XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Heeft er iemand hier nog meer last van een behoorlijke dip in concentratie als de vast is verbroken? Dat we ons beter kunnen concentreren in vastende staat staat inmiddels wel vast, maar na de lunch kun je mij echt opvegen. Ook de eerste tijd in de gym ben ik vaak ontzettend duf.
Zou het kunnen dat mijn gevoeligheid voor insuline niet goed zit en daardoor mijn bloedsuiker veel te laag wordt?

Niet te veel eten en al zeker niet teveel carbs?

Ik ben nu juist aan het proberen zo min mogelijk carbs te eten (150 gram, om te proberen) maar vandaag, de eerste dag, is de dip enorm. Degene die het aanhaalde dacht dat dat misschien de shock/verandering zou zijn en dat het na een aantal dagen beter zou gaan.

kwestie van gewenning is mijn ervaring
niet teveel carbs in je eerste maaltijd
kop koffie erbij anders?

Ik ben nu juist aan het proberen zo min mogelijk carbs te eten (150 gram, om te proberen) maar vandaag, de eerste dag, is de dip enorm. Degene die het aanhaalde dacht dat dat misschien de shock/verandering zou zijn en dat het na een aantal dagen beter zou gaan.

Probeer echt gewoon eens niet teveel te eten. Het lijkt me sterk dat je een zware dip gaat hebben van 200g vlees en 300g groenten.

Probeer echt gewoon eens niet teveel te eten. Het lijkt me sterk dat je een zware dip gaat hebben van 200g vlees en 300g groenten.

Ik heb gegeten:
- 50 g sla
- 50 g mayonaise
- 155 g tonijn (waterbasis)
- 100 g tartaarburger

Reken maar dat er een dip is. Ik zit er zelfs nog steeds in :).

Ik doe zelf niet aan IF maar herken het wel. Ik zit nu alweer een aantal weken in een recomp achtige bulk en na iedere maaltijd die ik neem ben ik zeker een half uur tot een uur erg duf en zou ik zo in slaap kunnen vallen. Als ik na het eten gewoon actief blijf dan heb ik er niet echt last van.

Ik doe zelf niet aan IF maar herken het wel. Ik zit nu alweer een aantal weken in een recomp achtige bulk en na iedere maaltijd die ik neem ben ik zeker een half uur tot een uur erg duf en zou ik zo in slaap kunnen vallen. Als ik na het eten gewoon actief blijf dan heb ik er niet echt last van.

Dat heb ik ook, wou daar ook laatst een topic over openen. Schijtirritant is dat, als ik ergens moet wezen snel dan ben ik zo lui als wat.

Ik heb gegeten:
- 50 g sla
- 50 g mayonaise
- 155 g tonijn (waterbasis)
- 100 g tartaarburger

Reken maar dat er een dip is. Ik zit er zelfs nog steeds in :).

Vervelend..

50g mayo is wel veel!

Probeer daar eens in te cutten (10-15g ofzo) en eet wat meer groenten (is sowieso gezonder voor je).

Vervelend..

50g mayo is wel veel!

Probeer daar eens in te cutten (10-15g ofzo) en eet wat meer groenten (is sowieso gezonder voor je).

Het was de eerste dag met minder carbs en het is dus nog aftasten. Ik ben het met je eens dat het nogal veel is maar ik was bang dat ik anders de tonijn niet weg zou krijgen.

Idd vreemd dat je een grote dip ervaart na een protein + fat dominante maaltijd; ik merk een giga verschil tussen de protein+carbs & protein+fat meals. Als ik op werk ben eet ik in principe alleen veel vlees/vis met groenten, en na het eten van die ene maaltijd voel ik me vaak prima en kan ik fit door blijven werken. Na een post workout meal however, koolhydraat-rijk dus, kan ik bijzonder loom worden. Ideaal voor in de avond, verder wat minder :D Ik heb iig gemerkt dat als ik carbs op een trainingsdag iets meer verspreid dat ik me beter voel - maar dat doe ik dus alleen op dagen waar ik de gelegenheid heb om vroeg op de dag te trainen.

Misschien spelen met de maaltijdvolume. Hoe groter de maaltijd, hoe trager ik kan worden is mijn ervaring. En kijk anders of een zwarte koffie je kan helpen, haha.

In combinatie met koffie net voor de eerste maaltijd heb ik veel minder last van deze dipjes
Soms wel erg koud net voor de eerste maaltijd

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.513
Het was de eerste dag met minder carbs en het is dus nog aftasten. Ik ben het met je eens dat het nogal veel is maar ik was bang dat ik anders de tonijn niet weg zou krijgen.

gaat minder carbs eten, maar wel 50 gram mayo ... waarom ? Mayo is bijna 100% vet, dus dat is 450 Cal... da's best veel.

gaat minder carbs eten, maar wel 50 gram mayo ... waarom ? Mayo is bijna 100% vet, dus dat is 450 Cal... da's best veel.

Halfvolle mayo en yoghurt mayo vallen nog best mee

Die dipjes heb ik ook nog wel eens last van, weet niet precies waarom eerlijk gezegd. Wat ik verder doe is op nuchtere maag trainen en mijn feeding windows zijn voornamelijk savonds dus ik deel mijn dag zo in dat ik 's avonds kan relaxen

Ik denk dat ik vanavond ongeveer zo'n 2000 kcal extra naar binnengewerkt te hebben bij de KFC, morgen maar weer eens een dagje wat langer vasten...

Ik heb een vraag over de tijden. Ik eet 2700kcal per dag
14:00* 5-600kcal
17:30 Postworkout 1500kcal
18:30* 600kcal

Is dit een goeie verdeling van de kcal/ kan dit? Want dit komt voor mij het beste uit...

Terug
Naar boven