- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Veel water drinken, dan heb je een lekker vol gevoel en je lichaam kan dan makkelijker energie uit je vet halen voor al dat geloop.
Water is heel erg snel de maag weer uit, dus een echt vol gevoel zal het niet geven. En een vol gevoel is ook niet nodig om je energie te geven.
Wat vreemd genoeg wel lijkt te werken is het spoelen van de mond met suikerwater: http://jp.physoc.org/content/587/8/1779.full
Eventueel zijn er wel supplementen om de vetverbranding te stimuleren.. cafeïne bijvoorbeeld.
Heb laatst nog 17.6 km gejogd op enkel wat BCAA's plus cafeïne. Geen probleem. Wel heel rustig aan gedaan, want intensief sporten red je niet op vetverbranding alleen uiteraard.
---------- Toegevoegd om 08:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------
Denk het wel, alleen iets anders nog wel. Want dan mag je uiteraard absoluut niks drinken, met IF gaat het om kcal binnenkrijgen.
En in principe zal je dus gewoon 2 grote maaltijden moeten gaan vreten. Maar zou opzich wel moeten kunnen denk ik.
De ramadan is natuurlijk niet bedoeld voor het winnen van spiermassa, maar veel onderzoek over vasten is wel gedaan met het oog op de ramadan. Niet drinken is zwaar (en onverstandig imo), maar goed je mag blij zijn dat je niet in zo'n heet moslimland woont, maar in ons lekkere koele kikkerlandje (ook een moslimland volgens sommige politici, maar dat terzijde)

Dus volgende keer maar even hoeveelheden naar de grotere pauzes schuiven.
. Maar 16 uur niets eten, dus ook niet ontbijten. Ik kan dat dus niet volhouden, als ik na het opstaan niet binnen de 2-3 uur eet, begin ik maagkrampen te krijgen. Idem als ik uitga en het een stuk in de nacht is.
maar ja lijkt mij allemaal een gewoonte, als je even doorbijt en je maag er laat aan wennen om op dat tijdstip niets binnen te krijgen, gaat het na een tijd ook wel van zelf