AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Klein probleem, was afgelopen week van 82.8 naar 81.6 gegaan. Ik aim op 0.5kg per week en eet dus te weinig blijkbaar

me kcal inname was op trainingsdagen 2800 (onderhoud) en 2350 op rustdagen. Deze week omhoog gegooid naar 3000 en 2500

Nu bezig met 3000kcal proppen in 5 uur

brb chocolade en hot wings, cutten gaat zo simpel

Fijne mededeling!

Vasten jullie ook tot 12 uur als jullie er al om 6 uur uit moeten?

Jep, is goed te doen hoor.

Miss wat cafeine voor energie?

Die cheesecakes zien er echt goddelijk uit, helaas heb ik geen oven. :(

Ben mezelf nog een aan het inlezen over IF en had 2 vragen.

Ikzelf train 3 dagen per week om 1600 en 1 dag per week om 1930. Als ik pas na me training om 1600 begin met eten, wat dan rond 1730 zal zijn, ben ik tot 0130 bezig met eten (1730+0800) maar ik ga al veel eerder naar bed.

Is het nu verstandig om al voor me training te gaan eten of me eating window kleiner te maken(dit zou dan een zo'n 6 uur eating window worden) en toch pas rond 1730 te beginnen met eten. Wat zouden jullie doen?

laatste vraag:

Op de website van Leangains zie ik het volgende staan: "How do the Calories Change on Workout vs Non-workout Days?

+20% your maintenance calories on workout days, and -20% on rest days.

If you wish to focus on fat loss, -10% your maintenance calories on workout days, and -30% on rest days.
"

De +20 en -20% is toch ook gericht op fatloss? Of gaat de -10 en -30% net ff wat sneller waardoor je ook wel enig spier in zult leveren?:o

Bedankt:)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.710
Ken jij dat recept voor die cheesecake? Ziet er goed uit :)

Martin zegt:

By the way, don't ask about the cheesecake recipe. It's a family secret. I might give it away some day but it won't be here and now. Mom would strangle me.

maar er zijn genoeg kwarktaart recepten op het internet.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Feb 2013 om 21:42 ----------

Die cheesecakes zien er echt goddelijk uit, helaas heb ik geen oven. :(

https://www.google.com/search?q=no+bake+cheesecake :)

---------- Post toegevoegd Tue 5 Feb 2013 om 21:43 ----------

Ikzelf train 3 dagen per week om 1600 en 1 dag per week om 1930. Als ik pas na me training om 1600 begin met eten, wat dan rond 1730 zal zijn, ben ik tot 0130 bezig met eten (1730+0800) maar ik ga al veel eerder naar bed.

Is het nu verstandig om al voor me training te gaan eten of me eating window kleiner te maken(dit zou dan een zo'n 6 uur eating window worden) en toch pas rond 1730 te beginnen met eten. Wat zouden jullie doen?

laatste vraag:

Op de website van Leangains zie ik het volgende staan: "How do the Calories Change on Workout vs Non-workout Days?

If you wish to focus on fat loss, -10% your maintenance calories on workout days, and -30% on rest days.
"

De +20 en -20% is toch ook gericht op fatloss? Of gaat de -10 en -30% net ff wat sneller waardoor je ook wel enig spier in zult leveren?:o

+20/-20 is recomposition

-10/-30 is full on fat loss.

laatste vraag:

"

Ik train ook altijd aan het eind van de middag. Ik begin gewoon om 12.30 met eten, als het lunch tijd is op werk. Dan eet ik nog wat om 15.30, training om 17.30 en dan een huge avond maaltijd om het af te sluiten rond 19.30.

Je hoeft niet perse nuchter te trainen, zeker niet aan het eind van de dag.

Zal hier ook in het kort mijn verhaal even neerzetten en wat ik wil gaan doen. Heb nu de afgelopen weken zo'n 6,5kg eraf gecut (zal vast ook wat spier in zitten), maar de laatste week gaat het minder hard. Ik vermoed dat mijn kcal inname op het moment te laag is. Ik wilde dus vanaf volgende week mijn kcal inname gaan verhogen, wat er voor zal zorgen dat ik een week, misschien twee minder vetverlies zal ervaren, maar dat dit daarna wel weer goed zou komen.

Echter kwam ik op dit draadje uit, en na goed inlezen heeft dit mijn interesse gewekt. Mijn plan is nu als volgt;

Eetwindow:
11:00 - 19:00 (Dit zal het doel zijn), echter zal dit ook wel eens 19:00 - 08:00 zijn (ivm werk).

Onderhoudsniveau zal rond de 3k kcal liggen met mijn stats?

-10% trainingsdagen
-30% rustdagen

Macro's trainingsdagen
E: 223 (36%)
K: 208 (33%)
V: 86 (31%)
Kcal: 2700

Macro's rustdagen
E: 186 (36%)
K: 175 (34%)
V: 71 (30%)
Kcal: 2100

Voedingsbronnen zijn:
- Bruin brood
- Kipfilet
- Pangasius filet
- Olijfolie
- Halfvolle melk
- Whey
- Pinda's/noten
- Avondmeals

Ik train 4 dagen per week, 1 uur KT en wil daarnaast nog een kwartiertje cardio gaan doen (voel ik me goed bij :p). Wat denken jullie van dit plan? Ik zit nu ongeveer op een procent of 16/17 gok ik, en zou graag richting de 12 gaan.

Mijn verwachting is dat ik de eerste week / twee weken aankom, doordat ik nu (veel) te laag in kcal zit. Ik hoop op wat feedback. Ik ga in ieder geval beginnen met de komende dagen mijn kcal inname alvast iets op te schroeven.

Laatst bewerkt:
My n**gas, waar ik trouwens net wel achter kom;

2,5 gr eiwit / kg lichaamsgewicht
1,0 gr vet / kg lichaamsgewicht
de rest aanvullen met kh

Dit betekent bij mij dat er een verdeling van macro's is wat ongeveer hier op uitkomt:

E: 43%
K; 40%
V: 17%

Is dit bezwaarlijk m.b.t. vetverlies? Ik dacht namelijk dat 1,0 gr vet / kg lichaamsgewicht aangeraden werd.

Probeer vetten op 30% van je inname te krijgen.

Dus dan zou ik uit moeten komen op 35/35/30 ofzo? In mijn originele schema (paar posts terug), komt het ook zo naar voren, echter heb ik daar volgens mij een rekenfout gemaakt.

Je moet niet van ratio's uitgaan.
1,8-2,2g eiwit is genoeg, al zou ik in de cut voor 2,5g/kg gaan
30% vet
rest carbs

Alright, die aanpassing ga ik morgen eens op m'n gemakje doorvoeren. Wat vind je trouwens van de rest van mijn opzet, Post #5714?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.720
My n**gas, waar ik trouwens net wel achter kom;

2,5 gr eiwit / kg lichaamsgewicht
1,0 gr vet / kg lichaamsgewicht
de rest aanvullen met kh

Dit betekent bij mij dat er een verdeling van macro's is wat ongeveer hier op uitkomt:

E: 43%
K; 40%
V: 17%

Is dit bezwaarlijk m.b.t. vetverlies? Ik dacht namelijk dat 1,0 gr vet / kg lichaamsgewicht aangeraden werd.

wat voor percentage het is is totaal irrelevant.

Terug
Naar boven