MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Omdat het je hele hormoonhuishouding in de war schopt en de oorzaak is van vele welvaartsziekten zoals diabetes.

Kortgezegd. Kan er wel een heel betoog over volschrijven, maar dat doe ik nu niet ;)

Zeker TrickyTatsu eet geweldige/heerlijke dingen, waar meer dan de helft (die hier lid zijn) heel slecht zouden onderschrijven ookal past het in je schema.

Het klopt dat ik dankzij de IF/IIFYM principes een stuk makkelijker dergelijke "suikerrije" voeding nuttig en er oprecht van geniet (post workout in principe), maar laat het duidelijk wezen dat het grootste deel van mijn voeding wel uit nutriëntrijke voeding bestaat :) Maar die meals zijn niet even leuk om te posten/delen hier haha!

Ik heb vraagje voor de IF'ers. Veel IF'ers eten ook vaak voeding waar veel suikers inzitten (ijs, snoep, gebakjes etc), ik vind dit de normaalste zaak van de wereld maar er zijn hier nog steeds mensen die suikers (simpele koolhydraten) zeer slecht zien en het niet een wegen naar Rome zien maar een wegen naar ziektes. Nou mijn vraag is: Hoe geven jullie hier antwoordt op?

Zeker TrickyTatsu eet geweldige/heerlijke dingen, waar meer dan de helft (die hier lid zijn) heel slecht zouden onderschrijven ookal past het in je schema.

http://www.youtube.com/watch?v=G6H2edyPLU8

Nog een reden is vaak dat je met IF vaak veel meer kcal in 1 maaltijd eet. Dit laat meer ruimte voor wat ander soort voedsel dan alleen de standaard BB-ingredienten. Als je 6-8 maaltijden van 500kcal per dag eet, is er geen ruimte meer voor junkfood in die maaltijd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.084
Omdat het je hele hormoonhuishouding in de war schopt en de oorzaak is van vele welvaartsziekten zoals diabetes.

Bullshit. Af en toe een beetje suiker ga je niet deaud van.

NB: Keniaanse marathonlopers eten gemiddeld 133 gram ! suiker per dag en zijn toch kerngezond (nou ja voor een topatleet dan)

Suiker is inderdaad troep.

Bullshit. Af en toe een beetje suiker ga je niet deaud van.

NB: Keniaanse marathonlopers eten gemiddeld 133 gram ! suiker per dag en zijn toch kerngezond (nou ja voor een topatleet dan)
Ik heb het niet over af en toe een beetje. Ik heb het over de gigaladingen suiker waar de gemiddelde westerling aanzit.

En voor topsporters is het een ander verhaal, die gebruiken de suiker direct. Daarbij vind ik 133g ook nou niet zo schokkend, Daar zit je al aan met 3 sportdrankjes

Suiker is zeker een belangrijke brandstof en helemaal zonder ga je zelfs dood. Maar een teveel aan hoog glycemische koolhydraten is verantwoordelijk voor diabetes, hart- en vaatziekten en tal van andere kwalen. Ik probeer ze zelf iig zo min mogelijk binnen te krijgen. En mis het trouwens ook totaal niet

Dat zei je in eerste instantie niet. Maar ik kan begrijpen dat iets roepen makkelijker is dan iets te onderbouwen. Vooral als je een voeding opleiding doet.
Je onderbouwt je standpunt evenmin ;). Maar goed, discussie gaat ook wel een beetje off topic. Het is voor mensen met overgewicht iig een stuk gevaarlijker dan voor sporters die veel glycogeen verbruiken. Desalniettemin kies je gewoon beter voor complexe carbs is mijn mening

Je onderbouwt je standpunt evenmin ;). Maar goed, discussie gaat ook wel een beetje off topic. Het is voor mensen met overgewicht iig een stuk gevaarlijker dan voor sporters die veel glycogeen verbruiken. Desalniettemin kies je gewoon beter voor complexe carbs is mijn mening

Ja lol was meer sarcasme richting hem. Ik had geen standpunt ingenomen, vroeg alleen naar onderbouwing. Bedoeling was ook niet om offtopic te gaan.

Het hangt er puur vanaf hoe je het toepast, als je bijvoorbeeld CBL doet (laatste tijd over ingelezen dankzij MassiveBe)
Dan is high GI voedsel beter dan low GI voedsel ;) dus suikers beter dan complexe carbs :p

http://www.youtube.com/watch?v=bwmFF8-bimg

Het is ongetwijfeld effectiever voor CBL, maar het gaat meer om de vraag in hoeverre het gezond is. Misschien ga je wel een paar jaar eerder dood als je altijd CBL toepast?

---------- Post added 31 March 2013 at 13:10 ----------

Verder is het een onderwerp waar ik me ook veel over aan het inlezen ben laatste tijd en de vraag voor mij is nu ook eerder niet zo zeer of je moet kiezen voor hoog glycemisch of laag glycemisch, maar meer of koolhydraten in het algemeen wel zo goed je zijn (in grote hoeveelheden).
Laag glycemische koolhydraten zorgen onder de streep evengoed voor dezelfde insulineafgifte, alleen gebeurt het meer geleidelijk en niet in pieken. En laag glycemische koolhydraten leveren uiteraard meer micronutriënten en vezels.

Maar tot ik daar voor mezelf een antwoord op gevonden heb probeer ik suikers iig zoveel mogelijk te vermijden en laag glycemische carbs naar behoefte te gebruiken.

Het is ongetwijfeld effectiever voor CBL, maar het gaat meer om de vraag in hoeverre het gezond is. Misschien ga je wel een paar jaar eerder dood als je altijd CBL toepast?

---------- Post added 31 March 2013 at 13:10 ----------

Verder is het een onderwerp waar ik me ook veel over aan het inlezen ben laatste tijd en de vraag voor mij is nu ook eerder niet zo zeer of je moet kiezen voor hoog glycemisch of laag glycemisch, maar meer of koolhydraten in het algemeen wel zo goed je zijn (in grote hoeveelheden).
Laag glycemische koolhydraten zorgen onder de streep evengoed voor dezelfde insulineafgifte, alleen gebeurt het meer geleidelijk en niet in pieken. En laag glycemische koolhydraten leveren uiteraard meer micronutriënten en vezels.

Maar tot ik daar voor mezelf een antwoord op gevonden heb probeer ik suikers iig zoveel mogelijk te vermijden en laag glycemische carbs naar behoefte te gebruiken.

Ik merk gewoon gevoelsmatig dat ik me op low carb dagen eigenlijk "lichamelijk" prettiger voel, meer focus en gek genoeg ook energieker (zal komen, doordat er geen insuline "spike's / dips" zijn, maar deze constant laag zijn). Heb nu bijvoorbeeld vandaag wegens Pasen gewoon "**** it dag" bij m'n schoonouders, maar ben bloated en sloom als een malle...

Carbs zijn denk ik handiger voor brandstof voor je training en in "kleine" mate als herstel / spike na je training. Voor de rest zie ik niet echt de toegevoegde waarde er van in als "basis" brandstof... Vetten vind ik daarvoor echt veel meer waarde hebben en natuurlijk gewoon de groentes, maar die reken ik niet tot carbs... (hebben nagenoeg geen bijdrage)

Ben weer aan het cutten, dus weer terug naar IF. Vanaf vanavond m'n eerste echt vast weer, weekend was nog beetje rommelig met uitgaan en paasontbijt. Heb er weer zin in :D 3x per week trainen, 4-6u window, lekker veel tijd over hehe

Kortgezegd. Kan er wel een heel betoog over volschrijven, maar dat doe ik nu niet ;)

Geloof jij nog steeds die oude mythes? :eek:

---------- Post toegevoegd 31 March 2013 om 18:05 ----------

Het klopt dat ik dankzij de IF/IIFYM principes een stuk makkelijker dergelijke "suikerrije" voeding nuttig en er oprecht van geniet (post workout in principe), maar laat het duidelijk wezen dat het grootste deel van mijn voeding wel uit nutriëntrijke voeding bestaat :) Maar die meals zijn niet even leuk om te posten/delen hier haha!

Je reden is ook vast dat je die nutrientrijke voeding nodig hebt en niet omdat suikers ongezond zijn wat vele willen beweren.

---------- Post toegevoegd 31 March 2013 om 18:06 ----------

Dus jij eet geen rijst, pasta, fruit etc?

Je reactie slaat helemaal nergens op, sorry dat ik het zeg.

Toegevoegd suiker is troep. Je hebt er niets aan. Maar dat betekent niet automatisch dat het slecht voor je is.

Vaak zijn producten met toegevoegd suiker bewerkt, en bevatten ze weinig stoffen waar je iets aan hebt (weinig hoogwaardige eiwitten, en vitamines/mineralen oid).
Maar dat betekent niet dat suiker op zich meteen slecht voor je is.

Het gaat vooral om het totale plaatje en dieet, en de hoeveelheid (toegevoegd) suiker die je nuttigt.

Terug
Naar boven