Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Ga je hier niet onmeunig van uit je bek stinken?

Nou in verhouding is een bord pasta qua enige KH bron voor mij persoonlijk laag ;).
Daarnaast combineer ik Leangains met CBL en Renegade Diet, dus hanteer verschillende principes!
Tevens neem ik dus op een rustdag inderdaad geen KH bij me eerste maaltijd, groentes niet meegerekend!

Als het maar werkt :)

Dat zou heel goed kunnen Demter, dat heb ik bijvoorbeeld van mensen gehoord die de Ramadan volgen. Maar goed, volgens mijn vriendin stink ik toch al altijd uit mijn bek, dus voor mij zou het geen verschil maken!

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.306
Thanks voor je reactie! Ik zal me macros tijdens me eating window gewoon normaal houden dus ook koolhydraten hanteren. Op niet trainingsdagen ga ik wel een ''keto'' dieet hanteren met alleen eiwitten,vetten en een minimaal aan koolhydraten.

Verstandig?

Op niet trainingsdagen totale kcal uiteraard lager.

Verstandig ? Tja ik doe het ook (als ik cut). Ligt hem ook een beetje aan je vetpercentage, hoeveel haast je hebt, en hoe slim je dieet er op niet-trainingsdagen uitzien. Er zijn mensen die extra vet gaan eten om zo toch nog vlak onder hun onderhoud uit te komen... tja, dan kun je IMO net zo goed minder vet nemen maar wel wat carbs. De totale calorie-inname is veel belangrijker dan waar dat precies vandaan komt.

Thanks voor je reactie! Ik zal me macros tijdens me eating window gewoon normaal houden dus ook koolhydraten hanteren. Op niet trainingsdagen ga ik wel een ''keto'' dieet hanteren met alleen eiwitten,vetten en een minimaal aan koolhydraten.

Verstandig?

Op niet trainingsdagen totale kcal uiteraard lager.

Dit doe ik ook. Zit denk op 50gr carbs, geen probleem gezien ik op kt dagen boven onderhoud eet (refeed). Gaat wel langer duren dan een standaard cut (recomp), maar behoud wel beter kracht en metabolic rate blijft hoog.

Verstandig ? Tja ik doe het ook (als ik cut). Ligt hem ook een beetje aan je vetpercentage, hoeveel haast je hebt, en hoe slim je dieet er op niet-trainingsdagen uitzien. Er zijn mensen die extra vet gaan eten om zo toch nog vlak onder hun onderhoud uit te komen... tja, dan kun je IMO net zo goed minder vet nemen maar wel wat carbs. De totale calorie-inname is veel belangrijker dan waar dat precies vandaan komt.

Ik sta op 13% Val makkelijker aan als dat ik af val maar wil toch voor de zomer er droger bij staan. doel is 10% op 85kg nu dus 13% op 87 wellicht 88.

Ik sta op 13% Val makkelijker aan als dat ik af val maar wil toch voor de zomer er droger bij staan. doel is 10% op 85kg nu dus 13% op 87 wellicht 88.

Je zal max 84kg kunnen wegen bij 10% precies met je stats ;)
Maar mooi doel, wellicht dat je nog wat droge massa kunt gainen gezien de leeftijd en dan wel die 85kg haalt!

1% vet staat dus gelijk aan 1kg?

0,03 x 87 = 2,61

87-2,61=84,39 kg

Dus om 3% puur vet kwijt te raken zal je 2,6 kg af moeten vallen, maar meestal raak je niet puur vet kwijt dus zal niet precies zo komen.

0,03 x 87 = 2,61

87-2,61=84,39 kg

Dus om 3% puur vet kwijt te raken zal je 2,6 kg af moeten vallen, maar meestal raak je niet puur vet kwijt dus zal niet precies zo komen.

Verkeerd beredeneerd ;)

87kg met 13% houdt in: 87 * 0,87 = 75.7kg VVM

13% van het lichaam is vet, dus 87% is daarmee vet vrij, oftewel je VVM

75.7kg VVM met 10% vet houdt in: 75.7 / 0,9 = 84.1kg

10% van het lichaam is vet, dus 90% is daarmee vet vrij, oftewel je gewicht is VVM / 90%

Daarbij ging ik zelf dus uit van miniem spierverlies dus 84kg :)

Sorry ik vind wiskunde en formules erg interessant, vandaar dat ik je wel moest verbeteren :p

Hoeveel onder kcal behoefte gaan zitten om minimaal spier verlies te bewerkstellen? Kom momenteel van een bulk van 4200 kcal af. Me onderhoud heb ik berekend op 3190 harris benedict en 3419 Katch-Mcardle.

Verkeerd beredeneerd ;)

87kg met 13% houdt in: 87 * 0,87 = 75.7kg VVM

13% van het lichaam is vet, dus 87% is daarmee vet vrij, oftewel je VVM

75.7kg VVM met 10% vet houdt in: 75.7 / 0,9 = 84.1kg

10% van het lichaam is vet, dus 90% is daarmee vet vrij, oftewel je gewicht is VVM / 90%

Daarbij ging ik zelf dus uit van miniem spierverlies dus 84kg :)

Sorry ik vind wiskunde en formules erg interessant, vandaar dat ik je wel moest verbeteren :p

Mijn laatste wiskunde les was dan ook ruim 4 jaar geleden :D

ben nu ongeveer 9 weken aan het cutten met IF principe, low carb op rustdagen en gewoon high op trainingsdagen.
Ben van 17.5% bodyfat naar op dit moment 10.7 gegaan. Heel erg blij met dit resultaat, weinig tot geen spiermassa kwijt geraakt. 9 weken geen alcohol does the trick haha

ben nu ongeveer 9 weken aan het cutten met IF principe, low carb op rustdagen en gewoon high op trainingsdagen.
Ben van 17.5% bodyfat naar op dit moment 10.7 gegaan. Heel erg blij met dit resultaat, weinig tot geen spiermassa kwijt geraakt. 9 weken geen alcohol does the trick haha

Nicee, dat is wel echt hele zieke progressie man! Mag je zeker trots op wezen ;)

t*ring das echt snel, nice.

Bij mij gaat t ook prima, ik schat ergens tussen de 1 en 2% kwijt op 4 weken ofzo. Trainingsdage hoog carbs, rustdag laag, wel bijna elke zaterdag zuipen (en soms een verplicht feestje als koninginnedag) :P, dus dat zijn in de praktijk 3 laag 4 hoog.

Zie toch nu al duidelijk verschil, ben mss anderhalf tot 2 kg kwijt (2 weken terug voor t laatst gewogen), ergens tussen de 1 en 2 % eraf. Weet t niet zo precies

Zelfde kracht niveau ook gewoon nog, alleen chin-ups kan ik steeds meer reps mee :o

haha, heb dan ook echt al mn eten gelogd en gedaan. Zo precies mogelijk.. Merk wel dat ik echt geen zin meer heb om door te cutten maar ik wil door tot de 9%. Misschien stop ik op 10% wel en ga ik rustig aan weer beetje bulken. Wil omhoog in kracht en massa haha.

Alcohol is de boosdoener voor mij, heb echt 8 weken strict niks gedronken tot van de week. Koninginnennacht en dag toch wel hoop biertjes naar binnen gegooid. Was gister dan ook zo brak als ik weet niet wat, wel getraind :D
Echter wel een nadeel gehad, heb ineens striae gekregen. Wel hele lichte maarja ben daar natuurlijk niet zo blij mee!

Heb na wat commentaar toch maar eens m'n schema doorgelicht en ben tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk nog wat hoog zat in kcal (aangezien dat voedingsschema bestand niet overeenkomt met de werkelijkheid).

Heb het nu zo aangepast dat ik op trainingsdagen aan 2700/2800 kcal (10% onder onderhoud) met 200gr eiwit, 80gr vet en de rest kh. En op rustdagen aan 2500 kcal (17% onder onderhoud) met 180gr eiwit, 100gr vet en de rest kh. Ga even kijken hoe het loopt.

Eerst deze week nog ff lekker lang leven de lol :emo:.

Terug
Naar boven