AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ik vrees dat het met veel dingen zo is. Vaak worden mensen met zoveel informatie overbelast dat ze de basis uit het oog verliezen. En wetenschap en kritisch denken dragen bij tot maximale prestaties, maar vaak gaan mensen fanatiek bepaalde ideologieën verdedigen zonder dat ze er echt baat bij hebben.

mensen zijn verwend. Ze zijn gewoon altijd maar nieuwe informatie te krijgen, en in plaats van die informatie als een aanvulling te zien, zien ze het als een vervangproduct. Als diezelfde mensen in plaats van wachten op informatie, en discussieren wat wel of niet het beste is voor dat kleine detail, en in de plaats eens toepasten wat ze eigenlijk al lang wisten, dan zouden ze veel meer vooruitgang maken.

Zo kom ik ze vaak tegen op fora. Je legt uit waarom iets niet optimaal is, en ze weerleggen dat dan met het feit dat ze toch niet heel groot willen worden. Maar dan gaan ze wel in discussie over pietluttigheden die nog minder relevant zijn.

Absoluut..

Cheatmaaltijden pas ik gewoon in volgens het IIFYM principe. En af en toe even boven je onderhoud zitten kan absoluut geen kwaad

Juist.

[Link niet meer beschikbaar]

Metabolic slowdown

You can either up the activity or cut the calories…but not both. I have often observed cases of people who performed daily physical activity, ate low calorie, and failed to lose any actual body fat or reduce their weight in general. Having witnessed this enough times, I have moved away from the conventional “thermodynamics say that you need to create a 500-calorie deficit a day for X amount of fat loss a week.” Simply because I have seen many cases where it flat-out did not work. I’ve had far greater success with having my clients strength train and eat to feel healthy and energetic than I ever had with trying to get people to “cut” calories.

Lo and behold, I recently came across this very excellent article by Lyle McDonald that discusses the negative effects of trying to follow a very low calorie diet while doing a high volume of exercise, study included. To give you the short version of it: you can’t do both. At least, you can’t do both long term. To simplify the science: when you cut back calories and increase activity, your metabolism can only run in deficit for so long before it slows down. Over time, your metabolic rate will steadily drop, and your body will no longer lose weight nor will progress happen in regards to athletic development. Other coaches such as Layne Norton have discussed this phenomena in physique athletes, especially bikini competitors. For those of you who deal with weight loss and the general population, who have to cut weight yourself, or even who work with high school athletes who are trying to cut weight classes, this should be highly relevant.

Ik heb 2 dagen geleden al een post gemaakt, maar vergeten te reageren op de reactie daarop.
Ik had mijn vraag niet zo duidelijk gesteld.

Samengevat: ik heb een blessure, waardoor ik een aantal spiergroepen niet kan trainen. Momenteel eet ik elke dag +15% ongeveer en behoud zo prima mijn spieren die ik niet gebruik en groei in de spieren die ik wel train.

De body recomp trekt mij zeer aan... +20% / -20% , met 3 trainingsdagen zou ik dan een wekelijks klein tekort hebben. Een andere optie waar ik naar neig is een body recomp met 5 trainingsdagen +20/ -20 dat zou een wekelijks overschot opleveren, waarbij ik redelijke spiergroei, behoud van de ongebruikte spieren en een beetje fat loss zou verwachten?

Ik wil gewoon graag in ieder geval wat vet cutten, maar ben zeer bang om spiermassa te verliezen in mijn immobiele spieren.

Mijn vraag is, hoe denken jullie dat ik dit het beste kan aanpakken. Zijn de 3 dagen of 5 dagen trainen per week met +20 op trainingsdagen en -20 op rustdagen goede opties voor mij?

Klopt het dat ik zoiezo een overall ( wekelijks) overschot aan calorieen zal moeten nemen om de niet gebruikte spiergroepen zo goed mogelijk te conserveren.
Of zou ik (veilig) zelfs een klein wekelijks deficit kunnen creeren, met bijv +10%/-20%, of zal dat toch negatieve effecten hebben op de immobiele spiergroepen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 dagen geleden al een post gemaakt, maar vergeten te reageren op de reactie daarop.
Ik had mijn vraag niet zo duidelijk gesteld.

Samengevat: ik heb een blessure, waardoor ik een aantal spiergroepen niet kan trainen. Momenteel eet ik elke dag +15% ongeveer en behoud zo prima mijn spieren die ik niet gebruik en groei in de spieren die ik wel train.

De body recomp trekt mij zeer aan... +20% / -20% , met 3 trainingsdagen zou ik dan een wekelijks klein tekort hebben. Een andere optie waar ik naar neig is een body recomp met 5 trainingsdagen +20/ -20 dat zou een wekelijks overschot opleveren, waarbij ik redelijke spiergroei, behoud van de ongebruikte spieren en een beetje fat loss zou verwachten?

Ik wil gewoon graag in ieder geval wat vet cutten, maar ben zeer bang om spiermassa te verliezen in mijn immobiele spieren.

Mijn vraag is, hoe denken jullie dat ik dit het beste kan aanpakken. Zijn de 3 dagen of 5 dagen trainen per week met +20 op trainingsdagen en -20 op rustdagen goede opties voor mij?

Klopt het dat ik zoiezo een overall ( wekelijks) overschot aan calorieen zal moeten nemen om de niet gebruikte spiergroepen zo goed mogelijk te conserveren.
Of zou ik (veilig) zelfs een klein wekelijks deficit kunnen creeren, met bijv +10%/-20%, of zal dat toch negatieve effecten hebben op de immobiele spiergroepen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik zou persoonlijk +20/-20 doen met 3x trainen.

Ik doe 5-6x trainen met -25% dagelijks

En waarom eerder dat dan bijvoorbeeld de 5x trainen met +20/-20?

Jij denkt dus niet dat 4 dagen met een deficit mijn niet gebruikte spiermassa veel zal beeinvloeden?

Als het tekort niet al te groot is en je voldoende eiwitten binnenkrijgt EN goed traint, hoef je imo niet veel te vrezen voor spierverlies. Meer is niet altijd beter. Persoonlijk vind ik het fijner om in de cut of recomp iets minder, maar efficienter te trainen omdat ik minder kcal ter beschikking heb en minder snel herstel.

Als het tekort niet al te groot is en je voldoende eiwitten binnenkrijgt EN goed traint, hoef je imo niet veel te vrezen voor spierverlies. Meer is niet altijd beter. Persoonlijk vind ik het fijner om in de cut of recomp iets minder, maar efficienter te trainen omdat ik minder kcal ter beschikking heb en minder snel herstel.

Hier ben ik het natuurlijk totaal mee eens, mijn probleem is alleen dat ik bepaalde spiergroepen niet kan trainen en dan valt het "EN goed traint" gedeelte dus weg.
Ik ben door in het verleden domme cuts te doen, gewoon heel bang om spiermassa te verliezen.
En spiergroepen niet trainen EN een calorie tekort, maakt mij angstig..

Hier ben ik het natuurlijk totaal mee eens, mijn probleem is alleen dat ik bepaalde spiergroepen niet kan trainen en dan valt het "EN goed traint" gedeelte dus weg.
Ik ben door in het verleden domme cuts te doen, gewoon heel bang om spiermassa te verliezen.

Ik zou dan beginnen met kleine tekorten op rustdagen, bijv week 1 -10% op rustdagen. gaat het goed, dan -15% in week 2 etc. Ik begrijp je standpunt wel. Op trainingsdagen zou ik wel overschot van +10 a 20% doen voor herstel en massa behoud. Het is moeilijk in te schatten hoeveel je daadwerkelijk nodig hebt, gewoon veilig beginnen en per week bekijken hoe het gaat.

Wees verstandig en ga gewoon niet cutten!
Ik zeg dit niet zomaar, maar probeer alles even op een rijtje te zetten...

1. Je hebt een blessure
  2. Je kunt dus bepaalde spiergroepen niet trainen
  3. Je bent bij voorbaat al bang voor spierverlies

Wat is je doel?
Snel herstel of een beetje vet verliezen?

Als je namelijk snel weer gewoon wilt kunnen trainen en van al je blessures af wilt zijn heb ik maar 1 antwoord...

EET MINIMAAL OP ONDERHOUD EN HET LIEFST WAT ER BOVEN ;)

Dit bevordert namelijk je herstel proces en zorgt ervoor dat je lichaam zich volledig kan focussen op je blessures.
Als je ook nog eens een energie tekort gaat creëren vraag je, je lichaam om vet te verliezen en te herstellen van blessures.
Dit is in mijn opinie echt een grote NO GO...
Eerst herstellen en dus op onderhoud of daarboven eten, zodat je lichaam zich daar volledig op kan focussen!
Daarna als je eenmaal herstelt bent kun je weer gaan kijken of je wilt cutten of niet...

Sorry als ik bijdehand overkom of zo, maar wil je gewoon voor een grote domme fout behoeden!

Heeft het zin om naast mijn normale eetschema bijvoorbeeld 1 a 2 dagen in de week aan IF te doen?

Dank voor de 2 reacties hierboven.

Ik wil zoiezo niet "cutten" ik begrijp dat dat funest zou zijn in mijn situatie, maar ik dacht/ denk erover om dit toch een beetje te kunnen doen door een body recomp en daarbij het totaal calorieen wekelijks op een surplus te houden.
Vandaar mijn suggestie om 5 dagen te trainen en slechts 2 dagen onder onderhoud te eten.
Hoe denken jullie daarover?

Hoe zit het met keto en IF?

Dank voor de 2 reacties hierboven.

Ik wil zoiezo niet "cutten" ik begrijp dat dat funest zou zijn in mijn situatie, maar ik dacht/ denk erover om dit toch een beetje te kunnen doen door een body recomp en daarbij het totaal calorieen wekelijks op een surplus te houden.
Vandaar mijn suggestie om 5 dagen te trainen en slechts 2 dagen onder onderhoud te eten.
Hoe denken jullie daarover?

Dan is haal je de functie ervan weg.... IF (leangains) is 3 keer trainen en hoog en laag calorieën dmv carb cycling .. dit icm het vasten maakt t ideaal voor hormoonlevels, spiermassa bouwen, vetverbranden etc in één.

Maar .... je moet t zelf weten natuurlijk.... trainen en in surplus gezond eten zal ook naar toename van spiermassa leiden, echter is t dan een gewone routine, zonder benefits van IF

Heb dit topic al lang niet meer gevolgd, maar eet nu een jaar volgens 16/8. Het is inderdaad geen wondermiddel, maar veel gemakkelijker dan 6 keer per dag moeten eten.

Vraagje: heeft er al iemand op lange termijn 's ochtends fasted getraind en dan pas 's middags voor het eerst gegeten? Die twins hebben dat ooit gedaan. Weet nietbof ze het nog doen.
Reden: wil graag IF blijven doen én avondeten met m'n vriendin, dus m'n window blijft 12-20u. Maar mogelijk past 's ochtends trainen beter in het weekschema.

Heb dit topic al lang niet meer gevolgd, maar eet nu een jaar volgens 16/8. Het is inderdaad geen wondermiddel, maar veel gemakkelijker dan 6 keer per dag moeten eten.

Vraagje: heeft er al iemand op lange termijn 's ochtends fasted getraind en dan pas 's middags voor het eerst gegeten? Die twins hebben dat ooit gedaan. Weet nietbof ze het nog doen.
Reden: wil graag IF blijven doen én avondeten met m'n vriendin, dus m'n window blijft 12-20u. Maar mogelijk past 's ochtends trainen beter in het weekschema.

Ik heb dat zelf vorig jaar gedaan, en doe het nu ook

Vandaag nog gedaan, 12-13u getraind en pas om 16.00 gegeten. Sommigen beweren zelfs dat je groeihormoon en after burn maximaliseert als je een paar uur niet eet na het trainen(zie een paar posts hierboven), maar weet niet of het echt zo is. Ik denk zelf dat het niet veel kwaad kan, je kan je alleen wel slapper voelen tijdens de training.

Terug
Naar boven