Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Heren, ik twijfel of ik nog verder ga met IF. Ik ben sinds een tijdje bezig met cleanbulken en zoals eerder aangegeven heb ik het 's ochtends nogal koud. Ontbijten kan hier misschien verandering in brengen.
Ik vind het echter wel moeilijk om maaltijden naar voren te schuiven. Ik ben juist gewend om 's avonds, na de training, veel te eten en ik zou deze voeding niet willen veranderen. Lunch en preworkout-maaltijd voelen nu al enigzins mager. Meer eten is geen optie want ik zit al op 3000 kcal per dag (10% boven onderhoud).

Ik weet niet wat je window nu is, maar je kunt ook om 10 uur smorgens beginnen bijvoorbeeld ipv 7-8 uur.
Train je altijd 's avonds? Ik zou me ook niet té blind staren op het feit dat je de meeste kcal na je training moet binnenkrijgen. Er zijn buffels die nog gaan trainen na het avondeten en huge zijn.

Ik weet niet wat je window nu is, maar je kunt ook om 10 uur smorgens beginnen bijvoorbeeld ipv 7-8 uur.
Train je altijd 's avonds? Ik zou me ook niet té blind staren op het feit dat je de meeste kcal na je training moet binnenkrijgen. Er zijn buffels die nog gaan trainen na het avondeten en huge zijn.

Ik heb lange tijd 's avonds getraint (20-22) en daarna weinig gegeten en dat heeft me geen goed gedaan. Veel eten na de training lijkt me belangrijk.
Mijn window is nu van 12:00 tot 20:00 en de training van 16:15 tot 17:30.

Ben nu aan het bulken met IF. Ik moet zeggen dat het best fijn is alleen blijf ik sochtends zoveel honger houden. Ik denk dat ik maar gewoon "normaal" ga bulken om vervolgens in maart te beginnen met een IF cut.

Interessant stuk!
Ik ben zelf ook aan t 'expirimenteren' (deels door gemakzucht) met minder eiwit.
Merk weinig verschil, zit nu rond de 2gr/kg itt tot normaal jaren op 2,5-3 en merk geen verschil. Maandje gecut nu, 2% eraf en geen aantoonbaar spierverlies!
Maar hoe verhoudt zich dat tot de EKV verhouding? Hou je die dan ook hetzelfde of pak je dan meer K/V om aan je kcals te komen?

Ben nu aan het bulken met IF. Ik moet zeggen dat het best fijn is alleen blijf ik sochtends zoveel honger houden. Ik denk dat ik maar gewoon "normaal" ga bulken om vervolgens in maart te beginnen met een IF cut.

Ik weet niet hoe lang je al IF doet, maar de eerste 2-3 weken vond ik zelf nogal een aanpassingsfase. Dus mocht je < 3 weken bezig zijn dan zou ik nog even doorbijten. En anders gewoon stoppen, je moet doen wat voor jou werkt en waar je achter staat.

---------- Post toegevoegd Thu 22 Nov 2012 om 11:50 ----------

Maar hoe verhoudt zich dat tot de EKV verhouding? Hou je die dan ook hetzelfde of pak je dan meer K/V om aan je kcals te komen?

Ja als je je eiwitten mindert betekent dat ook een mindering in je KCAL (die je uit die eiwitten haalt). Dus die moet je aanvullen met meer Kh of vetten.

Maw daar gaat de 'heilige' ekv verhouding van 40/40/20 :)

Geen idee! Ik reken dat allemaal niet zo uit hoor, zijn wel periodes dat ik dat wat fanatieker doe, maar eet nu puur op gevoel.
Momenteel gaat het bij mij als volgt:

Ik krijg dagelijks bij benadering richting de 200 gram eiwit binnen.
Op rustdagen pak ik meestal rijstwafels ipv brood, dus 40-50 gram minder carbs schat ik
en mis ik de carbs uit mijn post workout shake, ca 40 gram.
Warme prak is iedere dag anders maar qua voedingswaarde wel ongeveer gelijk.
Als ik zit heb pak ik wat extra op trainingsdagen als chocola of kruidkoek oid... maar soms ook niet :D
En als ik redelijk mager eet qua vlees en vis pak ik meestal wat noten of extra pindakaas. (Ik heb de neiging anders vrij weinig vet te eten).
Lekker vaag allemaal, maar de bottomline is wel.... vroeger altijd 250-300 gram eiwit en nu 175-200 gram eiwit zonder merkbaar verschil (weeg nu ca 100 kg).

eten).
Lekker vaag allemaal, maar de bottomline is wel.... vroeger altijd 250-300 gram eiwit en nu 175-200 gram eiwit zonder merkbaar verschil (weeg nu ca 100 kg).

Zit nu zelf ook maar op een 2-2.2g eiwit/kg lichaamsgewicht. Is zeker voldoende heb ik gemerkt. Ook in de cut.

volgens mij is 2gr per kg lichaamsgewicht al genoeg (misschien al "te" veel).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2129150/

Verderop staat echter weer:

Misschien kan iemand hier duidelijkheid in geven?

Uhu, voor spierbehoud en groei zal dat ook meer dan genoeg zijn.

Martin Berkhan zegt echter dat je het kunt verhogen vanwege de hoge thermogene waarde, wat inhoud dat het je lichaam veel energie kost om eiwitten te metaboliseren (als ik het goed heb begrepen). Meer energie verbruik is natuurlijk wat je wilt tijdens afvallen.

Ben ook geen expert en praat hem alleen maar na, maar z'n methode werkt wel. Dus probeer ik die ook aan te houden (zit zelf op 2,5g)

De gedachte daarachter is dat je beter energie kunt halen uit eiwit dan uit carbs omdat de thermische waarde van carbs inderdaad lager is. Punt is wel dat dat behoorlijk geneuzel in de marge is, niemand gaat daar in de praktijk iets van merken, maar goed alle beetjes helpen en je kunt beter te veel dan te weinig eiwit binnen krijgen. ;)

Het intermittent fasten werkt eigenlijk te goed voor mij. Normaal kom ik echt makkelijk aan. Maar tegenwoordig, MET IF, en MET SUPER CLEAN ETEN, blijf ik maar rond de 155 lbs hangen. Ik kan het niet geloven, maar ik moet nu gewoon echt +3000 kcal naar binnen gaan werken om bij te komen. Absurd. Maar wel gaaf.

Leuk je enthousiasme, maar.... In je cal behoefte veranderd niks door IF hoor..... Dus dat zou, ongeacht je wel of niet ontbijt t zelfde moeten zijn hoor!

Kort vraagje. M'n eet window is van 17:00 - 21:00 in de week, ik eet dus ook mijn laatste carbs rond 20:00. Kan dit kwaad aangezien velen zeggen dat carbs in de avond slecht zijn, of telt dit niet bij IF?

das toch allang achterhaald..

Kort vraagje. M'n eet window is van 17:00 - 21:00 in de week, ik eet dus ook mijn laatste carbs rond 20:00. Kan dit kwaad aangezien velen zeggen dat carbs in de avond slecht zijn, of telt dit niet bij IF?

Carb backloading is een methode die juist alle carbs tot het laatst van de dag bewaard (weet het exacte principe niet meer precies).
Antwoord op je vraag: Nee, maakt niets uit, zolang je totalen maar kloppen (IIFYM).

Ik wil even dit topic gebruiken om Xto te bedanken voor zijn hulp via PM. Held :)!

Even on topic:
Ik heb in feite alles klaar qua macro's/schema's etc. Ik heb alleen een twijfel geval en ik hoop dat jullie misschien deze kunnen beantwoorden.
Het wordt misschien een beetje complex, dus mijn excuses als het niet helemaal duidelijk is.
Mijn werk zorgt ervoor dat ik in ploegendiensten werk. Ik werk telkens 5 dagen en dan ben ik 4 dagen vrij.
Week 1: Vroege dienst 0400 de wekker en 2000 slapen
Week 2: Late dienst 1000 de wekker en 0100 slapen

Ik moet behoorlijk fit zijn tijdens mijn werk en ik heb dus nu deze vraag. Met IF wil ik 16/8 aanhouden als fast/eat window. Op late shift moet dit geen probleem zijn. Ik ga om 10 uur trainen, vreet mijzelf vol tussen 1100 en 1900 en doe dat de volgende dag weer.

Op vroege shift daarentegen ben ik bang dat ik dit niet volhoud. Mijn vraag luidt: Houd je het vol na een tijdje om 4/5 uur niets te eten en toch serieus aan het werk te zijn. (Ik doe geen fysieke inspanning tijdens werk, maar ik moet zeer alert zijn, Ik ben piloot).

Thnx allen :)

Ik heb zaterdag middag op een lege maag gewerkt. Avond ervoor rond 21.00 voor t laatst gegeten, en t/m zaterdag 18.30 gevast. (9.30 opgestaan, sinterklaasintocht kijken, 12.30 werken). Ik doe horeca werk, dus je bent wel bezig. Was soms even lastig maar op zich goed vol te houden.

Weet natuurlijk niet wat voor werk je doet verder.

Best heer/mevrouw,

Ik ga volgende week met een nieuw trainingsschema beginnen, omdat ik samen met een vriend ga trainen.
Er gaat niets met de oefeningen gebeuren, maar alleen met de tijden.
Ik moet gaan trainen rond half 7. Dus dan ben ik pas om 8uur ofzo thuis. Moet ik dan daarna nog gaan eten? (ik kook thuis normaal voor het gezin, die kan ik niet laten wachten tot 8 uur). Of kan ik ook gewoon vóór de training eten, en na de training voldoening nemen met een PWO en een Whey'tje?
En is het niet slecht voor mn vetopslag om zo laat op de avond nog een flinke maaltijd naar binnen te harken?

Alvast bedankt,

Twigg

Terug
Naar boven