XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

2 maaltijden is ook een optie, heb je een goed punt :).

Ik wil conditioneel ook nog redelijk blijven ivm conditie test op t werk. Ik merk wel dat ik nu wat moeier ben als normaal op een cardio dag. Misschien moet ik toch maar eens een keer niet dwars zijn en cardio schrappen. Ik weeg nu al 20kg minder dan vorig jaar dus mijn basis conditie zal al voldoende moeten zijn.

3x trainen per week word aangeraden. Maar 4day split ( ma, di, do, vrij) is ook te doen ? Gemiddeld 5 oefeningen per dag.

Laatst bewerkt:
2 maaltijden is ook een optie, heb je een goed punt :).

Ik wil conditioneel ook nog redelijk blijven ivm conditie test op t werk. Ik merk wel dat ik nu wat moskee ben als normaal op een cardio dag. Misschien moet ik toch maar eens een keer niet dwars zijn en cardio schrappen. Ik weeg nu al 20kg minder dan vorig jaar dus mijn basis conditie zal al voldoende moeten zijn.

3x trainen per week word aangeraden. Maar 4day split ( ma, di, do, vrij) is ook te doen ? Gemiddeld 5 oefeningen per dag.

Zou het houden op 3 trainingen per week. Meer heb je zeker niet nodig in een cut.

Duidelijk. Zal ik weer eens een mooi, minimaal , kracht schema opzoeken

Ik zit inmiddels zelfs op 2 keer per week trainen. Merkte dat ik bij 3 keer niet goed herstelde en weinig vooruitgang boekte. Nu gaat het een stuk sneller, kan meer herhalingen en meer kg.

Zo ik ga de laatste 6 weken in van mijn cut.
Doel is om aan het einde op zo'n 84kg met 8% vet te zitten.
Afgelopen maandag woog ik 88.5kg met 12% vet...

Trainingsschema
Ik train 5x per week met een split schema
--> Maandag Benen
--> Dinsdag Schouders
--> Woensdag Rug
--> Donderdag Borst + kuiten
--> Vrijdag Triceps + Biceps

Merk juist dat sinds ik een 5 dagen split ben gaan volgen ik vele malen beter herstel ondanks dat ik onder me caloriebehoefte zit. Zet namelijk nu wekelijks wel een PR neer per dag. Daarbij concentreer ik me altijd op de grote en kleinere compound oefeningen. Ben daarnaast ook nooit langer dan 60min in de gym

Dieet voor de komende 6 weken (calorie behoefte is 3000kcal per dag, dus 21000kcal per week)
--> Week 1 -4500 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2500kcal per dag en weekend 2000kcal per dag
--> Week 2 -5200 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2400kcal per dag en weekend 1900kcal per dag
--> Week 3 -5900 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2300kcal per dag en weekend 1800kcal per dag
--> Week 4 -6600 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2200kcal per dag en weekend 1700kcal per dag
--> Week 5 -7300 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2100kcal per dag en weekend 1600kcal per dag
--> Week 6 -8800 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2000kcal per dag en weekend 1500kcal per dag

In theorie zou ik via deze weg 5kg kwijt moeten raken, waarbij ik zorg dat dit voornamelijk zal komen uit m'n vetmassa. Ben erg benieuwd en ga daarnaast weer dag in dag uit strict vasten met een eat window van 12:30 tot 20:30

Laatst bewerkt:
Ik zou wel de split wisselen voor een FB schema, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. :-)

Ik zou wel de split wisselen voor een FB schema, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. :-)

Zoals ik al aan gaf is herstel juist verbeterd sinds ik meer ben gaan trainen en via een split schema.
Daarnaast is fullbody voor mij sowieso geen mogelijkheid gezien mijn herstel fase (heb onderrug blessure gehad).
Zwaar squat en deadlift lukt me absoluut niet als ik geen voldoende rust heb.

Deze week, om precies te zijn afgelopen maandag, begonnen.

+10 // -25 met een 16/8 window. *2600 Kcal onderhoud dus *2900 // 2000 Kcal.

Gaat tot nu toe aardig. Training voelde gisteren wel zwaarder dan normaal maar daarom zal ik mijn training-schema nog aanpassen. Merk wel dat ik me vandaag minder energiek voel & geen pomp o.i.d. heb.

Nu afwachten hoe de training morgen voelt en eind van de week even wegen.

Vandaag *anderhalf uur na het trainen m'n laatste maaltijd die toch wel *60% van m'n caloriebehoefte bevat, opgegeten. Vervolgens diarree gehad als een malle.

Nu heb ik gelezen dat het eventueel zou kunnen door de samenstelling van m'n schema.

Trainingsdag:

Aantal Hoeveelheid Product Kcal
Ontbijt: 3 stuk Ei eiwit 48
6 Stuk Cracotte 200
30 Gram Pindakaas 168
30 Gram Kipfilet 46
100 Ml Melk 64
28 Gram Whey 73

6 stuk Cracotte 200
30 Gram Pindakaas 168
30 Gram Rosbief 35
3 Stuk Ei-eiwit 48
20 Gram Nutella 107

Avond: 250 Gram Kipfilet 278
170 Gram Zilvervlies Rijst 627
100 Gram Aardappelen 85
200 Gram Groentemix 62
250 Gram Kwark 140
50 Gram Rozijnen 138
1 stuk Ei 82
1 stuk Appel 60
30 Gram Studentenhaver 140
250 Gram Kwark 140
Kcal: 2909

Eet dus 2 maaltijden voor het trainen en 1 grote maaltijd (welke *60% van m'n caloriebehoefte bevat) na het trainen. Mocht iemand hier enig advies bij hebben hoor ik dat erg graag.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.969
Vandaag *anderhalf uur na het trainen m'n laatste maaltijd die toch wel *60% van m'n caloriebehoefte bevat, opgegeten. Vervolgens diarree gehad als een malle.

...

Eet dus 2 maaltijden voor het trainen en 1 grote maaltijd (welke *60% van m'n caloriebehoefte bevat) na het trainen. Mocht iemand hier enig advies bij hebben hoor ik dat erg graag.

Probeer het eens over meer maaltijden te verdelen. 2000 Cal is best wel erg veel in 1 keer.

Ik begin maandag, voedingsschema in bijlage. Vind het zelf wel redelijk, groente eet ik ook, maar niet meegerekend.

Bijlagen

Iemand ervaring om IF te doen icm met Wendler? Reden waarom ik het vraag is al volgt:
- Laatste maanden niet zwaar mogen trainen ivm blessure in nek/rug regio, wervels die vast zitten enz.
- Vandaag de laatste behandeling gehad van de fysio en het akkoord gekregen om weer zwaar te mogen gaan trainen maar wel met een rustige opbouw.
- Nu zat ik eraan te denken om tegen eind maart het template BBB te gaan doen maar dan in de plaats van 90% van mijn 1RM, 85% te hanteren. En dan weer rustig op te bouwen.
- Wat denken jullie? Een rustige IF cut met een rustige opbouw Wendler BBB op 85% 1RM moet toch goed komen?!?!

Thnx!

Moet geen probleem zijn, niet te veel assistance erin gooien.

Gewicht blijft deze week rond de 82,5kg schommelen. Week na week blijf ik echter wel afvallen, dus ben heel tevreden.

Ik merk wel dat ik ben afgevallen door een 4 uur eating window. Probleem alleen is op dagen dat ik thuis zit zoals nu het bijna niet trek om alle maaltijden op te eten en echt met een gigantische dikke buik zit en bijna niet kan bewegen. En dan doe ik geen een bulking, dat zal al helemaal niet lukken. Koolhydraten heb ik al teruggedraaid.

Ik merk wel dat ik ben afgevallen door een 4 uur eating window. Probleem alleen is op dagen dat ik thuis zit zoals nu het bijna niet trek om alle maaltijden op te eten en echt met een gigantische dikke buik zit en bijna niet kan bewegen. En dan doe ik geen een bulking, dat zal al helemaal niet lukken. Koolhydraten heb ik al teruggedraaid.

waarom niet gewoon een 8 uur eating window?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.976
Iemand ervaring om IF te doen icm met Wendler? Reden waarom ik het vraag is al volgt:
- Laatste maanden niet zwaar mogen trainen ivm blessure in nek/rug regio, wervels die vast zitten enz.
- Vandaag de laatste behandeling gehad van de fysio en het akkoord gekregen om weer zwaar te mogen gaan trainen maar wel met een rustige opbouw.
- Nu zat ik eraan te denken om tegen eind maart het template BBB te gaan doen maar dan in de plaats van 90% van mijn 1RM, 85% te hanteren. En dan weer rustig op te bouwen.
- Wat denken jullie? Een rustige IF cut met een rustige opbouw Wendler BBB op 85% 1RM moet toch goed komen?!?!

Thnx!

Lijkt me een goed plan. Is mij wel bevallen vorig jaar.

Afgelopen vrijdag weer gewogen. In twee welen van 17,5 naar 16,2% bodyfat gegaan en ik voel me heerlijk.
Een vraagje, doe op dit moment 3 dagen split met leangains al denk ik dat een fullbody workout (3x) per week beter zal zijn, enige suggesties hoe te trainen?

als je window pas begint om 16:00 kan je dan best overdag kleine hoeveelheden bcaa's nemen met water ?

Terug
Naar boven