- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Als je met bulken met krachtsverlies hebt train je wel heel beroerd lijkt mij.![]()
mijn chins gaan achteruit als ik te snel bulk

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je met bulken met krachtsverlies hebt train je wel heel beroerd lijkt mij.![]()

Geen specifieke trainingsschema. Ik zorg gewoon dat ik veel compound oefeningen doe en vaak varieer in oefeningen
Tijdje bezig met IF... 82>75.
Ik begon op 82kg na 5 maanden geen moer gedaan te hebben aan training/eetschema. (door eindstage geen tijd genomen om hier nog wat aan te doen).
Lichaam zag er dan ook k*t uit na die tijd. Daarboven op nog een schouderblessure.
Dus toen dacht ik, **** it, ik ga niet eerst weer bulken en me spiermassa op pijl brengen. Ik begin direct met cutten/IF en ga daarna wel lean gainen ipv de traditionele bulk en daarna cutten.
Kleine vergelijking met andere belichting ed. (ik zal binnenkort betere foto's maken die gelijk zijn qua kleur/belichting/pose).
Maar omdat ik zo enthousiast ben over IF wil ik toch even posten haha.
Dus dit was ik op 82kg.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit ben ik nu op 75kg (fasted state)
Misschien vanavond nog een fotootje erbij na de training. EDIT: Zie hier: [Afbeelding niet meer beschikbaar] (op 200gr havermout, 700gr melk en 56gr whey)
Groeten!
Wat een verbetering, werkelijk waar.
Je kan nu year round in top shape erbij staan en toch gainen door if.
Ff eerlijk, zou je ooit nog terug willen gaan ''bulken''?
Train zelf laatste 1.5 jaar aan het lean gains principe, wil nooit meer anders.
Ik heb dus echt geen flauw idee hoe ik mijn eten binnen moet krijgen. Maakt het uit of je alles in 1 keer eet of binnen die 8 uur 5 maaltijden.
Ziet er goed uit Xto! Hoe lang duurt jouw fasting window? 16 uur, of doe je soms ook langer?Nee nooit, voor mij heeft bulken totaal geen meerwaarde. Ik voel me beter zo.
En dat kan ik weten, ik woog in 2007 nog 96kg. Zie hier.
Ik heb liever low fat, en van daaruit lekker gainen. Misschien niet optimaal qua spiergroei, maar die eeuwige bulk vind ik echt klote.
Ik weet nog wel dat het toen telkens zo ging: Ja volgend jaar in maad X, dan beginnen we met cutten. En dat kwam er nooit van, dus ben blij dat ik nu gewoon de stap heb genomen.
Het had allemaal beter gekund, tuurlijk. Maar nu ben ik wel op een laag fat percentage, die schrik om wat massa te verliezen moet je kwijt raken, anders blijf je maar die puffy bulker. (Zo was ik in ieder geval).
---------- Post toegevoegd Sun 18 Nov 2012 om 01:57 ----------
Nu wel aan het doen ja.
Bevalt me wel, nog wel veel spierpijn. Maar dat komt omdat ik de afgelopen tijd ook geen fatsoenlijk schema heb aangehouden maar meer op gevoel heb getraind.
Daarnaast dus die schouderblessure gehad waardoor een 5kg overhead dumbbell press al helse pijn gaf, nu 30kg dumbbell shoulder press zonder centje pijn...dus nu wordt het tijd het onderste uit de kan te halen met leangains en RPT.
hoe kan ik mijn schema maken? er was toch is zo een speciale site voor waar je alles kon intikken en kreeg je inees ook de gegevens van hoeveel carbs hoeveel vet en hoeveel eiwit je nodig had ?
Volgens "meneer leangains" maakt dit niks uit. De meeste mensen eten 2-3 grote maaltijden waarvan de grootste maaltijd na de training.
---------- Post toegevoegd Sun 18 Nov 2012 om 22:27 ----------
Ziet er goed uit Xto! Hoe lang duurt jouw fasting window? 16 uur, of doe je soms ook langer?

Tijdje bezig met IF... 82>75.
Ik begon op 82kg na 5 maanden geen moer gedaan te hebben aan training/eetschema. (door eindstage geen tijd genomen om hier nog wat aan te doen).
Lichaam zag er dan ook k*t uit na die tijd. Daarboven op nog een schouderblessure.
Dus toen dacht ik, **** it, ik ga niet eerst weer bulken en me spiermassa op pijl brengen. Ik begin direct met cutten/IF en ga daarna wel lean gainen ipv de traditionele bulk en daarna cutten.
Kleine vergelijking met andere belichting ed. (ik zal binnenkort betere foto's maken die gelijk zijn qua kleur/belichting/pose).
Maar omdat ik zo enthousiast ben over IF wil ik toch even posten haha.
Dus dit was ik op 82kg.
Dit ben ik nu op 75kg (fasted state)
Misschien vanavond nog een fotootje erbij na de training.
EDIT: Zie hier: [Afbeelding niet meer beschikbaar] (op 200gr havermout, 700gr melk en 56gr whey)
Groeten!

http://dl.dropbox.com/u/10444308/naamloze%20map%202/_MG_4804.jpg (op 200gr havermout, 700gr melk en 56gr whey)
Groeten!
Ik heb voortdurend de neiging mijn window kleiner te maken. Was begonnen met 20 fast/4 uur eten, maar op rustdagen ben ik nu al naar een 2 uur eating window gegaan. Het gaat namelijk steeds makkelijker om veel te eten op korte tijd, en ik vind het ook erg leuk. Is dit slecht voor lean gains?