Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Boys, mag je groente (kleine portie) eten tijdens het vasten? Ik heb net bijvoorbeeld paar augurkjes op wat rond de 10 kcals bevat dus ik neem aan dat dit niet mijn fast zal breken?
Thanks in return

Boys, mag je groente (kleine portie) eten tijdens het vasten? Ik heb net bijvoorbeeld paar augurkjes op wat rond de 10 kcals bevat dus ik neem aan dat dit niet mijn fast zal breken?
Thanks in return

10 kcal is geen probleem, aangezien zelfs een dosering bcaa's de vast niet verbreekt (if is geen on/off switch). Maar ik zou de kcal-inname echt tot een minimum beperken tijdens de vastperiode.

* No calories are to be ingested during the fasted phase, though coffee, calorie free sweeteners, diet soda and sugar free gum are ok (even though they might contain trace amount of calories). A tiny splash of milk in your coffee won’t affect anything either (½-1 teaspoon of milk per cup at the most - use sparingly and sensibly if you drink a lot of coffee). Neither will sugar free gum in moderation (~20 g).
-Leangains

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.544
10 kcal is geen probleem, aangezien zelfs een dosering bcaa's de vast niet verbreekt (if is geen on/off switch). Maar ik zou de kcal-inname echt tot een minimum beperken tijdens de vastperiode.

inderdaad, niet doen dus, maar als je een plakje kaas proeft bij de kaasboer hoef je niet meteen in paniek te raken... maar maak er geen gewoonte van. Geen potten augurk leegeten omdat je honger hebt... deal with it.

^
30wphfo.jpg.gif

Hallo,
Ik heb even een vraagje over IF...
Ik ben een vrouw en wil dit miss proberen.

Ik train altijd in de avond 3x p week en 1x in de ochtend..
Ik train s'avonds ong om 18:00 uur, ben rond 19:30 uur klaar incl 20 min cardio...
Maar ik wil van 12:00 uur tot 20:00 uur eten en van 20:00 tot 18:00 vasten...

Maar moet je na de training het meeste eten, of mag het er ook gewoon voor????
Ik wil vooral wat droger worden...

Mijn onderhoud is 2049 en nu in de cut eet ik op traindagen 1700 cal en niet traindagen 1500 cal.
Kan ik datzelfde ook hanteren met IF??

Hoop dat jullie het een beetje begrijpen zo;-))
En dat jullie hier wat antwoorden voor mij hebben of evt wat tips
Alvast bedankt

Ik ben 2 weken nu bezig met IF en t bevalt me erg goed.
K heb dit hele topic doorgelezen en ook de site van die gozer (ben z'n naam vergeten)
op die site stond dat vrouwen een langer feedingwindow moeten aanhouden ivm "hormonen" maar ik heb nergens enige onderbouwing hiervan kunnen vinden, ik vind "hormonen" als rede nogal vaag nml.

Weet een van jullie misschien de onderbouwing hiervan?

Ik verbrak mijn vast om 12:00 met 120 g brood met kipfilet (50 g) en rookvlees (50 g). Rond 15:30 nam ik 60 g pasta met 155 g tonijn (carb en eiwitrijk dus) zodat ik om 16:00 naar de sportschool kon. Maar ik ben erg duf rond deze tijd en denk dat het teveel is en m'n lichaam dus vol aan het verteren is.
Ik ben nu aan het experimenteren met kleinere maaltijden. Gisteren nam ik 50 g pasta en een kleine eiwitshake (30 g). Vandaag stop ik om 14:00 (nu) met eten en neem ik voor de training (15:30) enkel een shake. Ik weet niet of ik dan minder duf ben.
Ik merk dat ik in mijn vast veel meer focus heb, maar ik wil nu bulken dus ben gestopt met IF (had het vaak koud en ik vind het niet meer nodig).

Wat je de volgende keer kunt proberen, is je maaltijden verspreiden over 2 maaltijden per dag. Werkt voor mij echt goed. Eerste maaltijd 12.00, ik train rond 16.00. Veel meer energie en focus dan als ik rond 2 uur nog een maaltijd nam.

• #5.549
Ik ben 2 weken nu bezig met IF en t bevalt me erg goed.
K heb dit hele topic doorgelezen en ook de site van die gozer (ben z'n naam vergeten)
op die site stond dat vrouwen een langer feedingwindow moeten aanhouden ivm "hormonen" maar ik heb nergens enige onderbouwing hiervan kunnen vinden, ik vind "hormonen" als rede nogal vaag nml.

Weet een van jullie misschien de onderbouwing hiervan?

Het is een aanbeveling op basis van een observatie in de praktijk...

Martin has found that his female clients tend to have trouble maintaining a 16 hour fast. This makes sense for hormonal and evolutionary reasons.

zal wel iets te maken hebben met de relatie tussen estrogeen en leptin/ghrelin etc ( http://news.softpedia.com/news/Female-Sex-Hormone-Cuts-Off-Apetite-43749.shtml en http://www.womentowomen.com/healthyweight/hungerhormones.aspx )

Thanx voor de links!
K heb t ff snel doorgelezen en denk t nu wel te snappen, vanavond nog een keer om zeker te weten dat ik t goed begrepen heb.
T komt er in feite op neer dat een te lange vast bepaalde hormonen op de verkeerde manier triggert en daarnaast je eetlust om zeep helpt.

Sinds 3 weken me routine (fast) zo aangepast, dat ik 3 a 4 x in de week train in fasted state, kwam er echter vandaag achter dat je dan wel 10gr BCAA pre-workout moet nemen. (Ik dacht dat t alleen postworkout nodig was en dat alleen om je feeding Window te bereiken, mits deze nog een aantal uur van je training af was.)

Maargoed, zonder BCAA geen negatieve dingen ondervonden, geen krachtverlies of spierverlies(in hoe verre dat ook kan in 3 weken)

Maargoed, just to be sure, gelijk ff bcaa's besteld...

Verder begin ik steeds meer tevreden te raken met de behaalde resultaten :D

Sinds 3 weken me routine (fast) zo aangepast, dat ik 3 a 4 x in de week train in fasted state, kwam er echter vandaag achter dat je dan wel 10gr BCAA pre-workout moet nemen. (Ik dacht dat t alleen postworkout nodig was en dat alleen om je feeding Window te bereiken, mits deze nog een aantal uur van je training af was.)

Maargoed, zonder BCAA geen negatieve dingen ondervonden, geen krachtverlies of spierverlies(in hoe verre dat ook kan in 3 weken)

Maargoed, just to be sure, gelijk ff bcaa's besteld...

Verder begin ik steeds meer tevreden te raken met de behaalde resultaten :D

Haha ik neem 100% creatine na training alleen hoorde ik van mensen dat je een insuline piek moet creeeren anders waste je creatine

---------- Post toegevoegd Tue 22 Jan 2013 om 15:23 ----------

inderdaad, niet doen dus, maar als je een plakje kaas proeft bij de kaasboer hoef je niet meteen in paniek te raken... maar maak er geen gewoonte van. Geen potten augurk leegeten omdat je honger hebt... deal with it.

Ik zou het persoonlijk niet doen :)

• #5.553
Thanx voor de links!
K heb t ff snel doorgelezen en denk t nu wel te snappen, vanavond nog een keer om zeker te weten dat ik t goed begrepen heb.
T komt er in feite op neer dat een te lange vast bepaalde hormonen op de verkeerde manier triggert en daarnaast je eetlust om zeep helpt.

het is een hele algemene aanbeveling... het kan zijn dat jij er totaal geen last van hebt (en kun je het advies negeren), maar als je er last van hebt dan weet je dus waarom :)

Qua kcal kan je beter een pot augurken leegeten dan een plakje kaas pakken :)

Onderzoek bij ratten laat zien dat korte eet-windows voor mannelijke ratten veel gunstiger zijn dan voor vrouwen. Kan geen kwaad om het window een uur of 10 te maken ipv 8. Zie IF vooral als en manier om je dieet vol te houden; daar werkt het zeker voor.

• #5.556
Qua kcal kan je beter een pot augurken leegeten dan een plakje kaas pakken :)

100 gram augurk = 18 Cal Een pot augurken bevat 360 gram, dus dat is 65 Cal

Kaas heeft ongeveer 400 Cal per 100 gram ... dus als je kaasboer je een plakje zwaarder dan 16.5 gram geeft heb je gelijk (en aangezien een plakje kaas doorgaans een gram of 10 weegt heb je dus ongelijk ;)) En hee, als je een onbekende kaas koopt bij de kaasboer moet je nu eenmaal een plakje proeven, tenzij je exact weet wat je koopt.

Thanx voor jullie uitleg!

100 gram augurk = 18 Cal Een pot augurken bevat 360 gram, dus dat is 65 Cal

Kaas heeft ongeveer 400 Cal per 100 gram ... dus als je kaasboer je een plakje zwaarder dan 16.5 gram geeft heb je gelijk (en aangezien een plakje kaas doorgaans een gram of 10 weegt heb je dus ongelijk ;)) En hee, als je een onbekende kaas koopt bij de kaasboer moet je nu eenmaal een plakje proeven, tenzij je exact weet wat je koopt.

Goede verduidelijking!

Gelukkig waren het maar 2 augurkjes xD
2 kcal ofzo wahaha

Ik heb elke keer dik honger snachts, wss omdat dexaprine dan is uitgewerkt. Heb ik gelijk een dikke crash qua hongergevoel..dus ik ga gewoon een pot augurkjes kopen, want ze vullen gek genoeg best goed.

Gelukkig waren het maar 2 augurkjes xD
2 kcal ofzo wahaha

Ik heb elke keer dik honger snachts, wss omdat dexaprine dan is uitgewerkt. Heb ik gelijk een dikke crash qua hongergevoel..dus ik ga gewoon een pot augurkjes kopen, want ze vullen gek genoeg best goed.

Zeer herkenbaar. Het helpt in mijn geval om dan een paar glazen water/thee te drinken. Het hongergevoel verdwijnt dan vrij snel (tenzij je heel ver onder onderhoud zat die dag).

Terug
Naar boven