Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

als je window pas begint om 16:00 kan je dan best overdag kleine hoeveelheden bcaa's nemen met water ?

Nee is echt overbodig en zonde van het geld die BCAA's kosten.
BCAA's zijn alleen nodig als je op lege maag gaat trainen! Just my 2 cents...

Een aantal weken heb ik hier gepost dat ik ging stoppen met IF. Da's half gebeurd. Mijn window was voorheen 12:00-20:00 en daarmee ben ik veel gewicht kwijtgeraakt. Ik had echter last van kou tijdens de vast (vooral 's ochtends) en dips in energie tijdens het eten (vooral na de eerste maaltijd).
Ik heb mijn window verruimd naar 9:30-21:00 en dat bevalt enorm. Niet ontbijten scheelt tijd en is goed voor de tanden (idem 's avonds; tanden poetsen kun je beter niet direct voor of na een maaltijd doen). Verder heb ik het ook minder vaak koud en de dips zijn een stuk minder. Een standaard eet-venster bij IF duurt 8 uur. De 12 uur die ik nu gebruik bevalt me beter.

Een aantal weken heb ik hier gepost dat ik ging stoppen met IF. Da's half gebeurd. Mijn window was voorheen 12:00-20:00 en daarmee ben ik veel gewicht kwijtgeraakt. Ik had echter last van kou tijdens de vast (vooral 's ochtends) en dips in energie tijdens het eten (vooral na de eerste maaltijd).
Ik heb mijn window verruimd naar 9:30-21:00 en dat bevalt enorm. Niet ontbijten scheelt tijd en is goed voor de tanden (idem 's avonds; tanden poetsen kun je beter niet direct voor of na een maaltijd doen). Verder heb ik het ook minder vaak koud en de dips zijn een stuk minder. Een standaard eet-venster bij IF duurt 8 uur. De 12 uur die ik nu gebruik bevalt me beter.

Is voor ieder natuurlijk persoonlijk ook ;)
Merk zelf dat ik met cutten het IDEAAL vind, maar denk met een bulk absoluut niet.
Dan zou ik zoveel kcal moeten eten in maar 8 uur, lijkt me ook niet prettig :)

Hey fellas, ik train de laatste tijd train ik steeds later. Soms tussen 21.00 en 22.00 's avonds. Daarna ga ik echt niets meer eten... Wat vinden jullie daarvan? Niet eten na kracht-training, en pas weer lunchen de volgende dag om 12.00?

Ik train redelijk intensief maar ik ben ook geen uitslover. (dus geen deadlifts van 100kg, of veel squat-werk).

Is voor ieder natuurlijk persoonlijk ook ;)
Merk zelf dat ik met cutten het IDEAAL vind, maar denk met een bulk absoluut niet.
Dan zou ik zoveel kcal moeten eten in maar 8 uur, lijkt me ook niet prettig :)

Dat was ook een van mijn argumenten. Ik ben nu aan het bulken met 3000+ kcal (nog steeds niet superveel) en dan is het prettig om een of twee maaltijden extra te hebben.

Hey fellas, ik train de laatste tijd train ik steeds later. Soms tussen 21.00 en 22.00 's avonds. Daarna ga ik echt niets meer eten... Wat vinden jullie daarvan? Niet eten na kracht-training, en pas weer lunchen de volgende dag om 12.00?

Ik train redelijk intensief maar ik ben ook geen uitslover. (dus geen deadlifts van 100kg, of veel squat-werk).

Hehehe okee, ik ben dus een uitslover :p
Maar ik zou toch altijd wel willen eten na een training en zeker voor het slapen gaan.
Dan gaat je lichaam namelijk in herstel modus en zijn voedingsmiddelen wel handig voor het herstel.

Hehehe okee, ik ben dus een uitslover :p
Maar ik zou toch altijd wel willen eten na een training en zeker voor het slapen gaan.
Dan gaat je lichaam namelijk in herstel modus en zijn voedingsmiddelen wel handig voor het herstel.

Haha :), ik dacht ik moet dat er even bij zetten want niet iedereen hier traint op hetzelfde niveau.

Maar, okee, ik ga gewoon experimenteren hiermee. Echte intensieve dagen; iets eerder trainen, en daarna een grote maaltijd.

Niet aan te raden lijkt me, maar je weet pas wat er gebeurt als je het probeert.

Je kunt toch gewoon je window opschuiven? Ipv 12-20 eet je nu van 14-22 of 15-23u.. Dan kun je de belangrijke maaltijd na je training evengoed nuttigen...

Hey gasten. Ik kom van 117kg en weeg nu ong 92kg. Ben aardig wat spier en kracht verloren. Doe nu fast fat loss: -30% en -10%. Zou het verstandig zijn over te gaan op -20% en -0%? Of wordt het tijd voor een recomp om zo ook spier opbouw te realiseren ?

Zou de what the f#ck stack dan wat zijn om erbij te doen ?

Ook twijfel ik of ik door ga met eiwit shakes. Is best duur aan t worden en ik kan redelijk veel uit voeding halen. Is het met IF noodzakelijk snelle eiwitten rond training te nemen of is BCAA met fasted training en na je training grootste maaltijd nemen voldoende ??

Ik heb jaren 's avonds getraind en daarna enkel een whey shake en magere kwark gegeten en dat heeft zeer weinig opgeleverd. Er zaten vast meer dingen niet goed (voeding algemeen, trainingsschema, etc) maar het lijkt mij erg onverstandig. Tegenwoordig eet ik juist direct na de training veel (sowieso 50% ADH na de training).

81,7 kilo's my n**gas.

Je kunt toch gewoon je window opschuiven? Ipv 12-20 eet je nu van 14-22 of 15-23u.. Dan kun je de belangrijke maaltijd na je training evengoed nuttigen...

Ik heb jaren 's avonds getraind en daarna enkel een whey shake en magere kwark gegeten en dat heeft zeer weinig opgeleverd. Er zaten vast meer dingen niet goed (voeding algemeen, trainingsschema, etc) maar het lijkt mij erg onverstandig. Tegenwoordig eet ik juist direct na de training veel (sowieso 50% ADH na de training).

Het eten verlaat ongeveer na 3 tot 4 uur je maag. Als dus om 22.00 een grote maaltijd naar binnen schuift slaap je minder lekker. Ik ga meestal rondom 12.00 uur slapen dus dat is niet ideaal voor mij.

@ Metalman: ik ben echt helemaal van shakes afgestapt. Waarom? 1). Niet echt nodig. Tenzij je echt 7-dagen per week lift, perfect dieet hebt, kan je volgens mij het beter niet gebruiken. Meeste amateurs (waaronder ik) hebben te weinig tijd om perfect te trainen, in de regelmaat wordt je dan dik van die shakes. 2). Waarom neem je niet gewoon steroids? Het is volgens mij effectiever, en je kan dan echt alles eten. hehe.

Heb dit trouwens met IF en Paleo bereikt afgelopen zomer. Jammer dat het niet echt weg was... want als ik m'n handen weg-haal is het effect ook weg!!! :)

M'n plan is om nu rond de 11% te blijven hangen. EN dan in Augustus echt diep te gaan cutten.

2870xgx.jpg

Meeste amateurs (waaronder ik) hebben te weinig tijd om perfect te trainen, in de regelmaat wordt je dan dik van die shakes. 2). Waarom neem je niet gewoon steroids? Het is volgens mij effectiever, en je kan dan echt alles eten. hehe.

Jammer dat het niet echt weg was... want als ik m'n handen weg-haal is het effect ook weg!!! :)

M'n plan is om nu rond de 11% te blijven hangen. EN dan in Augustus echt diep te gaan cutten.

Confused.jpg

Zou je niet eens gaan liften ook.

Het eten verlaat ongeveer na 3 tot 4 uur je maag. Als dus om 22.00 een grote maaltijd naar binnen schuift slaap je minder lekker. Ik ga meestal rondom 12.00 uur slapen dus dat is niet ideaal voor mij.

@ Metalman: ik ben echt helemaal van shakes afgestapt. Waarom? 1). Niet echt nodig. Tenzij je echt 7-dagen per week lift, perfect dieet hebt, kan je volgens mij het beter niet gebruiken. Meeste amateurs (waaronder ik) hebben te weinig tijd om perfect te trainen, in de regelmaat wordt je dan dik van die shakes. 2). Waarom neem je niet gewoon steroids? Het is volgens mij effectiever, en je kan dan echt alles eten. hehe.

jezus zeg:roflol::roflol:

hahaha hhaha xD

Haha. Hah. OMG. Natuurlijk te verwachten. Ik wil gewoon droog, six pack, 80 bench pressen. That's all. Niet echt ambities om heel breed te worden.

Terug
Naar boven