. Carbtiming kan voor de training al belangrijk zijn en ik kan mij ook voorstellen dat je lichaam nuttiger gebruik kan maken van eiwit als je het verspreid in plaats van in een keer naar binnen te werken.

Nu is dat bij LG een beetje vloeken in de kerk en je zal echt heel veel verschil merken. Belangrijk is imo om in ieder geval te zorgen dat er altijd wat brandstof is (carbs) om te zorgen dat de eiwitten ook daadwerkelijk voor de spieren gebruikt kunnen worden.

• #5.191
Pff net 100 gram rijst+250 gram kip, 60 gram Volkoren brood met tonijn (75gram) en een eiwitshake. Allemaal na de training. Over paar minuten nog bak kwark.

Eerste dag van leangains best goed gegaan maar ik kreeg die maaltijd van net amper weg. Twijfel achteraf of t wel zo goed is aangezien ik nu bomvol zit

Wat boeit het dat je bomvol zit?

Grote maaltijden wen je wel aan. Ik wel tenminste.

Ja maar heb nu eigenlijk 3 maaltijden in een gepropt. Wat ik dis gister in 3 porties at, deed ik nu in een keer. En ja ik moet 3x in de week om 8 uur trainen dus kan dan pas laat zoveel eten, misschien mijn window op trainingsdag van 2 tot 11 houden.
Heb nu beetje buikpijn gevoel hehe

Ja maar heb nu eigenlijk 3 maaltijden in een gepropt. Wat ik dis gister in 3 porties at, deed ik nu in een keer. En ja ik moet 3x in de week om 8 uur trainen dus kan dan pas laat zoveel eten, misschien mijn window op trainingsdag van 2 tot 11 houden.

Als je de mogelijkheid hebt om maaltijden te spreiden na je workout, gewoon doen. Ik voel me ook beter als ik kn splitsen.

• #5.197

Verdeel het dan over verschillende maaltijden. je hoeft het niet per see in 1 keer op te eten.

Verdeel het dan over verschillende maaltijden. je hoeft het niet per see in 1 keer op te eten.

Ja dat zal een stuk slimmer zijn. Dan train ik van 8 tot 9 en eet ik rond half 10 en 11 uur. Hoef ik tenminste niet alles naar binnen te schrokken. Maakt het niet uit dat ik dan mijn window een uurtje langer doe en dat ik voor t slapen ga best veel eet?

• #5.199
Ja dat zal een stuk slimmer zijn. Dan train ik van 8 tot 9 en eet ik rond half 10 en 11 uur. Hoef ik tenminste niet alles naar binnen te schrokken. Maakt het niet uit dat ik dan mijn window een uurtje langer doe en dat ik voor t slapen ga best veel eet?

nee en nee (alhoewel veel eten voor het slapen bij sommige mensen voor een onrustige nachtrust zorgt, maar daar kom je vanzelf achter)

Gister ook geen last van gehad dus zal wel goedkomen! Bedankt voor je reacties gehe. Hopelijk gaat het me bevallen

Terug
Naar boven