Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Doe dan een wat kleiner tekort dan 35%, 20-25 kan ook best. Aanpassen kan altijd nog.

En zo snel verlies je je gains niet, niet te druk maken ;).

Doe dan een wat kleiner tekort dan 35%, 20-25 kan ook best. Aanpassen kan altijd nog.

En zo snel verlies je je gains niet, niet te druk maken ;).

Haha, in de bulk at ik eigenlijk alles wat los en vast zat ( natuurlijk niet teveel vet ) en dan probeerde ik altijd rond de 3500 kcal uit te komen. Is goed gelukt want heb een hoop massa aangezet maar toch ok teveel vet.

Nu ik aan het cutten ben lijkt het telkens in de spiegel alsof ik spiermassa verlies ( zit natuurlijk tussen de oren )

Ik ga eens kijken of ik 10-30 vol kan houden, zo niet schroef ik het een beetje omhoog. Op de rustdagen blijf ik heel hoog in eiwitten en redelijk hoog in vetten. De Koolhydraten laat ik er dan uit.

Trouwens nog een vraagje hehe ( sorry voor mijn onwetendheid )

Gisteren heb ik gegeten van 13.00 tot 21.00.
Alleen hoor ik dat je ook best binnen 6 uur al je macros naar binnen mag doen dan kun je nog wat langer vasten. Kan het kwaad als ik vandaag om 12.00 al begin met eten en bijvoorbeeld rond 18.00 of 19.00 stop?

People, om sneller af te vallen ben ik van plan om 4 rustdagen te gaan pakken en 3 trainingsdagen.
Wel op Maandag, Woensdag en Vrijdag kracht en de overige dagen rust.

Is dit wel zo verstandig als ik van een 5-dagen split komt ( Borst Rug Armen Schouders Benen ) met een "normaal bulk-patroon"?

Wil namelijk niet mijn gains verliezen. Op Trainingsdagen eet ik 3300 Kcal(+10%) en op rustdagen rond de 2000 Kcal (-35%)

Ik zal dan in de week (4*-1000 = 4000) + (3*300 = 900) -3100 Kcal per week cutten, dat is wel erg veel lijkt mij zelf

3100 kcals is een kleine 350 gram vet. is ong 1.4 kg per maand. Lijkt me prima.

is het ook geschikt om het voor 1 dag in de week te doen? bijvoorbeeld de zondag dan doe ik eigenlijk niks en is ook mijn rustdag.

dan eet ik ook (probeer) vrij weinig dus dacht misschien is het dan ideaal om dan bijvoorbeeld tot 15:00 niks te eten en dan van 15:00 tot 22:00 lekkere meals klaarmaken en me macro's behalen.

is het om aftevallen ideaal? moet afvallen tot de 81kg i.v.m wedstrijden over 5 weken.

Drinken jullie buitenom je window btw wel eens zero/light producten? Ik zat eens te kijken, bepaalde 0 kcal bullit enzo hebben toch iets van 10 kcal in een blikje. Zou dit je fast beinvloeden?

Drinken jullie buitenom je window btw wel eens zero/light producten? Ik zat eens te kijken, bepaalde 0 kcal bullit enzo hebben toch iets van 10 kcal in een blikje. Zou dit je fast beinvloeden?

Mag onder de 50kcal blijven buiten je window, binnen mn window drink ik zeker wel een liter slimpie limonade per dag. Heb net ook iets van een liter ice tea zero lemon gedronken hnnngg

Het probleem met light producten is dat er vaak acesulfaam-k in zit, deze aspartaam soort zorgt er wel voor dat je lichaam insuline vrij laat (heb ik ooit is ergens gelezen)
Denk dat het niet super veel invloed op je fast heeft maar ik ga liever voor zwarte koffie.

Het probleem met light producten is dat er vaak acesulfaam-k in zit, deze aspartaam soort zorgt er wel voor dat je lichaam insuline vrij laat (heb ik ooit is ergens gelezen)
Denk dat het niet super veel invloed op je fast heeft maar ik ga liever voor zwarte koffie.

brb nooit light producten nemen omdat het misschien wat insuline vrijlaat

Laatst bewerkt:
Oke, dus onder de 50kcal zou het je fast niet beinvloeden? Alright, toch eens een weekje proberen zonder dat soort shit te doen.

Edit: Gisteren 82,7kg en vandaag 83,6kg.. irritant die weegschaal.

Laatst bewerkt:
Morgen post workout (2e meal vd dag) chocolade cake, 500gr kwark, rijst, kip, en broccoli is dit wat als post workout? (vooral gefocussed op carbs en eiwitten).
Hiervoor eet ik dan nog een broodmaaltijd met kip en sla.. Zie het als een pre-workout. Ik eindig met deze 2 maaltijden op +- 2700 kcal (=onderhoud).

Ik eindig zo op (ongeveer): 40gr vet, 260gr koolhydraten, 180gr eiwit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.953

Je moet niet alles geloven wat je leest.

(nog los van het feit of er een merkbaar verschil in resultaat zou zijn).

Je moet niet alles geloven wat je leest.

(nog los van het feit of er een merkbaar verschil in resultaat zou zijn).

Als IF volgt of een gewoon 5-6 meals a day schema met exact dezelfde macro's en kcal.
Is er geen significant verschil tussen beide...
Dat zegt wel genoeg lijkt me ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.955
Als IF volgt of een gewoon 5-6 meals a day schema met exact dezelfde macro's en kcal.
Is er geen significant verschil tussen beide...
Dat zegt wel genoeg lijkt me ;)

correct. Verschil is dat ik IF veel gemakkelijker vind om vol te houden in een cut. Veel minder gedoe met allerlei maaltijden en honger de hele dag door.

Maar toch, aspartaam verhoogt insuline niet (voldoende) om de vetverbranding te beïnvloedend (tenzij je belachelijk veel aspartaam neemt, maar dan krijg je toch kanker, dus heb je andere problemen...)

correct. Verschil is dat ik IF veel gemakkelijker vind om vol te houden in een cut. Veel minder gedoe met allerlei maaltijden en honger de hele dag door.

Maar toch, aspartaam verhoogt insuline niet (voldoende) om de vetverbranding te beïnvloedend (tenzij je belachelijk veel aspartaam neemt, maar dan krijg je toch kanker, dus heb je andere problemen...)

Dit dus, volop aan de fanta lemon zero hnnnng

semi srs

15:44, om 16:00 trainen en om 18:30 avondeten. Heb nog niets op, melk was op dus geen shake :p

Voor het laatst om 22:00 gegeten gisteren. No problem.

Deze week, om precies te zijn afgelopen maandag, begonnen.

+10 // -25 met een 16/8 window. *2600 Kcal onderhoud dus *2900 // 2000 Kcal.

Gaat tot nu toe aardig. Training voelde gisteren wel zwaarder dan normaal maar daarom zal ik mijn training-schema nog aanpassen. Merk wel dat ik me vandaag minder energiek voel & geen pomp o.i.d. heb.

Nu afwachten hoe de training morgen voelt en eind van de week even wegen.

Gaat me goed af met eating window :). Tussen de 12-20 is goed vol te houden. Ik zit wel met wat puntjes:

- Is het, op een rustdag, "verplicht" om 60% van je dagelijkse inname te consumeren of is dat wenselijk ? Ivm cursus en sociale aspecten is het eigenlijk niet mogelijk om mijn grote warme maaltijd tussen 12 en 14u te nemen.

- Kan ik op een rustdag wel gewoon cardio doen om het proces te versnellen? Dit is dan HIIT cardio van max 30 min of duur cardio van max 45 minuten. Mijn calorie inname is dan wel -20% evengoed, hoog in eiwit en vet en laag in carbs.

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Gaat me goed af met eating window :). Tussen de 12-20 is goed vol te houden. Ik zit wel met wat puntjes:

- Is het, op een rustdag, "verplicht" om 60% van je dagelijkse inname te consumeren of is dat wenselijk ? Ivm cursus en sociale aspecten is het eigenlijk niet mogelijk om mijn grote warme maaltijd tussen 12 en 14u te nemen.

- Kan ik op een rustdag wel gewoon cardio doen om het proces te versnellen? Dit is dan HIIT cardio van max 30 min of duur cardio van max 45 minuten. Mijn calorie inname is dan wel -20% evengoed, hoog in eiwit en vet en laag in carbs.

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

1. Het is wel aan te raden, maar niet absoluut noodzakelijk. Ik zelf doe vaak 50/50 (eet maar 2 keer op een rustdag). Minder gaat ook, maar ik zou die maaltijd toch voldoende groot houden. Wat kan je zoal binnen krijgen dan?

2. Zou absoluut geen cardio beginnen te doen. En al zeker geen HIIT. ****t alleen je herstel op. Als je merkt dat progress wat trager gaat, kan je nog altijd wat steady state cardio invoegen.

Terug
Naar boven