Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Waarom zou je 24 uur vasten

Ik denk dat ik prima ga bulken met IF, sinds ik 24 hour fasts doe is mijn maag een bodemloze put geworden.

Ze geven zelf aan dat als je wil bulken je beter zo veel mogelijk kan eten ipv IF.
Ik citeer:

Mensen die hard willen groeien/aankomen/bulken/spiermassa opdoen en daar veel moeite mee hebben. Als je vrij magertjes bent en de wens hebt om spiermassa aan te zetten, kan je beter “zoveel mogelijk” eten. Bulken met IF maakt het alleen lastiger voor je, doordat je een calorisch overschot in een kleinere tijdsperiode binnen moet krijgen. Als je nauwelijks groeit betekent dat dat je simpelweg te weinig eet, en als je al niet genoeg calorieën kan eten verspreid over de dag, wordt het een stuk moeilijker om die calorieën in een “eating window” te consumeren.

Ze geven zelf aan dat als je wil bulken je beter zo veel mogelijk kan eten ipv IF.
Ik citeer:

Mensen die hard willen groeien/aankomen/bulken/spiermassa opdoen en daar veel moeite mee hebben. Als je vrij magertjes bent en de wens hebt om spiermassa aan te zetten, kan je beter “zoveel mogelijk” eten. Bulken met IF maakt het alleen lastiger voor je, doordat je een calorisch overschot in een kleinere tijdsperiode binnen moet krijgen. Als je nauwelijks groeit betekent dat dat je simpelweg te weinig eet, en als je al niet genoeg calorieën kan eten verspreid over de dag, wordt het een stuk moeilijker om die calorieën in een “eating window” te consumeren.

Zo veel mogelijk eten? als je met bulken "zo snel mogelijk vet worden" bedoeld dan volg ik je.

Het lijkt me vrij logisch dat als je in 24 uur niet genoeg kan eten, dit ook niet gaat lukken in 8 uur.....

Dit is echter totaal niet (meer) van toepassing op mij ik eet als het zou moeten 3000 calorieen in 2-3 uurtjes.

Hoezo na 12:00 enorm inzakte, als dan juist je maaltijden beginnen?
Ik doe zelf nu ook IF, ik ben toch al geen ontbijtmens en eet normaal gesproken mijn eerste maaltijd pas 2/3 uur nadat ik wakker ben, dus voor mij is dit wel nice :)
Eet window van 15:00 - 23:00. Ik heb het probleem dat ik na 23:00 nog wel eens honger heb terwijl ik dan eigenlijk hoor te slapen, dus ik heb nog wel eens cheatmeals voordat ik ga slapen, maar vaak past er ook nog wel een snack bij.

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 15:02 ----------

Bulk = meer kcal = meer maaltijden?
Zoveel mogelijk niet te letterlijk opvatten dan natuurlijk, 6-8 is wel genoeg :p

Niet persee, ik ga voortaan (zoals het er nu uitziet) altijd 5 maaltijden houden, misschien wel 6 maar meer dan ook echt niet. In cut zijn deze vrij klein, in bulk wat groter.

Hoezo na 12:00 enorm inzakte, als dan juist je maaltijden beginnen?
Ik doe zelf nu ook IF, ik ben toch al geen ontbijtmens en eet normaal gesproken mijn eerste maaltijd pas 2/3 uur nadat ik wakker ben, dus voor mij is dit wel nice :)
Eet window van 15:00 - 23:00. Ik heb het probleem dat ik na 23:00 nog wel eens honger heb terwijl ik dan eigenlijk hoor te slapen, dus ik heb nog wel eens cheatmeals voordat ik ga slapen, maar vaak past er ook nog wel een snack bij.

Voor de maaltijden heb ik heel veel focus en na 12 uur, wanneer ik begin met eten, zakt dat in. Althans, dat was de vorige keer zo. Nu heb ik dat veel minder en ben ik 's ochtends ook wat duf.

Niet persee, ik ga voortaan (zoals het er nu uitziet) altijd 5 maaltijden houden, misschien wel 6 maar meer dan ook echt niet. In cut zijn deze vrij klein, in bulk wat groter.

Dat klopt ja, maar misschien dat mensen er moeite mee hebben om grote maaltijden weg te krijgen in het eet window van 8-9 uur, maar dat verschilt natuurlijk.
Ik ben altijd een slechte eter geweest dus ik heb persoonlijk aan 5 maaltijden ook meer dan genoeg hoor, maar moet er niet aan denken om die binnen 8-9 uur weg te vreten :p
Heb al moeite met IF in de cut omdat de maaltijden zo dicht op elkaar zitten :rolleyes:

nee ik heb er geen aanleg voor 1 week gedaan alleen maar honger.. hoe hou je uberhoud een 24u vast vol?? Dan nog dat ik ecto ben sommige zijn 100kg ofzo en kunnen dit wel... nee doe mij maar gewoon 5x eten!

Hoe zit het met spierafbraak met een 48h fast? Ik weet dat je metabolisme pas achteruit gaat na 72h~, maar spierverlies?

Ik verlies geen tot nauwelijks kracht tijdens die fasts. Maar misschien komt dat ook omdat ik al een aardig tijdje zeer weinig koolhydraten eet, waardoor ik mijn lichaam goed in staat is om vet te gebruiken i.p.v. koolhydraten (en dus ook niet zomaar aan koolhydraten uit gluconeogenesis).

Voor de nieuwelingen van IF, er bestaan meerdere opties om IF uit te voeren en niet enkel het populaire 'Lean Gains' van Martin.

Verder is het experimenteel/wetenschappelijk bewezen dat een langere fast dan 36 uur niet goed voor je is.

ALTERNATE DAY FASTING (ADF)

(36-hour fast/12-hour feed)

With this plan you simply eat every other day. So on Monday, you’d eat within a 12-hour window, say, 8 AM to 8 PM. Then you’d fast overnight on Monday, and all day/overnight on Tuesday. You’d eat again from 8 AM to 8 PM on Wednesday. And so on. Alternate day fasters are encouraged to make good eating choices, but they’re allowed to eat what they want on the non-fasting days.

MEAL-SKIPPING

(Random)

Some IF proponents believe we should behave like our evolutionary ancestors did. As humans evolved to get their food and exercise randomly, so should we. This brand of IF includes eating unprocessed “evolutionary friendly” food (think Paleo-diet type), randomly cycling daily calorie intake, and randomly skipping a breakfast or dinner meal once or twice a week. The rules are very flexible. (It is random, after all.)

EAT STOP EAT

(24-hour fast, 1 or 2 times per week)

On this plan, you fast for a full 24 hours once or twice per week, eating sensibly (higher protein, minimizing processed foods, etc.) the rest of the week. It’s flexible: You can choose whichever 24 hours you want. Want to fast from breakfast to breakfast? That’s cool. Just eat breakfast on Monday, and don’t eat again until breakfast on Tuesday. Want to fast dinner to dinner? That’s cool too. Eat dinner on Wednesday, and don’t eat again until dinner on Thursday.

LEANGAINS

(16-hour fast/8-hour feed)

This brand of fasting is based on an 8-hour feeding period followed by a 16-hour fast. However, it also layers a few other food rules on top. The diet should be high in protein, should cycle carbohydrates, should include fasted training, and should use nutrient timing (eating the bulk of your calories during the post-exercise period). On this plan, you fast from, say, 9 PM on Monday night until 1 PM on Tuesday afternoon. If you’re going to exercise, you’d do so just before 1 PM on Tuesday, with 10 g BCAAs (branched chain amino acids) during training. After training, you eat 2-3 meals before 9 PM, with your biggest meal coming right after exercise. The fast begins again on Tuesday evening until Wednesday at 1 PM, and repeats every day.

WARRIOR DIET

(20-hour fast/4-hour feed)

On this plan, you would either fast, or eat very small amounts of specifically recommended foods, for the first 20 hours of each day, working out during this period of under eating. Then, you would eat the majority of your daily intake within a 4-hour over feeding window. After that 4-hour over feeding period, you would repeat the under eating/fasting for the next 20 hours. Generally, most people place their 4-hour over feeding window at the end of the day, as it’s more convenient for family dinners and after-work training sessions. However, modifications can be made based on individual and scheduling differences.

- See more at: http://www.precisionnutrition.com/intermittent-fasting/chapter-3#sthash.I2HPoZ1V.dpuf

Is het zinvol om na een refeed dag een extra low carb dag te houden denken jullie?

Is het zinvol om na een refeed dag een extra low carb dag te houden denken jullie?

Kan wel, maar het ligt eraan hoeveel je eet op die refeed dag. Als het een mild overschot (500 a 1000 kcal) is, dan kun je wat mij betreft de volgende dag weer normaal eet. Ga je bingen, dus een veel groter overschot, dan kun je dat wel corrigeren/compenseren met een low kcal/carb dag. That's the way I see it.

Het volledige verslag kan je hier lezen: http://www.precisionnutrition.com/intermittent-fasting/chapter-5

The Twice-Weekly Fast: When Things Go Horribly Wrong

Lessons learned
With another month under my belt – three months in and 18-19 pounds lost – what did I learn?

First, I can skip eating one day per week, compensating for the fasting with a higher calorie day and do pretty well as long as I didn’t train on the fasting day and as long as I was mindful with friends and family.

However, under the same conditions, when I add another day of fasting, I lose weight much too quickly and feel terrible. Even if I try to compensate for the extra fasting day with another higher calorie day, my weight stabilizes, but something still feels terribly wrong.

So let this be a cautionary tale: Do as I say, not as I did. (I’ve learned my lesson.)

24u fasts wel eens gedaan, is wel prima te doen, zelfs nog beetje cardio gedaan aan het einde. Maar heb je dan niet enorme honger als je gaat slapen met een 48h fast? Of concentratie gebrek, slap voelen etc? Ik merk wel dat ik erg hyper word na een 20u+ vast en concentratie bijv studeren gaat minder.

Terug
Naar boven