MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Ben trouwen eens benieuwd of ik nu nog steeds snachts naar het toilet ga moeten :p

Ik snap niet dat mensen het nog belangrijk vinden om dan als laatste maaltijd kwark te eten bij IF. Het hele idee is juist dat je een bepaalde periode vast. Als je het alleen doet omdat het makkelijker is, ok, maar als je ook voor de (veronderstelde) gezondheidsvoordelen van het vasten gaat dan druist het eten van kwark of andere langzame eiwitten helemaal in tegen dat idee, je daadwerkelijke vastperiode zal een stuk korter zijn.

Als je langer niets eet,is het wel handig als er dan wat langer ( de toch wel nodige ) aminozuren beschikbaar zijn. Onbelangrijk is dat niet imo, regels over nutritie blijven gewoon gelden hoor. Het is niet dat als je IF doet ineens niets meer er toe doet.

Eens met Anthem. Dat late bakje kwark haalt de helft van je autophagy-voordelen weg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.387
Wat raadt jij dan aan aan mensen die laat trainen en daardoor maar 1 keer na hun training kunnen eten?

eerder trainen ?

En hoezo "maar 1 keer kunnen eten"... 1 keer direct na de training en 1 keer na het thuiskomen is al 2. Doe er dan nog eentje bij voor de training en je zit al op 3 maaltijden.

eerder trainen ?

En hoezo "maar 1 keer kunnen eten"... 1 keer direct na de training en 1 keer na het thuiskomen is al 2. Doe er dan nog eentje bij voor de training en je zit al op 3 maaltijden.

Eerder trainen gaat niet i.v.m. werk.

Ik train thuis en eet direct na mijn training.

Qua timing van maaltijden zou jij dus eerder iets aanraden van 20-25% tijdens de middag te eten (rond 12u30), 20-25% rond 16u-17u en dan 50-60% na de training (rond 20u30-21u) te consummeren?

Hoe gaan jullie om met alcohol? Zelf drink ik niet veel, maar na de examens ga ik me sowieso wel eens laten gaan :)
Aangezien ik bulk is het zolang het geen gewoonte wordt niet zo erg. Ga het aantal kcal dat ik drink gewoon minder eten die dag.

Hoe gaan jullie om met alcohol? Zelf drink ik niet veel, maar na de examens ga ik me sowieso wel eens laten gaan :)
Aangezien ik bulk is het zolang het geen gewoonte wordt niet zo erg. Ga het aantal kcal dat ik drink gewoon minder eten die dag.

Gewoon mee in je kCals nemen van de dag.
Reken min of meer uit hoeveel je gaat drinken (vb. 10 biertjes) en zorg dat je je voedselinname voor de rest van de dag daaraan aanpast zodat je toch, min of meer, dezelfde hoeveelheid kCals binnenkrijgt die je op vergelijkbare (training of rust) dagen binnenkrijgt.

Martin heeft hier een hele cheat strategie voor, heel low fat en medium carb :D Check anders zijn site leansgains

Geen BS RobbertK. Iedereen kan natuurlijk zelf kiezen maar trage eiwitten laat op de avond maken dat je lichaam pas 8 uur later naar eiwitten gaat zoeken. Natuurlijk kan je ervoor kiezen om die autophagy voordelen niet te willen; je wordt dan gewoon wat eerder oud dan als je dat niet doet

Ik heb tijdens mijn 15 weken durende cut bijna elke zaterdag avond alcohol gedronken, en dan niet 1 of 2 glazen ofzo :p

Gewoon kcal meetellen, en geen probleem. Prima afgevallen, en geen kracht verloren.

Eerder trainen gaat niet i.v.m. werk.

Ik train thuis en eet direct na mijn training.

Qua timing van maaltijden zou jij dus eerder iets aanraden van 20-25% tijdens de middag te eten (rond 12u30), 20-25% rond 16u-17u en dan 50-60% na de training (rond 20u30-21u) te consummeren?

Of 40-10-50 oid kan ook. Die 2e maaltijd geeft dan ook lang niet zon vol gevoel.

Geen BS RobbertK. Iedereen kan natuurlijk zelf kiezen maar trage eiwitten laat op de avond maken dat je lichaam pas 8 uur later naar eiwitten gaat zoeken. Natuurlijk kan je ervoor kiezen om die autophagy voordelen niet te willen; je wordt dan gewoon wat eerder oud dan als je dat niet doet

Ivm HGH bedoel je?

---------- Post toegevoegd Fri 7 Dec 2012 om 18:42 ----------

Het is trouwens toch ook niet verkeerd als je lichaam pas na 8 uur een tekort aan eiwit heeft? Als het al na 2 uur vasten zou gebeuren zou je dus vaak 14 uur met een eiwittekort zitten.

Autophagy repareert heel veel schade in je lichaam. Jammer om dat acht uur uit te stellen. Als je verder kijkt naar leangains en eat-stop-eat zie je dat je lichaam heel goed lang zonder eiwit kan en dat je, juist als je lang zonder eiwit zit een fysiek op kan bouwen die bijna niet natty meer is.

Ben van 1 december bezig met lean gains, en woog 55.7 Kg. Vrijdag ga ik me nog eens wegen, dat is dan 2 weken. Hoeveel gewichtstoename per 2 weken of per maand moet ik nastreven? Ik train 4 keer per week, elke spiergroep 2 keer per week.

Had namelijk gehoord van een halve kilo per maand, maar ik veronderstel dat dit eerder voor ervaren bb is?

Als je langer niets eet,is het wel handig als er dan wat langer ( de toch wel nodige ) aminozuren beschikbaar zijn. Onbelangrijk is dat niet imo, regels over nutritie blijven gewoon gelden hoor. Het is niet dat als je IF doet ineens niets meer er toe doet.

Het gaat er niet om dat er niks door je mond en je keel gaat maar dat je daadwerkelijk een tijd geen voedsel verteert. Of je daadwerkelijk eet of niet boeit natuurlijk geen zak. Je kan ook nooit eten en intraveneus gevoed worden, dan ben je ook niet aan het vasten hoor.

Ik zeg niet eens dat ik 100% alles aanneem van die voordelen die het zou hebben, maar áls je daarin meegaat dán is als laatste maaltijd kwark nogal contraproductief.

Terug
Naar boven