- Waardering
- 852
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 9%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zeker TrickyTatsu eet geweldige/heerlijke dingen, waar meer dan de helft (die hier lid zijn) heel slecht zouden onderschrijven ookal past het in je schema.
Maar die meals zijn niet even leuk om te posten/delen hier haha!Ik heb vraagje voor de IF'ers. Veel IF'ers eten ook vaak voeding waar veel suikers inzitten (ijs, snoep, gebakjes etc), ik vind dit de normaalste zaak van de wereld maar er zijn hier nog steeds mensen die suikers (simpele koolhydraten) zeer slecht zien en het niet een wegen naar Rome zien maar een wegen naar ziektes. Nou mijn vraag is: Hoe geven jullie hier antwoordt op?
Zeker TrickyTatsu eet geweldige/heerlijke dingen, waar meer dan de helft (die hier lid zijn) heel slecht zouden onderschrijven ookal past het in je schema.
Omdat het je hele hormoonhuishouding in de war schopt en de oorzaak is van vele welvaartsziekten zoals diabetes.
Ik heb het niet over af en toe een beetje. Ik heb het over de gigaladingen suiker waar de gemiddelde westerling aanzit.Bullshit. Af en toe een beetje suiker ga je niet deaud van.
NB: Keniaanse marathonlopers eten gemiddeld 133 gram ! suiker per dag en zijn toch kerngezond (nou ja voor een topatleet dan)
Ow ok ik studeer microbiologie op Oxford en suiker is niet algeheel troep. Do your research.
Zoals die hierboven al zegt, kleine hoeveelheden niet. En gratz met je microbiologie.
Je onderbouwt je standpunt evenminDat zei je in eerste instantie niet. Maar ik kan begrijpen dat iets roepen makkelijker is dan iets te onderbouwen. Vooral als je een voeding opleiding doet.
. Maar goed, discussie gaat ook wel een beetje off topic. Het is voor mensen met overgewicht iig een stuk gevaarlijker dan voor sporters die veel glycogeen verbruiken. Desalniettemin kies je gewoon beter voor complexe carbs is mijn meningJe onderbouwt je standpunt evenmin. Maar goed, discussie gaat ook wel een beetje off topic. Het is voor mensen met overgewicht iig een stuk gevaarlijker dan voor sporters die veel glycogeen verbruiken. Desalniettemin kies je gewoon beter voor complexe carbs is mijn mening
dus suikers beter dan complexe carbs 
Het is ongetwijfeld effectiever voor CBL, maar het gaat meer om de vraag in hoeverre het gezond is. Misschien ga je wel een paar jaar eerder dood als je altijd CBL toepast?
---------- Post added 31 March 2013 at 13:10 ----------
Verder is het een onderwerp waar ik me ook veel over aan het inlezen ben laatste tijd en de vraag voor mij is nu ook eerder niet zo zeer of je moet kiezen voor hoog glycemisch of laag glycemisch, maar meer of koolhydraten in het algemeen wel zo goed je zijn (in grote hoeveelheden).
Laag glycemische koolhydraten zorgen onder de streep evengoed voor dezelfde insulineafgifte, alleen gebeurt het meer geleidelijk en niet in pieken. En laag glycemische koolhydraten leveren uiteraard meer micronutriënten en vezels.
Maar tot ik daar voor mezelf een antwoord op gevonden heb probeer ik suikers iig zoveel mogelijk te vermijden en laag glycemische carbs naar behoefte te gebruiken.
Omdat het je hele hormoonhuishouding in de war schopt en de oorzaak is van vele welvaartsziekten zoals diabetes.
Kortgezegd. Kan er wel een heel betoog over volschrijven, maar dat doe ik nu niet![]()

Het klopt dat ik dankzij de IF/IIFYM principes een stuk makkelijker dergelijke "suikerrije" voeding nuttig en er oprecht van geniet (post workout in principe), maar laat het duidelijk wezen dat het grootste deel van mijn voeding wel uit nutriëntrijke voeding bestaatMaar die meals zijn niet even leuk om te posten/delen hier haha!