XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.621
Ik zoek nog een vetbron om carbs te vervangen, ik heb bij alles al olijfolie, supp al 4 caps omega per dag en noten/pinda is geen optie...

Waarom ga je extra vet eten om carbs te vervangen ?

Dat je minder Cal eet snap ik, maar waarom minder carbs compenseren met meer extra vet ? Dan kun je toch net zo goed carbs eten ?

Waarom ga je extra vet eten om carbs te vervangen ?

Dat je minder Cal eet snap ik, maar waarom minder carbs compenseren met meer extra vet ? Dan kun je toch net zo goed carbs eten ?

Martin raadt toch ook aan om op rustdagen meer vetten en minder carbs te eten?

Dit?

---------- Post toegevoegd 19 June 2013 om 16:49 ----------

Ik nam, train inmiddels bijna altijd met al iets in mn maag, 10g 30min voor trainen. Gewoon 2 scoops dus. Merkte er uiteindelijk nagenoeg niks, qua herstel oid en train toch net wat lekkerder met wat in mn maag

Zou zelf niet eens trainen zonder iets gegeten te hebben.

• #6.624

Het is geen moeten. Je kunt iets minder carbs nemen en je hoeft je vet te beperken zoals op trainingsdagen. Dat is iets heeeel anders dan je best doen om je vet-inname maar zo hoog mogelijk te krijgen. Hou je vet-inname op een gezond niveau zonder te overdrijven.

Het is geen moeten. Je kunt iets minder carbs nemen en je hoeft je vet te beperken zoals op trainingsdagen. Dat is iets heeeel anders dan je best doen om je vet-inname maar zo hoog mogelijk te krijgen. Hou je vet-inname op een gezond niveau zonder te overdrijven.

Er is toch niets wat erop wijst dat hij per se een zo hoog mogelijke vet-inname wilt bereiken?

Ik heb nu: kcal/e/k/v/vezel
2300/193/167/74/25 op een trainingsdag, dat lijkt me prima?

Een vraagje: Als jullie een refeed dag hebben, houden jullie je dan aan je feedingwindow?

Ok duidelijk, dus bij refeed ong 500 Kcal boven onderhoud, weinig vet en veel snelle complexe KH. Eiwitten op niveau.

kom ik nu net achter na 2 maanden cutten met IF :).. vandaag maar eens gaan refeeden dan.

Dit is mijn eerste periode dat ik intermittent fast, nu vraag ik mij af als ik straks tevreden ben met mijn vetpercentage en ik weer ga bulken (met if),is het dan redelijk om te verwachten dat ik sneller gain dan normaal? Wat is jullie ervaring daarmee?

Dit is mijn eerste periode dat ik intermittent fast, nu vraag ik mij af als ik straks tevreden ben met mijn vetpercentage en ik weer ga bulken (met if),is het dan redelijk om te verwachten dat ik sneller gain dan normaal? Wat is jullie ervaring daarmee?

Neen, dit is onredelijk.

Ik ben sinds 1½ week weer bezig met IF (eetraam 12:00-20:00/21:00) omdat ik weer wat kilo's kwijt wil. Gek genoeg heb ik 's ochtends voordat m'n eetraam begint niet de superfocus die ik gewend ben van de vorige keer (ik deed IF van maart tot september 2012). Een van de redenen om met IF te stoppen was dat ik na 12:00 enorm inzakte. Dat gebeurt nu ook nog wel, maar het voordeel van de focus voor 12:00 is er niet echt.
Wie heeft hier ervaring mee?

Gewoon niet bulken met IF. Om te bulken kun je beter zo veel mogelijk maaltijden eten.

Ik ben sinds 1½ week weer bezig met IF (eetraam 12:00-20:00/21:00) omdat ik weer wat kilo's kwijt wil. Gek genoeg heb ik 's ochtends voordat m'n eetraam begint niet de superfocus die ik gewend ben van de vorige keer (ik deed IF van maart tot september 2012). Een van de redenen om met IF te stoppen was dat ik na 12:00 enorm inzakte. Dat gebeurt nu ook nog wel, maar het voordeel van de focus voor 12:00 is er niet echt.
Wie heeft hier ervaring mee?

Hoezo na 12:00 enorm inzakte, als dan juist je maaltijden beginnen?
Ik doe zelf nu ook IF, ik ben toch al geen ontbijtmens en eet normaal gesproken mijn eerste maaltijd pas 2/3 uur nadat ik wakker ben, dus voor mij is dit wel nice :)
Eet window van 15:00 - 23:00. Ik heb het probleem dat ik na 23:00 nog wel eens honger heb terwijl ik dan eigenlijk hoor te slapen, dus ik heb nog wel eens cheatmeals voordat ik ga slapen, maar vaak past er ook nog wel een snack bij.

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 15:02 ----------

BUlken met IF ben ik met je eens, maar hoezo zo veel mogelijk maaltijden?

Bulk = meer kcal = meer maaltijden?
Zoveel mogelijk niet te letterlijk opvatten dan natuurlijk, 6-8 is wel genoeg :p

• #6.640
Terug
Naar boven