MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

bw 97kg naar 95kg in 3.5 maand (met een window van ongeveer 14u - 22u)

Denk en hoop dat ik sterker ben geworden maar vanwege een onderrug blessure heb ik net mn laatste week Sheiko niet kunnen afmaken. Daarom dus ook niet gepiekt helaas.

Had uiteraard beter een foto op dezelfde plek kunnen maken, maar goed who cares. Duidelijk te zien dat mn vet percentage is gedaald.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja, en volgens mij ben je meer BF kwijt geraakt dan 2kg, dus heb je ook zeker wat spiermassa gewonnen. Ziet er goed uit, man!

bw 97kg naar 95kg in 3.5 maand (met een window van ongeveer 14u - 22u)

Denk en hoop dat ik sterker ben geworden maar vanwege een onderrug blessure heb ik net mn laatste week Sheiko niet kunnen afmaken. Daarom dus ook niet gepiekt helaas.

Had uiteraard beter een foto op dezelfde plek kunnen maken, maar goed who cares. Duidelijk te zien dat mn vet percentage is gedaald.

[Link niet meer beschikbaar]

Netjes, pik

Percentages op trainingsdagen en rustdagen?

Ik ga voor cutten.

Wat vinden jullie van deze waardes op trainingsdagen.
Kcal 3143
E: 300gr = 38%
K: 240gr = 31%
V: 108gr = 31%

Onderhoud is ongeveer 3500kcal.

Ik ga voor cutten.

Wat vinden jullie van deze waardes op trainingsdagen.
Kcal 3143
E: 300gr = 38%
K: 240gr = 31%
V: 108gr = 31%

Onderhoud is ongeveer 3500kcal.

Op trainingsdagen op of boven onderhoud zitten.

Dus rond de 3500 kCals.
Minder eiwitten. Je hebt echt geen 300g eiwitten nodig. 250g is zat genoeg en dat kan in mijn ogen nog omlaag.
Vetten op maximum 50g houden op trainingsdagen omdat je dan 'refeed'.
Meer carbs. Helpt je bij het herstel. Gewoon invullen wat nog overblijft. Is dus zo 500g.

Op rustdagen zo'n 750-1000 kCals onder onderhoud gaan zitten. Die 1000 kCals enkel als je een klein overschot creëert op trainingsdagen.
Eiwitten hetzelfde, carbs omlaag en vetten omhoog.

Netjes Floris, je borst lijkt een stuk voller ook. Hoe zit het met kracht?

Ja, en volgens mij ben je meer BF kwijt geraakt dan 2kg, dus heb je ook zeker wat spiermassa gewonnen. Ziet er goed uit, man!

Hmm misschien ligt dat ook een beetje aan de foto, maar merk inderdaad wel dat ik vet kwijt ben.

Netjes, pik

Percentages op trainingsdagen en rustdagen?

Rust: 50/30/20 (e/k/v)
Training: 40/50/10

Maar is meer een richtlijn, ik ben niet heel precies wat betreft voeding.

Idd, qua fatloss lijkt het meer dan 2kg!

hope so ;)

Netjes Floris, je borst lijkt een stuk voller ook. Hoe zit het met kracht?

Dat heb ik helaas nog niet kunnen testen vanwege een blessure, mn gevoel zegt dat ik sterker ben geworden (bijna hele cycle Sheiko er op zitten).

Goed resultaat Floris. Heb je echt puur gecut of deed je een recomp?

Nog een vraagje, ik gebruik muscle protect van b&f shop 10gr net voor het trainen (fasted trainen). Maar hier zit per 100gr wel 20kcal waaronder 5kh en wat eiwitten (die worden niet mee gerekend ofzo omdat bcaa niet een complete eiwit is).

Maar iig, zal dit mijn vast niet breken? Er word aangeraden om bcaa te gebruiken, maar ik weet niet of het dan gaat om de pure bcaa vorm gaat of spul waar ook nog kcal in zitten.

Alvast bedankt.

Hoe heb je dat precies gedaan dan? Op onderhoud eten ofzo?

Een opzet gemaakt van hoe ik ongeveer zou gaan eten en dan kijken hoe ik er op reageer. Merkte dat mn trainingen prima gingen en na een aantal weken had ik duidelijk minder vet op mn pens. Ik wist dat ik toen op de goede weg zat.

Ik vind heel strikt calorien tellen echt de grootste onzin (voor mijn doel). Vaak klopt het toch niet helemaal en kan je er zo 100-500kcal naast zitten in je berekeningen. Plus ik hou een heel uitgekauwd voedingspatroon niet vol. Het moet passen met mn werk en leven. Ga nu gewoon door met IF en start met een nieuwe cycle Sheiko.

Denk een paar weken 5jes maken en dan 1RM's testen. Kan dan na 12 weken ook zeggen hoe mn kracht gaat op IF.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.354
Een opzet gemaakt van hoe ik ongeveer zou gaan eten en dan kijken hoe ik er op reageer. Merkte dat mn trainingen prima gingen en na een aantal weken had ik duidelijk minder vet op mn pens. Ik wist dat ik toen op de goede weg zat.

de beste feedback.

Ik vind heel strikt calorien tellen echt de grootste onzin (voor mijn doel). Vaak klopt het toch niet helemaal en kan je er zo 100-500kcal naast zitten in je berekeningen. Plus ik hou een heel uitgekauwd voedingspatroon niet vol. Het moet passen met mn werk en leven. Ga nu gewoon door met IF en start met een nieuwe cycle Sheiko.

Ik ga gewoon af en toe op de weegschaal staan.. als ik 200 gram per week zwaarder wordt (of minder weeg dan de vorige week als ik cut) vind ik het allemaal prima, zo niet, dan moet ik misschien iets aanpassen in mijn voeding. Maar ook zonder dat kun je prima alleen je krachttoename als maatstaf gebruiken.

Mensen met ervaring IF icm bulken? Hoe is het bevallen? Wat voor pre-maaltijden verhoudingen hield je aan?

Mensen met ervaring IF icm bulken? Hoe is het bevallen? Wat voor pre-maaltijden verhoudingen hield je aan?

Wanneer mogelijk train ik het liefst fasted; ik ben dan een stuk alerter en energie. Als ik een pre-workout meal neem (op dagen dat ik werk) houdt ik die vaak héél bescheiden; meestal <700-1000 kcal, en dat zijn dan soms 2 kleine maaltijden (als ik 's avonds pas kan trainen). De eerste is vaak een lean meat/fish salade met veel groenten, de tweede een simpele protein pannekoek oid. Een lage carb inname voor de training imiteert het fasting effect tenslotte een beetje / met de catecholemines die je alerter doen voelen and all. Teveel carbs maken me loom.

Na de training eet ik dan een hoop :D Vind het heerlijk om giga maaltijden te eten. Ik doe de IF bulk dan ook voornamelijk voor appetite control - en ik voel me een stuk productiever voor werk e.d. in fasted state :)

In mijn log & het post je meals topic kan je wat ideeën opdoen van hoe ik persoonlijk eet/train tijdens mijn IF bulk!

Ik vroeg me iets af;

ik ben nu dat Eat-Stop-Eat boek aan het lezen, en daarin worden een aantal gunstige effecten beschreven, die bleken uit verschillende onderzoeken.
Die effecten zouden een gunstig effect op vet verlies, spierbehoud en spiergroei hebben.

Nu wordt er vaak gezegd dat IF geen wonder middel is, en gewoon een levensstijl. Maar is het niet zo dat, vanwege deze bijkomstig effecten van het vasten, het wel degelijk een effectievere aanpak is?
Oke, we vasten niet voor 24 uur of langer, maar de grafieken laten wel zien dat de effecten ook al (misschien dan wel in mindere mate) bij periodes van 16+ uur voorkomen

Iemand die hier iets over kan zeggen? Het liefst met onderbouwing natuurlijk.

Wanneer mogelijk train ik het liefst fasted; ik ben dan een stuk alerter en energie. Als ik een pre-workout meal neem (op dagen dat ik werk) houdt ik die vaak héél bescheiden; meestal <700-1000 kcal, en dat zijn dan soms 2 kleine maaltijden (als ik 's avonds pas kan trainen). De eerste is vaak een lean meat/fish salade met veel groenten, de tweede een simpele protein pannekoek oid. Een lage carb inname voor de training imiteert het fasting effect tenslotte een beetje / met de catecholemines die je alerter doen voelen and all. Teveel carbs maken me loom.

Na de training eet ik dan een hoop :D Vind het heerlijk om giga maaltijden te eten. Ik doe de IF bulk dan ook voornamelijk voor appetite control - en ik voel me een stuk productiever voor werk e.d. in fasted state :)

In mijn log & het post je meals topic kan je wat ideeën opdoen van hoe ik persoonlijk eet/train tijdens mijn IF bulk!

Bedankt voor je antwoord! Wat een maaltijden maak jij! Heerlijk

Terug
Naar boven