Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Heb mezelf nu wat ingelezen maar vraag me af of ik het wel helemaal snap..
Dus ik sta op, ga naar school etc, kom thuis, eet helemaal niets tot ik thuis kom en ga dan beginnen met eten(evenveel kcal als normaal dieet?) en lift?
Of nemen jullie 's ochtends nog een trage bron van eiwitten? (intermittent fasting dreunt hard in tegen alles wat ik hier geleerd heb)

Zijn er trouwens ook "buffe" kerels die dit dieet toepassen?
Na het bekijken van onderstaande link heb ik er nog weinig motivatie voor eigenlijk..
http://rippedbody.jp/english/results-english/

Laatst bewerkt:
Heb mezelf nu wat ingelezen maar vraag me af of ik het wel helemaal snap..
Dus ik sta op, ga naar school etc, kom thuis, eet helemaal niets tot ik thuis kom en ga dan beginnen met eten(evenveel kcal als normaal dieet?) en lift?
Of nemen jullie 's ochtends nog een trage bron van eiwitten? (intermittent fasting dreunt hard in tegen alles wat ik hier geleerd heb)

Zijn er trouwens ook "buffe" kerels die dit dieet toepassen?
Na het bekijken van onderstaande link heb ik er nog weinig motivatie voor eigenlijk..
http://rippedbody.jp/english/results-english/

Daar komt het wel op neer ja, op een trainingsdag eet ik de 7 uur na een training. Op rustdagen kies ik gewoon een moment wat me het beste uitkomt en dan eet ik in 6 uur. De ene keer begin ik op een rustdag om 4 uur met eten en de andere keer om 6 uur. Zo zit er van dag tot dag nog wel wat verschil in de tijd die ik vast maar uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit.

Als je groot onder "buff" verstaat, ik weeg nu zo'n 97-100 kg bij 1,84m. Tijd geleden dat ik gemeten heb maar op het oog lijkt het zo'n 20%.. Binnenkort tijd om wat vetjes weg te trainen :o

Mensen die aan IF doen zitten over het algemeen op een lager bf% dan de reguliere "bodybuilders" die zich gewoon volproppen.

Ze zijn lean, worden langzaam groter, maar "buff" als iemand die 500-1000 kcal boven onderhoud eet elke dag en een bf% van 20+ heeft zul je hier niet snel mee worden, mits je niet zo'n overschot aan gaat houden.

Ik denk dat dit handig is om droog te worden, maar voor bulken toch gewoon de oldschool manier van om de 2,5 uur eten moet gebruiken.

Desniettemin ga ik wel IF toepassen om droog te komen staan.

Dus ideaal om van 14% bf naar onder de 10 te gaan? :)

IN

Inmiddels alweer dag 16. Vorig jaar IF gedaan, maar gestopt aangezien ik een zwak persoon was die niet kon werken (nachtwerk) op lege maag. Dit jaar gezworen beter mn best te doen qua dieet. Ik geil echt op IF, hoef nooit na te denken over eten als ik naar school moet of als ik bij iemand blijf slapen

Ik begon met het 16/8 ritme, inmiddels meer 18-6/19-5. Wil uiteindelijk 20/4 doen. Een standaard dag als vandaag zag er zo uit

slapen tot 11, vrije dag
om 1 uur trainen (10g bcaa)
naar huis
rond 4-5 uur de vast breken, eerste maaltijd 1200kcal
resterende uren de rest eten
slapen en vasten

Doe momenteel een split van 4 dagen, eet op onderhoud op trainingsdagen (onderhoud geschat op 2800) en -20% op rustdagen (~2300). Eerste week 2kg verloren, voornamelijk het bekende vocht. Afgelopen week 0.6kg

Ik wil even mijn resultaten/ervaringen delen van deze maand. (1 januari - 31 januari)

In een maand van 90.6kg naar 87.5kg. Cut middels +10/-30%, ~3100 kcal op trainingsdagen, ~2100 op rustdagen. Feeding window tussen 14:00 en 22:00. Ik begin met trainen rond 17:00. Drie maaltijden per dag, de eerste (~800 kcal) is 2-3 uur voor de training, ik train het best met slow carbs.

Vetpercentage weet ik niet zeker, maar mijn buikomtrek is gedaald van 93cm naar 86cm.

Ik train 3 dagen in de week, push/pull/benen vind ik persoonlijk een fijne split, werkt beter voor mij dan stronglifts of ss. Ik heb GEEN krachtverlies ervaren, het tegendeel zelfs: heb mijn PR's verbeterd.

Squat: 110x10 -> 120x10
Deadlift: 150x3 -> 150x4 en 160x1
Bench: 80x10 -> 90x4
Military: 50x5 -> 55x10 (dit moet veel hoger imo)

Maar goed, ik ben wel tevreden over de progressie deze maand, ik reageer goed op +10/-30 cut. Ik denk dat ik deze maand mijn kcal op trainingsdagen met 200 kcal (3100 -> 2900) verlaag en rustdagen met 100 (2100 -> 2000), zolang ik geen kracht verlies.

Tijdelijk ff mee opgehouden, ik ben vorige week gestopt met roken en heb daardoor een belachelijk grote eetlust.
Tis jammer, begon net m'n ideale tijden te ontdekken, maar over een tijdje gewoon weer verder gaan.

Heeft iemand weet of IF en leangains in ht bijzonder al competitieve BB wereldje zijn binnengespijpeld (natural of niet)?

Tijdelijk ff mee opgehouden, ik ben vorige week gestopt met roken en heb daardoor een belachelijk grote eetlust.
Tis jammer, begon net m'n ideale tijden te ontdekken, maar over een tijdje gewoon weer verder gaan.

Ik ben al +9jaar gestopt, wat ik toen deed om jou probleem wat op te lossen, was vrij simpel.
Meer water drinken, telkens ik "iets wou eten" dronk ik een beker water in de plaats.

Hoe is dat relevant voor jou?

Ik stelde mijn vraag gewoon uit nieuwsgierigheid. Al zie ik niet in waarom het niet relevant kan zijn. Indien IF zo effectief is om te cutten zou je toch verwachten dat bepaalde wedstrijdatleten het ook al toepassen, ook al besef ik dat het BB wereldje vooral teert op conservatisme en bro science.

Heeft iemand weet of IF en leangains in ht bijzonder al competitieve BB wereldje zijn binnengespijpeld (natural of niet)?

Ik denk dat veel het niet aandurven om mogelijk de tijd of een wedstrijd te verkloten ( terecht of niet ). En dat er veel met conventionele coaches werken die gewoon vertrouwen op de oude bekende manier.

Ik denk dat veel het niet aandurven om mogelijk de tijd of een wedstrijd te verkloten ( terecht of niet ). En dat er veel met conventionele coaches werken die gewoon vertrouwen op de oude bekende manier.

Dit, gaat nog wel enkele jaren duren voordat dat hele 20 weken out en alleen maar rijst+kip 8x per dag eten veranderd voor pro's

Ik ben al +9jaar gestopt, wat ik toen deed om jou probleem wat op te lossen, was vrij simpel.
Meer water drinken, telkens ik "iets wou eten" dronk ik een beker water in de plaats.

Op zich is t een hele goeie tip, maar ik drink van mezelf al 2,5 liter water op een rustdag, als ik ga trainen meestal nog een liter meer.
Mij is verteld dat (nog) meer water drinken op een dag niet zo verstandig is dus vandaar dat ik t niet als alternatief kan gebruiken. (Correct me if i'm wrong)

Te veel pagina's en ja ik ben te lui om door te lezen. Iemand goede bron om bij te beginnen lezen?

Ik wacht sowieso vaak lange tijd na het opstaan om eerste maaltijd te eten maar dit gaat blijkbaar nog een stukje verder....

Terug
Naar boven