MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
Veel water drinken, dan heb je een lekker vol gevoel en je lichaam kan dan makkelijker energie uit je vet halen voor al dat geloop.

Water is heel erg snel de maag weer uit, dus een echt vol gevoel zal het niet geven. En een vol gevoel is ook niet nodig om je energie te geven.

Wat vreemd genoeg wel lijkt te werken is het spoelen van de mond met suikerwater: http://jp.physoc.org/content/587/8/1779.full

Eventueel zijn er wel supplementen om de vetverbranding te stimuleren.. cafeïne bijvoorbeeld.

Heb laatst nog 17.6 km gejogd op enkel wat BCAA's plus cafeïne. Geen probleem. Wel heel rustig aan gedaan, want intensief sporten red je niet op vetverbranding alleen uiteraard.

---------- Toegevoegd om 08:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------

Denk het wel, alleen iets anders nog wel. Want dan mag je uiteraard absoluut niks drinken, met IF gaat het om kcal binnenkrijgen.

En in principe zal je dus gewoon 2 grote maaltijden moeten gaan vreten. Maar zou opzich wel moeten kunnen denk ik.

De ramadan is natuurlijk niet bedoeld voor het winnen van spiermassa, maar veel onderzoek over vasten is wel gedaan met het oog op de ramadan. Niet drinken is zwaar (en onverstandig imo), maar goed je mag blij zijn dat je niet in zo'n heet moslimland woont, maar in ons lekkere koele kikkerlandje (ook een moslimland volgens sommige politici, maar dat terzijde)

Wel interessant allemaal! Ik moet wel zeggen dat ik met een heleboel vragen komt te zitten.

Tussen 5 en 11 uur 's avonds eet je bijv. 2100 kcal, zeg maar 3 x 700 kcal. Dan zou je toch denken dat je lichaam die enorme berg voedsel gedeeltelijk als vet opslaat? Wat doet je lichaam precies met die berg voedsel en wat is het grote verschil als je 1500 kcal eet? Laten wij in de voorbeeld er maar even vanuit gaan dat deze persoon 2500 kcal nodig heeft. Normaal (6-7 maaltijden met totaal 1500 kcal) is te weinig, geldt dit dan ook voor IF? Of heb je juist die berg voedsel nodig voor de periode dat je zonder eten zit (bijv. minder spierverlies).

I'm confused!!!

Hopelijk snappen jullie mij nog!

ps. Ik zeg er maar even bij dat ik mij er nog niet echt in heb verdiept ;)

Whoa, wat een dag man. Zoals ik al zei ook net gestopt met roken dus dat geeft al een redelijk vaag gevoel.

Maarja, vanmorgen op de fiets als een speer. Op het werk een mega focus. In de eerste pauze zat ik toch wel van 'hmmmm, waarom doe ik eigenlijk pauze nu ik niet rook en eet'.

Had even last van honger, vaag gevoel alsof je een drive hebt ofzo, net zoals je wel eens hebt tijdens het trainen. Of je niet weet of je nou maar voor 10% functioneert en ieder moment om kan vallen of eigenlijk voor 110% functioneert en met een tunnelvisie.

Maar goed, tweede pauze eindelijk eten. Grotere maaltijden zijn wel merkbaar, damn. Derde pauze is altijd 10min korter maar kreeg het niet eens weg:eek: Dus volgende keer maar even hoeveelheden naar de grotere pauzes schuiven.

Tot nu toe wel tevreden hoewel ik me af en toe wel zorgen begin te maken of je niet teveel vreet en dik wordt of juist te weinig hebt gegeten en VVM verliest. Maarja, ik ga er maar vanuit dat als je kcal inname goed zit dat het wel goed komt:p

Dit is het eerste dat ik hiervan hoor :). Maar 16 uur niets eten, dus ook niet ontbijten. Ik kan dat dus niet volhouden, als ik na het opstaan niet binnen de 2-3 uur eet, begin ik maagkrampen te krijgen. Idem als ik uitga en het een stuk in de nacht is.

als ik opsta en binnen het kwartier niet eet wordt ik al lastig, niet id vorm van krampen, gewoon met slecht humeur rondlopen enz :D maar ja lijkt mij allemaal een gewoonte, als je even doorbijt en je maag er laat aan wennen om op dat tijdstip niets binnen te krijgen, gaat het na een tijd ook wel van zelf

Ervaringen tot nu toe... Gaat wel lekker, maar... 150gr droge rijst met kip in 15 minuten naar binnen lepelen is toch minder lekker en leuk dan verwacht, misschien nog een beetje olijfolie doorheen gooien ofzo want die droge hap... verschrikkelijk.

En moet ook even iets uitvinden voor dagen als vandaag en morgen, waar ik in principe in 2 uur tijd 2500kcal naar binnen lepel, niet echt een pretje.

En misschien dan maar een beetje smokkelen en een feeding window van 9 uur ofzo, maar ik kan gewoon niet geloven dat ik vanaf 6 uur tot en met 14:30 niks eet en de hele dag door werk en dan pas begin te eten dat dit geen negatief resultaat op VVM zal hebben. Ik heb dan dus al letterlijk en figuurlijk 8,5 half uur op de been (ja, ik loop al die tijd). Dat kan toch niet???

Ervaringen tot nu toe... Gaat wel lekker, maar... 150gr droge rijst met kip in 15 minuten naar binnen lepelen is toch minder lekker en leuk dan verwacht, misschien nog een beetje olijfolie doorheen gooien ofzo want die droge hap... verschrikkelijk.

En moet ook even iets uitvinden voor dagen als vandaag en morgen, waar ik in principe in 2 uur tijd 2500kcal naar binnen lepel, niet echt een pretje.

En misschien dan maar een beetje smokkelen en een feeding window van 9 uur ofzo, maar ik kan gewoon niet geloven dat ik vanaf 6 uur tot en met 14:30 niks eet en de hele dag door werk en dan pas begin te eten dat dit geen negatief resultaat op VVM zal hebben. Ik heb dan dus al letterlijk en figuurlijk 8,5 half uur op de been (ja, ik loop al die tijd). Dat kan toch niet???
Geen probleem mits je voldoende trage eiwitten in je laatste maaltijd de dag ervoor hebt, volgens Marvin. Bij mezelf begon mijn window ook na 8 uur werken.

Leer dan ook koken

beetje lekkere curry, of desnoods wat pindasaus met wet ketjap en sambal. Beetje groente erbij.

olijfolie erdoor.. doe normaal zeg.

Leer dan ook koken

beetje lekkere curry, of desnoods wat pindasaus met wet ketjap en sambal. Beetje groente erbij.

olijfolie erdoor.. doe normaal zeg.
Ja wtf zeg, ik heb al geen leven, laat staan tijd om te gaan kloten met curry enzo

Koop daarom ook een stoomkoker. Beetje creatief wezen en onderzoek doen naar alternatieven/mogelijkheden hooorrr:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 21:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

Wat vreemd genoeg wel lijkt te werken is het spoelen van de mond met suikerwater: http://jp.physoc.org/content/587/8/1779.full
Alleen de mond spoelen en niet doorslikken -> calorie vrij de honger stillen? Das wel de moeite waard om het te proberen natuurlijk:)

Ja wtf zeg, ik heb al geen leven, laat staan tijd om te gaan kloten met curry enzo

Hee, het is jouw leven, als jij het wil verpesten met droge rijst .. ga je gang, maar ga niet zitten klagen :)

---------- Toegevoegd om 22:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:32 ----------

Koop daarom ook een stoomkoker. Beetje creatief wezen en onderzoek doen naar alternatieven/mogelijkheden hooorrr:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 21:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

Alleen de mond spoelen en niet doorslikken -> calorie vrij de honger stillen? Das wel de moeite waard om het te proberen natuurlijk:)

Niet om de honger te stillen, maar het verbetert wel de prestaties zonder dat je de calorieën daadwerkelijk binnen krijgt.

Hee, het is jouw leven, als jij het wil verpesten met droge rijst .. ga je gang, maar ga niet zitten klagen :)
Het leven is oneerlijk:(

Haha, ik zal eens kijken naar zo'n stoomkoker. Ben ook pas sinds 3 weken ofzo bezig met rijst vreten, voorlopig al bezig genoeg met iedere dag rijst koken en eens per week kip. Wat wel grappig is als je weer eens sneetjes brood eet dat je merkt hoe zout dat eigenlijk is:eek:

Het leven is oneerlijk:(

Haha, ik zal eens kijken naar zo'n stoomkoker. Ben ook pas sinds 3 weken ofzo bezig met rijst vreten, voorlopig al bezig genoeg met iedere dag rijst koken en eens per week kip. Wat wel grappig is als je weer eens sneetjes brood eet dat je merkt hoe zout dat eigenlijk is:eek:

:eek:

waarom eet je eigenlijk zoutloos .. da's gevaarlijk hoor.

Mocht die rijst nou echt slecht bevallen, pak dan gewoon een andere carb bron. Brood is prima, aardappels ook, pasta, mie, havermout. Ik vind dat stuk voor stuk beter weg te krijgen dan rijst.
Of, maak van je rijst een risotto met lekker veel kruiden. Dat is eenvoudig maar wel smaakvol.

Mocht die rijst nou echt slecht bevallen, pak dan gewoon een andere carb bron. Brood is prima, aardappels ook, pasta, mie, havermout. Ik vind dat stuk voor stuk beter weg te krijgen dan rijst.
Of, maak van je rijst een risotto met lekker veel kruiden. Dat is eenvoudig maar wel smaakvol.

Nou .. als je geen tijd hebt om een simpele curry te maken (geez, je koopt gewoon een potje bij de toko, hoeveel moeite is dat), dan heeft hij zeker geen tijd om risotto te maken... 20 minuten lang roeren :)

Voor cals kan je ook een weight gainer nemen

:eek:

waarom eet je eigenlijk zoutloos .. da's gevaarlijk hoor.
Nah, ik voeg gewoon nooit zout toe aan mijn eten. Nooit gedaan ook eigenlijk. Maar al dat gelul tegenwoordig om zout in brood, maar eigenlijk merk je dat wel als je een tijd geen brood vreet. Het was geen rant over zout in het eten maar gewoon een opmerking heh:p

Mja, vreet ook veel volkoren pasta en havermout. Havermout alleen thuis, met whey. Heerlijk, ik vind dat eigenlijk 10x lekkerder dan rijst of pasta maar goed:p

Nou .. als je geen tijd hebt om een simpele curry te maken (geez, je koopt gewoon een potje bij de toko, hoeveel moeite is dat), dan heeft hij zeker geen tijd om risotto te maken... 20 minuten lang roeren :)
Ik ben overigens ook net uit huis dus ik heb niet eens een ****n clue wtf een toko is, laat staan hoeveel verschillende kruiden mixjes er zijn voor je eten.

Voor cals kan je ook een weight gainer nemen
Hmmm...

Wait a minute...

Dat is een goede, ik kan net zo goed 3 grote weight gainer shakes nemen, en 2x een kleine whey shake en ik zit aan mn behoefte:rolleyes:

Ik ben overigens ook net uit huis dus ik heb niet eens een ****n clue wtf een toko is, laat staan hoeveel verschillende kruiden mixjes er zijn voor je eten.

Tijd om morgen eens een kookboek te kopen (of downloaden, of een Allerhande bij de Albert Hein te halen) en eens op zoek te gaan :)

Nu een weekje bezig, bevalt prima. Het grote voordeel voor mij zijn de grote maaltijden in het feed window en het gevoel verzadigd te zijn in de cut. Ben erg enthousiast.

Ik heb m'n twijfels bij de claim dat IF een beter resultaat zou geven vergeleken met een normale cut bij dezelfde energie-inname, dat lijkt me onzin. Maar juist het sterke punt van IF is gebaseerd op het feit dat het niet zoveel uitmaakt wanneer je eet. Het vasten is trouwens geen aan/uit knop, ik neem soms gewoon een banaantje 's ochtends als ik daar veel behoefte aan heb. De voordelen (geen honger, meer eten in het feed window) blijven dan ook gewoon van kracht. De wetenschappelijk onderzochte en wellicht overtuigend aangetoonde voordelen voor de gezondheid zouden er misschien onder lijden. Ook de inname van 80% van je kcal na work-out lijkt met niet heel erg belangrijk, het voordeel daarvan is ook nog niet met een studie aangetoond natuurlijk.

Kortom, de methode past wel bij mij en dat is toch het belangrijkste in de cut. Meerdere wegen leiden naar het resultaat en je moet toch iets kiezen wat je goed vol kunt houden.

P.S. Heeft iemand misschien ergens een goed overzicht van relevante wetenschappelijke studies m.b.t. IF?

Laatst bewerkt:
Termujin,

hier staan wel wat links naar wetenschappelijke artikelen, dit is sowieso de moeite waard om eens door te lezen.

Ik ben er wel van overtuigd dat IF wat voordelen met zich mee brengt, je kunt er namelijk doelgericht onderbuik/rug vet mee verbranden. (vetverbranding in die cellen hoger na periodiek vasten) Bovendien neem je macronutrienten op de momenten dat je ze het best kunt gebruiken (carbs in feed window na training). Op deze manier kun je spierverlies ontzettend beperken + cutten tot lager bf.
Bovendien zijn er mogelijk voordelen mbt leptine setpoint, m.a.w. het vetpercentage waar je lichaam naar streeft om aan te houden.

Nu een weekje bezig, bevalt prima. Het grote voordeel voor mij zijn de grote maaltijden in het feed window en het gevoel verzadigd te zijn in de cut. Ben erg enthousiast.

Ik heb m'n twijfels bij de claim dat IF een beter resultaat zou geven vergeleken met een normale cut bij dezelfde energie-inname, dat lijkt me onzin. Maar juist het sterke punt van IF is gebaseerd op het feit dat het niet zoveel uitmaakt wanneer je eet. Het vasten is trouwens geen aan/uit knop, ik neem soms gewoon een banaantje 's ochtends als ik daar veel behoefte aan heb. De voordelen (geen honger, meer eten in het feed window) blijven dan ook gewoon van kracht. De wetenschappelijk onderzochte en wellicht overtuigend aangetoonde voordelen voor de gezondheid zouden er misschien onder lijden. Ook de inname van 80% van je kcal na work-out lijkt met niet heel erg belangrijk, het voordeel daarvan is ook nog niet met een studie aangetoond natuurlijk.

Kortom, de methode past wel bij mij en dat is toch het belangrijkste in de cut. Meerdere wegen leiden naar het resultaat en je moet toch iets kiezen wat je goed vol kunt houden.

P.S. Heeft iemand misschien ergens een goed overzicht van relevante wetenschappelijke studies m.b.t. IF?
zoek het eens in de richting van de detox-effecten van het vasten en de daarmee verbeterde opname en verwerking van voedingsstoffen in het lichaam... vet bv. bestaat o.a. om energie op te slaan, maar ook toxische stoffen, neem je de reden weg voor het bestaan van vet zal het vet ook verdwijnen.

Terug
Naar boven