MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Ik wil heel graag weer zsm beginnen met IF, nu heb ik een probleempje en ik hoop dat mensen hier mij kunnen helpen met uitzoeken of het slim is of niet om te beginnen.

Ik heb een vrij hardnekkige blessure aan mijn elleboog, ik kan hierdoor mijn borst, mijn rug en mijn rechterarm niet trainen.
Buik, benen en linkerarm knal ik 6 dagen per week, ik eet ook een overschot aan calorieen en tot nu toe ben ik zeer tevreden met het resultaat, ik behoud al mijn spiermassa in mijn rechterarm en de spieren in de rest van mijn lichaam die ik niet train vrijwel ook.

Ik vind het lastig om mij voor te stellen hoe het beginnen aan IF nu, mijn niet trainbare spieren zal beeinvloeden.
Ik heb in het verleden vaker een calorie tekort genomen en niet getraind en heb totaal geen zin om weer zoveel spiermassa te verliezen.

Wat denken jullie? Kan ik IF doen, zonder massa in mijn arm te verliezen terwijl ik hem niet train?
( En ik wil niet gewoon hetzelfde aantal calorieen eten als dat ik nu doe, ik snap dat het dan hetzelfde effect heeft.)

Laatst bewerkt:
Ik wil heel graag weer zsm beginnen met IF, nu heb ik een probleempje en ik hoop dat mensen hier mij kunnen helpen met uitzoeken of het slim is of niet om te beginnen.

Ik heb een vrij hardnekkige blessure aan mijn elleboog, ik kan hierdoor mijn borst, mijn rug en mijn rechterarm niet trainen.
Buik, benen en linkerarm knal ik 6 dagen per week, ik eet ook een overschot aan calorieen en tot nu toe ben ik zeer tevreden met het resultaat, ik behoud al mijn spiermassa in mijn rechterarm en de spieren in de rest van mijn lichaam die ik niet train vrijwel ook.

Ik vind het lastig om mij voor te stellen hoe het beginnen aan IF nu, mijn niet trainbare spieren zal beeinvloeden.
Ik heb in het verleden vaker een calorie tekort genomen en niet getraind en heb totaal geen zin om weer zoveel spiermassa te verliezen.

Wat denken jullie? Kan ik IF doen, zonder massa in mijn arm te verliezen terwijl ik hem niet train?
( En ik wil niet gewoon hetzelfde aantal calorieen eten als dat ik nu doe, ik snap dat het dan hetzelfde effect heeft.)

Ja, zo lang je niet minder eet dan je verbruikt zou ik niet weten waarom niet.
Zal geen nadeligen gevolgen hebben, zolang je je calorieën op peil houdt!

Hmm... Vlogen bij jullie de kilo's de eerste maand er ook zo af in combinatie met IF? Maaginhoud in het begin kan ik begrijpen maar ik ben nu zeker een 6kg kwijt in een 4 tal weken.

Hmm... Vlogen bij jullie de kilo's de eerste maand er ook zo af in combinatie met IF? Maaginhoud in het begin kan ik begrijpen maar ik ben nu zeker een 6kg kwijt in een 4 tal weken.

ik aan het begin in 2.5 maand tijd, 8kg vet kwijt met 1.5kg spiermassa winst

6kg in 4 weken is wel heel rap, maar hangt allemaal van je start gewicht af hè ;)
Ik begon bijvoorbeeld op 92kg, jij op 100+kg als ik goed zie (doelend op je huidige stats)

Wat een manier om mijn vast te breken, waterijsjes :')

Best interessant dat 2u na een workout niet eten, vind ik vrij lang eerlijk gezegd.
Wat ik wel vreemd vind is dat HIIT wordt aangeraden fasted, op leangains wordt dat juist afgeraden.

Ze doelen daar op Fasted High Intensity Resistance Training, wat in principe gewoon krachttraining is (of bodyweight workouts zoals insanity, spartacus, 300 workout etc). :)

Ja, voor sommigen is 2 uur wachten met eten lang. Ik doe het een beetje zoals the Hodge Twins: 'starve them bitches'. Alle macro's krijgen de spieren wel op een dag, but not the easy way! :)

Laatst bewerkt:
Wil beginnen met IF 16/8 principe. Ik train normaal gesproken savonds. En ik wil graag mijn maaltijden eten in de avond ivm druk leven overdag. Maakt het uit om je eating window dus van 18:00 tot 24:00 te pakken? Uiteraard carbs steeds wat lager naarmate me window eindigd?

Ik zit veel te researchen maar ik kom er echt niet uit.

Nog 1 ding... Om 4 uur gaan trainen en dan pas eten na me workout of eerst een meal erin pompen om 18:00 en dan trainen en dan de rest van me macros? wat zal ''beter'' zijn

Geen probleem; uiteindelijk zal je energie balans bepalen wat er met je lichaamsamenstelling gebeurd. Deficit = cut, surplus = bulk. Alterneren daartussen (deficit op rustdagen / surplus op trainingsdagen) is een recomp methode die wat meer geduld vereist doordat alles wat trager verloopt. Wanneer je eet doet er verder niet toe; als jij 's avonds al je macro's wilt halen is dat prima - maar bv. mogelijk niet optimaal voor een massagain fase.

Ik gebruik zelf IF omdat het super flexibel is. Ik vast het grootste gedeelte van de ochtend +middag (ene keer tot 12:30, andere keer tot 18:00) en heb verder een flexibele eating window ivm ochtend en avonddienst. Met de avonddiensten komt het wel eens voor dat ik m'n laatste meal pas rond 01:00 heb. Gaat prima, aangezien ik gewoon m'n kcals en macro's track. Op het begin is het echter wel verstandig om een meer consistente eating window te hebben om te "wennen" aan een dergelijk ritme. Maar ga de eating window niet als heilige graal zien die nooit verbroken mag worden oid.

Ik persoonlijk prefereer fasted trainings (of trainen op een lichte 300-400 kcal lowcarb meal als ik later op de dag train) dus als je macro's na je training laat in de avond KUNT halen - go for it! Probeer het uit zou ik zeggen :)

At the end of the day, kcal in vs. kcal out is het enige wat echt relevant is voor je lichaamssamenstelling. Do as you see fit.

Kwam hier een interessant stuk tegen over IF en Human Growth Hormone

Dit is wat ik zelf ook doe: 10g bcaa direct post workout en dan zeker een uur wachten met eten

http://www.drsarasolomon.com/maximize-growth-hormones-fat-burning-effect/

Je snapt toch dat die referenties onderaan geen ECHTE referenties zijn maar verwijzingen naar artikels uit de populaire literatuur ? Ze noemt zich ook een Dokter, maar ze is eigenlijk een tandarts/model. Iemand met echte, voldoende wetenschappelijke achtergrond neemt zo geen referenties. Terwijl zowel korte termijn vasten als hoge intensiteit training GH verhogen, zijn de twee niet additief. Integendeel.

ook van BCAA's alleen weten we dat ondanks het feit dat ze ook mTORC1 in gang zetten, dat dit enkel als een soort trigger is. Net als bij een geweer, als je de trekker overhaalt, doet het niets tenzij er kogels inzitten. Leucine werkt op dezelfde manier. Het zet het geheel in gang, maar zonder EAA volgt er geen toename in spier-eiwitsynthese wanneer alleen genomen (Verhoeven et al. 2009) of samen met intacte eiwitten (Tipton et al. 2009, Magne et al. 2012), in dat laatste geval omdat er een tijdsverschil ontstaat tussen het effect van vrije leucine en de de toevloed van aminozuren uit het intacte eiwit. Daarnaast overschrijdt de hoeveelheid BCAA's zeer sterk de maximale hoeveelheid die in een keer gebruikt kan worden (3-4g/uur).

Overigens hebben BCAA's zelf ook een redelijke insulinepiek, waardoor je het dus nog bezwaarlijk "fasting" kan noemen.

Laatst bewerkt:
Alan Aragon heeft hier ook over geschreven en de GH piek die je hierdoor krijgt heeft 0% invloed op extra spiergroei of vetverbranding. Langer wachten na het trainen heeft alleen maar nadelen..

Zijn research in review is echt ideaal.
Voor zijn research in review moet je overigens wel 10 dollar per maand betalen, maar het is zeker de moeite waard om 1 maand te payen en alle PDF's te downloaden.

De Hodgetwins zijn leuk voor entertainment, maar je moet hun advies niet te serieus nemen.

Als je vlak voor het trainen voldoende eiwitten binnenkrijgt kun je wel ff wachten, maar na een fasted workout is het van belang zsm je eiwitten na de training binnen te krijgen.. Voor en na de training is mealtiming dus wel iets meer van belang. Dus als je optimaal bezig wilt zijn kun je beter voor en na het trainen een whey shake nemen.

Uiteindelijk gaat het erom dat je je macro's voor de dag binnen krijgt, maar het kan dus meer optimaal.

Layne Norton is voor elke 4 uur voldoende eiwit met 3 gram leucine content om MPS optimaal te stimuleren, maar voor de gemiddelde recreationele bodybuilder is het de moeite denk ik niet waard..

Als je de puntjes op de i wilt zetten is het zeker interessant..

Alan Aragon heeft hier ook over geschreven en de GH piek die je hierdoor krijgt heeft 0% invloed op extra spiergroei of vetverbranding. Langer wachten na het trainen heeft alleen maar nadelen..

Zijn research in review is echt ideaal.
Voor zijn research in review moet je overigens wel 10 dollar per maand betalen, maar het is zeker de moeite waard om 1 maand te payen en alle PDF's te downloaden.

De research van Aragon laat heel wat te wensen over, zoals ik eerder al hier aantoonde :

http://muscleandsportsscience.com/m...-intermittent-fasting-for-efficient-fat-loss/

Zeker in die mate dat ik er geen geld voor ga betalen om iemands mening te krijgen over onderzoek dat ik zelf kan lezen en meer geschikt ben om te interpreteren. Maar inderdaad, systemisch GH heeft een relatief lage invloed op die dingen.

Als je vlak voor het trainen voldoende eiwitten binnenkrijgt kun je wel ff wachten, maar na een fasted workout is het van belang zsm je eiwitten na de training binnen te krijgen.. Voor en na de training is mealtiming dus wel iets meer van belang. Dus als je optimaal bezig wilt zijn kun je beter voor en na het trainen een whey shake nemen.

Uiteindelijk gaat het erom dat je je macro's voor de dag binnen krijgt, maar het kan dus meer optimaal.

Layne Norton is voor elke 4 uur voldoende eiwit met 3 gram leucine content om MPS optimaal te stimuleren, maar voor de gemiddelde recreationele bodybuilder is het de moeite denk ik niet waard..

Beetje simplistisch uitgedrukt, maar correct. Er is een maximum hoeveelheid eiwit/leucine die de spier op elk moment kan gebruiken, waarna meer toevoeging geen effect heeft. Dit heet het muscle full effect. Die limiet is weliswaar ietwat flexibel afhankelijk van leeftijd, gewicht, geslacht en activiteitsgraad, maar algemeen wordt aangenomen dat de grens op zo'n 25g hoge-kwaliteitseiwit of 10g EAA komt, zeg maar 30g whey, of gerekend op digestietijd van whey zo'n 15g eiwit per uur. Althans wat betreft MPS. Wat niet wil zeggen dat het niet voordelig kan zijn om meer eiwit in te nemen, alleen dat het niet bijdraagt aan de acute toename aan spiereiwitsynthese. Dit indachtig is het uiteraard ook verstandig om te zorgen dat je op elk moment je maximuminname bereikt om maximaal je MPS te benutten de ganse dag, wat ook Burk et al (2009) aantoonden door middel van een extensie van slecht enkele uren op een dag van de hyperaminoacidemie werd spiermassa significant beinvloedt op slechts 10 weken.

Vandaar dat ik ook niet overtuigd ben dat dit enkel optimaal is voor mensen die de puntjes op de i willen zetten, ik denk dat gezien die resultaten iedereen die spiermassa wil maximaliseren op de kortst mogelijk tijd (wij allemaal denk ik ?) daar wel baat bij heeft.

Voor alle IF'ers die geïnteresseerd zijn in cutten.
Ga zelf een contest log bijhouden, dus mocht iemand het interessant vinden dan kun je me volgen ;)
Ga strict (dagelijks) me voeding bijhouden en me trainingen, zodat iedereen dit mee kan krijgen en feedback kan geven.

zie handtekening

De research van Aragon laat heel wat te wensen over, zoals ik eerder al hier aantoonde :

http://muscleandsportsscience.com/m...-intermittent-fasting-for-efficient-fat-loss/

Zeker in die mate dat ik er geen geld voor ga betalen om iemands mening te krijgen over onderzoek dat ik zelf kan lezen en meer geschikt ben om te interpreteren. Maar inderdaad, systemisch GH heeft een relatief lage invloed op die dingen.

Beetje simplistisch uitgedrukt, maar correct. Er is een maximum hoeveelheid eiwit/leucine die de spier op elk moment kan gebruiken, waarna meer toevoeging geen effect heeft. Dit heet het muscle full effect. Die limiet is weliswaar ietwat flexibel afhankelijk van leeftijd, gewicht, geslacht en activiteitsgraad, maar algemeen wordt aangenomen dat de grens op zo'n 25g hoge-kwaliteitseiwit of 10g EAA komt, zeg maar 30g whey, of gerekend op digestietijd van whey zo'n 15g eiwit per uur. Althans wat betreft MPS. Wat niet wil zeggen dat het niet voordelig kan zijn om meer eiwit in te nemen, alleen dat het niet bijdraagt aan de acute toename aan spiereiwitsynthese. Dit indachtig is het uiteraard ook verstandig om te zorgen dat je op elk moment je maximuminname bereikt om maximaal je MPS te benutten de ganse dag, wat ook Burk et al (2009) aantoonden door middel van een extensie van slecht enkele uren op een dag van de hyperaminoacidemie werd spiermassa significant beinvloedt op slechts 10 weken.

Vandaar dat ik ook niet overtuigd ben dat dit enkel optimaal is voor mensen die de puntjes op de i willen zetten, ik denk dat gezien die resultaten iedereen die spiermassa wil maximaliseren op de kortst mogelijk tijd (wij allemaal denk ik ?) daar wel baat bij heeft.

Ben ik het ook mee eens. Ik bedoelde eigenlijk meer dat de meeste hun macro's en training niet eens optimaal in orde hebben en dat druk maken over timing al helemaal niet significant van belang zal zijn als de rest niet helemaal in orde is.

Ik zal je link nog even doorlezen.

Ben ik het ook mee eens. Ik bedoelde eigenlijk meer dat de meeste hun macro's en training niet eens optimaal in orde hebben en dat druk maken over timing al helemaal niet significant van belang zal zijn als de rest niet helemaal in orde is.

Ik zal je link nog even doorlezen.

Ik vrees dat het met veel dingen zo is. Vaak worden mensen met zoveel informatie overbelast dat ze de basis uit het oog verliezen. En wetenschap en kritisch denken dragen bij tot maximale prestaties, maar vaak gaan mensen fanatiek bepaalde ideologieën verdedigen zonder dat ze er echt baat bij hebben.

mensen zijn verwend. Ze zijn gewoon altijd maar nieuwe informatie te krijgen, en in plaats van die informatie als een aanvulling te zien, zien ze het als een vervangproduct. Als diezelfde mensen in plaats van wachten op informatie, en discussieren wat wel of niet het beste is voor dat kleine detail, en in de plaats eens toepasten wat ze eigenlijk al lang wisten, dan zouden ze veel meer vooruitgang maken.

Zo kom ik ze vaak tegen op fora. Je legt uit waarom iets niet optimaal is, en ze weerleggen dat dan met het feit dat ze toch niet heel groot willen worden. Maar dan gaan ze wel in discussie over pietluttigheden die nog minder relevant zijn.

Sinds gisteren ook begonnen met if, na veel wikken en wegen :D
Zal hier nog wel een aantal x om raad komen vragen denk ik.
Wat doen jullie met cheatmaaltijden? Eet je bvb. 1 cheat meal en voor de rest nix die dag? Of een hele dag junk? Of compenseren jullie dit de volgende dag?
Laatst een reportage gezien op canvas (eat, fast and live longer) en daar kwamen verschillen principes naar voor, bvb: 5 dagen 'normaal' eten, 2 dagen vasten met 1 maaltijd van om en bij 600kcal.
1 dag ALLES eten en de 2e dag 1 maaltijd van 600kcal, enz...

Grtz

Cheatmaaltijden pas ik gewoon in volgens het IIFYM principe. En af en toe even boven je onderhoud zitten kan absoluut geen kwaad

Cheatmaaltijden pas ik gewoon in volgens het IIFYM principe. En af en toe even boven je onderhoud zitten kan absoluut geen kwaad

Heerlijk principe is dat ;) en af en toe boven onderhoud zitten geeft alleen maar je metabolisme een boost ja.
Iets wat je zeker wel wilt gedurende een cut! (lees: meer vetverbranding :P)

Ik doe zelf vaak 1x per week cheat maaltijden hanteren in een cut, waarbij ik die dag vaak boven onderhoud zit

Terug
Naar boven