AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Geloof jij nog steeds die oude mythes? :eek:

---------- Post toegevoegd 31 March 2013 om 18:05 ----------

Je reden is ook vast dat je die nutrientrijke voeding nodig hebt en niet omdat suikers ongezond zijn wat vele willen beweren.

---------- Post toegevoegd 31 March 2013 om 18:06 ----------

Dus jij eet geen rijst, pasta, fruit etc?

Je reactie slaat helemaal nergens op, sorry dat ik het zeg.

Amper fruit. Wel zilvervliesrijst.

Geloof jij nog steeds die oude mythes? :eek:

Oud? Mythe? Juist iets van deze tijd. Vroeger werd altijd verzadigd vet als boosdoener aangewezen en men begint er nu eindelijk achter te komen dat de oorzaak eerder bij overmatige suikerinname ligt.

Oud? Mythe? Juist iets van deze tijd. Vroeger werd altijd verzadigd vet als boosdoener aangewezen en men begint er nu eindelijk achter te komen dat de oorzaak eerder bij overmatige suikerinname ligt.
Niet per se imo.

Meer het gebruik van onnatuurlijke/bewerkte producten, en daarmee te weinig vitamines/mineralen, te veel zout, plantaardige olie en (inderdaad) toegevoegd suiker, icm te weinig beweging en te veel kcal.

Ik heb vraagje voor de IF'ers. Veel IF'ers eten ook vaak voeding waar veel suikers inzitten (ijs, snoep, gebakjes etc), ik vind dit de normaalste zaak van de wereld maar er zijn hier nog steeds mensen die suikers (simpele koolhydraten) zeer slecht zien en het niet een wegen naar Rome zien maar een wegen naar ziektes. Nou mijn vraag is: Hoe geven jullie hier antwoordt op?

Zeker TrickyTatsu eet geweldige/heerlijke dingen, waar meer dan de helft (die hier lid zijn) heel slecht zouden onderschrijven ookal past het in je schema.

Dat is iets wat ik mij ook afvroeg. Goede vraag! Ben zelf wel een fan van iets zoets af en toe, maar is vaak niet meer dan 500 kCals op een trainingsdag.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.106

Nog beter: men begint er nu eindelijk achter te komen dat de oorzaak eerder bij overmatige inname ligt.

Geef suiker niet de schuld, met zuipt en vreet gewoon veel te veel en beweegt veel te weinig. Calories out vs calories in. Dat men daarnaast alleen "ongezonde" voeding eet is bijzaak.

Helemaal met je eens wazzup.

Het gaat niet om suiker of vet, het gaat om je gehele dieet/voedingstyle/leefstyle.

Kan me toch niet goed voorstellen dat je lichaam allemaal snelle suikers echt relaxed vindt. Beetje is niet erg maar om nou 50gr suiker/dag naar binnen te werken....

Gister van +/19u tot vandaag 14u m'n eerste vast weer gehad, zo'n 19u meteen.

Werd 's nachts wakker en had toen wel ff beetje honger, maar werd door lawaaimakend broertje wakker, niet vanwege de honger. Had vanochtend geen moeite om tot twee uur te vasten.

Wel lekker weer, fris gevoel en veel tijd over

Ben nu 8 dagen aan het fasten, 16 om 8 uur. In 8 dagen tijd 300 gram lichter geworden:o Ik eet wel op onderhoud, of soms ietsje eronder.

Ik zou mikken op 0,4-0,5 kg per week gewichtsverlies. Heel ietsje minder eten zou ik zeggen (100 kcal per dag ofzo?) en kijken wat er gebeurt.

Nog beter: men begint er nu eindelijk achter te komen dat de oorzaak eerder bij overmatige inname ligt.

Geef suiker niet de schuld, met zuipt en vreet gewoon veel te veel en beweegt veel te weinig. Calories out vs calories in. Dat men daarnaast alleen "ongezonde" voeding eet is bijzaak.

Dus jij bent van mening dat, als je voldoende beweegt, het geen probleem is op grote hoeveelheden suikers binnen te krijgen?

Dus jij bent van mening dat, als je voldoende beweegt, het geen probleem is op grote hoeveelheden suikers binnen te krijgen?

Zijn punt is dat wanneer je 4000 calorien uit suiker haalt, maar 5000 calorien verbrand. Je niet ineens magisch dik gaat worden door de suiker. Je gaat niet aankomen in een energie tekort.

Of het gezond is en je diabetes in de hand werkt is weer een ander verhaal.

TAUBES is overigens echt een mong**l van de hoogste plank met zijn pseudo science.. Dus hem hoef je in ieder geval niet te gebruiken. (mochten mensen met tegen argumenten willen komen)

Dit is niet aan jou gericht, maar voor iedereen die dit leest:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.116

Correct. Niet dat ik zeg dat je al je koolhydraten door suiker moet vervangen.. dat is debiel.

(nogmaals) Keniaanse marathonlopers doen het bijvoorbeeld prima op 130+ gram suiker per dag.

Of je goed reageerd en je je gezond voelt op high carb is ook persoonsgebonden en hangt o.a af van je insuline gevoeligheid..

Uiteindelijk is het idd je hele lifestyle.. Als je op de bank zit en 3x je calorie behoefte per dag eet en bijna alles uit suiker komt is het idd een probleem, maar dan is niet suiker zelf de bad guy..

En suiker (glucose) heeft je lichaam ook nodig.. Beetje inlezen over human metabolism en minder op forums en youtube alles als waarheid aannemen jongens

Hebben jullie misschien wat tips met betrekking tot libido? IF heeft ervoor gezorgd dat ik flink droger wordt, maar m'n libido is tot een dieptepunt gedaald. Kan ik een aanpassing in mijn dieet maken, waardoor dat libido weer wat omhoog gaat? Zit momenteel (te) laag in vetten, laag in carbs en hoog in eiwit (ik tel alleen kcals). Zou een verhoging van onverzadigde vetten iets kunnen doen?

Hebben jullie misschien wat tips met betrekking tot libido? IF heeft ervoor gezorgd dat ik flink droger wordt, maar m'n libido is tot een dieptepunt gedaald. Kan ik een aanpassing in mijn dieet maken, waardoor dat libido weer wat omhoog gaat? Zit momenteel (te) laag in vetten, laag in carbs en hoog in eiwit (ik tel alleen kcals). Zou een verhoging van onverzadigde vetten iets kunnen doen?

Ik maakte deze fout ook toen ik met IF begon.. Een goede macro verdeling is erg belangrijk..

Ik zou niet onder de 50 gram vet per dag zitten..

Wat zijn je stats en nu je eiwit,kh en vet verhoudingen ongeveer?

EDIT. Sorry ik zie dat je 1m86 bent, 66kg en 19% .. Had beter moeten lezen.. Is je doelstelling nog steeds cutting? Aan je gewicht te zien mag je wel wat aankomen.. Recomp +20% training -20% rustdagen lijkt me het beste

Als man heb je verzadigde vetten nodig voor een gezonde testosteron productie!
Hou dit minimaal op 0,8-1gr per kg lichaamsgewicht (je totale vet consumptie) en vrees daarbij de eieren, kaas of vetten vleeswaren niet ;)

Terug
Naar boven