AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ben al maanden niet meer in dit topic geweest, maar al een jaar IF ondertussen. Ben aan het experimenteren om tijdens de werkdag helemaal niet meer te eten, omdat ik dan beter gefocust blijf op kantoor. Daarnaast ben ik iemand die blijft eten zodra ie begint, daarom het breken van de vast zo lang mogelijk uitstellen. Alleen komt het m'n workout (19u) kniet ten goede. Zou dus rond 16u30 een goede preworkout/breakfast moeten hebben, die ik op m'n bureau kan binnenspelen. Iemand tips voor zoiets? Megashake met bananen ofzo? Creatine erbij?

Je situatie klinkt vergelijkbaar met de mijne. Voor een kleine pre-workout meal op werk heb ik meestal een 300-600 kcal salade van vlees+groente (sporadisch een zetmeelcomponent maar ik houdt de meal bij voorkeur vrij low carb) en een stuk fruit of zoiets als een protein soufflé met fruit (receptje + video; http://stormtricks.com/recipe-protein-souffle/). Op een dergelijke lichte maag train ik heerlijk, en 's avonds na de training is het dan een giga meal die op me zit te wachten :D

thanks voor de reactie. Ik heb al geprobeerd met die calorie range. Ik train powerlifting en die zware compounds vreten energie. Ik zoek dus een snelle 1000 kCal meal. Rap je website gechecked. Ziet er wel lekker uit. Ga ik eens bekijken! thanks man!

Sinds ik m'n vetinname wat heb opgehoogd, veel ****ing meer energie, bijna euforisch gwn.

Doe op t moment IF om te cutten, train 3 soms 4 keer per week. Niet te hoog in reps, meer op kracht. Trainingsdagen doe ik +10% en niet trainingsdagen -30%. Trainingsdagen high carbs high protein en low fat en niet trainings high fat high protein en low carbs. Nog aanmerkingen hierop?

Laatst bewerkt:
Zeker weten man! Vandaag alvast voor 6 dagen meals voorbereid. Primaa zo!

Nog iets wat ik interessant vind, ik heb het hele topic gelezen en iedereen lijkt rond de 2gram eiwit per kilo te nemen/ aan te bevelen....

Nou groei ik zelf prima op 80-100 gram eiwit per dag (73kg) en vroeg ik mij af of er hier mensen succesvol (met max spierbehoud) cutten met een eiwit inname die ver lager is dan de 2 gram per kilo?

Nog iets wat ik interessant vind, ik heb het hele topic gelezen en iedereen lijkt rond de 2gram eiwit per kilo te nemen/ aan te bevelen....

Nou groei ik zelf prima op 80-100 gram eiwit per dag (73kg) en vroeg ik mij af of er hier mensen succesvol (met max spierbehoud) cutten met een eiwit inname die ver lager is dan de 2 gram per kilo?

Zit zelf op MINSTENS 2g per kg, ga in de volgende cleanbulk experimenteren met 1.3-1.5g per kg bw

Ik hanteer 1.5gr, meer dan voldoende imo. Ook ga ik vrij diep op rustdagen.

Zit zelf op MINSTENS 2g per kg, ga in de volgende cleanbulk experimenteren met 1.3-1.5g per kg bw

Ik hanteer 1.5gr, meer dan voldoende imo. Ook ga ik vrij diep op rustdagen.

Goed om te horen.

Ik kan me sowieso niet voorstellen dat als ik prima groei met vaak 80 gram eiwit (1.1gr p/kg en nog een stuk mnder per kg vvm) ik opeens 2x zoveel eiwit nodig zou hebben voor alleen spier behoud.

Ben ook benieuwd naar mensen die succes hebben met minder dan 100 gram per dag.

Ik ben in het verleden een beetje te ver doorgeschoten met mijn theorie dat de hoge aanbevelingen van eiwit onzin zijn en heb toen met rond de 40 gram eiwit per dag toch wel hele slechte resultaten gekregen lol, vandaar dat ik een beetje de ondergrens wil bepalen, maar niet weer door het uit te proberen en er dan eventueel nog onder te zitten met alle vervelende gevolgen van dien.

Eiwit is toch gewoon lekker. Waarom zo geforceerd het minimum opzoeken? Het is echt niet allemaal broscience wat de klok slaat. Tot 1,8g/kg wordt nog wetenschappelijk onderbouwd, dat zou ik toch wel als ondergrens gebruiken om in ieder geval safe te zitten. Dan moet je ook nog bedenken dat er een standaardafwijking is en dus voor een deel van de bevolking de grens hóger ligt dan 1,8g/kg. Dus als je zeker veilig wil zitten zou ik gewoon rond de 2g gaan zitten.

Eiwit is toch gewoon lekker. Waarom zo geforceerd het minimum opzoeken? Het is echt niet allemaal broscience wat de klok slaat. Tot 1,8g/kg wordt nog wetenschappelijk onderbouwd, dat zou ik toch wel als ondergrens gebruiken om in ieder geval safe te zitten. Dan moet je ook nog bedenken dat er een standaardafwijking is en dus voor een deel van de bevolking de grens hóger ligt dan 1,8g/kg. Dus als je zeker veilig wil zitten zou ik gewoon rond de 2g gaan zitten.

Ik ben geen bodybuilder, maar een vechtsporter en daardoor wat meer health gericht, ik heb vrij veel onderzoeken gelezen waar de relatie tussen dierlijk eiwit en vele ziekten heel duidelijk word aangetoond.

Om deze en andere redenen beperk ik mijn dierlijke producten inname zeer en ondanks dat ik elke dag wel een eiwit shake neem (vegan protein) is het toch wel enigzins moeilijk om dagelijks 100 gram te halen wanneer je weinig vlees eet. Dit en in de praktijk zijn producten met eiwit ook gewoon duurder. En als laatste wil ik gewoon weten hoe het zit, ik heb geen idee hoe anderen het doen, maar ik zit al jaren vrij dwangmatig elke dag mijn macro's na te rekenen en hoe minder eiwit ik nodig blijk te hebben, des te meer vrijheid dit voor mij zou betekenen. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat je elke dag 250 gram eiwit naar binnen werkt terwijl je er maar 120 nodig blijkt te hebben en dat je dit niet zou willen weten, dit is waarchijnlijk gewoon net als de 6 maaltijden per dag die achteraf niet nodig bleken.

ps: heb je een link voor die wtenschappelijke onderbouwing van 1.8 p/kg ?

De biologische waarde van plantaardig eiwit is ook nog eens minder en om daar voor te compenseren zou je 130% van de richtlijn moeten nemen ;)
Maar je wil wel spiermassa aankomen neem ik aan, anders zou je hier toch niet zitten?

De biologische waarde van plantaardig eiwit is ook nog eens minder en om daar voor te compenseren zou je 130% van de richtlijn moeten nemen ;)
Maar je wil wel spiermassa aankomen neem ik aan, anders zou je hier toch niet zitten?

Als dat waar zou zijn zou het alles alleen maar nog mooier maken aangezien ik dan prima groei met 80 gram (grotendeels) plantaardig eiwit.

Op het moment doe ik een cut met IF en wil ik zoveel mogelijk behouden.

Ik ben geen bodybuilder, maar een vechtsporter en daardoor wat meer health gericht, ik heb vrij veel onderzoeken gelezen waar de relatie tussen dierlijk eiwit en vele ziekten heel duidelijk word aangetoond.

Om deze en andere redenen beperk ik mijn dierlijke producten inname zeer en ondanks dat ik elke dag wel een eiwit shake neem (vegan protein) is het toch wel enigzins moeilijk om dagelijks 100 gram te halen wanneer je weinig vlees eet. Dit en in de praktijk zijn producten met eiwit ook gewoon duurder. En als laatste wil ik gewoon weten hoe het zit, ik heb geen idee hoe anderen het doen, maar ik zit al jaren vrij dwangmatig elke dag mijn macro's na te rekenen en hoe minder eiwit ik nodig blijk te hebben, des te meer vrijheid dit voor mij zou betekenen. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat je elke dag 250 gram eiwit naar binnen werkt terwijl je er maar 120 nodig blijkt te hebben en dat je dit niet zou willen weten, dit is waarchijnlijk gewoon net als de 6 maaltijden per dag die achteraf niet nodig bleken.

Do athletes need more dietary protein and amino acids?
Lemon PW.
Source
Applied Physiology Research Laboratory, Kent State University 44242, USA.
Abstract
The current recommended daily allowance (RDA) for protein is based primarily on data derived from subjects whose lifestyles were essentially sedentary. More recent well-designed studies that have employed either the classic nitrogen balance approach or the more technically difficult metabolic tracer technique indicate that overall protein needs (as well as needs for some specific individual amino acids) are probably increased for those who exercise regularly. Although the roles of the additionally required dietary protein and amino acids are likely to be quite different for those who engage in endurance exercise (protein required as an auxiliary fuel source) as opposed to strength exercise (amino acids required as building blocks for muscle development), it appears that both groups likely will benefit from diets containing more protein than the current RDA of 0.8 g.kg-1.day-1. Strength athletes probably need about 1.4-1.8 g.kg-1.day-1 and endurance athletes about 1.2-1.4 g.kg-1.day-1.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7550257

Ja goed, ik cut nu ook geruim 2 maanden op 1.8g/kg en heb nog geen spier-/krachtverlies mogen ervaren.

Laatst bewerkt:
Dit vind ik dus helemaal niks. een grote kans dat je anorexia oploopt door dit te doen. ****edup

Dank voor de link, als ik die 1.4 (onderkant range neem) en die x aantal kilo's spiermassa doe, zit ik ook weer onder de 100. En een ander punt over die studie het woordje "probably" vind ik toch wel opvallend.

Dank voor de link, als ik die 1.4 (onderkant range neem) en die x aantal kilo's spiermassa doe, zit ik ook weer onder de 100. En een ander punt over die studie het woordje "probably" vind ik toch wel opvallend.
Maal 130% he...

En de personen worden niet als ratten in een kooitje getest. Bij onderzoek met betrekking tot voeding wordt het nooit veel zekerder dan 'probably'.

Ik moet zeggen dat ik niet alles gelijk begrijp wat ik in je link lees, ik zie wel staan als ik het goed begrijp dat er 10 studies waren die aantoonden dat een verhoogde eiwit inname voordeel had en dat er ook 6 studies waren waar dit voordeel niet werd ondervonden. Wat ik niet snap is wat onder verhoogde eiwit inname valt.. hoe zie ik dat? want als ze een groep die 20 gram per dag innam vergeleken met een groep die 200 nam , dan snap ik dat er positief resultaat uitkomt.

Ik denk dat in die 1,8gr al een standaardafwijking berekend zit. Je moet al wel een grote uitzondering zijn om meer nodig te hebben.

Interessant artikel: http://mennohenselmans.com/the-myth-of-1glb-optimal-protein-intake-for-bodybuilders/

En wat die dierlijke proteïnen en gezondheid betreft: voor te veel rood vlees bestaan er eventueel wel aanwijzingen maar dierlijke proteïnen in het algemeen lijkt mij niet echt bewijs voor.

Terug
Naar boven