MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Inmiddels al een week onderweg met IF en het bevalt steeds beter, geen hongergevoel meer in de ochtend en meer energie aan het einde van de dag, ookal is dat met dit weer nogal lastig, verder merk ik dat het soms wel een beetje een opdracht word om aan die 2300 kcal te komen binnen mijn schema haha, in het begin ging het makkelijk maar nu zit ik steeds sneller 'vol' voor de rest kan ik nog niet zeggen of het een gunstige uitwerking heeft op m'n cut daarvoor is 1 week natuurlijk te kort.

Deze ervaring komt behoorlijk overeen met mijn ervaring. Doe je al refeeds? Zo ja, hoe vaak?

• Topic Starter Topic Starter
Deze ervaring komt behoorlijk overeen met mijn ervaring. Doe je al refeeds? Zo ja, hoe vaak?

ook met de mijne :)

(ik doe overigens 2 refeeds per week op dit moment, maar dat is ook afhankelijk van mijn vetpercentage (onder de 10 op dit moment schat ik)... binnenkort over op 3 refeeds per week (als ik mijn streefgewicht gehaald heb) dan ga ik ook weer 3 keer per week trainen)

ook met de mijne :)

(ik doe overigens 2 refeeds per week op dit moment, maar dat is ook afhankelijk van mijn vetpercentage (onder de 10 op dit moment schat ik)... binnenkort over op 3 refeeds per week (als ik mijn streefgewicht gehaald heb) dan ga ik ook weer 3 keer per week trainen)
Ik heb trouwens een vraagje is een Periode van 16 uur vasten echt een must?
vanochtend bijvoorbeeld voelde ik me best wel 'zwak' dus heb ik mijn schema moeten doorbreken met 2 bruine boterhammen met pindakaas en nu voel ik me weer fit, ik houd BTW 1 refeed dag dat is zondag, misschien 1 erbij inlassen om zo wat vaker op kracht te komen?
De rest van de week ging het goed maar vanochtend had m'n lichaam dus ECHT Kh nodig ik viel zowat van mn stokkie.

vanochtend bijvoorbeeld voelde ik me best wel 'zwak' dus heb ik mijn schema moeten doorbreken met 2 bruine boterhammen met pindakaas en nu voel ik me weer fit, ik houd BTW 1 refeed dag dat is zondag, misschien 1 erbij inlassen om zo wat vaker op kracht te komen?
De rest van de week ging het goed maar vanochtend had m'n lichaam dus ECHT Kh nodig ik viel zowat van mn stokkie.

Is een kwestie van wennen. Je lichaam heeft genoeg voorraad om 16uur zonder voeding te kunnen.

Maar hoe meer kh je eet hoe meer zin je er naar krijgt.

• Topic Starter Topic Starter

Je kunt wat flexibel zijn als dat zo uitkomt.. sommige dagen haal ik maar 12 uur .. tsja, het is suboptimaal, maar het is niet anders.

nee, dat denk je maar. je lichaam kan prima zonder koolhydraten (tenzij je intensief aan het sporten bent.) Ik heb vanochtend nog 45 minuten "hard" (11.7 km/h) gelopen op een lege maag (nog niet eens BCAA's genomen)... gewoon volhouden. Zal wel iets zijn met een krimpende maag die protesteert in combinatie met lage bloedsuikers waar je aan moet wennen.

Ik had er de eerste week (twee ?) trouwens ook last van.. bijna misselijk van de honger 's ochtends, maar je past je aan (of je faalt :)). Je went er aan en het wordt minder. Voelt nu wel prettig eigenlijk (geeft ook wel een soort van voldoening (kijk mij eens volhardend zijn))

Overigens heb ik gisteren gerefeed, dus er zaten genoeg carbs in het lichaam, dat wel, maar ook zonder refeed heb ik afgelopen zondag 17 km gejogd op slechts wat BCAA's na een low carb dag (ook nog steeds voldoende glycogeen aanwezig, dat wel)

Je kunt wat flexibel zijn als dat zo uitkomt.. sommige dagen haal ik maar 12 uur .. tsja, het is suboptimaal, maar het is niet anders.

nee, dat denk je maar. je lichaam kan prima zonder koolhydraten (tenzij je intensief aan het sporten bent.) Ik heb vanochtend nog 45 minuten "hard" (11.7 km/h) gelopen op een lege maag (nog niet eens BCAA's genomen)... gewoon volhouden. Zal wel iets zijn met een krimpende maag die protesteert in combinatie met lage bloedsuikers waar je aan moet wennen.

Ik had er de eerste week (twee ?) trouwens ook last van.. bijna misselijk van de honger 's ochtends, maar je past je aan (of je faalt :)). Je went er aan en het wordt minder. Voelt nu wel prettig eigenlijk (geeft ook wel een soort van voldoening (kijk mij eens volhardend zijn))

Overigens heb ik gisteren gerefeed, dus er zaten genoeg carbs in het lichaam, dat wel, maar ook zonder refeed heb ik afgelopen zondag 17 km gejogd op slechts wat BCAA's na een low carb dag (ook nog steeds voldoende glycogeen aanwezig, dat wel)
Daar heb je ook idd wel gelijk in ja,
het is ook gewoon meer dat het zo 'voelt'
toch ga ik een 2de refeed inlassen denk zo op woensdag om de week te breken, voor de rest ben ik wel zeer positief over IF geen vreetbuien meer in de avond, veel minder trek in zoetige hapjes, en eerder een vol gevoel plus dat ik later in de dag vooral tijdens mn KT meer energie heb dan voorheen.

Momenteel zit ik vooral op BB.com forum maar om de eventuele twijfelaars nog even te overtuigen: IF is de shit. Nu zo'n 16 maanden mee bezig en ik wil niet meer anders.

De ochtenden zijn geen enkel probleem, kan lekker trainen, dan eten tot het eind van 'window' en dat is echt fantastisch. Zeker als je cut een aanrader!

Dat was het :)

Momenteel zit ik vooral op BB.com forum maar om de eventuele twijfelaars nog even te overtuigen: IF is de shit. Nu zo'n 16 maanden mee bezig en ik wil niet meer anders.

De ochtenden zijn geen enkel probleem, kan lekker trainen, dan eten tot het eind van 'window' en dat is echt fantastisch. Zeker als je cut een aanrader!

Dat was het :)
Top!

Jammer dat het niet aan te raden is voor kinderen/jongeren, ik ben slechts 16 jaar en denk dat dit wel in de weg zou kunnen komen voor mijn groei en prestaties op school?

Net twee dagen met IF bezig.

Ergens bevalt het wel, je hebt echt een zee van tijd over nu. Alleen ik heb zo nu en dan wel dat ik bijna in slaap donder na een maaltijd. Als laatste maaltijd(en) doe ik het volgende;

40gr Micellar shake, 20 minuutjes later een maaltijd met ook nog een 30gr eiwitten en dan 20 minuten later nog eens 40gr Micellar shake. Eerst komende 3 uur lig ik voor pampus maar dat lijkt me wel genoeg eiwit om de tijd door te komen.

Alleen die zee van tijd is vooral nu ook weer een groot nadeel. Ben namelijk sinds 3 dagen gestopt met roken en potverdomme, ik verveel me stierlijk, echt niet te geloven. Ik heb geen zak te doen:( Dat niet roken erbij helpt niet echt mee maar goed, we houden vol.

Nice Deathstar! Blijven volhouden, de eerste week is het moeilijkst.
Hoeveel maaltijden neem je nu per dag? En hoe heb je je window geplaatst ten opzichte van je trainingen?
Ik probeer nu zelf alles in 3 maaltijden te stoppen op rustdagen. Steeds probeer ik mijn ontbijt verder te vergroten. Lekker 100+ gram eiwitten in een keer. Vervolgens lig je inderdaad wel even voor pampus.

Gisteren en vandaag was nog even uit de losse hand, gewoon mn normale voedingsschemain minder tijd gepropt en ergens een blikje tonijn bespaard en de micellar verdubbeld.

Mijn window ligt anders op verschillende dagen.

Maandag en dinsdag 8~16:00, met om 8 uur pre-workout boosters, dan trainen, dan gewoon vreten tot 16:00 en dan maar tot 23:00 uitzitten zonder eten FUUUUU.

Woensdag werk ik, dan eet ik van 12~20:00, Donderdag en vrijdag werk + training dus eet ik van 14:30~22:30. Zaterdag en zondag alleen werk dus ik denk dat ik dan het zelfde doe als op woensdag. Ik zal alleen nog wel een beetje naar kijken om te zorgen dat de ruimtes tussen de windows niet te groot of juist te klein gaan worden.

Maar zoals vandaag, laatste maaltijd om 16:00... En stoppen met roken. Als je om 16:00 in principe gewoon klaar bent met je dag mbt eten/BB dan en je rookt niet, ik verveel me echt de kolere.

Zoiets werkt toch ook goed met de ramadan? Ik mag dan van 05.00 tot 21.30 niks eten en drinken.

Zoiets werkt toch ook goed met de ramadan? Ik mag dan van 05.00 tot 21.30 niks eten en drinken.
Denk het wel, alleen iets anders nog wel. Want dan mag je uiteraard absoluut niks drinken, met IF gaat het om kcal binnenkrijgen.

En in principe zal je dus gewoon 2 grote maaltijden moeten gaan vreten. Maar zou opzich wel moeten kunnen denk ik.

Denk het wel, alleen iets anders nog wel. Want dan mag je uiteraard absoluut niks drinken, met IF gaat het om kcal binnenkrijgen.

En in principe zal je dus gewoon 2 grote maaltijden moeten gaan vreten. Maar zou opzich wel moeten kunnen denk ik.

Kan er 3 naar binnen werken, namelijk om 21.30, 24.00 en om 3.30 als ik ben opgestaan om te eten, dus dan gewoon me dagelijkse behoefte aan cals, e, k ,v binnen krijgen in die 3 maaltijden toch? Zat dus te denken om om 21.30 snelle eiwitten binnen te krijgen en carbs loaden, om 24.00 vooral eiwitten, klein hoeveelheid carbs en goede vette en om 3.30 veel carbs loaden, trage eiwitten, vetten en bcaa.

Kan er 3 naar binnen werken, namelijk om 21.30, 24.00 en om 3.30 als ik ben opgestaan om te eten, dus dan gewoon me dagelijkse behoefte aan cals, e, k ,v binnen krijgen in die 3 maaltijden toch? Zat dus te denken om om 21.30 snelle eiwitten binnen te krijgen en carbs loaden, om 24.00 vooral eiwitten, klein hoeveelheid carbs en goede vette en om 3.30 veel carbs loaden, trage eiwitten, vetten en bcaa.
Klinkt goed, ging er alleen niet vanuit dat je zo ongeveer nooit schijnt te slapen:p

Of doe je dat dan weer overdag?

Klinkt goed, ging er alleen niet vanuit dat je zo ongeveer nooit schijnt te slapen:p

Of doe je dat dan weer overdag?

haha het zal een vermoeiend maandje worden dat wel, maar zal na me maaltijd van 24.00 me bed in duiken om 3.30 weer op te kunnen staan om te eten en daarna weer me bed in duiken tot het weer tijd wordt om te gaan studeren. Het is altijd een beetje improviseren en creatief eten tijdens de ramadan. Zal vast wel wat spierverlies lijden, want ben ook niet van plan om te gaan trainen gedurende deze maand, want had een schouderblessure waar ik nog een beetje last van heb.

Kan prima in 3 maaltijden. Ik zou me alleen niet te druk maken over het moment waarop je carbs neemt, kan in elk van de maaltijden wel. Laatste maaltijd overloaden met een bakje kwark werkt ook aardig moet ik zeggen.

Thanx

Pfffft, het gaat me echt benieuwen hoe eerste dag IF op het werk zal zijn aangezien ik nu dus pas om 12 uur eet:eek: Tot nu toe moet ik wel zeggen dat ik nog geen honger heb, maarja, op mn werk loop ik aardig wat en moet er ook nog heen fietsen. Daarbij komt ook nog dat ik dus de eerste pauzes alleen maar aan bakkies pleur zal zitten, wachten tot de pauze voorbij is... jeej....:rolleyes:

Veel water drinken, dan heb je een lekker vol gevoel en je lichaam kan dan makkelijker energie uit je vet halen voor al dat geloop.

Terug
Naar boven