XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
zelfs een appel kan je al uit Ketose halen..!! dus geen fruit (tijdens keto-dieet wel te verstaan)

waarom zou je niet uit ketose mogen raken ?

het doel is toch vetverlies en niet mooi gekleurde keto-strips ?

(nog even los van het feit dat waar Espi het over heeft helemaal geen intermittent fasting is.. ontbijt EN avondeten is wel een manier om je maaltijden in te delen, maar het is geen IF).

zelfs een appel kan je al uit Ketose halen..!! dus geen fruit (tijdens keto-dieet wel te verstaan)

Waarom is dat interessant? Wie zegt dat je in ketose zou moeten zijn. Schreef alleen dat het niet ontbijten de overprikkeldheid van een ketodieet met zich mee brengt. Met andere woorden, juist WEL fruit. Niet zo'n insuline piek als met andere KH maar wel vulling van de leverglycogeenvoorraad en stoppen van gluconeogenese evenals de torenhoge cortisolniveaus.

(nog even los van het feit dat waar Espi het over heeft helemaal geen intermittent fasting is.. ontbijt EN avondeten is wel een manier om je maaltijden in te delen, maar het is geen IF).
Een van de eerste onderzoeken is juist gedaan naar Ramadan, waar ook 2x per dag gegeten wordt en dan met 12 uur tussenpauze of langer , afhankelijk van wanneer de zonsop- en ondergang gebeurt. In de tropen dus precies 12 uur verschil.

Laatst bewerkt:
:o

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Ik snap 2 om 2 weken ook niet. Bulken gaat over het algemeen minder snel dan cutten, oftewel je wordt steeds lichter, of je bulkt als een malle. Het lijkt me verstandiger om 6 om 2 weken te doen, een cyclus van ongeveer 2 maanden. Vaak wisselen tussen bulken en cutten zorgt er wel voor dat je steeds weer moet omschakelen, misschien kun je dus wel beter 12 om 4 weken doen, of 18 om 6.
Ik moet zeggen dat ik na 6 weken cutten er wel weer genoeg van heb.
Verlies je spiermassa en krachtstats in een twee week durende cut:eek: ??

:o

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Verlies je spiermassa en krachtstats in een twee week durende cut:eek: ??

Nee, hij bedoelt denk ik dat hij in 2 weken cut 1-2 kg kan afvallen, maar in een 2 weken bulk veel minder dan dat aankomt.

Ik vind het idee trouwens maar een beetje raar. Naar mijn inzichten is een overgangsperiode tussen bulk en cut belangrijk en dat kost teveel tijd als je snel overschakelt.

Overgaansperioden? Wat is dat?

Iig, het is ook de bedoeling ook meer vet kwijt te raken dan dat je opdoet met mijn het twee weken cut en bulk cyclus.

Een van de eerste onderzoeken is juist gedaan naar Ramadan, waar ook 2x per dag gegeten wordt en dan met 12 uur tussenpauze of langer , afhankelijk van wanneer de zonsop- en ondergang gebeurt. In de tropen dus precies 12 uur verschil.
Bron?

En wie zegt nou dat dat hetzelfde effect of misschien zelfs beter dan bijvoorbeeld 16 uur IF?
Volgens mij zijn er geen onderzoeken die deze 2 varianten met elkaar vergelijken?

Ja, maar dat is niet intermittent fasting zoals bedoeld in deze thread. Maak vooral een thread aan over eten om de 12 uur. De ramadan begint al binnen een maand.

Er is ook nog eat stop eat, dat is met een vast van 24 uur en dit schijnt ook goed te werken.
Alleen lijkt het mij niet fijn om te doen.

Zo zijn er een heleboel variaties op het IF.

Er is ook nog eat stop eat, dat is met een vast van 24 uur en dit schijnt ook goed te werken.
Alleen lijkt het mij niet fijn om te doen.

Zo zijn er een heleboel variaties op het IF.

wat dacht je bijvoorbeeld van het warrior diet met slechts 1 maaltijd per dag geloof ik.

maar om nu alles op 1 hoop te gooien in deze thread gaat me wat ver.

Ja, hier gaat het over het echte IF en nu na 3-4 weken (je ik heb het vol kunnen houden) bevalt het me uitstekend.
Ook gaat me vet % eindelijk langzaam naar beneden.

Vandaag dus 2de dag IF en al vele malen minder last van ''hongergevoel'' gister was dag 1 en had ik rond dezelfde tijd 10:00 goeie trek in een flinke maaltijd, nu is dat al veel minder, zeker mooi meegenomen dus!

Nu heb ik nog wel een vraagje over het IF systeem in combinatie met HIIT cardio,
mijn 8uur durende eetschema ligt tussen 14:00 en 22:00 dit omdat mijn training altijd stipt om 19:00 plaatsvind en ook niet anders kan, Nu doe ik HIIT na de KT maar is het dan wel verstandig een maaltijd te eten na mijn training? verminder ik het EPOC effect van de HIIT hier niet mee?
mijn training is meestal rond 20:15 afgelopen en dan moet ik nog zo'n 800 Kcal eten tussen 20:15 - 22:00 vandaar mijn vraag of dit de EPOC van HIIT verstoord?

Ik vind dit zo super interessant om een keer te gaan doen.

Ik weet echter niet hoe ik het precies moet invullen.

Ik heb een hoop gelezen maar nergens staan wat concrete voorbeelden.

Ik train bijvoorbeeld op

Dinsdag OF woensdag vanaf 19:00 tot 20:15
Vrijdag vanaf 19:00 tot 20:15
Zondags om 10:00 tot 11:15.

Hoe moet je die windows nou instellen? aangezien het aangeraden wordt om toch iets te eten voor je KT.

Ik train vaak gewoon fasted zonder er iets voor te eten.

Ik heb me window van 13.00 tot 21.00 ongeveer, dit kan wel eens wat verschillen of ik om 6.00 opgestaan ben of pas om 11.00 uit me bed rol.

Dus dan zit je toch goed met je trainingen, ga je zondag een uurtje later, kan je ook goed eten na je training.

Ik vind dit zo super interessant om een keer te gaan doen.

Ik weet echter niet hoe ik het precies moet invullen.

Ik heb een hoop gelezen maar nergens staan wat concrete voorbeelden.

Ik train bijvoorbeeld op

Dinsdag OF woensdag vanaf 19:00 tot 20:15
Vrijdag vanaf 19:00 tot 20:15
Zondags om 10:00 tot 11:15.

Hoe moet je die windows nou instellen? aangezien het aangeraden wordt om toch iets te eten voor je KT.

Martin heeft ook wel een stukje geschreven over "fasted training" waarin hij alleen wat BCAA's voorschrijft.

http://leangains.blogspot.com/search/label/Fasted Training

Al zul je met zulke wisselende tijden toch gewoon geheel flexibel met je fast/feast-window. (bij mij zit er hoogstens 2 uur tussen, en dan schuif ik die dag gewoon een beetje... Het komt niet op een uurtje (of 2) aan)

Al zul je met zulke wisselende tijden toch gewoon geheel flexibel met je fast/feast-window. (bij mij zit er hoogstens 2 uur tussen, en dan schuif ik die dag gewoon een beetje... Het komt niet op een uurtje (of 2) aan)
Wazzup, als jij mijn berichtje even terug zou willen lezen 'laatste' post, hoe denk jij daar dan over IF met HIIT gecombineerd? aangezien ik mijn eet rooster en trainings momenten gewoon niet kan wijzigen?

Vandaag dus 2de dag IF en al vele malen minder last van ''hongergevoel'' gister was dag 1 en had ik rond dezelfde tijd 10:00 goeie trek in een flinke maaltijd, nu is dat al veel minder, zeker mooi meegenomen dus!

Nu heb ik nog wel een vraagje over het IF systeem in combinatie met HIIT cardio,
mijn 8uur durende eetschema ligt tussen 14:00 en 22:00 dit omdat mijn training altijd stipt om 19:00 plaatsvind en ook niet anders kan, Nu doe ik HIIT na de KT maar is het dan wel verstandig een maaltijd te eten na mijn training? verminder ik het EPOC effect van de HIIT hier niet mee?
mijn training is meestal rond 20:15 afgelopen en dan moet ik nog zo'n 800 Kcal eten tussen 20:15 - 22:00 vandaar mijn vraag of dit de EPOC van HIIT verstoord?
Waarom zou dit de EPOC verstoren, die is er zoiezo. Het maakt toch niet uit of die calorieën van je vetlaag afkomstig zijn of van je voeding. Althans dat denk ik.

Laatst bewerkt:
Waarom zou dit de EPOC verstoren, die is er zoiezo. Het maakt toch niet uit of die calorieën van je vetlaag afkomstig zijn of van je voeding. Althans dat denk ik.
Ja, maar ik kon het nergens vinden, dus vragen kan geen kwaad toch?
stel dat het wel zo is en ik doe het elke keer fout, liever voorkomen dan genezen dacht ik zo.

waarom zou je niet uit ketose mogen raken ?

het doel is toch vetverlies en niet mooi gekleurde keto-strips ?

.
Wat is ketose?
Ketose is het teken dat je lichaam vet verbrand!!

dus om vet te verliezen is doel toch in ketose geraken en blijven.. (bij dit dieet he)

Wat is ketose?
Ketose is het teken dat je lichaam vet verbrand!!

dus om vet te verliezen is doel toch in ketose geraken en blijven.. (bij dit dieet he)

In ketose zijn betekent alleen maar dat er te weinig glucose in je bloed aanwezig is om de vetten volledig af te kunnen breken. Het in ketose raken op zich is dus geen doel om na te streven, vet verliezen is het doel. Dit kan door in ketose te geraken, maar ook door op welke andere manier dan ook minder te eten dan je verbruikt.

Inmiddels al een week onderweg met IF en het bevalt steeds beter, geen hongergevoel meer in de ochtend en meer energie aan het einde van de dag, ookal is dat met dit weer nogal lastig, verder merk ik dat het soms wel een beetje een opdracht word om aan die 2300 kcal te komen binnen mijn schema haha, in het begin ging het makkelijk maar nu zit ik steeds sneller 'vol' voor de rest kan ik nog niet zeggen of het een gunstige uitwerking heeft op m'n cut daarvoor is 1 week natuurlijk te kort.

Terug
Naar boven