MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.281
In eat stop eat stond volgens mij wel een grafiek dat je tussen 18h en 24h een piek kreeg van volgens mij GH. Weet hier verder het fijne niet van, maar ik vind het wel makkelijker om onder je onderhoud te zitten in 4u ipv 8uur. Hongergevoel heb ik toch niet als ik vast

Die HIIT sessie was eigenlijk bedoeld om de 'schade' van teveel eten wat omlaag te brengen door wat kcal te verbruiken. Maarja als je daarna weer wat gaat eten, voelt het wat minder efficient. Het liefst train ik ook aan het einde van mn vast en eet ik alles PWO.

Als het gaat om wat calorieën te verbranden moet je gewone (slo mo) cardio doen. Je doet eigenlijk geen HIIT om calorieën te verbranden (en al helemaal niet om vet te verbranden overigens). Net zoals je geen KT doet om calorieën te verbranden. Niet dat HIIT an sich slecht is alleen midden in je vasten periode minder optimaal.

Als het gaat om de schade van te veel eten te beperken kun je beter wat minder eten. Hoef je ook niet van intensieve cardio op een lege maag te herstellen zonder voeding.

Als het gaat om wat calorieën te verbranden moet je gewone (slo mo) cardio doen. Je doet eigenlijk geen HIIT om calorieën te verbranden (en al helemaal niet om vet te verbranden overigens). Net zoals je geen KT doet om calorieën te verbranden. Niet dat HIIT an sich slecht is alleen midden in je vasten periode minder optimaal.

Als het gaat om de schade van te veel eten te beperken kun je beter wat minder eten. Hoef je ook niet van intensieve cardio op een lege maag te herstellen zonder voeding.

HIIT zou ik alleen doen als je niet zit te vasten IMO denk dat je catabool gaat wnnr je in je vasting period zit.

l0l.jpg

Laatst bewerkt:
Beetje laat, maar er is nu een redelijk interessant programma bij Canvas over IF.

Deze week ben ik begonnen met IF en het bevalt prima. Nu moet je eerste maaltijd de grootste maaltijd zijn echter is dit vrij moeilijk. Mijn eetraam is van 12.00-20.00. Om 12 uur begin ik met yoghurt. Na mijn training komt de grootste maaltijd, kip met rijst en groente, dit is toch ook prima?

Deze week ben ik begonnen met IF en het bevalt prima. Nu moet je eerste maaltijd de grootste maaltijd zijn echter is dit vrij moeilijk. Mijn eetraam is van 12.00-20.00. Om 12 uur begin ik met yoghurt. Na mijn training komt de grootste maaltijd, kip met rijst en groente, dit is toch ook prima?

Juist niet, hij raad aan om de meeste kcal na je training in te nemen.

Een idee om wat posts te doen van voedingsschema's van mensen die IF doen? of heb ik deze ergens in de 315 doorgelezen pagina's gemist :)

Juist niet, hij raad aan om de meeste kcal na je training in te nemen.

Oke dan zit ik goed. Zie hier dat iedereen meer eet tijdens train dagen. Is er niemand die ongeveer dagelijks het zelfde eet. Dan val je op rust dagen minimaal af en op trainingsdagen juist meer.

Oke dan zit ik goed. Zie hier dat iedereen meer eet tijdens train dagen. Is er niemand die ongeveer dagelijks het zelfde eet. Dan val je op rust dagen minimaal af en op trainingsdagen juist meer.

Dat ligt aan jouw doelen, bulk/cut/recomp en daarbij kan je dus verschillen door een overschot te nemen op trainingsdagen van bv +20% en op non trainingsdagen -20% dan heb je dus een recomp. Maar ga je naar de cut kan je bv +10% op trainingsdagen nemen en -30% op non trainingsdagen... Maar dat bepaal je zelf dus aan de hand van je doelen...

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 22:14 ----------

Een idee om wat posts te doen van voedingsschema's van mensen die IF doen? of heb ik deze ergens in de 315 doorgelezen pagina's gemist :)

Zal ik even aftrappen dan?! Mijn voeding van vandaag (geen trainingsdag)

Lunch @11:00
6 eieren
olijfolie
2 plakken kaas
1 tomaat
1 serving whey
250 ml halfvolle melk

diner @ 18:00
250gr kippenbout (gewicht bot is er al af gehaald)
250gr rode kriel
olijfolie
300gr bospeen
1 serving caseine
250ml halfvolle melk
handje noten

+-2400 kcal 189E/132K/122V

Of ben jij retarded als je denkt dat je na 16 uur vasten een ideale situatie creëert om spiermassa aan te zetten?

Trouwens:

Katabolisme is de benaming voor verschillende manieren van stofwisseling in een cel, waarbij grote moleculen, zoals polysacharide, lipiden, nucleïnezuren en proteïnen worden afgebroken in kleinere moleculen (repectievelijk monosachariden, vetzuren, nucleotiden en aminozuren). Bij deze reactie komt energie vrij, waardoor de reactie een vorm is van dissimilatie, of verbranding. De grote moleculen worden polymeren genoemd en de kleinere moleculen monomeren.

Dat is dus precies wat er aan de hand is als je vast voor een lange periode.

als je dat wil denken, ga je gang, i don't give a **** :) i stand my ground

IF combineren met Keto voor de cut?

• #6.294
IF combineren met Keto voor de cut?

Keto is geen doel het is een gevolg van het eten van (te) weinig koolhydraten. Bij IF worden koolhydraten op trainingsdagen doorgaans hoog gehouden, dus zul je niet snel in ketose geraken. low carb op off days is daarentegen wel redelijk populair.

als je dat wil denken, ga je gang, i don't give a **** :) i stand my ground

Sorry DJR89, maar als je "puur" aan het vasten bent is je lichaam inderdaad Katabool bezig ;).
Ga je nou trainen na een vast dan verandert de zaak, maar anders is je lichaam bezig met het afbreken van vetten voor energie (waardoor je dus vet verliest) wat een katabool proces is ;)

Mijn dieet gisteren (rustdag)
13:00
- 400gr rundergehakt (biologisch)
- 3 eieren (omega 3 verrijkt)
- 1 prei
- gebakken in roomboter (biologisch)

supplementen: 6x omega 3 (2gr epa, 1.5gr dha) + 1x multi

18:30
- 1 bord spaghetti bolognese met een beetje parmezaanse kaas en rucola

21:00
- 500gr magere kwark (biologisch)
- 2 kleine handjes amandelen

Reden dat ik biologische dingen gebruik is niet, omdat ik geitenwollensokken type ben ;)
Maar meer wegens het feit dat ik van mening ben dat het met dierlijke producten voor onze eigen gezondheid beter is :)
Groentes en alles koop ik gewoon de "normale" variant bij de supermarkt, maar vlees meestal de biologische variant.
Al die met granen volgepropte koeien enzo kunnen kwalitatief gezien gewoon nooit zulk vlees leveren dan koeien die "natuurlijk" voedsel eten.

Laatst bewerkt:
Is het niet de bedoeling om je meeste KH op rustdagen niet bij de eerste maaltijd nemen? En doorgaans KH op rust vrij laag houden (dus geen pasta?)

Dat ligt aan jouw doelen, bulk/cut/recomp en daarbij kan je dus verschillen door een overschot te nemen op trainingsdagen van bv +20% en op non trainingsdagen -20% dan heb je dus een recomp. Maar ga je naar de cut kan je bv +10% op trainingsdagen nemen en -30% op non trainingsdagen... Maar dat bepaal je zelf dus aan de hand van je doelen...

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 22:14 ----------

Zal ik even aftrappen dan?! Mijn voeding van vandaag (geen trainingsdag)

Lunch @11:00
6 eieren
olijfolie
2 plakken kaas
1 tomaat
1 serving whey
250 ml halfvolle melk

diner @ 18:00
250gr kippenbout (gewicht bot is er al af gehaald)
250gr rode kriel
olijfolie
300gr bospeen
1 serving caseine
250ml halfvolle melk
handje noten

+-2400 kcal 189E/132K/122V

Doel is cutten. Deze week heb ik nog dagelijks het zelfde gegeten en nog geen rust dag gehad. Wel een dagje rustig aan gedaan. Alleen buikspieren getraind en cardio. Zal voortaan wat meer eten op trainingsdagen en wat minder op rustdagen.

• #6.298
Is het niet de bedoeling om je meeste KH op rustdagen niet bij de eerste maaltijd nemen? En doorgaans KH op rust vrij laag houden (dus geen pasta?)

Nou in verhouding is een bord pasta qua enige KH bron voor mij persoonlijk laag ;).
Daarnaast combineer ik Leangains met CBL en Renegade Diet, dus hanteer verschillende principes!
Tevens neem ik dus op een rustdag inderdaad geen KH bij me eerste maaltijd, groentes niet meegerekend!

Keto is geen doel het is een gevolg van het eten van (te) weinig koolhydraten. Bij IF worden koolhydraten op trainingsdagen doorgaans hoog gehouden, dus zul je niet snel in ketose geraken. low carb op off days is daarentegen wel redelijk populair.

Thanks voor je reactie! Ik zal me macros tijdens me eating window gewoon normaal houden dus ook koolhydraten hanteren. Op niet trainingsdagen ga ik wel een ''keto'' dieet hanteren met alleen eiwitten,vetten en een minimaal aan koolhydraten.

Verstandig?

Op niet trainingsdagen totale kcal uiteraard lager.

Terug
Naar boven