XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Eet window 12:00 -20:00

Ik sta op om 8:00
Eerste maaltijd: 4 gebakken eieren, 250 ml halfvolle melk, bruine boterham.
Net voor training: (17 u) whey shake, dextrose, creatine.
Gelijk na training: avondeten, 250ml melk
20:00 3 bruine boterhammen pindakaas. Bak kwark. sinaasappel.

Ga maandag beginnen en pas het gaande weg iets aan.
maar kan ik zo beginnen of is er iets goed fout?

Bvd

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 09:31 ----------

Tussen 15:00 en 17:00 eet ik nog 2 boterhammen met kipfilet btw

Waarom dextrose voor je training? Je bloedsuiker zou in orde moeten zijn op dat moment en door snelle suikers krijg je waarschijnlijk pieken en dalen, waardoor je halverwege de training instort. Suiker beter direct na de training (en creatine dus ook).

ja hoor (dat wil zeggen geen probleem qua IF.. of het verstandig is om vitamines en zink op een lege maag 's ochtends te nemen heb ik geen verstand van)

Zink neem je best NIET als je dieet. En of je vitaminen KAN nemen op een lege maag is ondergeschikt aan de vraag waarom je het zou doen als je ze ook gewoon kan nemen bij je eerste maaltijd ...

Waarom dextrose voor je training? Je bloedsuiker zou in orde moeten zijn op dat moment en door snelle suikers krijg je waarschijnlijk pieken en dalen, waardoor je halverwege de training instort. Suiker beter direct na de training (en creatine dus ook).

Als soort van pre workout? Of zal ik dan beter de dextrose voor na de training bewaren en no-explode pakken oid?

Welcome back big cat, lang niet gezien hier.

Als soort van pre workout? Of zal ik dan beter de dextrose voor na de training bewaren en no-explode pakken oid?

Ik ben er zelf nog niet achter wat voor mij werkt, maar snelle suikers helpen je bloedsuiker om zeep. Die wil je alleen direct na de training omdat je bloedsuiker dan heel laag is en je in catabole staat verkeert.
Doorgaans wordt aangeraden voor de training een koolhydraatrijke maaltijd te nemen (met wat eiwitten maar zonder vetten). Hoe groter de maaltijd, hoe eerder je 'm moet nemen.

Ik ben er zelf nog niet achter wat voor mij werkt, maar snelle suikers helpen je bloedsuiker om zeep. Die wil je alleen direct na de training omdat je bloedsuiker dan heel laag is en je in catabole staat verkeert.
Doorgaans wordt aangeraden voor de training een koolhydraatrijke maaltijd te nemen (met wat eiwitten maar zonder vetten). Hoe groter de maaltijd, hoe eerder je 'm moet nemen.

Heb je een paar voorbeelden van zulke maaltijden? Of voldoet een whey shake ook denk je?

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 13:35 ----------

Ik moet er misschien bijzeggen dat ik relatief kort train. na een uurtje ben ik meestal al klaar

Snelle suikers kun je in het geheel best vermijden, die hebben geen enkel nut (cfr dit artikel), whey protein is heel rijk in leucine wat op zich al een zeer sterke insuline-trigger veroorzaakt, daarnaast kun je makkelijk je shake in melk maken (wat dan suiker uit lactose bijvoegt) en eventueel oplosbare havermout om je glycogeen aan te vullen. Daarnaast heeft insuline geen enkel nut want het draagt helemaal niet bij tot verhoogde eiwitsynthese (cfr dit artikel)

Welcome back big cat, lang niet gezien hier.

Dank je wel, lange tijd ook gewoon geen tijd gehad voor het hele internetgebeuren, maar sinds een maand of 4 druk aan het werk met ons nieuwe project (zie signature)

Heb je een paar voorbeelden van zulke maaltijden? Of voldoet een whey shake ook denk je?

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 13:35 ----------

Ik moet er misschien bijzeggen dat ik relatief kort train. na een uurtje ben ik meestal al klaar

Ik verbrak mijn vast om 12:00 met 120 g brood met kipfilet (50 g) en rookvlees (50 g). Rond 15:30 nam ik 60 g pasta met 155 g tonijn (carb en eiwitrijk dus) zodat ik om 16:00 naar de sportschool kon. Maar ik ben erg duf rond deze tijd en denk dat het teveel is en m'n lichaam dus vol aan het verteren is.
Ik ben nu aan het experimenteren met kleinere maaltijden. Gisteren nam ik 50 g pasta en een kleine eiwitshake (30 g). Vandaag stop ik om 14:00 (nu) met eten en neem ik voor de training (15:30) enkel een shake. Ik weet niet of ik dan minder duf ben.
Ik merk dat ik in mijn vast veel meer focus heb, maar ik wil nu bulken dus ben gestopt met IF (had het vaak koud en ik vind het niet meer nodig).

Had een lange reactie getypt maar er ging iets mis met mijn gsm...

Hebje wel resultaten behaald met if? Dus vet verloren en massa gegaint?

Bedankt voor je hulp tot zover

Had een lange reactie getypt maar er ging iets mis met mijn gsm...

Hebje wel resultaten behaald met if? Dus vet verloren en massa gegaint?

Bedankt voor je hulp tot zover

Ik heb absoluut veel vet verloren met IF: 104 kg naar 84 kg in een half jaar en ik was/ben droger dan ooit. IF werkte voor mij heel goed om droog te trainen, maar de bulk, die ik aan het proberen ben sinds oktober, wil met IF niet erg vlotten. Ik kom wel aan en wordt langzaamaan wat sterker maar ik denk dat het teveel gedoe is en dat "gewoon eten" net zo goed werkt.

Sow resultaat is er dan zeker!!

Mijn doel is om over 5 maanden 85 kilo te wegen op 8-10% vet

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.533
Ik heb absoluut veel vet verloren met IF: 104 kg naar 84 kg in een half jaar en ik was/ben droger dan ooit. IF werkte voor mij heel goed om droog te trainen, maar de bulk, die ik aan het proberen ben sinds oktober, wil met IF niet erg vlotten. Ik kom wel aan en wordt langzaamaan wat sterker maar ik denk dat het teveel gedoe is en dat "gewoon eten" net zo goed werkt.

Hoezo gedoe ....

**** breakfast (en dit is een quote van Martin zelf ;)) hoezo is dat te veel gedoe ?

IF betekent juist veel minder gedoe

Ik eet om 14u, train om 15u, eet na de training en daarna avondeten met mn ouders (window van 5-6 uur ofzo)

Lekker grote maaltijden steeds, weinig tijd kwijt aan eten enzo (2x half uurtje ofzo, avondeten maken mn ouders)
Heerlijk
En als het een keertje niet uitkomt vast ik geen 16u+, boeiend. Heerlijk die flexibiliteit

Ik sta om 6 uur op om naar school te gaan geen zin om die k*t ontbijt klaar te maken voordat ik mijn ontbijt klaar heb is de bus al weg geweest. IF FOR LIFE

Kvast van zondag tot en met vrijdag 16~18 uurtjes per dag, heel erg clean eten. Zaterdag eet ik "traditioneel" en dan ook alles wat ik wil, en ben nog nooit zo lean geweest :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.538
Intermittent fasting... ook goed tegen jetlag !

A Harvard study discovered a food related internal clock that helps overcome jet lag. Fast until morning.

In investigating the intricacies of the body’s biological rhythms, scientists at Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC) have discovered the existence of a food-related clock which can supersede the light-based master clock that serves as the body’s primary timekeeper

The findings help explain how animals adapt their circadian rhythms in order to avoid starvation, and suggest that by adjusting eating schedules, humans too can better cope with changes in time zones and nighttime schedules that leave them feeling groggy and jet-lagged.

In order to survive, animals appear to have developed a secondary food-related master clock which allows animals to switch their sleep and wake schedules in order to maximize their opportunity of finding food.

A period of fasting with no food at all for about 16 hours is enough to engage this new clock, so simply avoiding any food on the plane, and then eating as soon as you land, should help you to adjust – and avoid some of the uncomfortable feelings of jet lag.

http://factlets.info/jetlag

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 16:50 ----------

Ik sta om 6 uur op om naar school te gaan geen zin om die k*t ontbijt klaar te maken voordat ik mijn ontbijt klaar heb is de bus al weg geweest. IF FOR LIFE

Ik hoef niet te eten, maar ik moet mijn maaltijd(en) nog wel steeds klaarmaken om mee te nemen.

Zometeen training nummer vier van russische squat routine, en daarna weer vreten als een gek :)

fijnste van intermittent fasting blijft toch het volstouwen na de trainingen... Dan heb je net een zware training achter de boeg en dan weetje dat je je dan kan volstouwen. Mjammjam, alleen het nadeel ervan is dat je vaak confrontaties krijgt met mensen die zeggen dat het niet goed is.

Terug
Naar boven