Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Les 1 in BB: Eerst de basis goed krijgen. ;)

Intermittent Fasting = periodes van vasten (in het geval van LeanGains 16 uur, maar langer kan ook) afwisselen met periodes van eten (8 uur of korter meestal)

Dat is het. Heeft ons geleerd dat we minder krampachtig met voeding om kunnen gaan, en de dingen die wazzup al zei.

Alle eiwit en kcal en kh en vet richtlijnen staat los van IF. Dat zijn gewoon voedings adviezen van Martin Berkhan, maar je kan ook IF doen met je eigen richtlijnen of ideeen of principes.

Het principe spreekt mij zeker aan. Zit me nu redelijk in te lezen. Ik heb nu vet% van 22%. Ik sport 5x in de week (2x puur cardio en 3x kracht met 20 min cardio). Ik lees dat, wanneer ik aan IF zou gaan doen voor fat loss, ik "maar" 3x per week zou sporten. Ik weet dan niet meer wat ik met mijn tijd zou moeten doen hahaha !

Vanaf welk verpercentage zou je er mee moeten beginnen? Verstandig om eerst nog wat % kwijt te raken via een "normaal" cutschema? Onder me caloriebehoefte zitten en veel cardio. Ik ben benieuwd.

Ik draai ploegendienst (vooral vroege diensten, 04:15 me bed uit en 21:00 erin). Het principe van 10 tot 1800 spreekt me wel aan. Ik sport altijd om 15:00 uur. Maar met late dienst sport ik om 9 uur, dus betekend BCAA's innemen en na het trainen eten als een malle.

Voor me werk moet ik conditioneel ook fit blijven (dus hardlopen). Blijf je conditioneel ook sterk en kan ik af en toe "stiekem" op een rustdag gewoon 7,5 km hardlopen?

Laatst bewerkt:
zware krachttraining > welke vorm van cardio

bij twijfel 3x per week squatten + een pull & push variant doen

mijn inziens beter voor fatloss dan dat idiote hardlopen 13x per week

Mij gaat het dus puur om het conditionele gedeelte. Ik moet duurloop ook kunnen. Ik wil dus nog wel met gemak 45 minuten kunnen blijven hardlopen (of meer).

Cardio suxx big time, dat is een feit =).

Ben vorige week voor de tweede keer begonnen met IF. Vorig jaar in 5-6 maanden van 26% naar 13% gegaan, dit keer proberen onder de 10% te komen. 3000kcal op trainingsdagen en 2100kcal zonder en proberen zo weinig mogelijk koolhydraten te eten. In het begin weer even wennen maar het werkt prima :)

zou witte rijst / witte aardappels je vet verlies in de wegzitten tijdens IF?

Wie doet hier reverse pyramid training icm IF? Zo ja welke oefeningen doen jullie met RPT en met welke rep ranges?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.475
Wie doet hier reverse pyramid training icm IF? Zo ja welke oefeningen doen jullie met RPT en met welke rep ranges?

Ik heb het een poosje gedaan, maar al dat wachten tussen de sets door vond ik veel te saai. Deed de standaard oefeningen .. deadlifts, chins, bench... (geen squats, vanwege knieën, deed wel wat extra schouder en arm werk om mijn ego wat op te pompen .....)

Ken je deze al: http://rippedbody.jp/reverse-pyramid-training/ ?

Als je een tijdlang niet hebt kunnen trainen en zeker vanaf nu nog enkele weken niet kan trainen kan ik dan al starten met if en het gaat vooral om vetverlies... zou wel een kg of 15 af moeten:o... Gewoon onder onderhoud eten en evt low carb of is het niet echt nodig zolang ik maar iets onder onderhoud eet

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.477
Als je een tijdlang niet hebt kunnen trainen en zeker vanaf nu nog enkele weken niet kan trainen kan ik dan al starten met if en het gaat vooral om vetverlies... zou wel een kg of 15 af moeten:o... Gewoon onder onderhoud eten en evt low carb of is het niet echt nodig zolang ik maar iets onder onderhoud eet

Je "kunt" IF ook doen zonder krachttraining, maar dieten zonder krachttraining is op verschillende manieren verre van optimaal.

Ik zoals wazzup hieronder zegt, maar doe verder geen arm werk, want dat vind ik geen zak aan. Is ook niet nodig eigenlijk tijdens cut.

Ik heb het een poosje gedaan, maar al dat wachten tussen de sets door vond ik veel te saai. Deed de standaard oefeningen .. deadlifts, chins, bench... (geen squats, vanwege knieën, deed wel wat extra schouder en arm werk om mijn ego wat op te pompen .....)

Ken je deze al: http://rippedbody.jp/reverse-pyramid-training/ ?

Vind je oefeningen voor side delt belangrijk tijdens RPT? Ik doe namelijk dips, bench en military press zou in principe voldoende moeten zijn toch?

Je "kunt" IF ook doen zonder krachttraining, maar dieten zonder krachttraining is op verschillende manieren verre van optimaal.

thanks wazzup maar ik ben toch al een jaar trainloos door blessures en relatie prob... zou binnen een maand weer starten zou het wel op de basis oef houden zoals martin aanraad. Zou jij tot ik terug begin low carb aanraden en vanaf ik terug begin gewoon op trainingsdagen terug meer carbs eten?

Begrijp dat het nut van reverse pyramid niet, verre van optimaal je gaat toch na de gym om elke set zwaarder te liften.

Terug
Naar boven