AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Doe op t moment IF om te cutten, train 3 soms 4 keer per week. Niet te hoog in reps, meer op kracht. Trainingsdagen doe ik +10% en niet trainingsdagen -30%. Trainingsdagen high carbs high protein en low fat en niet trainings high fat high protein en low carbs. Nog aanmerkingen hierop?

Iemand?

Dag mensen,

Wat vinden jullie van het volgende ?

Rust: (di, do, za, zo)
Kcal = onderhoud -30% (zal rond de 2100 zijn)
13:00 - 19:00 window, 18 uur vasten
2.5 gram eiwit per kg bw, 100 gram vet, rest Kh.

Training dag: (ma, wo, vri)
Kcal = onderhoud -10% (zal rond de 2700 zijn)
15:00 - 16:30 trainen
2.5 gram eiwit per kg bw, 70 gram vet, rest Kh.

20% van de voeding PreWO (Rond de 400-500 kcal, hoog eiwit, laag Kh)
80% van de voeding PostWO

Kritiek is welkom :)

Verdere vragen:

- Wanneer neem je je creatine als je aan IF doet ? (Rustdag, ochtend - trainingsdag, PostWO ??? )
- Kan je omega 3 caps + Multivit tijdens het vasten nemen? Of beter tijdens een maaltijd ?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.423
- Wanneer neem je je creatine als je aan IF doet ? (Rustdag, ochtend - trainingsdag, PostWO ??? )

whatever... (maakt niet uit, maar het schijnt beter opgenomen te worden als je het met voedsel (carbs) inneemt, dus op een lege maag zou ik niet doen).

- Kan je omega 3 caps + Multivit tijdens het vasten nemen? Of beter tijdens een maaltijd ?

Volgens mij is het beter om het tijdens een maaltijd te nemen in plaats van de opname van vitamines... Ook hier is er geen reden om het tijdens het vasten in te nemen, dus waarom zou je.

Ik ben gister begonnen met Intermittent fasting in combinatie met Dexaprine.
Verder train ik 4x per week kracht. Dit blijf ik doen zoals voorheen. Puur op IF en Dexa proberen VP te verlagen.

Heb before foto's gemaakt en metingen gedaan. Binnenkort open ik hierover een log.

Nope! Prima zo, gewoon doen en over 2 weken even evalueren dmv metingen en eventueel foto's

---------- Post toegevoegd 22 May 2013 om 15:24 ----------

Dag mensen,

Verdere vragen:

Alvast bedankt

Zelf zou ik op trainingsdagen een +10 aanhouden ivm herstel/ kan je altijd later nog naar beneden brengen...

Verder ziet het er goed uit.

Creatine tijd iname maakt niet echt uit maar gewoon tijdens een vast tijdstip en met wat carbs en omega/multi nemen tijdens een maaltijd ivm betere opname

gewicht zakt weer gestaag! heerlijk!

A.s. vrijdag strong refeed bij de japanner, zaterdag nog eens dunnetjes overdoen bij een lopend buffet, komt allemaal keurig uit ;d

Doe op t moment IF om te cutten, train 3 soms 4 keer per week. Niet te hoog in reps, meer op kracht. Trainingsdagen doe ik +10% en niet trainingsdagen -30%. Trainingsdagen high carbs high protein en low fat en niet trainings high fat high protein en low carbs. Nog aanmerkingen hierop?

Qua opzet helmaal prima, allen wat is nu je vet%?

Zit je boven de 10%, dan zou ik aanraden -10% op trainingsdagen en -30% op rustdagen!

Zodoende ga je sneller vet verbranden en geloof me je zult echt geen spieren verliezen!

Hou eiwitten wel hoog minimaal 2,5gr per kg lichaamsgewicht.

Niet zozeer voor het spier sparende effect (hiervoor is 1.8gr per kg echt de max), maar voor het verzadigende effect ;) Tevens ook de thermische waarde, waardoor je verbranding nog harder wordt aangeslingerd!

Dag mensen,

Verdere vragen:

Alvast bedankt

Dieet is echt helemaal prima goed qua opzet en je doet eigenlijk precies al wat ik hierboven adviseer :P

Creatine nam ik altijd voor en na de training of op rustdagen bij eerste en laatste maaltijd!
Omega 3 en multi nam ik altijd bij de hoofdmaaltijd van de dag. Deze gevast nemen is gewoon zinloos aangezien het ook beter wordt opgenomen met voedsel in de maag ;)

Ik ben gister begonnen met Intermittent fasting in combinatie met Dexaprine.
Verder train ik 4x per week kracht. Dit blijf ik doen zoals voorheen. Puur op IF en Dexa proberen VP te verlagen.

Heb before foto's gemaakt en metingen gedaan. Binnenkort open ik hierover een log.

Ben benieuwd, veel succes in ieder geval man!

gewicht zakt weer gestaag! heerlijk!

A.s. vrijdag strong refeed bij de japanner, zaterdag nog eens dunnetjes overdoen bij een lopend buffet, komt allemaal keurig uit ;d

IF is gewoon ideaal, ga echt nooit meer wat anders volgen :D

Mijn refeed is al aardig begonnen! Vanaf zondagochtend weer hardkoor!

strong weight gains, in 1 dag van 80,1 naar 82,3 ;d

En nu gaan schijten :)

nog een keer refeed, strong 2kg vleeg op en 15 bier, yeahbuddy

Ben nu bijna 2 weken bezig met 3 dagen +20% 3 dagen-20% en 1 dag 24 uur vasten dus 0%.
En ik merk kracht toename! en een lager vetpercentage nu al, dus het werkt voor me!

Details:
* ben 72-73 kg nu en eet "maar" 80-110 gram eiwit per dag.
* was voor ik begon aan deze cut/ body recomp geblesseerd, dus de krachttoename is misschien alleen regains van oude kracht niveau. ( ik ben express daarom nu de cut begonnen, dacht dat dit een goede periode zou zijn om misschien zelfs kracht terug te krijgen (toename) op een cal deficit.)

Ben nu bijna 2 weken bezig met 3 dagen +20% 3 dagen-20% en 1 dag 24 uur vasten dus 0%.
En ik merk kracht toename! en een lager vetpercentage nu al, dus het werkt voor me!

Details:
* ben 72-73 kg nu en eet "maar" 80-110 gram eiwit per dag.
* was voor ik begon aan deze cut/ body recomp geblesseerd, dus de krachttoename is misschien alleen regains van oude kracht niveau. ( ik ben express daarom nu de cut begonnen, dacht dat dit een goede periode zou zijn om misschien zelfs kracht terug te krijgen (toename) op een cal deficit.)

Ben benieuwd naar je resultaten op lange termijn. Good luck!

Ja ik zelf ook, bedoel je dat je iets verwacht in negatieve zin op de langere termijn?

Ohh nee hoor, dat zeker niet. Ik denk dat de recomp verhoudingen heel goed zijn. Het enige waar ik me zorgen om maak is de hoeveelheid eiwitten. Bij 73kg zou ik het toch een beetje verhogen voor de veiligheid, richting 130-150g. Ik switch eind juni op een recomp/bulk, dus ik vind het altijd wel interessant om anderen te volgen die ook recompen.

Ohh nee hoor, dat zeker niet. Ik denk dat de recomp verhoudingen heel goed zijn. Het enige waar ik me zorgen om maak is de hoeveelheid eiwitten. Bij 73kg zou ik het toch een beetje verhogen voor de veiligheid, richting 130-150g. Ik switch eind juni op een recomp/bulk, dus ik vind het altijd wel interessant om anderen te volgen die ook recompen.

Ja ik begrijp dat ik onder de "gangbare" hoeveelheid zit maar ik heb zo mijn twijfels bij deze hoeveelheid en wil altijd alles liever zelf uitproberen, vandaar dus dit "experiment" waarbij ik mijn kracht etc. heel goed in de gaten hou zodat als het toch niet werkt gelijk mijn eiwit naar boven kan bijstellen om te zien of het daaraan ligt.

Hoe gaat die recomp/bulk van je eruitzien qua hoeveelheid (%)calorieen?

Ja ik begrijp dat ik onder de "gangbare" hoeveelheid zit maar ik heb zo mijn twijfels bij deze hoeveelheid en wil altijd alles liever zelf uitproberen, vandaar dus dit "experiment" waarbij ik mijn kracht etc. heel goed in de gaten hou zodat als het toch niet werkt gelijk mijn eiwit naar boven kan bijstellen om te zien of het daaraan ligt.

Hoe gaat die recomp/bulk van je eruitzien qua hoeveelheid (%)calorieen?

Eiwit inname is prima, behoefte is voor vele flink lager dan ze denken.

volwassenen: 0,8gr per kg
kracht atleet: 1,2-1,7gr per kg
duur atleet: 1,2-1,4gr per kg

Ik zit zelf op 200gr+ maar dat is meer omdat ik het doe voor het verzadigende en thermische effect, niet voor spiersparend/opbouwend effect!! ;)

Verhoogde verbranding en beter verzadigd gevoel, wat wil je nog meer in een cut!

Hoe gaat die recomp/bulk van je eruitzien qua hoeveelheid calorieen?

Prima, tof dat je initiatief toont. Ik heb bij mezelf gemerkt over de laatste maanden dat ik minstens 160 a 170g nodig heb als MINIMUM (~1.8g/kg).

De komende 25 dagen maak ik mijn cut af, ik kom dan ongeveer op ~82kg uit op 12 a 13%. Ik wil niet dieper cutten omdat ik vrees dat er dan te weinig overblijft (progressie foto's in mijn handtekening). Tussen 80 en 85kg vind ik een mooi gewicht en dat wil ik dan ook vasthouden in de recomp en fat/muscle ratio aanzienlijk verbeteren.

Mijn wekelijkse onderhoud ligt tussen 21000 en 22000 kcal met 3 ZWARE krachtsessies per week, high volume. Dat getal probeer ik aan te houden in de recomp middels goede partitionering.
-4000 kcal op trainingsdagen: een zeer ruime buffer voor spiergroei. 1500 kcal pre-wo, 2500 post. High carb, low fat (<50g).
-2500 kcal op rustdagen. Een klein tekort, cardio niet verplicht. Medium carb (100 a 150g), high fat.
-1x per week (zondag) no carb (<30g) dag op ongeveer 1500 kcal.

In totaal komt dat uit op 21000 kcal. De training zal er als volgt uitzien:
maandag: rug/biceps
woensdag: schouders/benen
vrijdag: borst/triceps
Sessies van ongeveer 2 a 2.5 uur, 40+ werksets. Ik reageer persoonlijk goed op high volume training (geeft me ook meer voldoening dan een korte sessie van 45 minuten).

Eventuele cheat meals implementeer ik in mijn dieet, zolang ik binnen mijn macro blijf (nu tijdens de clean challenge uiteraard niet).

Maar goed, dit is maar een concept; feedback en advies zijn altijd welkom.

@ Mitrenz
Dat verzadigde gevoel is wel relaxed idd, ik heb wel nog moeite met die grote wisselingen (ene dag 2000 cal andere dag 3000 en weer andere dag 0) terwijl ik hiervoor meer als een jaar steady 2700 per dag at.
Het lijkt wel (waarschijnlijk hormonen?) alsof mijn maag een soort bodemloze put is geworden, waar ik vroeger 10 jaar lang probeerde aan te komen met alle stereotype eigenschappen (ik kom niet aan wat ik ook doe :p), eet ik nu met plezier 1800 calorieen in een uur en heb een paar uur later alweer trek.

@Djr89
Ziet er uit als iets wat ik ook kan proberen als ik tevreden ben met mijn vet% ( behalve dat high volume dan) ,ik doe maar 2 werksets en dat werkt prima voor me en houd me ook "fris" voor mijn vechtsport trainingen tov veel sets die me totaal uitputten. Ik voel met die 2 sets alsof ik niet echt hard getrained heb, maar ik word wel sterker en groei er prima mee. (doe wel paar warm up setjes en geef wel alles in mijn werksets)

Terug
Naar boven