Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Daaaamn son.

Vanaf volgende week 3 dagen werken van 8 tot 5. Zal m'n schema even aan moeten passen denk ik. Denk dat ik nu maar een eatwindow ga aanhouden van 12:30 tot 20:30.

Dus niemand heeft echt resultaten gezien door te bulken icm. IF?

Dus niemand heeft echt resultaten gezien door te bulken icm. IF?

Ik stap over 2 weken over op een recomp/bulk met IF. 4000 kcal op trainingsdagen (waarvan 1500 voor en 2500 na) en 2500 op rustdagen (1 dag no carb 1500 kcal). Ik zal dan wel laten weten of het goed gaat. Zou niet weten waarom niet...

Ik stap over 2 weken over op een recomp/bulk met IF. 4000 kcal op trainingsdagen (waarvan 1500 voor en 2500 na) en 2500 op rustdagen (1 dag no carb 1500 kcal). Ik zal dan wel laten weten of het goed gaat. Zou niet weten waarom niet...

Ben benieuwd!

natuurlijk wel. Calorie-overschot + steeds zwaard(er) trainen = spierwinst.

Natuurlijk werkt het maar de vraag is meer, is een andere manier niet efficiënter en zodoende dus beter ;)
IF + cutten = mega win
IF + bulken = minder optimaal in mijn ogen dan meerdere maaltijden per dag!

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.568
Natuurlijk werkt het maar de vraag is meer, is een andere manier niet efficiënter en zodoende dus beter ;)

waarschijnlijk wel. Maar weegt dat kleine beetje extra op tegen de andere voordelen van IF ? (zoals minder gezeik met eten, en als ik veel mensen een beetje kwark na hun training zie eten vraag ik me af of 80% van je eten zoals bij IF na je training niet beter is dan zo goed als niets eten, maar wel ontbijt nemen)

IF + cutten = mega win
IF + bulken = minder optimaal in mijn ogen dan meerdere maaltijden per dag!

Als je met meer maaltijden bedoeld een langer (16 uur) eet-window, dan ja :)

Top, kijk al uit naar je log. Hoe zitten je macros in elkaar?

Geen dieet break?

Daaaamn son.

Vanaf volgende week 3 dagen werken van 8 tot 5. Zal m'n schema even aan moeten passen denk ik. Denk dat ik nu maar een eatwindow ga aanhouden van 12:30 tot 20:30.

Je kunt toch ook vlak voor de training een kleine maaltijd nemen en de rest erna, 's avonds laat?

Top, kijk al uit naar je log. Hoe zitten je macros in elkaar?
Op dit moment eet ik op:
-trainingsdagen ~3300 kcal (2g/kg eiwitten, ~50g vet en rest carbs) 1/3 kcal voor de training
-rustdagen ~2000 kcal (2g/kg eiwitten, <100g carbs, rest vetten)
-maaltijdfrequentie: let ik niet echt op, zolang ik binnen mijn window blijf. gemiddeld 2 a 4 meals

In de recomp blijf ik wekelijks op maintenance kcal ~21000 kcal.
-trainingsdag 4000 kcal, zelfde indeling als hierboven, gewoon meer carbs
-rustdagen 2500 kcal, meer vetten en carbs gaan richting 150g
-1x per week op zondag een no carb dag (<25g) op ~1500 kcal

Training: 3x per week. ma: rug/armen. wo: schouders,benen vr: borst/armen.

Ik ga mijn log natuurlijk bijhouden. De bedoeling is om de clean challenge middels een cut af te maken, waarbij mijn VP op ~13% uitkomt. In de recomp zal ik proberen mijn gewicht vast te houden, maar mijn vet/spier ratio aanzienlijk te verbeteren. Dat is ook een schema dat ik gedurende lange termijn wil aanhouden.

Na de 100 dagen challenge (eindigt vrijdag 20 juni) zal ik op zaterdag vreten als een malle, nothing is off limits. De schade probeer ik dan te beperken door een beetje het carb backloading principe te gebruiken. Dus een weekend zondigen en dan weer back on track! :)

Zou een pre-workout maaltijd (eiwit en snelle carb) kwaad kunnen in een body recomp schema? Heb de hele dag al flinke honger

Zou een pre-workout maaltijd (eiwit en snelle carb) kwaad kunnen in een body recomp schema? Heb de hele dag al flinke honger

Je hoeft niet fasted te trainen hoor, ik eet zelf ~1000 kcal voor de training. Er zijn eigenlijk 3 dingen die ik belangrijk vind bij IF:
-zorg dat je je macro binnenkrijgt (kcal, p,c,f)
-blijf enigszins binnen je feeding window, eet zoveel maaltijden als je wil
-op trainingsdagen je kcal grotendeels na de training eten, voor mij is dat 2/3

Je hoeft niet fasted te trainen hoor, ik eet zelf ~1000 kcal voor de training. Er zijn eigenlijk 3 dingen die ik belangrijk vind bij IF:
-zorg dat je je macro binnenkrijgt (kcal, p,c,f)
-blijf enigszins binnen je feeding window, eet zoveel maaltijden als je wil
-op trainingsdagen je kcal grotendeels na de training eten, voor mij is dat 2/3

Ah thnx man! Precies het antwoord wat ik nodig had. Ik dacht dat martin wel aanrade om fasted te trainen omdat je hiermee mee kracht opbouwt?!

Ah thnx man! Precies het antwoord wat ik nodig had. Ik dacht dat martin wel aanrade om fasted te trainen omdat je hiermee mee kracht opbouwt?!

Er zijn idd veel leangainers die fasted trainen, maar het komt neer op persoonlijke voorkeur. In het artikel van GetXXL stond:

For instance, your resistance training should fall squarely inside your feeding window, NO EXCEPTIONS. Your resistance training creates an optimal anabolic window (17) (see corresponding blog), and centering most of your protein in this window is likely to increase your (muscle and splanchnic) protein accumulation in that period
http://muscleandsportsscience.com/m...-intermittent-fasting-for-efficient-fat-loss/

Dat vind ik zelf ook veel fijner dan fasted. Aangezien ik altijd high volume train, had ik nooit genoeg energie om de training fasted af te maken. Dit plus ik train om 20:00, dus mijn window moet wel eerder starten (meestal 15:00 tot 23:00).

Ik heb hier een paar pagina's geleden gelezen dat zodra je BCAA's inneemt, je 'fast' wordt verbroken. Ik dacht dat het juist de bedoeling was om BCAA's in te nemen net voor de training en je training te beginnen voor je 'eating window' start? (bij IF Lean Gains dan)

Met andere woorden:

11:30 BCAA's innemen (en eventueel PWO)
11:45 Training
13:00 'Fast' breken met post-workout shake (Isolaat, BCAA's, Creatine & Oats/Palatinose)
13:30 Grootste maaltijd
15:30 2de maaltijd
19:00 3de maaltijd
20:30 4de & laatste maaltijd
21:00 'Fast' beginnen tot 13:00

Ik weet niet welke relevantie dit filmpje heeft ("starvation mode" duurt ca 60 uur om te bereiken, toch volgens leangains.com, ik dieet maar 1 dag op 3 a 4 dagen, die ik dan op onderhoud eet, dus if anything, hou ik mijn "metabolic rate" hoog). Maar jezus, het is goed dat hij het zelf aangeeft in het begin van het filmpje dat alles wat hij gaat zeggen 0,0% wetenschappelijke backing heeft, maar denk dat ik hem nog nooit zo veel bullshit heb horen zeggen.

Marathon lopers vallen niet meer af, niet omdat ze te weinig eten, ze vallen niet meer af omdat ze geen of weinig spier- of lichaamsmassa hebben. Ergo ze hebben nog weinig verbrandingsovens meer om kcal te verbranden en hun lichaamsgewicht is zo laag, dat een marathon lopen voor hun sowieso maar een fractie van de kcals kost die ik zou verbranden tijdens een marathon met mijn 85kg. Starvation mode = alle opgeslagen energie verbranden om je in leven te houden. Niet ophouden met kcals verbranden want dan zou je gewoon op het moment zelf al dood gaan. Waarom zou je lichaam in hemelsnaam vet vasthouden wanneer het aan het uithongeren is en energie nodig heeft? Waar zou je lichaam anders die energie vandaan halen? Houdt het steek voor je lichaam om enkel spieren te verbranden en vet vast te houden, dat vastgehouden wordt als reserve in de eerste plaats, terwijl je "in de oertijd" juist nood had aan die spieren om weer aan voedsel te komen? En waar haalt het de kcals vandaan mocht low kcal als gevolg hebben dat je niet meer afvalt? We zijn toch geen één of ander perpetuum mobile dat zonder energie zich kan voortbewegen?

En ja, interval training is efficienter. Maar ik wil nog wel kunnen recupereren om aan krachttraining te doen :)

Terug
Naar boven