Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Autophagy repareert heel veel schade in je lichaam. Jammer om dat acht uur uit te stellen. Als je verder kijkt naar leangains en eat-stop-eat zie je dat je lichaam heel goed lang zonder eiwit kan en dat je, juist als je lang zonder eiwit zit een fysiek op kan bouwen die bijna niet natty meer is.

Leangains schrijft ook juist langzaam verteerbare eiwitbronnen voor als laatste maaltijd ( caseine/kwark met vezels ).

Wat wiki zegt over autophagy:
Autophagy (or autophagocytosis) is the basic catabolic mechanism that involves cell degradation of unnecessary or dysfunctional cellular components through the lysosomal machinery[1] (from the Greek words, auto "self" and phagein "to eat"). The breakdown of cellular components can ensure cellular survival during starvation by maintaining cellular energy levels.[1] Autophagy, if regulated, ensures the synthesis, degradation and recycling of cellular components.
Verder idd genoeg info dat het een belangrijk proces is in je lichaam, maar ik zie nog niet echt naar voren komen dat hoe meer/langer autophagy ook meteen veel gunstiger is en niet tegenstrijdig voor het gainen/herstel mbt krachttraining.

Het gaat er niet om dat er niks door je mond en je keel gaat maar dat je daadwerkelijk een tijd geen voedsel verteert. Of je daadwerkelijk eet of niet boeit natuurlijk geen zak. Je kan ook nooit eten en intraveneus gevoed worden, dan ben je ook niet aan het vasten hoor.

Ik zeg niet eens dat ik 100% alles aanneem van die voordelen die het zou hebben, maar áls je daarin meegaat dán is als laatste maaltijd kwark nogal contraproductief.

Je neemt de tijd dat je als laatste eet toch aan als het begin van je vast lijkt me, vanaf dan begint het dalen/stijgen van je hormonen.
Intraveneuse voeding? Laten we het wel een beetje realistisch houden.

Laatst bewerkt:
Je neemt de tijd dat je als laatste eet toch aan als het begin van je vast lijkt me, vanaf dan begint het dalen/stijgen van je hormonen.
Intraveneuse voeding? Laten we het wel een beetje realistisch houden.

Wat doet die tijd ertoe? Het gaat om de tijd dat er niets meer te verteren valt. En het voorbeeld van intraveneuze voeding gaat niet om het realisme maar juist om het absurde ervan, om duidelijk te maken dat het niet uitmaakt of er fysiek iets door je mond gaat maar om of je lichaam voedingsstoffen te verwerken heeft.

Maar goed, ik heb m'n punt gemaakt, jouw mening staat vast merk ik.

Laatst bewerkt:
Bij proefdieren blijkt dat na weinig voeding en daarna normale voeding weer vet en spieren worden hersteld. Na vasten worden de spieren versneld hersteld, maar het vet in veel mindere mate. Ik vast zelf twee dagen per week en word alleen maar sterker. Check eat-stop-eat eens uit. Zowel leangains als eat-stop-eat zijn geschreven zonder dat de voordelen van autophagy bekend waren.

Ik heb eat-stop-eat gelezen maar nooit echt zelf toegepast.
Misschien eens doen, de info die erin staat is wel erg positief moet ik zeggen.

Hoe pak jij het aan? Hoeveel eet je de andere 5 dagen?
Hoe ziet je week er over het algemeen uit qua training ed. En hoelang train je al?

zondagavond stop ik om 7 uur met eten. 24 uur later neem ik mijn eerste maaltijd weer. Meestal gaat dat woensdag/donderdag ook zo. Het laatste uur van het vasten doe ik wat cardio om de autophagy te stimuleren, met wat resveratrol.
De rest van de week eet ik IF ongeveer 2200 cal, af en toe ga ik los en eet ik drie dagen 5000 per dag.
Ik train nu 12 jaar en sinds een jaar doe ik IF en vasten en eindelijk ga ik door mijn plateau heen. Ik ben zuinig met eiwit, rond de 1,5 g p kilo.

Ok dan. Ik ga het ook weer eens proberen. Probleem voor mij bij LG ( bij 16h-fast ) was dat ik gewoon altijd honger had, in/buiten mijn window, áltijd, ook na 2000kcal in 1 maaltijd.

Misschien dat ik met 2 dagen vasten dat probleem niet heb en toch de voordelen van het vasten geniet, blijf die andere dagen wel gewoon eten tussen 8 en 8 wat ik nu ook doe. Op vastdagen tussen 17 en 17 niet eten. Ben benieuwd.
Hoe heb jij je traininsdagen?

Hallo,
Ik doe nu 3 dagen krachttraining met high carbs. Daarnaast voetbal ik nog 1 dag in de week. Ik vroeg me af of welke eerpatroom je moet aanhouden op die dag? High carbs of low carbs zoals op een rustdag? Doel is cutten
Alvast bedankt

Ik zou high carbs doen. Voetbal is vrij intensief en dat kan wel killing zijn op low carbs.

Ik ga nu met volgende opzet werken, denk ik. Het is voor een gain-fase:

- ik train 4x op 8 dagen
- op trainingsdagen een overschot van 300-500 kCals
- op rustdagen een tekort van 0-200 kCals (doel is hier gewoon om geen overschot te hebben zodat ik geen vet aanzet, niet om vet te verliezen)
- regelmatig een dag waarop ik een groot tekort opzet (750-1000 kCals). Dit gebeurt wanneer ik, wegens omstandigheden, 2 rustdagen achter elkaar heb, op de tweede rustdag
- na een gain-cyclus van ongeveer 5 weken (van 8 dagen), een cut-week (van 8 dagen) waar ik 2 trainingsdagen heb waar ik op onderhoud zit en 6 rustdagen waar ik een tekort van ongeveer 750 kCals creëer.

Hier ga ik eens mee experimenteren. Hebben jullie alvast enige feedback?

Ik ga nu met volgende opzet werken, denk ik. Het is voor een gain-fase:

- ik train 4x op 8 dagen
- op trainingsdagen een overschot van 300-500 kCals
- op rustdagen een tekort van 0-200 kCals (doel is hier gewoon om geen overschot te hebben zodat ik geen vet aanzet, niet om vet te verliezen)
- regelmatig een dag waarop ik een groot tekort opzet (750-1000 kCals). Dit gebeurt wanneer ik, wegens omstandigheden, 2 rustdagen achter elkaar heb, op de tweede rustdag
- na een gain-cyclus van ongeveer 5 weken (van 8 dagen), een cut-week (van 8 dagen) waar ik 2 trainingsdagen heb waar ik op onderhoud zit en 6 rustdagen waar ik een tekort van ongeveer 750 kCals creëer.

Hier ga ik eens mee experimenteren. Hebben jullie alvast enige feedback?

Ik heb geen idee of je met deze opzet tov een +20/-10 schema betere gains zonder fatgain zult maken of niet. Kan je alleen maar testen door te doen :D Ik denk wel dat je (2e) rust dag waarop je een groot tekort opzet niet nodig is. Onderhoud of -200 lijkt me zat.

ben even geleden begonnen experimenteren met IF.
Ik vraag mij vooral af in welke mate het nadelig is als je tijdens je window van 8 uur de maaltijden spreid?

Ik heb vandaag bijvoorbeeld 5 maaltijden gedaan die er als volgt uitzagen:
Eerste maaltijd: 14uur 600kcal
tweede maaltijd: 16u30 500kcal
derde maaltijd (pre workout): 19u 300kcal
vierde maaltijd (post workout): 20u45 1200kcal
vijfde maaltijd: 22u 300kcal

Zal ongeveer 2900kcal zijn terwijl ik eig wel 3350kcal mocht binnenhalen (volgens +20%/-20% op 2850kcal onderhoud).
Liefst hou ik wel wat spreiding in mijn maaltijden, maar ik besef ook dat mijn huidig schema niet echt "conform" is met de IF richtlijnen. Hoe best aanpassen?
Alvast dank

ben even geleden begonnen experimenteren met IF.
Ik vraag mij vooral af in welke mate het nadelig is als je tijdens je window van 8 uur de maaltijden spreid?

Ik heb vandaag bijvoorbeeld 5 maaltijden gedaan die er als volgt uitzagen:
Eerste maaltijd: 14uur 600kcal
tweede maaltijd: 16u30 500kcal
derde maaltijd (pre workout): 19u 300kcal
vierde maaltijd (post workout): 20u45 1200kcal
vijfde maaltijd: 22u 300kcal

Zal ongeveer 2900kcal zijn terwijl ik eig wel 3350kcal mocht binnenhalen (volgens +20%/-20% op 2850kcal onderhoud).
Liefst hou ik wel wat spreiding in mijn maaltijden, maar ik besef ook dat mijn huidig schema niet echt "conform" is met de IF richtlijnen. Hoe best aanpassen?
Alvast dank
Niet zo veel zorgen maken om kcal verdeling. Je kan beter een opzet maken die je gaat volhouden dan dat je het jezelf ontzettend moeilijk gaat maken.

Zijn er hier mensen die het paleo stijl IF eten?

Ik ga binnenkort een tijdje cutten metop rustdagen een aantal periodes van vasten van 24 tot 44 uur, met 3/4 van de kcals in de eerste uren na de training en 1/4 ervoor.

Zijn er hier mensen die het paleo stijl IF eten?

Ik heb het gedaan en ik vind het fantastisch. (voel me zeer goed met paleo) maar je moet wel je koolhydraten omhoog gooien als je echt zeer actief bent. Het is een enorme aanslag (psysiek en mentaal) als je keihard doortraint op weinig koolhydraten.

Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Maar licht wel je familie en vrienden in waar je mee bezig bent. "Mental support" is wel zo handig. En gooi je koolhydraten omhoog als je uit-elkaar ploft.

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 13:45 ----------

Gaafe documentaire.

http://kat.ph/discovery-ch-what-the-ancients-knew-the-west-2of3-greece-dvdrip-t6904260.html

Er zit in deze documentaire een fragment (<1 min) - waar ze vertellen hoe de grieken -- 2000 jaar geleden!! -- afvallen. De grieken deden gewoon een 20/4 fast. Echt absurd. :)

Ik heb het gedaan en ik vind het fantastisch. (voel me zeer goed met paleo) maar je moet wel je koolhydraten omhoog gooien als je echt zeer actief bent. Het is een enorme aanslag (psysiek en mentaal) als je keihard doortraint op weinig koolhydraten.

Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Maar licht wel je familie en vrienden in waar je mee bezig bent. "Mental support" is wel zo handig. En gooi je koolhydraten omhoog als je uit-elkaar ploft.

Gaafe documentaire.

http://kat.ph/discovery-ch-what-the-ancients-knew-the-west-2of3-greece-dvdrip-t6904260.html

Er zit in deze documentaire een fragment (<1 min) - waar ze vertellen hoe de grieken -- 2000 jaar geleden!! -- afvallen. De grieken deden gewoon een 20/4 fast. Echt absurd. :)
Nice ff downloaden, ik ga het iig eens proberen na de feestdagen. :)

Gaafe documentaire.

Welke macro's verhoudingen hielt je aan? Kan nergens er iets over terug vinden. Weet je misschien nog bronnen van belangrijke informatie wat betreft paleo?

Terug
Naar boven