Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

ga ook weer een tijdje IF doen, begin tegenwoordig vroeger met werken en ben iets te hard gegroeid de laatste tijd :o

Ben nu bijna een weekje bezig. Ik voel toch al verschil. Heb in de ochtend toch nog wel honger, maar dat is nog niet heel erg. ik voel ook dat ik al lichtelijk vet aan het verliezen ben. Dit 'dieet' is echt perfect voor mij. Maar als ik op 12% vet zit, ga ik clean bulken. Kijken hoe dat gaat.

wil nu ook gaan starten met if maar heb een paar vraagjes:
sta nu op 16a17% werkt if dan ook voor in de cut omdat ik is heb gelezen dat je beter dan een gewone cut volgt?

en ik kan alleen maar savonds trainen tegen 18:30 hoe moet ik dit dan doen met eten ? want zou mijn window willen starten om 12:15 tot 20:15.
maar dan moet ik eigelijk al laat op de avond redelijk wat carbs eten is dit wel goed zo laat in de avond ? :)

en waar stellen jullie je schema op in zo een gewoon exel document ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.244
wil nu ook gaan starten met if maar heb een paar vraagjes:
sta nu op 16a17% werkt if dan ook voor in de cut omdat ik is heb gelezen dat je beter dan een gewone cut volgt?

meh

en ik kan alleen maar savonds trainen tegen 18:30 hoe moet ik dit dan doen met eten ? want zou mijn window willen starten om 12:15 tot 20:15.
maar dan moet ik eigelijk al laat op de avond redelijk wat carbs eten is dit wel goed zo laat in de avond ? :)

prima. :thumb:

Maar waarom niet van 16:00 tot 22:00 eten ?

en waar stellen jullie je schema op in zo een gewoon exel document ?
whatever.

hoe lang moet het fast-window volgens jullie minimaal zijn? ik ga nu een tijd proberen 21u-12u te fasten... op zich goed ervaringen met 21u-17u fast maar het is wel vrij onpraktisch in sociale situaties

hoe lang moet het fast-window volgens jullie minimaal zijn? ik ga nu een tijd proberen 21u-12u te fasten... op zich goed ervaringen met 21u-17u fast maar het is wel vrij onpraktisch in sociale situaties

Typische window. Betje Eat Stop Eat achtig. Martin Berkhan gaf aan dat je vanaf 12 uur pas merkbaar voordeel hebt bij vasten. Ik ken geen wetenschappelijke publicaties die dat bevestigen of tegenspreken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.247

Wees gerust flexibel als dat een keertje zo uitkomt.

tja moet, moet
ik hou de klassieke 16-8 aan
bevalt aardig zo

ja wazzup als ik pas om 16:00 kan eten heb ik helemaal geen energie meer. en moet de dag nog doorkomen op school he!

Is dat wat je eet op trainingsdagen? Of bedoel je dat niet?
Nice job btw.

Puur alleen op kcalbehoefte maakt het niet uit. Voor je eiwitsynthese is het wel beter om je eiwitinname te spreiden over een paar uur.

Nee die zwart/wit pic was fasted, dit was met enkel die maaltijd op. Zegt verder niks, die zwart/wit pic is sowieso alleen voor de gein. Ik merk alleen dat mn aders soms minder goed of juist beter uit komen als ik bepaalde dingen heb gegeten of heb ondernomen.

Nee die zwart/wit pic was fasted, dit was met enkel die maaltijd op. Zegt verder niks, die zwart/wit pic is sowieso alleen voor de gein. Ik merk alleen dat mn aders soms minder goed of juist beter uit komen als ik bepaalde dingen heb gegeten of heb ondernomen.

Ik ga na SL ook RPT doen denk ik. De basis ken ik met de drie verschillende compound dagen, maar deed je veel assistance erbij?

ja wazzup als ik pas om 16:00 kan eten heb ik helemaal geen energie meer. en moet de dag nog doorkomen op school he!

Op school heb je geen energy nodig.
Plus beetje doorzettingsvermogen tonen knul! Het gaat vanzelf steeds gemakkelijker, ik ben zelf geen kleine kerel met een actieve baan en ik heb mijn vast van 00:00 snachts tot 16:00. En ik werk vanaf 09:00 en soms tot 22:00 (dan trainen)

Ben wel benieuwd hoeveel KCAL jullie binnen krijgen eigenlijk.

Ik zit nu op 3200kcal, zoon 400 onder onderhoud en op trainings dagen op onderhoud.

Train 3x per week, onderhoud 2700-2750.

Trainingsdagen 0 tot -10%, is verschillend ivm avondeten.
Rustdagen ongeveer -30%. Zal dus ook niet precies altijd zo zijn, eet avondeten met ouders mee (600 kcal voor berekend)

Onderhoud is 2600kcals. Rust dagen -30% trainingsdagen -10%.
Na een aantal weken zal ik op trainingsdagen +10% gaan eten.

Onderhoud is 3000. Trainingsdagen -10% & rustdagen -20%. Hoe vaak hebben jullie een refeed? en hoeveel kcal zitten jullie dan over jullie onderhoud?

Ik ga na SL ook RPT doen denk ik. De basis ken ik met de drie verschillende compound dagen, maar deed je veel assistance erbij?

Ik train 3 maal in de week

Dag1:
Incline db press 3 sets volgens RPT
Flat bench press 3 sets volgens RPT
Db curls 3x12
Hammer curls 2x8
Calve raises 3x12

Dag2:
Deadlift 2 sets volgens RPT
Pulldowns 3 sets volgens RPT (zou dit liever met chins doen, maar doordat ik in 2 verschillende gyms train, waarvan 1 geen belt heeft, doe ik het even zo).
BOR 3x5 (gewicht is 7 rep max)
Overhead db tricep ext 3x8
Facepulls 3x15

Dag3:
Squats 3 sets volgens RPT (tijdelijk even legpress, aangezien ik een "buttwink" heb door verkorte hamstrings, wanneer deze voldoende zijn opgerekt ga ik weer ATG squats doen).
Stifflegged Deadlift 3x12
Seated db press 3 sets volgens RPT
Side raises 3x12

Moet er wel bij zeggen dat ik pas enkele weken RPT doe, daarvoor deed ik gewoon waar ik zin in had, dat kwam door een mega k*tte schouderblessure waardoor zelfs een 5kg overhead press al helse pijn gaf. Om de motivatie erin te houden toch blijven trainen maar alleen gedaan wat ik leuk vond. (RPT bevalt me wel heel erg!)
Daarvoor 5 maanden niet getraind, dus toen kracht/massa kwijt geraakt, dus vraag me niks over krachtbehoud enzovoorts haha.

Situatie was zo:

eind december 2011: Schema 5x5
Begin januari 2012: begin stage, alles werd steeds drukker en minder tijd om te trainen.
Begin februari 2012: schouderblessure. Nog paar keer getraind maar door drukte al snel gestopt met trainen.
Juli 2012 afgestudeerd: begin met trainen, BAM schouderblessure klapt er weer in. (ik dacht dat ik wel genoeg rust had gehad tijdens al die maanden niks doen, maar ondanks fysieke rust heb ik mentaal totaal geen rust gehad, meest ongezonde weken van mn leven waren de weken voor mijn verdediging :D ).
En nu dus zo'n 5 a 6 weken verlost van mijn blessure en lekker volgens RPT bezig.

Laatst bewerkt:
Zo ziet mijn schema er meestal ook uit tijdens het cutten. Neem aan dat je dit schema ook hebt gebruikt voor cutten of is het voor een recomp/bulk?

hey ik wil nu ook gaan beginnen met if. mijn doel is nu voornamelijk om tegen de zomer naar 10% te gaan.

is dit haalbaar met -20 op rustdagen omdat ik ook nog voetbaltraining heb.

en -10 op trainingsdagen.

alleen ik twijfel of ik al zou beginnen met eiwitshakes en creatine omdat ik nog maar pas bezig ben met fitness, en het is nog maar beginnersschema.
dus niet echt zwaar.

maar nu lig ik voorlopig 3 weken stil omdat ik zwaar gekneusde ribben heb en niet veel kan doen.

wat raden jullie dan aan voorlopig gewoon de rustdag nemen? maar zit wel heel hoog in vet en redelijk laag in vet voor dit 3 weken te doen ?

kan ik mischien is een foto posten van mij nu omdat ik nergens tegoei mijn vetpercentage kan laten nemen met een tangetje??? ik denk ongeveer 17%.

schem's volgen nog

Terug
Naar boven