MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Oei, zwaar weekendje gehad. Gister voor de 2e keer dit jaar aan het bier gezeten en me eigenlijk vol gevreten (junk junk junkfood). Vandaag enigzins maar laag in kcal zitten. Gelukkig zat ik de rest v/d week zeer goed in me kcal. Morgen weer oldskool zwaar alles bijhouden

Vanmorgen op de weegschaal woog ik 96kg (:O), in de spiegel weinig tot geen verschil gelukkig :). Ben nu sinds een week begonnen met creatine (met oplaadfase), dus ik denk dat ik mijn spieren nu enigzins verzadigd zijn, vandaar de gewichtstoename?

Gewoon een bult vocht man, no worries.

Ja zoiets dacht ik ook idd. Wat een verschil dan ineens :)

Zijn er nog andere mensen die hier ervaringen hebben met cyclen?

En daarbij ook met name het principe:
Naast de dagelijkse protein-intake; op rustdagen van de resterende kcal-behoefte 75% VET en 25% CARB-kcals innemen.
En op trainingsdagen juist andersom? Dus; 25% VET en 75% CARB-kcals?

Had dit principe toegepast o.b.v. rippedbody's site.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Zo, een kleine zes jaar na de start van dit topic heb ik het ook ontdekt.. Me inmiddels goed ingelezen en langzaamaan gestart met IF. Werkte al enige tijd met het IIFYM-principe, dus stap langzamerhand van alle oude dogma's af!
Sta momenteel op een BF van rond de 10%, dus probeer leangains te realiseren. Eet op rustdagen zo'n 2700 Kcal en op trainingsdagen plus minus 3400 Kcal. Daarbij op rustdagen naar verhouding hoger in vet en op trainingsdagen hoger in kh. Eet elke dag vanaf 12.00-21.00 uur, dus vast zo'n vijftien uur.

Eén vraagje: twee of drie keer per week (zaal)voetbal ik (in de zomer wielrennen in de plaats hiervan), dit zijn dagen waarop ik normaliter geen krachttraining doe. Moet ik op deze dagen nu 2700 Kcal + verbruikte Kcal eten?

Verder nog tips/dingen waar ik echt op moet letten? Ben dit topic aan het doornemen, maar 'pas' aanbeland op pagina 50 vd 300...

Zijn er nog andere mensen die hier ervaringen hebben met cyclen?

En daarbij ook met name het principe:
Naast de dagelijkse protein-intake; op rustdagen van de resterende kcal-behoefte 75% VET en 25% CARB-kcals innemen.
En op trainingsdagen juist andersom? Dus; 25% VET en 75% CARB-kcals?

Had dit principe toegepast o.b.v. rippedbody's site.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik houd mijn eiwitten constant tussen 1.8-2g/kg. Vetten 50g op trainingsdagen, 90-100g op rustdagen. Koolhydraten verschillen. Trainingsdag 400g+, rustdag 100-150g, zondag <30g (100% no-carb is haast niet uit te voeren).
Maar wat jij bedoelt is de carb/fat split die doorgaans wordt gebruikt:
- Trainingsdagen 75% carbs, 25% fat.
- Rustdagen 50% carbs, 50% vet.
Dit vind ik echter niet altijd even nauwkeurig in alle gevallen.

Zo, een kleine zes jaar na de start van dit topic heb ik het ook ontdekt.. Me inmiddels goed ingelezen en langzaamaan gestart met IF. Werkte al enige tijd met het IIFYM-principe, dus stap langzamerhand van alle oude dogma's af!
Sta momenteel op een BF van rond de 10%, dus probeer leangains te realiseren. Eet op rustdagen zo'n 2700 Kcal en op trainingsdagen plus minus 3400 Kcal. Daarbij op rustdagen naar verhouding hoger in vet en op trainingsdagen hoger in kh. Eet elke dag vanaf 12.00-21.00 uur, dus vast zo'n vijftien uur.

Eén vraagje: twee of drie keer per week (zaal)voetbal ik (in de zomer wielrennen in de plaats hiervan), dit zijn dagen waarop ik normaliter geen krachttraining doe. Moet ik op deze dagen nu 2700 Kcal + verbruikte Kcal eten?

Verder nog tips/dingen waar ik echt op moet letten? Ben dit topic aan het doornemen, maar 'pas' aanbeland op pagina 50 vd 300...

Als je wil kun je de cardio compenseren met 300 extra kcal, maar dit is imo niet nodig aangezien je geen spieren zal verliezen met 2700 kcal. Zelfs als je daarbij 500 kcal zou verbranden met cardio, zit je safe. Up to you.

Voor beginners raad ik dit aan: http://examine.com/leangains-faq/ Duidelijke uitleg over het Leangains principe. Ook kun je even googlen voor Eat Stop Eat van Brad Pilon. Het is ook intermittent fasting, maar een ander principe dan Leangains van Martin Berkhan. Brad raadt aan om eens per week 24 uur te vasten; Martin raadt elke dag een 16 uur vast aan met een feeding window van 8 uur. Ik raad beide documenten aan, er staat veel informatie in over de voordelen van het vasten.

Hier kun je je kcal behoefte berekenen en met je macro's experimenteren: http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Laatst bewerkt:
IIFYM.

Ik eet 30% van men carbs junk

Ik houd mijn eiwitten constant tussen 1.8-2g/kg. Vetten 50g op trainingsdagen, 90-100g op rustdagen. Koolhydraten verschillen. Trainingsdag 400g+, rustdag 100-150g, zondag <30g (100% no-carb is haast niet uit te voeren).
Maar wat jij bedoelt is de carb/fat split die doorgaans wordt gebruikt:
Dit vind ik echter niet altijd even nauwkeurig in alle gevallen.

Als je wil kun je de cardio compenseren met 300 extra kcal, maar dit is imo niet nodig aangezien je geen spieren zal verliezen met 2700 kcal. Zelfs als je daarbij 500 kcal zou verbranden met cardio, zit je safe. Up to you.

Voor beginners raad ik dit aan: http://examine.com/leangains-faq/ Duidelijke uitleg over het Leangains principe. Ook kun je even googlen voor Eat Stop Eat van Brad Pilon. Het is ook intermittent fasting, maar een ander principe dan Leangains van Martin Berkhan. Brad raadt aan om eens per week 24 uur te vasten; Martin raadt elke dag een 16 uur vast aan met een feeding window van 8 uur. Ik raad beide documenten aan, er staat veel informatie in over de voordelen van het vasten.

DJR89 vat het inderdaad als zeer netjes samen voor jullie heren ;)

Is inderdaad de gebruikelijke macro verdeling, maar ik zou gewoon spelen wat voor jezelf werkt.
Hou gewoon aan
- trainingsdag meer carbs minder vet en
- rustdag meer vet en minder carbs

Daarnaast gewoon je eten in een app op schema bijhouden en om de zoveel tijd een vetmeting laten doen.
Aan de hand daarvan kun je namelijk je progressie bijhouden en zie je wat wel of niet voor je werkt!

Cardio compenseren kan, maar hoeft niet kijk gewoon hoe je lichaam erop reageert en heb je idee dat je teveel afvalt dan eet je gewoon wat meer ;) as simple as that!

Pff, toen ik begon met leangains woog ik 89 kilo, nu weeg ik ineens 84 kilo..
Ben ik 5 weken 5 kilo afgevallen, oftewel daar zit zeker spier bij. En heb me echt 100% aan m'n voeding gehouden:(.
Welke manier van bodyfat meten is het meest accuraat, alles wijkt namelijk heel erg af heb ik het idee

Het kan wel meevallen hoor. Als je daar 1,5-2kg vocht aftrekt heb je nog 3kg massa in 5 weken over. Vooral in het begin van je cut daalt het gewicht erg snel. Hoe zit het met je kracht?
Kracht + spiegel is vaak een betere graadmeter dan alleen maar de weegschaal in de gaten houden.

Pff, toen ik begon met leangains woog ik 89 kilo, nu weeg ik ineens 84 kilo..
Ben ik 5 weken 5 kilo afgevallen, oftewel daar zit zeker spier bij. En heb me echt 100% aan m'n voeding gehouden:(.
Welke manier van bodyfat meten is het meest accuraat, alles wijkt namelijk heel erg af heb ik het idee

Hoe kan je zo zeker zijn dat er spier bij zit?! Je weet dat alleen zeker door daarvoor en daarna een juiste vet meting te hebben gedaan.

Vergeet niet dat in de eerste periode dat je afvalt je ook veel vocht dat je vasthield verliest...

Enigste manier van juist bodyfat meten is op dezelfde plek, door dezelfde persoon en het zelfde tijdstip/dag te gebruiken

Hier kun je je kcal behoefte berekenen en met je macro's experimenteren: http://www.1percentedge.com/ifcalc/
Helder, bedankt voor je uitgebreide reactie! Heb de link gecheckt en die leverde inderdaad nog het een en ander op.

Nog één ding: op zaterdag heb ik altijd een voetbalwedstrijd. Meestal zo rond 14.30 uur, maar soms ook eerder/later. Daarnaast 's avonds vaak stappen (waarbij ik meestal geen alcohol nuttig). Is het oké als ik deze dag geen IF doe? Voetballen met een volle maag lijkt me niet prettig, maar een gebrek aan energie is ook onhandig.. Gezien het aantal Kcal dat je in een wedstrijd verbrandt lijkt een teveel aan eten op die dag me weinig realistisch, dus de eventuele schade zal meevallen.. Toch?

Helder, bedankt voor je uitgebreide reactie! Heb de link gecheckt en die leverde inderdaad nog het een en ander op.

Nog één ding: op zaterdag heb ik altijd een voetbalwedstrijd. Meestal zo rond 14.30 uur, maar soms ook eerder/later. Daarnaast 's avonds vaak stappen (waarbij ik meestal geen alcohol nuttig). Is het oké als ik deze dag geen IF doe? Voetballen met een volle maag lijkt me niet prettig, maar een gebrek aan energie is ook onhandig.. Gezien het aantal Kcal dat je in een wedstrijd verbrandt lijkt een teveel aan eten op die dag me weinig realistisch, dus de eventuele schade zal meevallen.. Toch?

Dat is geen enkel probleem, lekker voetballen dus! IF is er voor bedoeld om mensen flexibiliteit en vrijheid te geven. 1 dag niet vasten zal je niet schaden, don't worry about it.

Net weer een meting gedaan bij de sportschool, zon weegschaal die je
Bf meet. Nu gaf die weer 16 aan. Echt vaag, straks maar eens meten met een caliper van body en fit shop
Welke punten moet ik allemaal meten?

kan je gewoon van if terug overstappen naar een 5maaltijden dag ?:)

People, net een 7 puntsmeting gedaan en dan kom ik uit op 15,5% bodyfat.
Toen ik begon met cutten was mijn percentage rond de 18%. In 5 welen ongeveer 2.5% verloren is dat een realistisch resultaat? Ik merk in de spiegel dat ik best al wat kwijt ben en m'n broeken zitten ineens weer stuk losser.
Op dit moment weeg ik 85 kilo, 15,5 procent bodyfat (als ik de 7 puntsmeting mag geloven) met een lengte van 183 cm.

Ik train nu op ma wo vrij, fullbody en pak dan op trainingsdagen 2900 kcal en op rustdagen 2000. Is dit een beetje goed zo? Natuurlijk cycle ik ook mijn carbs. Ben allemaal zo bang om spiermassa te verliezen :(

2618 kcal voor onderhoud, wil +10 -30 toepassen. Dit maakt eigenlijk 2900 en 1850, maar dan zit ok wel erg laag op rustdagen, niet dan?

image.jpg

Laatst bewerkt:
Iemand die de "Leangains Letter" aan Lyle McDonald heeft? Ik was ze gisteren aan het lezen en ineens haalt Martin hem weg. Die kerel is volgens mij volledig gek aan het worden.

Iemand die de "Leangains Letter" aan Lyle McDonald heeft? Ik was ze gisteren aan het lezen en ineens haalt Martin hem weg. Die kerel is volgens mij volledig gek aan het worden.
Internetfittie tussen Martin en Lyle? Martin is 'n dwaas en Lyle is 'n baas.

People, net een 7 puntsmeting gedaan en dan kom ik uit op 15,5% bodyfat.
Toen ik begon met cutten was mijn percentage rond de 18%. In 5 welen ongeveer 2.5% verloren is dat een realistisch resultaat? Ik merk in de spiegel dat ik best al wat kwijt ben en m'n broeken zitten ineens weer stuk losser.
Op dit moment weeg ik 85 kilo, 15,5 procent bodyfat (als ik de 7 puntsmeting mag geloven) met een lengte van 183 cm.

Ik train nu op ma wo vrij, fullbody en pak dan op trainingsdagen 2900 kcal en op rustdagen 2000. Is dit een beetje goed zo? Natuurlijk cycle ik ook mijn carbs. Ben allemaal zo bang om spiermassa te verliezen :(

2618 kcal voor onderhoud, wil +10 -30 toepassen. Dit maakt eigenlijk 2900 en 1850, maar dan zit ok wel erg laag op rustdagen, niet dan?

Gewoon doorgaan en je kunt heel snel vet verliezen aan het begin ;)
Ik had zo'n 7% in 2 maanden verloren (van 21 naar 14) gewoon kcal zo houden en door gaan.
Zo lang je afvalt is het prima, wat was je start gewicht met 18%?
Dan kun je namelijk VVM berekenen ;)

85kg met 15.5% = 71.8kg VVM
??kg met 18.0% = ??kg VVM

Terug
Naar boven