XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Meestal wordt er met paleo niet zo op de macro's gelet. Maar ik kan me voorstellen dat je nog steeds je protein behoefte zou kunnen aanhouden. (in mijn geval tussen de 120-160gr protein).

Heb een paar goede resources:
1. Civilized caveman cooking (lnk)
2. Rob Wolf
- boek "the Paleo Solution". (lnk)
- podcast
3. Misschien dingen van Arthur DeVany? ik weet niet zeker of het interessant is.

Ik heb een vraag of IF, het bevalt me prima ben er nu net anderhalve week mee bezig. Maar zodra de vakantie voorbij is moet ik me eating window naar een hele andere tijd verplaatsen, naar 4 uur s'middags tot 10 uur s'avonds voor doordeweeks. En dan rond 10 uur ga ik dus ook slapen. Ik kan op volle maag prima slapen, dus qua persoonlijke voorkeur maakt het niks uit. Maar is het wel handig en het maken van gains, doe het nu met cutten, en wil het in me bulk ook toe gaan passen. Mijn vraag is dus, is dit wel mogelijk of zal ik hier alleen maar dik van worden ?

Ik heb een vraag of IF, het bevalt me prima ben er nu net anderhalve week mee bezig. Maar zodra de vakantie voorbij is moet ik me eating window naar een hele andere tijd verplaatsen, naar 4 uur s'middags tot 10 uur s'avonds voor doordeweeks. En dan rond 10 uur ga ik dus ook slapen. Ik kan op volle maag prima slapen, dus qua persoonlijke voorkeur maakt het niks uit. Maar is het wel handig en het maken van gains, doe het nu met cutten, en wil het in me bulk ook toe gaan passen. Mijn vraag is dus, is dit wel mogelijk of zal ik hier alleen maar dik van worden ?
Is heel goed mogelijk.

Ik doe nu ongeveer een maand bulk met IF. Bevalt me erg goed, enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat ik makkelijker verkouden word :p Heb het ook veel sneller koud.

Op dit moment 37 uur fasted en zo trainen met 2 scoops noxi. Ben benieuwd :D
Had het gister wel gruwelijk koud, zeker als je stil zit.

Op dit moment 37 uur fasted en zo trainen met 2 scoops noxi. Ben benieuwd :D
Had het gister wel gruwelijk koud, zeker als je stil zit.

Warmtebesparing :D

Is trouwens wel heerlijk in de zomer, als iedereen peentjes zweet op werk/school, zit jij gewoon in je trui.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.430
Ik doe nu ongeveer een maand bulk met IF. Bevalt me erg goed, enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat ik makkelijker verkouden word :p Heb het ook veel sneller koud.

koud wel, verkouden ... nope nooit.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 10:31 ----------

Warmtebesparing :D

Is trouwens wel heerlijk in de zomer, als iedereen peentjes zweet op werk/school, zit jij gewoon in je trui.

+1 (nou ja 's ochtends in ieder geval, na training/eten is dat effect echt wel weg)

• #5.432
  • #5.433
Dat verkouden komt bij mij waarschijnlijk van 4 keer in de week in de kou naar de gym te fietsen :D

Ik fiets 7 dagen per week door de kou (werk, stad, boodschappen, gym) ... dus nee... ik vermoed dat je er alleen maar een sterkere weerstand van krijgt van af en toe buiten "spelen".

"Noob mode aan": is Intermittent fasting enkel voor tijdens de cut of kan het ook voor de bulk?:o

"Noob mode aan": is Intermittent fasting enkel voor tijdens de cut of kan het ook voor de bulk?:o
Both

maar in de bulk zal het voor sommige lastig worden.

Voorbeeldje: Ronnie coleman moet 8k calorieën eten hij vast 20 uur er blijft 4 uur over dat is zijn eating window in dat 4 uur moet hij 8k calorieën eten:)

Voordeel van IF BULK: je gaat niet snel fat gainen(als je niet een te hoge schot aan calorieën boven je maintance hebt).

Dus als jij 3k calorieën moet eten in dat paar uur dat ligt eraan en je doet dat met gemak dan zou ik het doen.

Goodluck!:D

• #5.437
Voordeel van IF BULK: je gaat niet snel fat gainen(als je niet een te hoge schot aan calorieën boven je maintance hebt).

Ik denk dat dat meer te maken heeft met een wisselende calorie-inname dan met het feit dat je 16-20 uur niet eet. Op een "normale bulk" op niet-trainingsdage ook eens net iets onder je onderhoud zou eten 3 a 4 dagen per week zou je ook een heel stuk minder snel vet aanzetten.

Dat je met kcal cyclen in de bulk minder snel vet wordt komt natuurlijk gewoon omdat je kcal overschot over een bepaalde periode lager is daardoor. Je moet zoiets niet per dag bekijken, want zo werkt het lichaam toch niet. Als je naar je overschot van een week kijkt waarbij je elke dag +500 kcal eet, is het logischer dat je daardoor vetter wordt dan wanneer je op rustdagen op onderhoud eet. Dan is je overschot niet 3500 kcal, maar 1500 of 2000 kcal, of hoe vaak je ook traint.
Heeft verder dus niets met IF te maken natuurlijk..

Oh wacht dat is dus precies wat wazzup ook zei huhu, nja samen staan we sterk

Dus je hebt niets gegeten tijdens de kerstdagen ?

<insert forever alone meme here>

Eerste kerstdag de hele dag gesnoept, tot half 9 :D denk zoon 5 a 6000 kcal gepropt. Had gister ook zeker geen behoefte aan eten en het was nog steeds gezellig.
Training ging erg goed en daarna maar milde honger

Ik heb nu een tijdje IF gedaan en mn buik omtrek goed verminderd.
Nu weer gewoon eten (plus weer hoger in kcal) en mn buik omtrek is het zelfde gebleven.
Echter wel weer 120kg nu. Oog nu weer veel voller (qua spieren) in de spiegel.
BF is hetzelfde gebleven.

Terug
Naar boven