MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Hmmm hij schrijft ook dit: For instance, your resistance training should fall squarely inside your feeding window, NO EXCEPTIONS.

Ik vind het juist zo chill om gevast te trainen!
Ach ja, en zo lang het voor je werkt, mee door blijven gaan uiteraard :p

Artikel bedoelde ik :o

Gewoon deze: http://muscleandsportsscience.com/m...-intermittent-fasting-for-efficient-fat-loss/

"For instance I have seen the suggestion that you can train in your fasting window if you consume 10g of BCAA’s each before, during and after your training. As discussed extensively in the article on pre-and postworkout nutrition, free form BCAA’s do nothing to stimulate protein synthesis by themselves, but more importantly, leucine is an extremely potent insulin trigger (16) that would negate the benefit of extended fatty acid oxidation and must be avoided at all costs during the fast."

Als ik het goed begrijp stelt de schrijver hier dat IF an sich geen voordelen biedt ten opzichte van andere voedingspatronen, behalve dat het fijner kan voelen als je per dag drie goed vullende maaltijden eet in plaats van zes kleinere. Het verhaal over het verbranden van 'hardnekkig' vet bekrachtigt dit artikel enigszins, maar wordt niet als grote pré benoemd. Daarnaast raadt de schrijver af om IF te gebruiken als je spiermassa wilt winnen. In feite is hij niet echt fan van Intermittent Fasting, maar kan hij zich voorstellen dat sommigen het prettig vinden hiermee te leven. De voordelen zijn echter te gering om dit dieet aan te bevelen.
Zijn we het eens met deze conclusies? En is daarmee mijn 'obsessie' om me zo goed mogelijk te houden aan mijn fasting- en feedingwindow eigenlijk onzinnig?

Als ik het goed begrijp stelt de schrijver hier dat IF an sich geen voordelen biedt ten opzichte van andere voedingspatronen, behalve dat het fijner kan voelen als je per dag drie goed vullende maaltijden eet in plaats van zes kleinere. Het verhaal over het verbranden van 'hardnekkig' vet bekrachtigt dit artikel enigszins, maar wordt niet als grote pré benoemd. Daarnaast raadt de schrijver af om IF te gebruiken als je spiermassa wilt winnen. In feite is hij niet echt fan van Intermittent Fasting, maar kan hij zich voorstellen dat sommigen het prettig vinden hiermee te leven. De voordelen zijn echter te gering om dit dieet aan te bevelen.
Zijn we het eens met deze conclusies? En is daarmee mijn 'obsessie' om me zo goed mogelijk te houden aan mijn fasting- en feedingwindow eigenlijk onzinnig?

En dat IF wel degelijk lichtelijk effectiever is wat betreft vetverlies.

Big Cat volgt zelf een IF voedingsschema dus denk dat hij toch wel de voordelen er van in ziet ;)
Ben wel echt benieuwd naar zijn dieet en trainingsschema, puur om dan zijn kennis in de praktijk te zien :)

Dus geen bcaa nemen voor fasted train? Martin zei dat het prima kan, zonder fast te verbreken, dacht ik.

Hij zegt dat IF voor fat loss wel degelijk beter is, maar dat het niet geschikt(er) is om massa aan te zetten.

De voordelen van IF voor vetverlies geeft hij in deze paragraaf:
The fatty acid oxidation principle of recomposition
If you are like most people you follow the principle of “if it ain’t broke, don’t fix it”, which probably has most people successful in this sport wondering why on earth they would change a winning formula to take up IF. Well, because I firmly believe that it can shave time off your total diet, alongside making things easier. The reasoning is easy. When your body goes into acute energy stress, anabolic processes shut down and muscle and liver switch to systemic resources, meaning they switch to the bodies fat reserves to provide their energy. This initiates processes of lipolysis (the release of fat from fat cells) and fatty acid β-oxidation (the burning of fat for energy). However whenever you eat a meal, you will create an insulin and incretin response, and these hormones signal the body that there is new energy incoming, and initiates a number of anabolic processes to store the energy, in the process shutting down lipolysis and fatty acid oxidation. No more fat for fuel. That means the more meals you consume over a spread pattern, the more often you inhibit these processes, who need to be restarted each time after all the food has been processed. Now I have no time frame for these things, so I’m using a hypothetical number of 2 hours of inhibition for a meal (could be more, could be less, just using it to explain the math). If you eat 6 meals, well spread out, you will be inhibiting the use of fat for fuel for 6×2 hours = 12 hours. If you are eating 3 meals inside a 6 hour window, your maximum inhibition is 6h+2h = 8 hours. That means following an IF pattern you will spend 4 more hours burning fat as fuel than you would with a spread pattern. The fact that you do that also implies 4 hours of reduced protein catabolism. Now there is a need for amino acids, since on a hypo-caloric diet the majority of endogenous glucose production comes from gluconeogenesis rather than glycolysis, and in the fast your muscle will give up some protein, longer than in a spread pattern. But because fat is being used as the principle fuel source a lower amount per timeframe is being released because there is less need for endogenous glucose production. Combine that with what know of muscle storing increased amino acids beyond what they incorporate when you eat meals denser in protein than required (as you would, compressing the same amount of protein in just 6-8 hours), which would have a sparing effect on myofibrillar protein, and it’s easy to understand how an IF pattern will cause you to lose procentually more fat than muscle, shaving time off your diet to reach your goal and having a mild muscle sparing effect.

And despite all that, 99% of IF’ers don’t even know this.

Dus geen bcaa nemen voor fasted train? Martin zei dat het prima kan, zonder fast te verbreken, dacht ik.

wel bcaa's nemen, maar je fast wordt er gewoon door "verbroken"

Ik ga het nog een heel stuk langer gebruiken, en begin met 2 caps per dag, enkel 'smorgens om 10.00. Maar ik dieet op een intermittent fast style dieet, en eet dus pas eerste keer om 15.00 en dan al men calorien tussen dan en 22.30, waardoor ik dus niet echt een tweede dosis nodig heb.

Kijk hier doelde ik op ;)

Het helemaal vertalen ga ik niet doen, maar groot punt van het artikel was inderdaad dat zo'n systeem enkel en alleen geschikt is om te cutten. Zijn mensen die anders beweren, maar de wetenschap spreekt ze erg duidelijk tegen. Groeien berust op maximale eiwitsynthese, en omdat die beperkt is in intensiteit, moet ze gemaximaliseerd worden in de tijd. Lees : Eiwit-spreiding over de hele dag.

IF bestaat er in een langere periode te vasten en al je calorien in een korter timeframe te steken, typisch later op de dag. Ik eet nu tussen 15.00 en 22.30. door de langere vasten onderbreek je je lichaam niet wanneer het vet verbrand als energie, want telkens je iets calorierijks eet veroorzaak je insuline-release, en insuline remt de vetverbranding : er komt nieuwe energie binnen en al wat niet gebruikt wordt moet opgeslagen worden. Dus het eerste voordeel is een langere, ononderbroken vetverbranding. Het tweede is het gemak. Veel mensen kunnen hun calorien niet inhalen in de kortere feeding-periodes. En je hoeft dus ook tot (in mijn geval) 15.00 niet te denken aan eten, je bezig te houden met het bereiden of nuttigen ervan etc. Je hebt ook een kleiner aantal maaltijden waarop je je calorien moet berekenen, wat je een stuk meer vrijheid geeft. De eerste 10 dagen van een IF dieet zijn doorgaans moeilijker dan een klassiek grazing dieet, omdat het wel wat wennen is aan het gebrek aan eten in die periode, maar daarna wordt het eigenlijk een stuk makkelijker.

Hier geeft hij nog mooie uitleg in het nederlands ;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.528

HET grote voordeel IMO is dat het cutten simpeler en makkelijker maakt. Makkelijker vol te houden, dieper gaan met minder moeite en minder stress.

Tja, BB'ers zijn decennia lang shredded geraakt zonder IF, dus wat let je om het "old-school" te doen.

Wat bulken betreft ben ik het met BC (en Layne) eens dat het sub-optimaal is, maar dan nog vind ik de voordelen opwegen tegen de nadelen en kies ik nog steeds voor een IF-achtige aanpak. Alhoewel ik ook wel eens 's ochtens vroeg ontbijt (shake en pinda's) maar de rest van de dag toch een soort IF-schema hanteer (is dan natuurlijk geen IF meer, maar wel de rest van mijn voer in een window en met relatief weinig maaltijden.. houdt het toch simpeler)

Het klopt toch ook dat je meer insuline gevoelig wordt en je ook meer groeihormonen afgifte hebt op moment van eten (insuline piek) ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.530
Het klopt toch ook dat je meer insuline gevoelig wordt en je ook meer groeihormonen afgifte hebt op moment van eten (insuline piek) ?

ehm.. volgens mij wordt je juist gevoeliger en heb je meer GH afgifte als je vast, maar waarschijnlijk snap ik je vraag niet.

Hoe doen jullie het met koffie, drinken jullie gewoon zwart of? Ik neem aan dat daar toch ook wel wat kcal in zitten, welke de fast breken? Of zie ik dat nou verkeerd.

HET grote voordeel IMO is dat het cutten simpeler en makkelijker maakt. Makkelijker vol te houden, dieper gaan met minder moeite en minder stress.

Helemaal mee eens. Als je je aan een goed voedingsschema houdt en je eet max 8 uur per dag, dan is het makkelijk vol te houden en zie je relatief snel verschil.

---------- Post toegevoegd 6 June 2013 om 09:52 ----------

Hoe doen jullie het met koffie, drinken jullie gewoon zwart of? Ik neem aan dat daar toch ook wel wat kcal in zitten, welke de fast breken? Of zie ik dat nou verkeerd.

Overstappen op groene thee :)

Waarom zou je geen koffie kunnen drinken? Denk niet dat daar +50 kCals inzitten.

Ah, naja ben helemaal gestopt met kcal in de fast. Ik drink alleen nog maar water in m'n fast.

Btw; gvd jonge die dexaprine, flinke boost krijg je daarvan. Probeer nog ff een verslagje te tikken, maar kben aardig worked up lol.

Ah, naja ben helemaal gestopt met kcal in de fast. Ik drink alleen nog maar water in m'n fast.

Btw; gvd jonge die dexaprine, flinke boost krijg je daarvan. Probeer nog ff een verslagje te tikken, maar kben aardig worked up lol.

Merk er echt helemaal geen kloten van :) Ik zie wel wat verschil met 2 weken terug qua vetpercentage maar ik kan niet zeggen of dat door IF komt of door dexa of door de combinatie.

ik zie ook niet gelijk verschil, maar 'k word er wel ****ing druk en trillerig van. Volgende keer gewoon weer halve pil, en dan 's middags nog een halve. Ook heel de tijd een beetje een koud gevoel erdoor.

gewoon koffie (zwart) en water zuipen tot de middag...
Vanaf uurtje of 2 ga ik dan meestal over op water en groene thee

Maar ik breek dan ook me vast pas om 15:30 hè ;)

Ik train in de ochtend en red het niet langer dan 12.30 op het moment.
Later eten gaat mij echt niet lukkken, stond vandaag ook weer te trillen...
Morgen weer benen trainen in fasted mode, dus dat wordt weer lachen:)
De trainingen gaan tot nog toe prima fasted, geen krachtverlies en goede focus om te knallen.

Aangezien ik fasted train wil ik wel BCAA gebruiken, juist omdat Martin dit aanraad...

Similar to fasted training, 10 g BCAA is ingested pre-workout. However, instead of initiating the feeding phase immediately post-workout, which is the standard protocol for regular fasted training, another 10 g BCAA is ingested two hours after the first. A third dose may then be ingested depending on when the client prefers his feeding-window.

Nu wordt dit hierboven in twijfel getrokken omdat het de fast onderbreekt.
Volgens mij levert 5gram BCAA poeder je 4 kcal op.
Gaat dit je vast onderbreken?

Mocht er duidelijke onderbouwing zijn om juist geen BCAA te gebruiken, dan laat ik dat snel droppen...

Kan iig geen kwaad om BCAA's te gebruiken, maar ik weet ook niet of het je zoveel gaat opleveren..

Hoe zit het met IF en ''Duursport''? Ik zit nu het steeds beter weer wordt steeds minder(1 a 2x per week) in de sportschool en meer op het water om te wakeboarden.

Mijn window loopt van 15:00 tot 20:00.

Ik heb nu amper dagen dat ik echt een rust dag heb.
Ma: Sportschool
Di: Wakeboarden
Wo:Wakeboarden
Do: Sportschool
Vrij:Wakeboarden
Zat: Werken/sporten/boarden
Zon:Werken/sporten/boarden

Hangt ook beetje van het weer/ werk af. Boarden doe ik zo 4-5 uur en zou je kunnen opvatten als cardio.

Gewoon -20% op de board dagen en dan low-carb? en +10 op Sportschooldagen?

Doel is nog steeds cutten.

Terug
Naar boven