MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

1. Geen probleem om windows aan te passen aan jouw voorkeuren.
2. 1400 kCals + cardio op rustdagen is wel erg weinig. Je kan beter wat minder extreem beginnen, zodat je nog altijd kan verlagen als je wat stagneert. Martin is trouwens absoluut geen grote fan van (zware) cardio. Ik zou deze persoonlijk niet zo zwaar doen van de start.

Ok, zal mssn niet zo extreem gaan in kcals in den beginne. De cardio is in de 65% harstlag zone en houd het binnen een uur (dus intensiteit is van niveau "zaaddodend saai" :) )

Ik ben nu 2 weken bezig met IF icm Dexaprine. Zo op het oog lijk ik al vet te verliezen. Wel vreemd dat ik het vanaf de 2e week moeilijker lijk te krijgen dan de eerste 2 weken. Merk ook licht krachtverlies, of ik had gewoon een offday.

Mijn ervaring is, niet op een dag of 3 afgaan, pas als je een bepaald gevoel over langere tijd ervaart zou ik gaan denken dat dat gevoel er terecht is. Ik merk ook aan mezelf dat ik snel dingen wil veranderen, omdat het even 1 dag tegenvalt.

ben sinds deze week weer begonnen, voorheen goed droog geworden erop.
nu bestaat mijn dieet alleen meer uit kwark en tonijn uit blik(olie), eieren.
is dit een probleem met cutten met het zoutgehalte van de kwark en tonijn?

Caseïne zorgt niet voor een stijging in de insulinespiegel volgens het volgende artikel: http://www.ergogenics.org/sportvoeding39.html#1

Met andere woorden, caseïne tijdens de fast zou goed kunnen? Zit er namelijk aan te denken omdat ik binnekort weer veel en zwaar werk ga doen 's ochtends en eventueel smiddags. Fast is meestal van 14:00-15:00 tot 21:00-22:00.

Wat zijn jullie ideeen hierover?

Caseïne zorgt niet voor een stijging in de insulinespiegel volgens het volgende artikel: http://www.ergogenics.org/sportvoeding39.html#1

Met andere woorden, caseïne tijdens de fast zou goed kunnen? Zit er namelijk aan te denken omdat ik binnekort weer veel en zwaar werk ga doen 's ochtends en eventueel smiddags. Fast is meestal van 14:00-15:00 tot 21:00-22:00.

Wat zijn jullie ideeen hierover?

Een fast is niet voor niks een fast... kortom of niks eten of niet vasten, maak een keuze!

Net 1 week IF gehad en het gaat wel hard moet ik zeggen.. anderhalve kilo er af en 3 cm boven en onder de navel! Vet percentage nog niet gemeten. Kcal inname en macro's eigenlijk het zelfde als voor deze week..!

IF of niet, je moet niet te snel af gaan vallen.

Oke bedankt voor jullie reacties!

Over aminozuren denken jullie dan zeker hetzelfde? Ik heb die vraag hier al eerder gesteld, maar nooit reactie gekregen. Tijdens zware arbeid in de fast amino's nemen(in kleine hoeveelheden en verspreid), wat zijn jullie ideeën daarover?

Alvast bedankt;)

Ik geloof dat Big Cat daar wat over heeft gezegd in zijn betoog omtrent IF. BCAA's supplementeren heeft geen effect op eiwitsynthese, maar leucine is wel een sterke insuline trigger, wat de vast breekt. Onzinnig om te doen dus.

Ik geloof dat Big Cat daar wat over heeft gezegd in zijn betoog omtrent IF. BCAA's supplementeren heeft geen effect op eiwitsynthese, maar leucine is wel een sterke insuline trigger, wat de vast breekt. Onzinnig om te doen dus.
Waar staat dat 'betoog'?

Artikel bedoelde ik :o

Gewoon deze: http://muscleandsportsscience.com/m...-intermittent-fasting-for-efficient-fat-loss/

"For instance I have seen the suggestion that you can train in your fasting window if you consume 10g of BCAA’s each before, during and after your training. As discussed extensively in the article on pre-and postworkout nutrition, free form BCAA’s do nothing to stimulate protein synthesis by themselves, but more importantly, leucine is an extremely potent insulin trigger (16) that would negate the benefit of extended fatty acid oxidation and must be avoided at all costs during the fast."

Hmmm hij schrijft ook dit: For instance, your resistance training should fall squarely inside your feeding window, NO EXCEPTIONS.

Ik vind het juist zo chill om gevast te trainen!

Terug
Naar boven