AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

klopt. tenzei je meer dan 5 liter koffie in je fast drinkt :P

ik heb trouwens ook een schema opgezet en ik hoop dat jullie hier opmerkingen over hebben

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/intermittent-fasting-body-recomposition-voedingschema-340609/

Zie je log!

Trouwens voedingswaarde koffie:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=720

Dus ook 5 liter koffie per dag drinken kan gewoon zonder je fast te breken of het gezond is voor je laten we daar maar even buiten :p

volgens mij wordt IF hier niet veel gebruikt om te bulken, of zit ik er naast.

Is een pagina of 2 terug nog over geluld. Je mag ook best wat lezen heur.

Is een pagina of 2 terug nog over geluld. Je mag ook best wat lezen heur.

bhaha oow was dat de bedoeling? :D

het verbaast me trouwens hoeveel ik naar binnen kan stampen na de training. had nooit verwacht dat ik 350 gr biefstuk en 200 gram pasta met gemak naar binnen krijg.

Laatst bewerkt:
Bulken, cutten, maakt niks uit. Het is enkel een lifestyle, geen 'dieet'. 4000 kcal in een 8 uur window? voor mij geen probleem. ik snap overigens dat sommigen dat dan niet fijn vinden om grote hoeveelheden voedsel in een korte tijd te eten. Maar het kan dus prima worden gebruikt in de bulk.

Bulken, cutten, maakt niks uit. Het is enkel een lifestyle, geen 'dieet'. 4000 kcal in een 8 uur window? voor mij geen probleem. ik snap overigens dat sommigen dat dan niet fijn vinden om grote hoeveelheden voedsel in een korte tijd te eten. Maar het kan dus prima worden gebruikt in de bulk.

Nah, zou artikel van Big Cat er even op nalezen, denk dat ik het in me bulk straks toch echt anders ga aanpakken.
Denk dat ik dan meer Carb Backloading ga implementeren lijkt me er beter op afgestemd!

Even los van intermittent fasting, is calorieen cyclen (of zigzaggen) eigenlijk ooit als effectief bewezen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.552
Even los van intermittent fasting, is calorieen cyclen (of zigzaggen) eigenlijk ooit als effectief bewezen?

Hoe bedoel je effectief ?

Zolang je een calorie-tekort hebt is het effectief. Zelfs als het 1 dag is. Zelfs het voedingscentrum beveelt af en toe een balansdag aan, dussss ;)

Ik ben trouwens wel van de supergrote maaltijden afgestapt, zeker 's avonds. Is gewoon niet zo fijn, vooral de dag erna. Continu rondlopen met een ****ed up maag is echt niet zo fijn. Nu ik 's morgens train is het ook makkelijker om mijn kCals allemaal na mijn training te nemen en toch wat meer te spreiden. Meals zijn nu tussen de 700 en 1200 kCals en nog maar zeer zelden +1500 kCals, zoals vroeger standaard was op trainingsdagen.

waarom moet alles tegewoordig door onderzoek bevestigd worden!?!
als het werkt, werkt het.
+1

Doe het zelf ook altijd tijdens de cut, vind het chill en het werkt. Misschien werkt het omdat ik gewoon op de lange termijn een kcal tekort heb, misschien werkt het omdat je dagen heb dat je op (of vlak onder) onderhoud zit, wat mogelijk beter voor je metabolisme is. Maar wat interesseert mij dat nou, het gaat er om dat het werkt.

Vind IF + kcal en carb cyclen ideaal tijdens een cut.

• #6.557
waarom moet alles tegewoordig door onderzoek bevestigd worden!?!
als het werkt, werkt het.

mwah.. Er zijn wel een aantal dingen die "werken" terwijl ze helemaal nergens op slaan (of althans naast de plank) .. .neem nu het "je moet iedere 6 weken van schema veranderen"... Dat werkt omdat je dan nieuwe oefeningen gaat doen en dus in wezen een deload... dus het werkt wel, maar niet om de reden die geclaimed wordt (je spieren verwarren oid). Zo zijn er ook talloze dieet-tips die werken...

Dat iets werkt wil niet zeggen dat het uitgangspunt valide is (grootste voorbeeld: paleo)

mwah.. Er zijn wel een aantal dingen die "werken" terwijl ze helemaal nergens op slaan (of althans naast de plank) .. .neem nu het "je moet iedere 6 weken van schema veranderen"... Dat werkt omdat je dan nieuwe oefeningen gaat doen en dus in wezen een deload... dus het werkt wel, maar niet om de reden die geclaimed wordt (je spieren verwarren oid). Zo zijn er ook talloze dieet-tips die werken...

Dat iets werkt wil niet zeggen dat het uitgangspunt valide is (grootste voorbeeld: paleo)

Klopt. :)
Mentale aspect zal ook een grote rol spelen.

Klopt, maar als iets werkt maar niet bewezen is (of misschien zelfs onzinnig is), is ook geen reden om het te verwerpen, puur omdat het dus niet bewezen oid is. Praktijk telt, of het nou theoretisch correct is doet er dan in wezen niet toe.

• #6.560
Klopt. :)
Mentale aspect zal ook een grote rol spelen.

Het "mentale aspect" of subjectieve beleving is nog iets heel anders. Dingen die bewezen niet werken "werken" nog steeds in het hoofd van mensen. Bidden, accupunctuur, homeopathie, etc.

Terug
Naar boven