AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Weer even wat kleine aanpassingen gedaan aan 't schema.

Trainingsdagen; 2600kcal, +200gr eiwit, ~80gr vetten, de rest kh

Rustdagen; 2300kcal, +200gr eiwit, ~120gr vetten, de rest kh

Behoefte ligt rond de 2800kcal nu. Even kijken hoe het loopt, neem nu ook dexa, en ga vanaf dinsdag met hele pillen beginnen.

Ehm, maar IF kan ook voor spier opbouw en vet verlies tegelijk hoor. Of niet dan?
Het is alleen maar handiger voor school wil 5 dagen IF. Trainingsdagen high carb 300 boven. En rustdag = low carb onderhoud. Dus niet eens cutten! Komt toch op tzelfde neer? Hoor het graag want miss is het helemala niet zo maar heb wel die hele leangains gelezen dus dit zou moeten kunnen:)

Ja dat kan.

Zo, heb mij laatste dagen goed ingelezen in IF en het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.
Maar, ik zou het wel een kans willen geven, ik zit alleen met een paar onbeantwoorde vragen die ik niet heb teruggevonden...

- Ik train altijd in de ochtend (7-8 uur) voordat we naar de zaak gaan en gaan werken...
In hoeverre is dit niet handig? Ik moet wel 'iets' eten voor het trainen neem ik aan?
- ik wil en kan IF doen van 12.00 - 20.00
- Ik kan geen grote maaltijden klaarmaken op het werk, volstaan boterhammen, brinta en fruit ook als 1e maaltijd? De 2e maaltijd zal het avondeten thuis zijn, wat de pot schaft... daar heb ik weinig invloed op, want als ik iets anders ga eten dan wat de pot schaft... gaan de kinderen in protest:)
- Laatste maaltijd zal dan kwark zijn met noten en wat fruit

Mijn onderhoud is 2700 kcal
Op trainingsdagen wordt dit dan 3200 kcal
Op rustdagen gaat dit naar 1700 kcal

Kunnen jullie tips / advies geven voor wat betreft mijn vragen?

Alvast bedankt.

Zo, heb mij laatste dagen goed ingelezen in IF en het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.
Maar, ik zou het wel een kans willen geven, ik zit alleen met een paar onbeantwoorde vragen die ik niet heb teruggevonden...

- Ik train altijd in de ochtend (7-8 uur) voordat we naar de zaak gaan en gaan werken...
In hoeverre is dit niet handig? Ik moet wel 'iets' eten voor het trainen neem ik aan?
- ik wil en kan IF doen van 12.00 - 20.00
- Ik kan geen grote maaltijden klaarmaken op het werk, volstaan boterhammen, brinta en fruit ook als 1e maaltijd? De 2e maaltijd zal het avondeten thuis zijn, wat de pot schaft... daar heb ik weinig invloed op, want als ik iets anders ga eten dan wat de pot schaft... gaan de kinderen in protest:)
- Laatste maaltijd zal dan kwark zijn met noten en wat fruit

Mijn onderhoud is 2700 kcal
Op trainingsdagen wordt dit dan 3200 kcal
Op rustdagen gaat dit naar 1700 kcal

Kunnen jullie tips / advies geven voor wat betreft mijn vragen?

Alvast bedankt.

- 's Morgens fasted (i.e. zonder iets te eten ervoor) trainen wordt juist aangeraden.
- Als je om 8u gedaan hebt met trainen zou ik wel iets voor 12u. Je kan wel wachten tot 12u, maar ik denk dat je enorm veel honger gaat krijgen, mocht je zo lang wachten. En kleine maaltijd is voldoende om de periode tot 's middags te overbruggen (vb. 2 boterhammen met beleg).
- Is geen enkel probleem
- Laatste maaltijd ook ok.

Wat is juist je doel? BF verliezen of massa aankomen? Vind de set-up van (+20%/-40%) namelijk niet echt geweldig. Te groot kCal overschat op trainingsdagen om te cutten en te grote schommelingen om te recompen.

- 's Morgens fasted (i.e. zonder iets te eten ervoor) trainen wordt juist aangeraden.
- Als je om 8u gedaan hebt met trainen zou ik wel iets voor 12u. Je kan wel wachten tot 12u, maar ik denk dat je enorm veel honger gaat krijgen, mocht je zo lang wachten. En kleine maaltijd is voldoende om de periode tot 's middags te overbruggen (vb. 2 boterhammen met beleg).
- Is geen enkel probleem
- Laatste maaltijd ook ok.

Wat is juist je doel? BF verliezen of massa aankomen? Vind de set-up van (+20%/-40%) namelijk niet echt geweldig. Te groot kCal overschat op trainingsdagen om te cutten en te grote schommelingen om te recompen.

Ik zit nu op 13% BF, wil nog steeds massa aankomen, maar ook de laatste perecentages vet wegwerken, vooral rondom de buik.
Bovenste abs zijn zichtbaar, maar ben niet droog genoeg...

Loop 2x in de week hard en doe 1 avond per week plyometric cardio van Insanity voor de cardio.

Dus trainen op een nuchtere maag is goed te doen?
Indien ik na de training 2 boterhammen eet, zou dit het idee van IF niet ondermijnen?

Ik zit nu op 13% BF, wil nog steeds massa aankomen, maar ook de laatste perecentages vet wegwerken, vooral rondom de buik.
Bovenste abs zijn zichtbaar, maar ben niet droog genoeg...

Loop 2x in de week hard en doe 1 avond per week plyometric cardio van Insanity voor de cardio.

Dus trainen op een nuchtere maag is goed te doen?
Indien ik na de training 2 boterhammen eet, zou dit het idee van IF niet ondermijnen?

Helaas ga je niet tegelijk massa kunnen aankomen en vet verliezen (tenzij je een absolute beginner bent, een fatty bent of je van muscle memory kunt gebruik maken). Dus dat ga je uit je hoofd moeten zetten.

Wanneer je die twee boterhammen eet, breek je inderdaad je vast en start je 'feeding window'. Als dat iets vroeger is dan je van plan was, en je 's avonds niet wat vroeger kunt stoppen met eten, laat je feeding window dan gewoon wat langer duren (vb. 10u i.p.v. 8u). Maakt helemaal niks uit, hoor.

Ok, thanks.
Voornaamste doel is nu om vet te verliezen.
Wil van 13 naar minimaal 10% BF gaan.
Van daaruit kunnen we weer gaan bulken.

Ok, thanks.
Voornaamste doel is nu om vet te verliezen.
Wil van 13 naar minimaal 10% BF gaan.
Van daaruit kunnen we weer gaan bulken.

Ok. Dan kan je beter je kCal-overschot op trainingsdagen wat verlagen. Ga dan op trainingsdagen dan op een overschot van 0-250kCals zitten. Een kCaltekort van 1000 kCals op rustdagen is ook erg groot om mee te starten. Begin eens met 2000 kCals en dan kan je nog altijd de kCals droppen na een tijdje als je merkt dat vetverlies stagneert.

Mensen, ik doe nu 5 dagen IF, maar het lijkt alsof ik ben aangekomen. Morgen ga ik voor het eerst professioneel mijn VP meten. Maar ik zie in de spiegel dat er wat vet bij is gekomen. Is dit normaal in het begin? Wilt mijn lichaam misschien eten vasthouden voor de fast?

Dat heeft niks met IF te maken, alleen met de hoeveelheid kcal die je eet en verbrandt.

IF is een timing-protocol.

o boi, krachtstats gaan gewoon omhoog terwijl k aan het cutten ben xD

Zou van avondmaal tot na de training eten mocht je willen vasten...
Dus van 18:00 tot 24:00 ofzo...
Maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt
Vasten is niks magisch alleen één van de wegen naar rome ;)
Misschien dat ik dat eens probeer, lijkt me toch wel lastig qua concentratie op het werk. Maar misschien valt het mee.
Vasten is ook echt niet heilig voor me dus als het niet uitkomt laat ik het gewoon los. Nu vast ik tussen elf en één, dus zo'n 14 uur (iets meer want eet meestal na enen). Kan ook dat ik dat gewoon zo laat.

Oke, vandaag ben ik dus begonnen met IF...
Zojuist met mijn maatje de eerste training op een volledig lege maag gehad, dat was wel wennen, maar het ging mij een stuk beter dan mijn maatje, want die moest halverwege afhaken vanwege energie tekort.

Aangezien wij in de ochtend trainen vraag ik mij af of ik op de trainingsdagen alsnog moet plussen in mijn kcals tov rustdagen.
Of moet ik de dag voor de training eten als op een trainingsdag?

Wil het resultaat wekelijks gaan bijhouden omdat ik benieuwd ben hoe het resultaat na 6 weken is, als ik leangains.com moet geloven mag je er namelijk wel wat van verwachten.

Oke, vandaag ben ik dus begonnen met IF...
Zojuist met mijn maatje de eerste training op een volledig lege maag gehad, dat was wel wennen, maar het ging mij een stuk beter dan mijn maatje, want die moest halverwege afhaken vanwege energie tekort.

Aangezien wij in de ochtend trainen vraag ik mij af of ik op de trainingsdagen alsnog moet plussen in mijn kcals tov rustdagen.
Of moet ik de dag voor de training eten als op een trainingsdag?

Wil het resultaat wekelijks gaan bijhouden omdat ik benieuwd ben hoe het resultaat na 6 weken is, als ik leangains.com moet geloven mag je er namelijk wel wat van verwachten.

Je moet er natuurlijk geen wonderen van verwachten. Het is gewoon een makkelijke manier om je kCal-tekort aan te houden in de cut.

Ik zou inderdaad wel kCals op trainingsdagen hoger doen op trainingsdagen (vb. +100-200 kCals) dan op rustdagen, waar je een tekort wilt creëeren (vb. -500-700 kCals).

Gasten, ben nu ook wat stilletjes aan in de cut om tegen september shredded te zijn (85kg @ 1m70 ca 15-16% doel: 73kg 8-10%).

Nu las ik van alles over intermittant fasting en het idee spreekt mij aan. Echter moet het zo nauw genomen worden met de 8uur eten 16u fasten? Ik dacht andere intervals te nemen die meer met mijn trainingsschema overeenkomen:
dag 1 = UB / Dag 2 = LB / Dag 3 = Cardio / dag 4 UB / Dag 5 = LB / Dag 6 = Cardio etc...
Na verloop van tijd cardio tandje hoger schakelen (wanneer BF% stabiel begint te worden):
dag 1 = Ub / Dag 2 = Cardio / Dag 3= LB / Dag 4 = Cardio / Dag 5 = Ub / Dag 6 = cardio / Dag 7 = LB / enz...

Ik dacht dagen van fasten (zwaar onder onderhoud, ca 1400-1600kcal intake max met een kcal verbruik van ca 500-600kcals door cardio) op cardio dagen te zetten, en dagen op onderhoud op KT-dagen te zetten. Maw ook een soort van intermittant fasting maar met andere tijdsintervals. Zou dit werken? Zijn hier problemen mee?

De timing van eating window en het aantal uren hiervan maakt weinig uit. Uiteindelijk gaat het er om dat je minder kcal binnen krijgt als verbruikt en uit wat voor voeding je dieet bestaat.

Ik hanteer zelf 18/6. En eet vanaf 17:30 tot 23:30.

Gasten, ben nu ook wat stilletjes aan in de cut om tegen september shredded te zijn (85kg @ 1m70 ca 15-16% doel: 73kg 8-10%).

Nu las ik van alles over intermittant fasting en het idee spreekt mij aan. Echter moet het zo nauw genomen worden met de 8uur eten 16u fasten? Ik dacht andere intervals te nemen die meer met mijn trainingsschema overeenkomen:
dag 1 = UB / Dag 2 = LB / Dag 3 = Cardio / dag 4 UB / Dag 5 = LB / Dag 6 = Cardio etc...
Na verloop van tijd cardio tandje hoger schakelen (wanneer BF% stabiel begint te worden):
dag 1 = Ub / Dag 2 = Cardio / Dag 3= LB / Dag 4 = Cardio / Dag 5 = Ub / Dag 6 = cardio / Dag 7 = LB / enz...

Ik dacht dagen van fasten (zwaar onder onderhoud, ca 1400-1600kcal intake max met een kcal verbruik van ca 500-600kcals door cardio) op cardio dagen te zetten, en dagen op onderhoud op KT-dagen te zetten. Maw ook een soort van intermittant fasting maar met andere tijdsintervals. Zou dit werken? Zijn hier problemen mee?

1. Geen probleem om windows aan te passen aan jouw voorkeuren.
2. 1400 kCals + cardio op rustdagen is wel erg weinig. Je kan beter wat minder extreem beginnen, zodat je nog altijd kan verlagen als je wat stagneert. Martin is trouwens absoluut geen grote fan van (zware) cardio. Ik zou deze persoonlijk niet zo zwaar doen van de start.

Ja, meerdere... (niet aanvallend bedoeld hoor ;))

• train max 3-4x per week
  • rustdagen op z'n laagst 70% van onderhoud
  • Trainingsdagen 0-20% boven onderhoud

That's it ;)

Krijg eerst dat in check en ga daarna kijken naar carbcycling enzo!

Handig hulp middel om alles te "schatten"

gewicht nemen in lbs (85 x 2,2 = 185 lbs, ongeveer)

vetverlies = 10-12x je gewicht

onderhoud = 14-16x je gewicht

bulken = 18-20x je Gewicht

Voor jou zou ik dan aanhouden

Rustdagen
185 x12 = 2200 kcal, ongeveer

Trainingsdagen
185 x16 = 2950 kcal, ongeveer

Mocht je vetverlies te traag vinden gaan kun je rustig aan iets gaan verlagen.
Maar begin eerst eens met een schema op te stellen voor 3-4x per weeg, 5x5 SS of 5/3/1 Wendler bijvoorbeeld ;)

Terug
Naar boven