Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Ik heb even een vraagje, ik kan mij voorstellen dat het wat een vreemde vraag kan zijn.

Ik ben dus diabetes patiënt en soms heb ik een hogere bloedsuiker en dan spuit ik wat insuline toe (zonder dat ik iets eet). Wat voor gevolg heeft dit voor de vast?

En dan nog een, wat voor effecten heeft een lage en hoge bloedsuiker op de vast? Ik weet dat het niet goed is voor je lichaam, maar ik weet eigenlijk niet wat voor effect het heeft voor de vast.

Voor diegene die een antwoord hebben, heel erg bedankt.

Ik zou me niet druk maken om het effect op je vast. Zorg ervoor dat je levels kloppen!

Momenteel gebruik ik een half jaar IF en moet zeggen het bevalt me echt prima! Vaker wat slechtere snacks en toch gewoon droog blijven. Zit nu op 4000 kcal cleanbulk en kom vrij vlot gewicht aan met zo min mogelijk vet, mijn sixpack blijft mooi intact. Wat een uitkomst!

Ik zou me niet druk maken om het effect op je vast. Zorg ervoor dat je levels kloppen!

Nee haha, gelijk heb je! Maar ik wil er wel van op de hoogte zijn wat de effecten zijn op de vast.

Dus nogmaals, als iemand hierop antwoord heeft, heel erg bedankt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.326
Ik heb even een vraagje, ik kan mij voorstellen dat het wat een vreemde vraag kan zijn.

Ik ben dus diabetes patiënt en soms heb ik een hogere bloedsuiker en dan spuit ik wat insuline toe (zonder dat ik iets eet). Wat voor gevolg heeft dit voor de vast?

En dan nog een, wat voor effecten heeft een lage en hoge bloedsuiker op de vast? Ik weet dat het niet goed is voor je lichaam, maar ik weet eigenlijk niet wat voor effect het heeft voor de vast.

Voor diegene die een antwoord hebben, heel erg bedankt.

Je bloedsuikers schieten omhoog zonder dat je iets gegeten hebt ? Omdat je langdurende insuline is uitgewerkt ? Probeer je insuline beter af te stellen op je huidige verbruik. Gebruik je levemir of lantus ?

Je bloedsuikers schieten omhoog zonder dat je iets gegeten hebt ? Omdat je langdurende insuline is uitgewerkt ? Probeer je insuline beter af te stellen op je huidige verbruik. Gebruik je levemir of lantus ?

Ik gebruik Lantus. Ik heb afgelopen vrijdag wel een cheatdag gehad (naja cheat avond) waarin ik allerlei soort onzin heb gegeten, echt heel veel. Tot die avond normale bloedsuikers, alleen merk ik de dag erna (zelf tot nu) dat het mijn bloedsuiker helemaal in de war heeft gebracht.

Internist zei omdat ik veel suikers heb gegeten, mijn lever dit heeft opgeslagen en nog steeds suikers vrijlaat bij elke activiteit (zelf bij een rustige wandeling van een uurtje).

Daarom mijn vraag, wat voor effect het heeft op mijn vast, want ik heb gelezen dat HgH en insuline niet samen gaan, dus betekent dat als ik insuline spuit (ZONDER dat ik iets eet) het mijn vast breekt? En wat voor effect de hoge en lage bloedsuikers hebben op mijn vast.

Ik spuit momenteel 17 Lantus. En hou een Insuline/koolhydraat verhouding van 1 eenheid per 14kh.

Vraagje, er wordt aangeraden laatste maaltijd ong 50 % van je voeding te eten. Daarvoor heb ik 2 andere maaltijden, beide ong 25%. Tevens wordt er aangegeven dat je bij de laatste maaltijd zoveel mogelijk koolhydraten te eten . Totaal eet ik ong 420 gram koolhydraten op trainingsdagen. Moet ik deze als volgende onderverdelen? eerste 2 maaltijden 25% dus ongeveer 100 gram, en de laatste maaltijd, mn post workout maaltijd, de overige 50 %?

Volgens mij moet de eerste maaltijd na het trainen het grootst zijn, niet je laatste.

Dat is toevallig mn laatste maaltijd

Ik gebruik Lantus. Ik heb afgelopen vrijdag wel een cheatdag gehad (naja cheat avond) waarin ik allerlei soort onzin heb gegeten, echt heel veel. Tot die avond normale bloedsuikers, alleen merk ik de dag erna (zelf tot nu) dat het mijn bloedsuiker helemaal in de war heeft gebracht.

Internist zei omdat ik veel suikers heb gegeten, mijn lever dit heeft opgeslagen en nog steeds suikers vrijlaat bij elke activiteit (zelf bij een rustige wandeling van een uurtje).

Daarom mijn vraag, wat voor effect het heeft op mijn vast, want ik heb gelezen dat HgH en insuline niet samen gaan, dus betekent dat als ik insuline spuit (ZONDER dat ik iets eet) het mijn vast breekt? En wat voor effect de hoge en lage bloedsuikers hebben op mijn vast.

Ik spuit momenteel 17 Lantus. En hou een Insuline/koolhydraat verhouding van 1 eenheid per 14kh.

Strict gezien breekt insuline je fast wel ja. So be it, als diabeet is er niet veel aan te doen lijkt me.

http://www.youtube.com/watch?v=S8FRuXJuImM
Vanaf 9:00 ongeveer heeft hij het erover. Vrijwel alle info die hij vertelt wordt ook uitgelegd in eat-stop-eat.
[Link niet meer beschikbaar]

Ik zou zelf zeggen, probeer gewoon lekker veel carbs en eiwitten na je training te eten, en wat betreft kcal, maak het de grootste maaltijd. Die percentages, zo nauw komt t allemaal niet imo

Ik zou zelf zeggen, probeer gewoon lekker veel carbs en eiwitten na je training te eten, en wat betreft kcal, maak het de grootste maaltijd. Die percentages, zo nauw komt t allemaal niet imo

Maar zou het kwaad kunnen als ik dus 200 gram carbs verdeel onder 2 maaltijden VOOR trainen? en Laatste maaltijd dus ook 200?

Waarom zou dat niet kunnen :p ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.338
Strict gezien breekt insuline je fast wel ja. So be it, als diabeet is er niet veel aan te doen lijkt me.

http://www.youtube.com/watch?v=S8FRuXJuImM
Vanaf 9:00 ongeveer heeft hij het erover. Vrijwel alle info die hij vertelt wordt ook uitgelegd in eat-stop-eat.
[Link niet meer beschikbaar]

Ik betwijfel of spier-glycogeen wel weer vrijgegeven kan worden in de bloedbaan. Lever-glycogeen.. sure, maar spierglycogeen kan alleen lokaal in de spier gebruikt worden waar het is opgeslagen.

Ik heb IF nu ongeveer 2 weekjes serieus genomen. Natuurlijk veels te kort om conclusies te trekken dus ik ga er gewoon mee door.
Ik had verteld dat ik piloot was en mij zorgde maakte betreffende energie en uithoudingsvermogen.

Ik moet toegeven dat ik in de ochtend (0400 de wekker) wel even maagpijn had van de honger, maar na 2/3 glazen water en 1 kop koffie was dit meteen over. Ik houd het opvallend makkelijk vol om tot 1100 niets te eten. Daarbij is het heerlijk om meteen een flinke maaltijd te nuttigen om 1100, lekkerder dan normaal :)

Ik ga er gewoon mee door en laat het jullie weten. Thanks voor alle antwoorden ook.

Ik doe nu een maand of 2 aan IF.

Fantastisch. Grotere maaltijden, minder honger, goede resultaten, en voel me prima steeds.
Inmiddels klaar met m'n cut, nu 3 weken kcal en kh opbouwen en daarna weer bulken voor zon 4 a 5 maanden. Ook met IF.

Terug
Naar boven