Juist dankzij IF kan ik volop genieten van sociale eet-evenementen, o.a. dankzij het makkelijk opsparen van een calorie-buffer. Ik zou niet zo stressen om de feeding window dagelijks 100% consistent te houden; uiteindelijk gaat het allemaal toch om je energiebalans. Caloriënt tekort? Gewichtsverlies. Overschot? Hoogstwaarschijnlijk gewichtstoename. Simpel als dat. IF is voor mij hét protocol voor een flexibele leefstijl op gebied van voeding & voor goede appetite control; ik prefereer werken/etc. op een nuchtere maag 's ochtends & 's middags, en het eten van grote meals later op de dag.
Ik had ook een periode waar ik veel te strict en moeilijk omging met m'n feeding window. Ik zou me er echt zorgen om maken als ik hem niet op tijd "sloot", zou het k*t vinden als ik eerder moest eten op de dag (op m'n werk werd ik "geforceerd" om ivm lunchtijden eerder te eten; 12:30, terwijl ik voorheen 14:00 aanhield, en ik baalde dat ik dan na 20:30 niet meer "mocht" eten, etc.) blablabla. Is gigantische bullshit, en ben blij dat ik van die dogmatische denkwijze ben afgestapt. Sindsdien geniet ik pas écht van mijn voedingsleefstijl. De ene keer vast ik heel lang als het me uitkomt, de andere keer korter. Flexibel dieting + IF + IIFYM = good stuff!