XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Als je wilt cutten moet je sowieso niet 5-6 dagen p/w trainen. Ga 3x per week trainen instead

nee ik blijf 5-6x gaan

hardcore.

nee maar even serieus. Zoals werd aangehaald, 3 sessies zijn meer dan voldoende in een cut, focus je daarbij op de compounds. Met 5-6 sessies per week heb je niet genoeg tijd om te herstellen, en zeker niet met een calorietekort.

But hey, it's all just advice, man... You can do whatever the f*ck you wanna do!

Laatst bewerkt:
Misschien moet je Beyond Brawn eens lezen.

5-6x per week is niet optimaal voor drug-free personen die "gemiddeld" zijn qua genetics.

Minder is over het algemeen meer volgens Stuart McRobert.

BCAA's zijn alleen nodig mits je fasted trained (10gram bcaa ca15-30min. Voor je fasted training) en als je na een fasted training nog een aantal uur moet vasten naar je eatingwindow toe. ( 2 uur na je pre-workout 10gr bcaa inname en mits nodig weer 2 uur later 10 gr)

Deze gebruik ik http://www.bodyenfitshop.nl/workouts/post-workout/body-fit-sportsnutrition/magic-eaa/

Muscleprotect etc bevat toch nog wel wat kh en tabs, tja dan kan moet je aardig wat pillen slikken.

MAGIC EAA bevat de juiste aminozuren, geen toegevoegde kh en is qua prijs, kwaliteit het voordeligst/best

Laatst bewerkt:
Ik ga nu, zonder IF, redelijk snel omlaag in vet% en blijf even sterk. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben. Is er dan een reden om over te stappen naar IF, of is het meer iets als ik op 15% kom te zitten?

Ik ga nu, zonder IF, redelijk snel omlaag in vet% en blijf even sterk. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben. Is er dan een reden om over te stappen naar IF, of is het meer iets als ik op 15% kom te zitten?

Als je tevreden bent met je huidige methode en goede resultaten ziet en je verder in IF geen voordelen ziet, waarom zou je dan veranderingen toepassen.

If it ain't broke, why fix it?

Ik vind persoonlijk de lange tijd vasten en de calorieën innemen in een paar uur juist lekker, het past goed in mijn levensstijl...
Ook vind ik het fasted trainen heerlijk, maar het is niet voor iedereen..

Als je nu goede resultaten boekt zou ik t lekker zo houden

Als je tevreden bent met je huidige methode en goede resultaten ziet en je verder in IF geen voordelen ziet, waarom zou je dan veranderingen toepassen.

If it ain't broke, why fix it?

Ik vind persoonlijk de lange tijd vasten en de calorieën innemen in een paar uur juist lekker, het past goed in mijn levensstijl...
Ook vind ik het fasted trainen heerlijk, maar het is niet voor iedereen..

Als je nu goede resultaten boekt zou ik t lekker zo houden

Ja zo dacht ik ook al inderdaad. Nadeel is dat ik ploegendienst draai. Vroege dienst ben ik wakker van 04:14u tot 21:00 uur en train ik om +-15:00 uur en avondeten is rond 17:30.

Middagdienst ben ik wakker van +-08:00 uur tot 22:30 uur en eet ik rond 17-18:00 uur.

Nachtdienst is helemaal k*t, dan zou me eating window helemaal veranderd worden. Slaap dan van 7 tot ongeveer 12:30 uur en eet dan in de nacht.

Volgens mij dan ook redelijk moeilijk vol te houden?

Ja zo dacht ik ook al inderdaad. Nadeel is dat ik ploegendienst draai. Vroege dienst ben ik wakker van 04:14u tot 21:00 uur en train ik om +-15:00 uur en avondeten is rond 17:30.

Middagdienst ben ik wakker van +-08:00 uur tot 22:30 uur en eet ik rond 17-18:00 uur.

Nachtdienst is helemaal k*t, dan zou me eating window helemaal veranderd worden. Slaap dan van 7 tot ongeveer 12:30 uur en eet dan in de nacht.

Volgens mij dan ook redelijk moeilijk vol te houden?

Tja ligt per persoon verschillend , ik doe regelmatig een 24h vast, maar ploegendienst en IF is pittig ja

Is het handig na een cutplateau of alleen vanaf het begin vd cut? Lijkt me dat een deel vd dag vasten niet een heel plateau kan breken?

Misschien moet je Beyond Brawn eens lezen.

5-6x per week is niet optimaal voor drug-free personen die "gemiddeld" zijn qua genetics.

Minder is over het algemeen meer volgens Stuart McRobert.

ik heb eerder 3 x per week getrained en vind dat het resultaat hiervan gewoon dramatisch is
vandaag 5x nu en dit is veel beter ;)

Ga IF (Leangains) weer oppikken volgende week om in 12 weken 5-6% vet te verliezen en mijn kracht zo veel mogelijk te behouden.

Iemand nog tips? Eerste keer dat ik echt ga "cutten" met IF. Ik heb clean bulk gedaan met IF en ik vond het heerlijk!
Heb 4 weken proberen te cutten voor de feestdagen maar heb toen zo erg zitten cheaten dat ik het even had uitgesteld en de clean bulk heb verlengd. Nu tijd om van 16% vet naar 10-11% te gaan. Ben alelen bang dat ik bijvoorbeeld voor kracht ga verliezen met push oefeningen zoals bench..

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.596
Ga IF (Leangains) weer oppikken volgende week om in 12 weken 5-6% vet te verliezen en mijn kracht zo veel mogelijk te behouden.

Iemand nog tips? Eerste keer dat ik echt ga "cutten" met IF. Ik heb clean bulk gedaan met IF en ik vond het heerlijk!
Heb 4 weken proberen te cutten voor de feestdagen maar heb toen zo erg zitten cheaten dat ik het even had uitgesteld en de clean bulk heb verlengd. Nu tijd om van 16% vet naar 10-11% te gaan. Ben alelen bang dat ik bijvoorbeeld voor kracht ga verliezen met push oefeningen zoals bench..

Focus op krachtsbehoud, niet op een shitload aan volume zoals in een typisch BB-programma. Kijk maar eens naar Martin's reverse pyramid programma.

6% op 12 weken is wel erg veel, tenzij je een dikz*k bent.

Met een klein calorie overschot op trainingsdagen verlies je geen kracht. +10% is daarvoor voldoende. Op rustdagen raad ik -20/30% aan zodat je wekelijks een kcal tekort creeert (nooit onder je BMR zitten). That's basically it.

De 'normale' IF macronutrient verhoudingen blijven gelden: Eiwit 2-2.5g vind ik goed in een cut, zeker met een kcal tekort. Vet houd je laag op trainingsdagen (vet kan snel worden opgeslagen als lichaamsvet als je een overschot hebt, vind 50g voldoende.) Op rustdagen verdeel je de vetten en carbs 50/50% kcal.

Vooral veel geduld hebben. 5-6% is goed te doen in 12 weken.

Ik doe nu precies hetzelfde als jij. Op deze manier verbrand ik 700-1000g vet per week zonder krachtverlies.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.600
Terug
Naar boven