XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.021
Bikkels, ik zit met het volgende:

Ik heb van een collega een vrijwel volle pot NO Xplode 2.0 gehad, werkte niet fijn bij hem. Nou wil ik hem graag uit proberen. Maar ik train natuurlijk vaak in fasted State, alleen 10gr BCAA. Normaal zou ik Noxi pro gebruiken ( heb nog 3 potten er van). Nu zie ik dat er per serving van no Xplode 40kcal in zitten, 9gr carbs. Is dit een groot probleem als ik dan dus no Xplode in neem? Neem dus 40kcal in mijn fast periode. En dan de 1,5 kcal vd BCAA.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je max 50kcal in je fast periode mag nemen ?

Noxi pro kan ik op de verpakking geen voedingswaarde vinden qua kcal dus weet niet of die dat ook heeft...

Natuurlijk ?

Het is juist onnatuurlijk om fasted te trainen. Doe jezelf een plezier en eet wat... op zijn minst die BCAA's.

Inderdaad.
Er zijn sowieso geen extra voordelen om fasted te trainen behalve misschien dat sommigen zich wat scherper voelen. Wat extra eiwitten voor het trainen heeft weer wel positieve gevolgen, die imo niet opwegen tegen die 2 extra uurtjes vasten.

Ik vind het wel fijn om fasted te trainen, in de leangains guide prefereert Martin het ook. Maar ik lees dus dat het geen groot probleem is om no xplode in te nemen

Klopt, maar Martin raadt wel aan om BCAA/eiwitten te nemen ( en telt dit nog als het niet breken van je fast ).

Klopt, maar Martin raadt wel aan om BCAA/eiwitten te nemen ( en telt dit nog als het niet breken van je fast ).

Ja, BCAA's neem ik. 10gram voor de training. Maar als je eiwitten zou nemen kom je zo op de 110 kcal (whey perfection). Dus dan maakt die NO Xplode ook niet uit natuurlijk :)

Je hebt ook BCAA's met een pre workout booster.

Van jouw site (geschreven door Big Cat neem ik aan?):

Now every little bit helps, but you probably understand that you can’t afford mistakes that negate the benefits, and that seems to be a concept a lot of IF’ers do not understand. For instance, your resistance training should fall squarely inside your feeding window, NO EXCEPTIONS. Your resistance training creates an optimal anabolic window (17) (see corresponding blog), and centering most of your protein in this window is likely to increase your (muscle and splanchnic) protein accumulation in that period. Not only do you not want to waste this, some of the practices I have seen IF’ers recommend to suggest you can in fact work out in your fasting window are plainly ignorant. For instance I have seen the suggestion that you can train in your fasting window if you consume 10g of BCAA’s each before, during and after your training. As discussed extensively in the article on pre-and postworkout nutrition, free form BCAA’s do nothing to stimulate protein synthesis by themselves, but more importantly, leucine is an extremely potent insulin trigger (16) that would negate the benefit of extended fatty acid oxidation and must be avoided at all costs during the fast.

http://muscleandsportsscience.com/m...-intermittent-fasting-for-efficient-fat-loss/

Oftewel, niet voor/tijdens training enkel BCAA's nemen want het breekt je vast en doet op zichzelf niets voor je eiwit synthese. Beter is om voor je training gewoon een maaltijd te eten.

PS: vind het een hele interessante site GetXXL. Alleen jammer dat ik alle artikelen ondertussen al 3x gelezen heb. ;)

Laatst bewerkt:
Yes en thanks.

Komt binnenkort nieuw materiaal aan. :)

Van jouw site (geschreven door Big Cat neem ik aan?):

http://muscleandsportsscience.com/m...-intermittent-fasting-for-efficient-fat-loss/

Oftewel, niet voor/tijdens training enkel BCAA's nemen want het breekt je vast en doet op zichzelf niets voor je eiwit synthese. Beter is om voor je training gewoon een maaltijd te eten.

PS: vind het een hele interessante site GetXXL. Alleen jammer dat ik alle artikelen daar ondertussen al 3x gelezen heb. ;)

Het gaat er ook niet om dat eiwitsynthese wordt gestimuleerd, maar meer dat spiereiwit niet wordt aangesproken als brandstof voor je training. BCAA's schijnen dit te voorkomen, zoals ik het heb begrepen althans.

Ondanks dat m'n food niet helemaal op orde/clean is, toch wel progressie de afgelopen 1,5 week. Vanaf vandaag weer hardkor.

Ben ook met IF begonnen, ongeveer 5 weken geleden. Werkt goed maar ik merk dat ik de laatste tijd elke dag vroeg wakker ben. En dan ook 2-3 uur voor ik er uit moet.. Zou dit met IF te maken kunnen hebben? Ik eet van 12:00 tot 20:00. Hoop dat iemand enig idee heeft.

Laatst bewerkt:
Ik zit in de 7e week. Wegens veel blessureleed heb ik vrijwel niet kunnen trainen (veel lage dagen gehad).
Mijn plan was 8 weken en dat is echt makkelijk vol te houden. Wat ik na deze 8 weken ga doen weet ik nog niet. Hangt ook beetje af van blessures verder. Misschien door de week if en weekend los :-).

Het gaat er ook niet om dat eiwitsynthese wordt gestimuleerd, maar meer dat spiereiwit niet wordt aangesproken als brandstof voor je training. BCAA's schijnen dit te voorkomen, zoals ik het heb begrepen althans.

Waarom zou je dan niet gewoon een maaltijd eten voor de training?

Waarom zou je dan niet gewoon een maaltijd eten voor de training?

Zodat je parasympathisch zenuwstelsel niet geactiveerd wordt.
Hierdoor is je lichaam puur bezig met het vrijmaken van energie voor je krachttraining ipv vertering van voedsel en dergelijke.
Je orthosympathisch zenuwstelsel is dan dus vol actief, waardoor je efficiënter zou kunnen trainen.

Het orthosympathisch zenuwstelsel, ook wel sympathisch zenuwstelsel genoemd, is het deel van het autonome zenuwstelsel dat de organen zodanig beïnvloedt dat het lichaam arbeid kan verrichten. Hiervoor is energie nodig. Het orthosympathische zenuwstelsel bevordert dan ook de dissimilatie, waarbij energie vrijkomt. Het andere deel van het autonome zenuwstelsel heet het parasympathische zenuwstelsel.

Training day -10% 2250 kcal
Rest day -30% 1750 kcal - 400kcal cardio.

Ik doe dit en zit op een plateau, wat zou ik kunnen veranderen? Al 20 dagen zit ik op 80kg, wat doe ik fout?

Training day -10% 2250 kcal
Rest day -30% 1750 kcal - 400kcal cardio.

Ik doe dit en zit op een plateau, wat zou ik kunnen veranderen? Al 20 dagen zit ik op 80kg, wat doe ik fout?

20 dagen onder onderhoud? Houd eens een refeed (+10% of 20% op trainingsdag) en kijk of dat helpt. Voor vetverlies raad ik sowieso +10/-30 aan. Dan val je ook goed af, zonder spier-/krachtverlies.

20 dagen onder onderhoud? Houd eens een refeed (+10% of 20% op trainingsdag) en kijk of dat helpt. Voor vetverlies raad ik sowieso +10/-30 aan. Dan val je ook goed af, zonder spier-/krachtverlies.

Keek net filmpje van fastingtwins en hun eten elke dag zelfde aantal aan kcal ze cyclen niet. Vraag me ook af of dat wel eens zin heeft dat cyclen in kcal omdat ik zelf op off days al tekort maak met cardio.

Ik ga denk ik proberen elke dag op onderhoud te eten 2500kcal en kijken hoe dat uitpakt want misschien zit ik wel in starvation.

81,3kg vanmorgen n**gas.

Keek net filmpje van fastingtwins en hun eten elke dag zelfde aantal aan kcal ze cyclen niet. Vraag me ook af of dat wel eens zin heeft dat cyclen in kcal omdat ik zelf op off days al tekort maak met cardio.

Ik ga denk ik proberen elke dag op onderhoud te eten 2500kcal en kijken hoe dat uitpakt want misschien zit ik wel in starvation.

Hun cyclen niet omdat ze 6x per week trainen.

Terug
Naar boven