MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.061
Iemand die de "Leangains Letter" aan Lyle McDonald heeft? Ik was ze gisteren aan het lezen en ineens haalt Martin hem weg. Die kerel is volgens mij volledig gek aan het worden.

Jammer dat ik dat nou net gemist heb :(

---------- Post toegevoegd Tue 26 Mar 2013 om 11:52 ----------

Nicee thanks ;)

Kan Alan's vuist niet nog dieper in Martin z'n kont? Jezus christus.

Stokoude mail conversatie overigens.

Laatst bewerkt:
Zoals ik het nu net lees gaat het gewoon helemaal nergens over...
Enige wat ik kan zeggen is dat IF voor mij uitkomst heeft geboden qua dieet en dat leangains daar de aanleiding voor was.

People, net een 7 puntsmeting gedaan en dan kom ik uit op 15,5% bodyfat.
Toen ik begon met cutten was mijn percentage rond de 18%. In 5 welen ongeveer 2.5% verloren is dat een realistisch resultaat? Ik merk in de spiegel dat ik best al wat kwijt ben en m'n broeken zitten ineens weer stuk losser.
Op dit moment weeg ik 85 kilo, 15,5 procent bodyfat (als ik de 7 puntsmeting mag geloven) met een lengte van 183 cm.

Ik train nu op ma wo vrij, fullbody en pak dan op trainingsdagen 2900 kcal en op rustdagen 2000. Is dit een beetje goed zo? Natuurlijk cycle ik ook mijn carbs. Ben allemaal zo bang om spiermassa te verliezen

2618 kcal voor onderhoud, wil +10 -30 toepassen. Dit maakt eigenlijk 2900 en 1850, maar dan zit ok wel erg laag op rustdagen, niet dan?

The guy is losing it.
Anywhore: meest interessante van de pagina

---------- Post toegevoegd Tue 26 Mar 2013 om 17:06 ----------

People, net een 7 puntsmeting gedaan en dan kom ik uit op 15,5% bodyfat.
Toen ik begon met cutten was mijn percentage rond de 18%. In 5 welen ongeveer 2.5% verloren is dat een realistisch resultaat? Ik merk in de spiegel dat ik best al wat kwijt ben en m'n broeken zitten ineens weer stuk losser.
Op dit moment weeg ik 85 kilo, 15,5 procent bodyfat (als ik de 7 puntsmeting mag geloven) met een lengte van 183 cm.

Ik train nu op ma wo vrij, fullbody en pak dan op trainingsdagen 2900 kcal en op rustdagen 2000. Is dit een beetje goed zo? Natuurlijk cycle ik ook mijn carbs. Ben allemaal zo bang om spiermassa te verliezen

2618 kcal voor onderhoud, wil +10 -30 toepassen. Dit maakt eigenlijk 2900 en 1850, maar dan zit ok wel erg laag op rustdagen, niet dan?

Sounds solid to me. Ik ga niet even je macro's hercalculeren want ik ga ervan uit dat je kan rekenen.
Je kan, als je merkt dat je stagneert, daarna je macro's aanpassen & op onderhoud zitten met -30
Beetje aanvoelen en zien hoe je erop reageert en aanpassen indien nodig :)
Geen nood van die -30. Zolang je voldoende eiwitten hebt zal je niet meteen al je spiermassa afbreken.

Laatst bewerkt:
Zo meting gedaan. Van 27 februari tot 27 maart van
94,4kg naar 92 kg
Vp19.7% naar 17.2%

3x trainen via RPT bijna geen cardio. Doel voor 1 mei 14.7%

Gaat goed dus!! Hoe zien jouw kcal er uit op (niet) trainingsdagen?

Kcal richt ik me beetje op -10% en -40% onderhoud

Rustdag begin ik vaak met omelet 6 eieren groente en tonijn enz plus shake
Meestal een maaltijd maaltijd van 700-1000 kcal.

Daarna bijv nog een bak kwark en savonds shake plus wat de pot schaft maar dan zonder rijs of aardappelen. Dus kip of biefstuk met n berg groente. Kom ik rond de 1600. Wissel het een beetje af soms protein fluff ipv shake enz.

Trainingsdag probeer ik voor me training meestal 2 maaltijden te nemen van bij elkaar 700-800 kcal.

Na me training neem ik dan 500gr kwark. 200gr huttencase, schep whey, 2 stukken fruit.
Plus het eten wat de pot schaft inclusief aardappelen of rijst. dit zal samen op zon 1400 kcal ongeveer zitten.

Weet dat ik eigeniljk te weinig eet op een trainingsdag als ik echt kijk naar de kcal, zouden er 500 bijkunnen maargoed, ben tevreden opt moment.

http://www.1percentedge.com/ifcalc/ vind ik een geweldige calculator om precies uit te rekenen hoeveel je moett eten etc

Zo, vandaag mijn eerste fasted-training gedaan. Gisteravond rond 21.00 uur laatste maaltijd en vandaag om 10.30 uur getraind. Ongeveer een uurtje full body gedaan en tegen 13.00 uur mijn eerste maaltijd gepakt. Training ging op zich prima hoewel ik iets minder sterk was dan normaal. 'Normaal' is voor mij trainen omstreeks 13.30 uur met één maaltijd achter de kiezen (500 Kcal).
Het vasten zelf gaat prima. Alleen het laatste uurtje is soms wat minder prettig, maar ook dan houd ik het goed vol. Eet nu dagelijks van 12.00 - 20.00 of 13.00 - 21.00 uur. Zoals in een eerdere post al gemeld, doe ik morgen een dag zonder IF omdat ik dan een wedstrijd moet voetballen. Heb begrepen dat dit geen probleem is.

Mijn gewicht was vanochtend 81kg, waar dit afgelopen zondag nog 79,7 was. Eigenlijk had ik dit niet verwacht, aangezien ik deze week minder Kcal in totaal binnen heb gekregen dan normaal. Op rustdagen neem ik namelijk 2500 Kcal en op trainingsdagen 3400-3500 Kcal. Tot vorige week (old-style manier van eten), at ik op rustdagen ongeveer 3000Kcal en op trainingsdagen 3400 Kcal.. Dan zou je toch verwachten dat ik af zou vallen ipv bijkomen. Niet dat ik afvallen als doel heb, maar toch..

Overigens blijf ik sociale evenementen wel lastig vinden. Tot voorheen kon ik over de dag simpelweg compenseren als ik 's avonds een verjaardag oid had. Nu vallen dit soort dingen echter buiten mijn feedingwindow, dus dat maakt het er niet gemakkelijker op.. Een vast van meer dan zestien uur om het window op te rekken spreekt me niet zo aan eigenlijk.
Sla ik nu door (overkomt me vaker, ben echt te obsessed met eten bezig en baal daar erg van), of is dit een bekend probleem onder IF'ers??

Oke, ik zit een beetje met een piccle.

Train standaard s'ochtends tussen 10 en 12, moet om 1 uur werken EN verplicht!! met kinderen wat eten om 4 uur. In praktijk eet ik mijn avond maal om half 9.

Nu zou ik zeggen, prop om half 1 mijn eerste maaltijd naar binnen en blijf eten gedurende de dag (dit kan) tot de laatste maaltijd om 9 uur weg is. Dan zit ik er een half uurtje naast, maar what the heck.

Waar ik mee zit is voeding rond de training. Het zou beter zijn om voor of direct na de training wat te eten, maar dan zou ik totaaal geen IF meer kunnen doen. Kan ik dit probleem een beetje tackelen door rond trainings tijd BCAA's te gebruiken? (volgens eerdere posts in dit topic past dat nog wel in je fasting periode). Of lijkt mijn dagelijkse tijdschema gewoon niet bruikbaar voor IF.

PS1: wil deze methode uitproberen om mee te cutten, aangezien ik minder moeite heb met een tijd niet eten, dan met weinig eten.
PS2:Zou het beste Cardio moment, voor of na mijn laatste maaltijd zijn. Of op "rustdag" tijdens mijn normale trainingstijdstip?

---------- Post toegevoegd Fri 29 Mar 2013 om 17:25 ----------

Overigens blijf ik sociale evenementen wel lastig vinden. Tot voorheen kon ik over de dag simpelweg compenseren als ik 's avonds een verjaardag oid had. Nu vallen dit soort dingen echter buiten mijn feedingwindow, dus dat maakt het er niet gemakkelijker op.. Een vast van meer dan zestien uur om het window op te rekken spreekt me niet zo aan eigenlijk.
Sla ik nu door (overkomt me vaker, ben echt te obsessed met eten bezig en baal daar erg van), of is dit een bekend probleem onder IF'ers??

Dat is een bekend probleem onder mensen die gaan dieten in het algemeen. Maar je kan die verjaardagen etc. zien als een refeed dag waarbij je een beetje je boekje te buiten gaat. Als je de kcals maar op orde houd zal het niet heel veel verschil maken vermoed ik. Al ben ik zoals je hierboven leest ook eigenlijk net begonnen met inlezen over IF, dus zullen andere mensen hier misschien anders over denken.

Juist dankzij IF kan ik volop genieten van sociale eet-evenementen, o.a. dankzij het makkelijk opsparen van een calorie-buffer. Ik zou niet zo stressen om de feeding window dagelijks 100% consistent te houden; uiteindelijk gaat het allemaal toch om je energiebalans. Caloriënt tekort? Gewichtsverlies. Overschot? Hoogstwaarschijnlijk gewichtstoename. Simpel als dat. IF is voor mij hét protocol voor een flexibele leefstijl op gebied van voeding & voor goede appetite control; ik prefereer werken/etc. op een nuchtere maag 's ochtends & 's middags, en het eten van grote meals later op de dag.

Ik had ook een periode waar ik veel te strict en moeilijk omging met m'n feeding window. Ik zou me er echt zorgen om maken als ik hem niet op tijd "sloot", zou het k*t vinden als ik eerder moest eten op de dag (op m'n werk werd ik "geforceerd" om ivm lunchtijden eerder te eten; 12:30, terwijl ik voorheen 14:00 aanhield, en ik baalde dat ik dan na 20:30 niet meer "mocht" eten, etc.) blablabla. Is gigantische bullshit, en ben blij dat ik van die dogmatische denkwijze ben afgestapt. Sindsdien geniet ik pas écht van mijn voedingsleefstijl. De ene keer vast ik heel lang als het me uitkomt, de andere keer korter. Flexibel dieting + IF + IIFYM = good stuff!

Juist dankzij IF kan ik volop genieten van sociale eet-evenementen, o.a. dankzij het makkelijk opsparen van een calorie-buffer. Ik zou niet zo stressen om de feeding window dagelijks 100% consistent te houden; uiteindelijk gaat het allemaal toch om je energiebalans. Caloriënt tekort? Gewichtsverlies. Overschot? Hoogstwaarschijnlijk gewichtstoename. Simpel als dat. IF is voor mij hét protocol voor een flexibele leefstijl op gebied van voeding & voor goede appetite control; ik prefereer werken/etc. op een nuchtere maag 's ochtends & 's middags, en het eten van grote meals later op de dag.

Ik had ook een periode waar ik veel te strict en moeilijk omging met m'n feeding window. Ik zou me er echt zorgen om maken als ik hem niet op tijd "sloot", zou het k*t vinden als ik eerder moest eten op de dag (op m'n werk werd ik "geforceerd" om ivm lunchtijden eerder te eten; 12:30, terwijl ik voorheen 14:00 aanhield, en ik baalde dat ik dan na 20:30 niet meer "mocht" eten, etc.) blablabla. Is gigantische bullshit, en ben blij dat ik van die dogmatische denkwijze ben afgestapt. Sindsdien geniet ik pas écht van mijn voedingsleefstijl. De ene keer vast ik heel lang als het me uitkomt, de andere keer korter. Flexibel dieting + IF + IIFYM = good stuff!

Bedankt voor je reactie!
Als ik je goed begrijp heb jij dus de ene dag een eatwindow van acht uur en de andere dag kan dit tien uur zijn? Geheel afhankelijk van wat de dag brengt, waarbij je natuurlijk probeert zo vaak mogelijk wel consistent te zijn. Toch?
Je hebt sowieso groot gelijk met je flexibele instelling, we zijn immers geen pro's. Of tenminste, ik niet ;-)
Ga mijn best doen IF te gebruiken om mijn leven minder om eten te laten draaien. Nu domineren soms de hele dag gedachten mij over wat ik wanneer ga (lees: kan/durf te) eten. Vreselijk irritant!

Goed en wel gesproken, kunnen veel leden hier op het forum wat van leren die IF volgen ;).
Je moet wel je leven blijven leven en niet dag in dag uit stressen over je voeding.
Heb me beste resultaten ooit gehaald door gewoon soepel en flexibel met me eetpatroon om te gaan. :)

Ik begin komende week met IF maar ik zit al een tijdje met een vraag in m'n hoofd. Ik studeer, maar op zaterdag en tijdens mijn vrije dagen doe ik redelijk zwaar fysiek werk. Ook zal ik heel de zomervakantie werken. Ik vraag me af of het verstandig is om dan amino's te nemen voor/tijdens/na het werk, ook al valt dit in de fasting periode?? Meestal werk ik van 7-12 of 7-3 en ik wil rond 2 uur pas beginnen met eten.
Alvast bedankt!

Bedankt voor je reactie!
Als ik je goed begrijp heb jij dus de ene dag een eatwindow van acht uur en de andere dag kan dit tien uur zijn? Geheel afhankelijk van wat de dag brengt, waarbij je natuurlijk probeert zo vaak mogelijk wel consistent te zijn. Toch?
Je hebt sowieso groot gelijk met je flexibele instelling, we zijn immers geen pro's. Of tenminste, ik niet ;-)
Ga mijn best doen IF te gebruiken om mijn leven minder om eten te laten draaien. Nu domineren soms de hele dag gedachten mij over wat ik wanneer ga (lees: kan/durf te) eten. Vreselijk irritant!

Idd, soms heb ik een eating window van 8 uur, soms van 10 uur, soms 4 uur, soms 6 uur. Net wat uitkomt. In het begin van je "IF transition" kan een consistentere eating window mss wat helpen, maar naarmate je het vasten gewend raakt is het niet moeilijk om er flexibel mee om te gaan. Althans, vanuit mijn ervaring.

Bottom line: relax, enjoy life, enjoy de voordelen van IF & flexibel dieten :)

Goed en wel gesproken, kunnen veel leden hier op het forum wat van leren die IF volgen ;).
Je moet wel je leven blijven leven en niet dag in dag uit stressen over je voeding.
Heb me beste resultaten ooit gehaald door gewoon soepel en flexibel met me eetpatroon om te gaan. :)

Precies! De grootste eye opener voor mij is dat het 6x per dag eten & ontbijten niet hoeft. Past niet meer bij me; ik eet liever groots later op de dag. Als iemand flexibel om kan gaan met 6x per dag eten; prima! Meerdere wegen naar rome. Het enige wat vol te houden is qua voedingspatroon, is datgene waar je je prettig bij voelt in the long run.

Ik heb vraagje voor de IF'ers. Veel IF'ers eten ook vaak voeding waar veel suikers inzitten (ijs, snoep, gebakjes etc), ik vind dit de normaalste zaak van de wereld maar er zijn hier nog steeds mensen die suikers (simpele koolhydraten) zeer slecht zien en het niet een wegen naar Rome zien maar een wegen naar ziektes. Nou mijn vraag is: Hoe geven jullie hier antwoordt op?

Zeker TrickyTatsu eet geweldige/heerlijke dingen, waar meer dan de helft (die hier lid zijn) heel slecht zouden onderschrijven ookal past het in je schema.

Ik sta zeer negatief tegenover suiker ook al eet ik volgens IF.

Volgens mij zijn het ook niet specifiek IF'ers die veel suiker eten? Mij iig niet eerder opgevallen

Natuurlijk niet iedereen zal het zo doen als de manier dat ik zei, of elke dag ijs en snoep etc eten, maar in vele meals van IF'ers zie ik het en daarom wilde ik het vragen.

Het is hier niet de juiste topic, maar misschien dat je via een berichte naar mij kan vertellen waarom je zeer negatief bent tegenover suiker?

Terug
Naar boven