MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.481
Begrijp dat het nut van reverse pyramid niet, verre van optimaal je gaat toch na de gym om elke set zwaarder te liften.

nope. Je gaat om sterker te worden, groter te worden, spiermassa te behouden... en elke methode die je daarbij helpt is goed. Je eerst vermoeien met een lichter gewicht en pas in de latere sets je zwaardere werk doen.. dat is pas onlogisch IMO.

nope. Je gaat om sterker te worden, groter te worden, spiermassa te behouden... en elke methode die je daarbij helpt is goed. Je eerst vermoeien met een lichter gewicht en pas in de latere sets je zwaardere werk doen.. dat is pas onlogisch IMO.

Jij bepaalt zijn doel niet, ik kan me aardig vinden in zijn mening.

RPT zou voor mij blessures veroorzaken.

Uiteindelijk komt het neer op persoonlijke voorkeur. De een zweert bij reverse pyramid manier van trainen, de ander verstoot het.

Zelf heb ik een jaar lang pyramid training gevolgd met betrekking tot optrekken en bankdrukken. Met optrekken grote progressie gezien, met bankdrukken totaal niet.

Uitzoeken wat voor jou werkt is en blijft de beste methode.

welke zoetstof kan in in mijn koffie/thee doen?
Mis echt de suiker in mijn koffie. heb nu een bak thee staan maar dit is ook niet te zuipen zonder suiker haha.

Of ik moet cola light drinken.... dat lust ik smorgens ook wel

stevia

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 08:29 ----------

pre-exhaust is toch wel een beproefde methode?
ik doe opwarm set als dat nodig is, hangt er van af hoever ik in mn training ben
dan 2 sets van 10-12 op 70-80% van mn max
dan 1 werkset op mn max, meestal zijn dat 8-10 herhalingen

• #5.486

en hij bepaalt mijn doel niet.

Darnaaat is het zelden een doel van mensen om iedere set zwaarder te tillen. Dit is echt de allereerste keer dat ik hoor dat iemand dat als doel heeft en ik snap niet waarom.

RPT zou voor mij blessures veroorzaken.

Waarom denk je dat ? Ik neem aan dat je nu nooit tot failure traint ?

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 08:35 ----------

welke zoetstof kan in in mijn koffie/thee doen?
Mis echt de suiker in mijn koffie. heb nu een bak thee staan maar dit is ook niet te zuipen zonder suiker haha.

haha ? Is niet grappig dat je niet in staat bent om thee zonder suiker te drinken (koffie kan ik inkomen :)) Probeer de suiker in je thee af te bouwen. Toen ik een klein jongetje was dronk ik ook altijd thee met suiker (met melk zelfs soms)... tegenwoordig peins ik er niet eens meer aan. Een minder bittere soort thee kan ook helpen. Probeer eens groene thee (of wellicht wat minder lang laten trekken)

Afgezien daarvan is elk zoetje even "geschikt" voor in je koffie.

Laatst bewerkt:
Kan ik multivitaminen en zink pakken als ik wakker word? Sta om 8 uur op. mijn window is van 13:00 tot 21:00

• #5.489
Kan ik multivitaminen en zink pakken als ik wakker word? Sta om 8 uur op. mijn window is van 13:00 tot 21:00

ja hoor (dat wil zeggen geen probleem qua IF.. of het verstandig is om vitamines en zink op een lege maag 's ochtends te nemen heb ik geen verstand van)

Okee thanks. even afwachten wat andere erover te zeggen hebben dan:)

Op veel vitaminepotjes staat dat aangeraden wordt het bij een maaltijd in te nemen, ander zeik je het al snel weer direct uit. Of dat klopt en hoe wetenschappelijk onderbouwd etiketten van fabrikanten zijn durf ik niet te zeggen.

Persoonlijk vind ik het niet prettig om vitaminepillen op een lege maag te nemen, krijg er meestal maagkramp van. Probeer het en kijk of het bevalt?

Martin begint op een zure kluizenaar te lijken die zichzelf enorm in de slachtoffer rol plaatst nu anderen met zijn ideeen aan de haal gaan, met als doel geld verdienen.
Martin is enorm veranderd, totaal niet meer de persoon die ik als tijdelijke online coach had in 2009. Als hij destijds gewoon zijn boek had gemaakt (al was het maar een relatief korte zoals de 5/3/1 manual van Wendler), dan had hij de eerste geweest die het intermittant fasting verder groot had kunnen maken en er een mooie som geld aan over kunnen houden.

Hij krijgt er op facebook ook aardig van langs trouwens van enkele trouwe volgers (don't play the martyr, it's your own laziness etc). Ik kan ze geen ongelijk geven.

ik kijk nooit meer op lg
Wordt ook erg moe van Martin...hulde om IF en aanverwante zaken op de kaart te zetten. Voor de rest is t maffe alcoholist als je t mij vraagt

Dat een deel van de vitaminen vet oplosbaar is en daardoor mogelijk slecht wordt opgenomen als je niet of vet vrij eet als je een multivitamine neemt.

Ik ben nu een week bezig met IF en houd een 18 uurs vastschema aan en eet tussen 12:00 en 18:00.
Houd me 5x5 stronglift 3x per week aan en heb nog geen cardio toegevoegd. Eet onder onderhoud op training en rustdagen ivm cutten.

Had eerste 2 dagen wel last van beetje duizelig en nu nog steeds na een week sochtends kouden hande enz terwijl ik hiervoor toch wel zeer warmbloedig was

ik kijk nooit meer op lg
Wordt ook erg moe van Martin...hulde om IF en aanverwante zaken op de kaart te zetten. Voor de rest is t maffe alcoholist als je t mij vraagt

Inderdaad. Wat een r*tard is het geworden. Doet me denken aan nog zo'n internetguru: Matt Perryman. Schrijft goede artikelen, maar wat een 'persoonlijke' onzin komt daar vaak bij.

Terug
Naar boven