RobbertK
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 148
Autophagy repareert heel veel schade in je lichaam. Jammer om dat acht uur uit te stellen. Als je verder kijkt naar leangains en eat-stop-eat zie je dat je lichaam heel goed lang zonder eiwit kan en dat je, juist als je lang zonder eiwit zit een fysiek op kan bouwen die bijna niet natty meer is.
Leangains schrijft ook juist langzaam verteerbare eiwitbronnen voor als laatste maaltijd ( caseine/kwark met vezels ).
Wat wiki zegt over autophagy:
Autophagy (or autophagocytosis) is the basic catabolic mechanism that involves cell degradation of unnecessary or dysfunctional cellular components through the lysosomal machinery[1] (from the Greek words, auto "self" and phagein "to eat"). The breakdown of cellular components can ensure cellular survival during starvation by maintaining cellular energy levels.[1] Autophagy, if regulated, ensures the synthesis, degradation and recycling of cellular components.
Verder idd genoeg info dat het een belangrijk proces is in je lichaam, maar ik zie nog niet echt naar voren komen dat hoe meer/langer autophagy ook meteen veel gunstiger is en niet tegenstrijdig voor het gainen/herstel mbt krachttraining.
Het gaat er niet om dat er niks door je mond en je keel gaat maar dat je daadwerkelijk een tijd geen voedsel verteert. Of je daadwerkelijk eet of niet boeit natuurlijk geen zak. Je kan ook nooit eten en intraveneus gevoed worden, dan ben je ook niet aan het vasten hoor.
Ik zeg niet eens dat ik 100% alles aanneem van die voordelen die het zou hebben, maar áls je daarin meegaat dán is als laatste maaltijd kwark nogal contraproductief.
Je neemt de tijd dat je als laatste eet toch aan als het begin van je vast lijkt me, vanaf dan begint het dalen/stijgen van je hormonen.
Intraveneuse voeding? Laten we het wel een beetje realistisch houden.
Laatst bewerkt:

Ik denk wel dat je (2e) rust dag waarop je een groot tekort opzet niet nodig is. Onderhoud of -200 lijkt me zat.