XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Ik fiets een uur per dag ofzo in dit koude weer, verbrand ik nogsteeds evenveel cal als met warm weer?

In theorie zou je meer moeten verbranden, aangezien je lichaam extra kcal gebruikt om je op te warmen. Of dit verschil daadwerkelijk zichtbaar zal zijn, betwijfel ik. We hebben het over een heel kleine toename in de kcal verbranding.

Oke maar voor 50 min fietsen kan ik wel ong 500 cal rekenen?

Activiteit Verbruik/uur Verbruik iemand van 60kg/uur

Slapen 0,93 kcal 56 kcal

Zitten 1,04 kcal 62 kcal

Staan 1,20 kcal 72 kcal
Huishoudelijk werk 2.00 kcal 120 kcal
Tuinieren 4.00 kcal 240 kcal
Traplopen 6.00 kcal 360 kcal

Wandelen (3km/u) 2,50 kcal 150 kcal

Wandelen (6km/u) 5,00 kcal 300 kcal
Zwemmen (rustig) 4,00 kcal 240 kcal

Zwemmen (20 min/km) 11,00 kcal 660 kcal

Fietsen (20km/u) 8,00 kcal 480 kcal
Fietsen (25km/u) 10,00 kcal 600 kcal

Fietsen (30km/u) 13,00 kcal 780 kcal

Fietsen (35km/u) 17,00 kcal 1020 kcal
Fitness (normaal) 4,00 kcal 240 kcal
Fitness (zwaar) 9,00 kcal 540 kcal

Hardlopen
Tempo/uur Verbruik/uur Verbruik iemand van 60kg/uur

8 km 8,0 kcal 480 kcal
10 km 10,0 kcal 600 kcal

11 km 11,0 kcal 660 kcal

12 km 12,0 kcal 720 kcal

15 km 15,0 kcal 900 kcal

18 km 18,0 kcal 1080 kcal

500kcal klopt wel ongeveer, volgens deze tabel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.765
Ik fiets een uur per dag ofzo in dit koude weer, verbrand ik nogsteeds evenveel cal als met warm weer?

misschien iets meer als je in een korte broek en een T-shirt fietst, maar als je een beetje door fietst heeft je lichaam sowieso meer werk van het kwijtraken van een te veel aan warmte dan dat het overdreven hard moet werken om je warm te houden. (echte wedstrijd hardlopers lopen zelfs met dit weer gewoon in een korte broek en een singlet)

misschien iets meer als je in een korte broek en een T-shirt fietst, maar als je een beetje door fietst heeft je lichaam sowieso meer werk van het kwijtraken van een te veel aan warmte dan dat het overdreven hard moet werken om je warm te houden. (echte wedstrijd hardlopers lopen zelfs met dit weer gewoon in een korte broek en een singlet)

True, ik zie die gekken soms hier voorbij lopen op de dijk.
No thank you, I rather not.

Allright boys, vandaag de echte start met IF.

Maak zometeen een paar picca's, en die zal ik over een maand of 2/3 uploaden.

Startgewicht: 84,0 KG
VP: ~17%
En ik zal nog een aantal metingen doen met meetlint.

I'll keep you posted!

Allright boys, vandaag de echte start met IF.

Maak zometeen een paar picca's, en die zal ik over een maand of 2/3 uploaden.

Startgewicht: 84,0 KG
VP: ~17%
En ik zal nog een aantal metingen doen met meetlint.

I'll keep you posted!

Ben benieuwd, ik start begin maart met ongeveer de zelfde stats.

Best k*t, IF als je stage loopt in een dropfabriek waar je steeds moet proeven

Best k*t, IF als je stage loopt in een dropfabriek waar je steeds moet proeven

Dan spuug je het uit in een bakje. Net een echte wijnproever.

Abbo. Ik wil wel wat meer weten van IF.. :D

EDIT: je zult waarschijnlijk alleen bedoelen dat je dan moeite hebt om niet te eten.. Kwartje viel wat laat..

Laatst bewerkt:
Dag mede IF'ers, ik ben bezig met mijn recomp schema te herbekijken.
Mijn stats zijn ongeveer een 87kg met 16% vet.

Ga van een +20/-20 opzet uit. Maar heb het idee dat mijn eiwitten te hoog zijn.

Graag jullie opmerkingen!

Thx

Bijlagen

Dag mede IF'ers, ik ben bezig met mijn recomp schema te herbekijken.
Mijn stats zijn ongeveer een 87kg met 16% vet.

Ga van een +20/-20 opzet uit. Maar heb het idee dat mijn eiwitten te hoog zijn.

Graag jullie opmerkingen!

Thx

Eiwitten zijn netjes gewoon zo houden ;)
IF gaat zelfs uit van 2,5 - 3,5 gr per kg

Ik zelf pas 200gr toe bij 87kg en dat is al meer dan voldoende ;). Heb daar vet mee verloren maar spieren zelfs gewonnen. Dus je zit gewoon helemaal goed, sowieso niet te hoog :D

Eiwitten zijn netjes gewoon zo houden ;)
IF gaat zelfs uit van 2,5 - 3,5 gr per kg

Ik zelf pas 200gr toe bij 87kg en dat is al meer dan voldoende ;). Heb daar vet mee verloren maar spieren zelfs gewonnen. Dus je zit gewoon helemaal goed, sowieso niet te hoog :D

OK thx! Zien wat deze opzet geeft!

Ben gister ook weer begonnen, eerste week eet window van 12:00 tot 20:00 en de weken daarna 13:00 tot 21:00. Staat nu 300 gram kibbeling met 100 gram haver en 300ml melk voor me. Eerste week dus nog niet zo streng kwa verdeling van voor en na training, eerst wennen aan het fasten:)

M'n gewicht gaat op en neer als een jojo. Begonnen maandag met 84,0kg en zit nu op 82,8kg. Maar vanavond onbeperkt vreten dusja. Maandag hopen op zo'n 83,5kg.

M'n gewicht gaat op en neer als een jojo. Begonnen maandag met 84,0kg en zit nu op 82,8kg. Maar vanavond onbeperkt vreten dusja. Maandag hopen op zo'n 83,5kg.

Heb ik ook last van. Ik negeer de weegschaal de laatste tijd. Laatst was ik blijkbaar 3kg aangekomen, terwijl ik juist droger word. Wut

Ik ben ook sinds 2 weken bezig met IF. Had gedacht dat het na 15 jaar om de 2.5 uur eten erg zwaar zou zijn. Dit valt enorm mee!! Eerste 2 dagen iets van hoofdpijn en rommelende maag 's morgens.

Window is van 13.00 tot 21.00. Trainingsdagen 2900 kcal hoger kh laag vet; rustdagen 2300 kh laag vet hoger.

Maaltijden op trainingsdagen krijg ik haast niet weg terwijl ik altijd een grote eter was. Ben vrij veel gewicht verloren maar kijk het nog even aan. Na rustdagen sowieso stuk lichter door lage koolhydraten.

Wat me verder opvalt is de energie die ik heb gedurende de vast. Ik begin vrij vroeg met werken dus de vast op het werk is iets van 6 uur. Eerder was ik veel minder fit. Dit vind ik echt een voordeel.

Verder ben ik nog wat zoekende hoe ik, vooral de post workout maaltijd (1400kcals) een beetje beter naar binnen krijg. Helaas heb ik een behoorlijke schouder blessure en kan hierdoor veel dingen niet, dus hoe het qua trainen bevalt kan ik nog moeilijk zeggen.

@ the ur denk je dat dit beter gaat werken om droog te worden als om de 2,5 uur eten? Kan me nog foto's herinneren dat je er toen al erg goed uitzag.

Ik heb al veel verschillende methodes gebruikt om droog te worden. (bijvoorbeeld oldschool: rijst/vis rijst/kip OF vet en kh scheiden)

Maar ik ben het eens met wat hier gezegd wordt. Alles werkt zolang je maar op een te kort zit. Ene methode is wat makkelijker vol te houden dan de andere, de andere is weer wat makkelijker te plannen.

Wat ik tot nu toe over IF kan zeggen is dat je makkelijk op een te kort kan gaan zitten en dat het qua planning (lees voorbereidingen voor maaltijden op werk) erg simpel is.

Lange termijn kan ik niet zeggen aangezien ik pas 2 weken bezig ben.

Terug
Naar boven