Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Ik dacht dat je pas na enkele dagen in ketosis kwam? Hoe dat ook moge werken, hoezo zou je het niet gewoon een low carb dag noemen?

Ik dacht dat je pas na enkele dagen in ketosis kwam? Hoe dat ook moge werken, hoezo zou je het niet gewoon een low carb dag noemen?

Dit is wat mij aan het twijfelen brengt. Maar in het weekend doe ik meestal veel cardio vandaar zou ik misschien eerder in ketose raken? Maar ik kan niet echt informatie vinden of dit aan te raden is in combinatie met if.

Ik doe al / nog een tijdje geen krachttraining meer. Binnekort wel maar wil nu goed cutten om straks lekker te kunnen bulken als mn blessure eindelijk weg is.

Wel fiets ik een uur per dag en heb ik de mogelijkheid om te zwemmen.

Kan IF in mijn geval? Standaard dieten gaan niet..

Ik doe al / nog een tijdje geen krachttraining meer. Binnekort wel maar wil nu goed cutten om straks lekker te kunnen bulken als mn blessure eindelijk weg is.

Wel fiets ik een uur per dag en heb ik de mogelijkheid om te zwemmen.

Kan IF in mijn geval? Standaard dieten gaan niet..

Kan wel if is geen dieet maar een levens stijl.

Met een klein calorie overschot op trainingsdagen verlies je geen kracht. +10% is daarvoor voldoende. Op rustdagen raad ik -20/30% aan zodat je wekelijks een kcal tekort creeert (nooit onder je BMR zitten). That's basically it.

De 'normale' IF macronutrient verhoudingen blijven gelden: Eiwit 2-2.5g vind ik goed in een cut, zeker met een kcal tekort. Vet houd je laag op trainingsdagen (vet kan snel worden opgeslagen als lichaamsvet als je een overschot hebt, vind 50g voldoende.) Op rustdagen verdeel je de vetten en carbs 50/50% kcal.

Vooral veel geduld hebben. 5-6% is goed te doen in 12 weken.

Ik doe nu precies hetzelfde als jij. Op deze manier verbrand ik 700-1000g vet per week zonder krachtverlies.

Succes.

Tof. Helder antwoord!

Thx, ga knallen man, zou over 12 weken even terug komen hier ;)

wazzup ik wil graag jouw mening horen over cardio (fasted)

In de weekend doe ik na mijn training ook cardio, namelijk 2 minuten rennen, 2 lopen, 2 rennen, 2 lopen. Hiit dus eigenlijk. Dat voor 20 minuten lang. Ondertussen heb ik al 18 uurtjes gefast ongeveer. Ik neem sws niet meer dan 150/200g carbs per dag (kleine maag)

Kan het mijn gains tasten?

Thanks

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.612
wazzup ik wil graag jouw mening horen over cardio (fasted)

In de weekend doe ik na mijn training ook cardio, namelijk 2 minuten rennen, 2 lopen, 2 rennen, 2 lopen. Hiit dus eigenlijk. Dat voor 20 minuten lang. Ondertussen heb ik al 18 uurtjes gefast ongeveer. Ik neem sws niet meer dan 150/200g carbs per dag (kleine maag)

Kan het mijn gains tasten?

Thanks

eerst doe je KT fasted en dan ook nog eens HIIT cardio ... ?

Tja, optimaal lijkt het me niet, zeker als je wilt gainen. Eet liever wat voor je training.

Oh nee wil niet gainen, maar me gains behouden, wil namelijk cutten.
Dan maar voortaan slow paced cardio, thanks voor je reply.

Ik ben sinds 5 januari gestart met IF.
Eating window van 10:00 tot 18.00 en 3x per week trainen.

Rustdagen zit ik op 1733 kcals en op trainingsdagen 2476kcals.
Ik moet zeggen de eerste dagen waren rot, omdat ik gewend was tot 22.00 te eten en als ik op stond te eten.

Ik doe wel losse vinger werk als het gaat om eten, dus zal of iets boven me kcals komen of er onder.

Op 5 januari woog ik 80 kg met 16,3%, mijn laatste weging staat op (21januari) 76,5kg .
Geen vetpercentage meting gedaan, wat ik mij persoonlijk afvraag of ik op de goede weg ben. Val ik niet te veel af? Of is dit juist het normale cyclus?

Rond dat vp% kun je imo het beste voor 0,4-0,5kg per week gaan (1 lbs, dus 0,454kg). Op het begin zul je wss iets meer afvallen (vocht, darminhoud, blabla) maar daarna zou je het steady moeten houden.

Let daar dus op.

Vandaag nieuw weegmoment gehad. Sta nu op 74.9.
Vanaf wanneer moet het een steady blijven?

Ik bedoel geleidelijk omlaag gaan. Dus 0,4-0,5kg per week, en niet meer, en ook niet veel minder. Dan zit je kwa kcal inname goed.

Lijkt er nu op dat je wel wat meer kan eten. 5 kilo in 3/4 weken is nogal veel.

Zo'n soort idee had ik al. Bedankt voor de bevestiging!

wat is beter?

trainen-shake-maaltijd
of trainen-maaltijd-shake

ik eet na mijn traning altijd eerst omdat ik na een shake niet zoveel honger meer heb. andersom gaat het meestal wel...

vroeg me af of dit geen kwaad kon..

Boeit geen zak, zorg dat je aan het einde van de dag alles binnen krijgt. Eigen voorkeur.

Het lichaam is niet achterlijk en je kunt het niet tricken

Terug
Naar boven