AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Dat is maar net hoe je het definieert. Als je elke training iets compleet anders doet heb je gelijk, maar als het gaat om elke zoveel weken wat variatie dan is dat juist goed.

Tijdje bezig met IF... 82>75.

Ik begon op 82kg na 5 maanden geen moer gedaan te hebben aan training/eetschema. (door eindstage geen tijd genomen om hier nog wat aan te doen).

Lichaam zag er dan ook k*t uit na die tijd. Daarboven op nog een schouderblessure.

Dus toen dacht ik, **** it, ik ga niet eerst weer bulken en me spiermassa op pijl brengen. Ik begin direct met cutten/IF en ga daarna wel lean gainen ipv de traditionele bulk en daarna cutten.

Kleine vergelijking met andere belichting ed. (ik zal binnenkort betere foto's maken die gelijk zijn qua kleur/belichting/pose).

Maar omdat ik zo enthousiast ben over IF wil ik toch even posten haha.

Dus dit was ik op 82kg.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit ben ik nu op 75kg (fasted state)

Misschien vanavond nog een fotootje erbij na de training.

EDIT: Zie hier: [Afbeelding niet meer beschikbaar] (op 200gr havermout, 700gr melk en 56gr whey)
Groeten!

Netjes hoor. Hoe lang bezig? En welke percentages hanteer je? (hoeveel onder onderhoud etc?)

3,5 maand bezig, maar zit al een paar (3 ofzo) weken op dit niveau, tijd om wat meer te gaan eten.

Percentages zijn -30% op rust, -5% op training. gebaseerd op een verbruik op 82kg wat bij mij 2857kcal was.

Dus 2000 op rust en 2700 op training. Maar wil nu naar +20 op training en -20 op rust. aangezien ik nog steeds afval en 75kg voor mij echt het minimum is aangezien mijn gezicht ook aardig begint af te vallen... alpha jaw ftw.

Misschien maar eens wat direct ab work doen... nooit gedaan. Lijk nu toch wat te missen vind ik.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Xto. Deed je ook RPT?

Ik begon op 82kg na 5 maanden geen moer gedaan te hebben aan training/eetschema. (door eindstage geen tijd genomen om hier nog wat aan te doen).

Lichaam zag er dan ook k*t uit na die tijd. Daarboven op nog een schouderblessure.

Dus toen dacht ik, **** it, ik ga niet eerst weer bulken en me spiermassa op pijl brengen. Ik begin direct met cutten/IF en ga daarna wel lean gainen ipv de traditionele bulk en daarna cutten.

Kleine vergelijking met andere belichting ed. (ik zal binnenkort betere foto's maken die gelijk zijn qua kleur/belichting/pose).

Dus dit was ik op 82kg.

Misschien vanavond nog een fotootje erbij na de training. EDIT: Zie hier: [Afbeelding niet meer beschikbaar] (op 200gr havermout, 700gr melk en 56gr whey)
Groeten!

Wat een verbetering, werkelijk waar.

Je kan nu year round in top shape erbij staan en toch gainen door if.

Ff eerlijk, zou je ooit nog terug willen gaan ''bulken''?

Train zelf laatste 1.5 jaar aan het lean gains principe, wil nooit meer anders.

Op veel advies ga ik IF proberen.
Ik leef in 2 verschillende ploegen en ik begreep van de verscheidene sites dat je moet proberen de "eating window" zoveel mogelijk gelijk te houden.
Mijn vroege dienst start om 0400 de wekker en om 2000 slapen (Hier kan ik laat in de middag trainen)
Mijn late dienst start om 1100 de wekker en om 0100 slapen (Hier kan ik vroeg in de ochtend trainen)

Ik heb dus echt geen flauw idee hoe ik mijn eten binnen moet krijgen. Maakt het uit of je alles in 1 keer eet of binnen die 8 uur 5 maaltijden.

Ik heb 4 vrije dagen tussen de diensten en wil dan deze dagen gebruiken om te "wennen" aan de aankomende dienst met zijn respectievelijke "eating windows".

Even voor mijn eigen beeldvorming. Zou het bovenstaande werken of is IF toch geen goed idee (Ik ben een semi-beginner. Heb anderhalf jaar niets meer gedaan qua training/voedsel)

Sorry voor dit gebrabbel. Ik zoek gewoon een manier dat werkt voor mijn levenstijl en dat ook werkt.

(p.s. ik werk als piloot dus daarom denk ik aan IF, want in het vliegtuig heb je weinig tijd om uitgebreid te eten.)

Thnx en mvg,

Devin

Wat een verbetering, werkelijk waar.

Je kan nu year round in top shape erbij staan en toch gainen door if.

Ff eerlijk, zou je ooit nog terug willen gaan ''bulken''?

Train zelf laatste 1.5 jaar aan het lean gains principe, wil nooit meer anders.

Nee nooit, voor mij heeft bulken totaal geen meerwaarde. Ik voel me beter zo.
En dat kan ik weten, ik woog in 2007 nog 96kg. Zie hier.

Ik heb liever low fat, en van daaruit lekker gainen. Misschien niet optimaal qua spiergroei, maar die eeuwige bulk vind ik echt klote.

Ik weet nog wel dat het toen telkens zo ging: Ja volgend jaar in maad X, dan beginnen we met cutten. En dat kwam er nooit van, dus ben blij dat ik nu gewoon de stap heb genomen.

Het had allemaal beter gekund, tuurlijk. Maar nu ben ik wel op een laag fat percentage, die schrik om wat massa te verliezen moet je kwijt raken, anders blijf je maar die puffy bulker. (Zo was ik in ieder geval).

---------- Post toegevoegd Sun 18 Nov 2012 om 01:57 ----------

Ziet er goed uit Xto. Deed je ook RPT?

Nu wel aan het doen ja.
Bevalt me wel, nog wel veel spierpijn. Maar dat komt omdat ik de afgelopen tijd ook geen fatsoenlijk schema heb aangehouden maar meer op gevoel heb getraind.

Daarnaast dus die schouderblessure gehad waardoor een 5kg overhead dumbbell press al helse pijn gaf, nu 30kg dumbbell shoulder press zonder centje pijn...dus nu wordt het tijd het onderste uit de kan te halen met leangains en RPT.

Ik heb dus echt geen flauw idee hoe ik mijn eten binnen moet krijgen. Maakt het uit of je alles in 1 keer eet of binnen die 8 uur 5 maaltijden.

Volgens "meneer leangains" maakt dit niks uit. De meeste mensen eten 2-3 grote maaltijden waarvan de grootste maaltijd na de training.

---------- Post toegevoegd Sun 18 Nov 2012 om 22:27 ----------

Nee nooit, voor mij heeft bulken totaal geen meerwaarde. Ik voel me beter zo.
En dat kan ik weten, ik woog in 2007 nog 96kg. Zie hier.

Ik heb liever low fat, en van daaruit lekker gainen. Misschien niet optimaal qua spiergroei, maar die eeuwige bulk vind ik echt klote.

Ik weet nog wel dat het toen telkens zo ging: Ja volgend jaar in maad X, dan beginnen we met cutten. En dat kwam er nooit van, dus ben blij dat ik nu gewoon de stap heb genomen.

Het had allemaal beter gekund, tuurlijk. Maar nu ben ik wel op een laag fat percentage, die schrik om wat massa te verliezen moet je kwijt raken, anders blijf je maar die puffy bulker. (Zo was ik in ieder geval).

---------- Post toegevoegd Sun 18 Nov 2012 om 01:57 ----------

Nu wel aan het doen ja.
Bevalt me wel, nog wel veel spierpijn. Maar dat komt omdat ik de afgelopen tijd ook geen fatsoenlijk schema heb aangehouden maar meer op gevoel heb getraind.

Daarnaast dus die schouderblessure gehad waardoor een 5kg overhead dumbbell press al helse pijn gaf, nu 30kg dumbbell shoulder press zonder centje pijn...dus nu wordt het tijd het onderste uit de kan te halen met leangains en RPT.
Ziet er goed uit Xto! Hoe lang duurt jouw fasting window? 16 uur, of doe je soms ook langer?

Ik heb voortdurend de neiging mijn window kleiner te maken. Was begonnen met 20 fast/4 uur eten, maar op rustdagen ben ik nu al naar een 2 uur eating window gegaan. Het gaat namelijk steeds makkelijker om veel te eten op korte tijd, en ik vind het ook erg leuk. Is dit slecht voor lean gains?

hoe kan ik mijn schema maken? er was toch is zo een speciale site voor waar je alles kon intikken en kreeg je inees ook de gegevens van hoeveel carbs hoeveel vet en hoeveel eiwit je nodig had ?

Volgens "meneer leangains" maakt dit niks uit. De meeste mensen eten 2-3 grote maaltijden waarvan de grootste maaltijd na de training.

---------- Post toegevoegd Sun 18 Nov 2012 om 22:27 ----------

Ziet er goed uit Xto! Hoe lang duurt jouw fasting window? 16 uur, of doe je soms ook langer?

Meestal eet ik van 14:00 tot 22:00. Dit omdat ik laat train en ik een grote post workout meal wil eten.

Maar ik wil wat vroeger gaan trainen. De reden hiervoor is dat ik het soms wel lastig vind om pas om 14:00 te gaan eten, vooral is ik vroeg op sta (06:30) en me verveel ergens tussen 12:00 en 14:00.

Aan de andere kant kan ik gemakkelijk pas rond 16:00 eten omdat ik afgeleid ben en honger me totaal geen kont boeit.

Op warme dagen, in de zomer had je een paar snikhete dagen, kan ik zo de hele dag geen honger hebben en dus een 24uur fast is dan een makkie.

Het liefst zou ik rond 19:00/20:00 stoppen met eten en dus om 11:00 of 12:00 beginnen met eten. Ik vind een 8 uur window prima, al zou 6 uur me ook wel schikken.

Verder merk ik wel dat je het sneller koud krijgt als je vet verliest haha :D

Dus dit was ik op 82kg.

Misschien vanavond nog een fotootje erbij na de training.

EDIT: Zie hier: [Afbeelding niet meer beschikbaar] (op 200gr havermout, 700gr melk en 56gr whey)
Groeten!

Nice man, dit allemaal zonder cardio ?

Nice man, dit allemaal zonder cardio ?

0,0 cardio. Enige wat ik doe op een crosstrainer is 5 min warmlopen voor mn training (ik train 3x per week).

Ik heb op dit moment zelfs een kantoorbaan, dus van verdere fysieke inspanning is eigenlijk ook geen sprake :D

Laatst bewerkt:
http://dl.dropbox.com/u/10444308/naamloze%20map%202/_MG_4804.jpg (op 200gr havermout, 700gr melk en 56gr whey)
Groeten!

Is dat wat je eet op trainingsdagen? Of bedoel je dat niet?
Nice job btw.

Ik heb voortdurend de neiging mijn window kleiner te maken. Was begonnen met 20 fast/4 uur eten, maar op rustdagen ben ik nu al naar een 2 uur eating window gegaan. Het gaat namelijk steeds makkelijker om veel te eten op korte tijd, en ik vind het ook erg leuk. Is dit slecht voor lean gains?

Puur alleen op kcalbehoefte maakt het niet uit. Voor je eiwitsynthese is het wel beter om je eiwitinname te spreiden over een paar uur.

Terug
Naar boven