Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

10 dagen geleden begonnen met if voor laatste deel van de cut.
na 10 dagen toch zichtbaar droger geworden.

je zal altijd voor en tegenstanders hebben.
zal zelf if alleen in de cut gebruiken.
als mijn doen behaald is (8procent bf) stap ik weer over op 6 maaltijden.
vraag mij af hoe gezond if is omdat je toch erg veel vraagt van je lichaam.

vandaag een x niet fasted getraind, maar benentraining in de middag op 4 broodjes kipfilet.
na het squatten was de energie weg. training afgemaakt, maar kwam van ver.
de setjes hanging legraises waren een slijtageslag...

fasted in de ochtend trainen gaat mij veel beter af...

Je hoeft niet fasted te trainen he.. Misopvatting. Vele doen het omdat het makkelijker is in hun schema, en omdat ze dan in de cut na de training los mogen wat betreft eten. En dan de schijn hebben veel te mogen eten. ;)

@ GetXXL, idd i knew that. Jammer hoor, had een bestseller kunnen zijn als hij objectief was geweest.

Je hoeft niet fasted te trainen he.. Misopvatting. Vele doen het omdat het makkelijker is in hun schema, en omdat ze dan in de cut na de training los mogen wat betreft eten. En dan de schijn hebben veel te mogen eten. ;)

@ GetXXL, idd i knew that. Jammer hoor, had een bestseller kunnen zijn als hij objectief was geweest.

ik train altijd in de ochtend voordat ik naar kantoor ga.
ideaal voor mij.
los gaan na de training kan niet, want feeding window start om 12'30 en ben om 9,00 klaar met trainen.

ik train altijd in de ochtend voordat ik naar kantoor ga.
ideaal voor mij.
los gaan na de training kan niet, want feeding window start om 12'30 en ben om 9,00 klaar met trainen.

Je bent klaar om 09u00 met trainen en je wacht dan tot 12u30 om te eten?
Mijn mening, dat is geen goed idee .. Verschuif je window van 09u00 tot 17u00, zodat je meteen na je training alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt, de belangrijkste en grootste maaltijd hoort direct na je training te zijn.

Je bent klaar om 09u00 met trainen en je wacht dan tot 12u30 om te eten?
Mijn mening, dat is geen goed idee .. Verschuif je window van 09u00 tot 17u00, zodat je meteen na je training alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt, de belangrijkste en grootste maaltijd hoort direct na je training te zijn.

Ik betwijfel of dat echt direct na de training moet, hoor.
Ik verkies ook om binnen de 1-2u na mijn fasted training te eten, maar het komt ook wel eens voor dat ik om 7u gedaan heb met trainen en dan pas om 13u kan eten. Dit is niet optimaal (ik voel bijvoorbeeld dat ik dan minder goed herstel), maar het kan heus geen kwaad om 1-2 uurtjes te wachten.

Ik heb jullie advies nodig.

Zelf begin ik met mijn dagelijkse training een uur (of hoelang ook de training zal duren) voor mijn window opent. Zoals aanbevolen neem ik enkel BCAA's voor ik ga trainen (en soms een beetje Beta-Alanine, Citrulline en/of Arginine). De BCAA's (5 - 10 gr) neem ik in poedervorm in water met wat siroop (0 cal etc van Teisseire) omdat het anders walgelijk smaakt. Verder lost het ook nog eens slecht op.

Hoe nemen jullie je BCAA's? In pil vorm? Ik vind enkel BCAA pillen die elk 500mg of max 1g BCAA's hebben ..

Ik heb jullie advies nodig.

Zelf begin ik met mijn dagelijkse training een uur (of hoelang ook de training zal duren) voor mijn window opent. Zoals aanbevolen neem ik enkel BCAA's voor ik ga trainen (en soms een beetje Beta-Alanine, Citrulline en/of Arginine). De BCAA's (5 - 10 gr) neem ik in poedervorm in water met wat siroop (0 cal etc van Teisseire) omdat het anders walgelijk smaakt. Verder lost het ook nog eens slecht op.

Hoe nemen jullie je BCAA's? In pil vorm? Ik vind enkel BCAA pillen die elk 500mg of max 1g BCAA's hebben ..

xtend

@DJR89: Thanks. Daar zit dus 7g BCAA per serving in. Is dat genoeg? Of moet ik nog 3g pure BCAA toevoegen?
Dan kan ik ook Muscle Protect nemen (kwestie dat het ook 7g is, maar wel goedkoper dan Xtend?)

@DJR89: Thanks. Daar zit dus 7g BCAA per serving in. Is dat genoeg? Of moet ik nog 3g pure BCAA toevoegen?
Dan kan ik ook Muscle Protect nemen (kwestie dat het ook 7g is, maar wel goedkoper dan Xtend?)

Ja, echt krom altijd advies aangehouden van Martin 10gr BCAA's
Had ie zelf ook gewoon bcaa - amino blend etc... :P

Xtend, Amino X dat zijn degene die ik zelf aanbeveel.

Mixen goed en ook prima smaak, ga nu echter blend van B&F proberen: deze...

Ben benieuwd!

Ja, echt krom altijd advies aangehouden van Martin 10gr BCAA's
Had ie zelf ook gewoon bcaa - amino blend etc... :P

Xtend, Amino X dat zijn degene die ik zelf aanbeveel.

Mixen goed en ook prima smaak, ga nu echter blend van B&F proberen: deze...

Ben benieuwd!

Dat is maar 5g per serving, hoe ga je dat dan verdelen? Gewoon 2 servings voor de training? Of 1 voor, 1 tijdens?

mijn advies is om iets te eten voor de training, ook al is het een pot kwark, bespaart je een hoop geld op bcaa's. fasted training heeft me nooit aangesproken, ik eet zelf een flinke portie brinta met whey en melk. ik probeer 60 a 70% van de kcal na de training te eten. up to you though

Dat is maar 5g per serving, hoe ga je dat dan verdelen? Gewoon 2 servings voor de training? Of 1 voor, 1 tijdens?

4gr per serving ;) doe dan gewoon 2,5 scoop voorafgaand aan de training, maar dat is alleen wanneer ik fasted train!

---------- Post toegevoegd 18 June 2013 om 22:32 ----------

mijn advies is om iets te eten voor de training, ook al is het een pot kwark, bespaart je een hoop geld op bcaa's. fasted training heeft me nooit aangesproken, ik eet zelf een flinke portie brinta met whey en melk. ik probeer 60 a 70% van de kcal na de training te eten. up to you though

Het is bij mij puur afhankelijk van wanneer ik kan trainen.
Eet nu tegenwoordig gewoon van 12 tot 20:00, dat staat vast :)

elke dag van 12:00 tot 18:00, 20-25% van me kcals
en van 18:00 tot 20:00, 75-80% van me kcals

En weetje je moet niet teveel stil staan bij wat je allemaal kwijt bent aan sups etc.. (ja, we zijn allemaal slachtoffers van de fitnessindustrie)

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk. Train je dan niet fasted elke dag?
Ik ga dit product ook proberen, is eigenlijk BCAA met een smaakje, net wat ik nodig had.

Hoe bereken je dan wat je eet ervoor? En tijdens je training gaat je lichaam toch dan de voedingsstoffen uit de voeding halen die je net gegeten hebt en dus minder vetverbranding, of niet?

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk. Train je dan niet fasted elke dag?
Ik ga dit product ook proberen, is eigenlijk BCAA met een smaakje, net wat ik nodig had.

Ene keer dus wel andere keer niet.

Als ik niet fasted eet is dit echter me maaltijd:

1 whey shake + 10ml MCT olie + 5gr vezels

~ 200-250kcals, stelt dus ook geen **** voor ;)

Maken jullie verschil in (niet) trainingsdagen qua carbs/vetten/kcal? Zo ja hoeveel?

Maken jullie verschil in (niet) trainingsdagen qua carbs/vetten/kcal? Zo ja hoeveel?

Ik zit op beide dagen hoog in eiwit, op trainingsdagen hoog in carbs en laag in vet, en op rustdagen heel laag in carbs en wat hoger in vet

Ongeveer dit:

Trainingsdagen: 210g eiwit, 300g kh, 60g vet
Rustdagen: 192g eiwit, 80g kh, 100g vet

Ik zit op beide dagen hoog in eiwit, op trainingsdagen hoog in carbs en laag in vet, en op rustdagen heel laag in carbs en wat hoger in vet

Ongeveer dit:

Trainingsdagen: 210g eiwit, 300g kh, 60g vet
Rustdagen: 192g eiwit, 80g kh, 100g vet

Ik zoek nog een vetbron om carbs te vervangen, ik heb bij alles al olijfolie, supp al 4 caps omega per dag en noten/pinda is geen optie...

Ik zoek nog een vetbron om carbs te vervangen, ik heb bij alles al olijfolie, supp al 4 caps omega per dag en noten/pinda is geen optie...
Wat ik zelf op een rustdag eet is het volgende (aan vet-bronnen dan):

- 6 eieren
- 2 bekers melk
- 50g pure chocola (70%)
- 20g cashews
- 1 stuk vet vlees
- 2 caps omega-3

Ik nam, train inmiddels bijna altijd met al iets in mn maag, 10g 30min voor trainen. Gewoon 2 scoops dus. Merkte er uiteindelijk nagenoeg niks, qua herstel oid en train toch net wat lekkerder met wat in mn maag

Demian ik haal mijn vetten uit:

- eieren
- olijfolie
- halfvolle/magere milch! echter zit hier ook wat kh in..

Wat ik zelf op een rustdag eet is het volgende (aan vet-bronnen dan):

- 6 eieren
- 2 bekers melk
- 50g pure chocola (70%)
- 20g cashews
- 1 stuk vet vlees
- 2 caps omega-3

Belangrijke vetbronnen die ik gebruik komen uit pinda's, eieren, vlees en vis (haring bijv.)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven