AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

24u fasts wel eens gedaan, is wel prima te doen, zelfs nog beetje cardio gedaan aan het einde. Maar heb je dan niet enorme honger als je gaat slapen met een 48h fast? Of concentratie gebrek, slap voelen etc? Ik merk wel dat ik erg hyper word na een 20u+ vast en concentratie bijv studeren gaat minder.

Geen honger, wel trek. Ik heb meestal meer 'honger' na de laatste maaltijd vóór een vast dan tijdens de vast zelf. Concentratie is bij mij juist beter ook dan.

Ik zat te denken, wat ik nu doe is als ik wakker word niks eten tot het einde van de dag en dan heb ik mijn feed windows.

Na een trainingsdag heb ik steeds een rustdag waarin ik datzelfde doe. Zou het voor de timing niet beter zijn om op een rustdag die na een trainingsdag komt juist zo vroeg mogelijk te beginnen met eten en alles zsm op te eten en dan zo vroeg mogelijk dus alweer stoppen met eten.
(Dan draagt de voeding nog wat bij aan herstel en spiergroei van de vorige dag training, ipv dat je nog niet helemaal herstelt bent en dan aan het fasten bent).

Reacties?

Wat vinden jullie van een opzet waarbij je door de week lichte calorie surplus hebt en op zondag een calorietekort van 300-500 kal?

Hoe groot zou dat surplus moeten zijn dan?

Minimaal 300 tot 500 kcal en daarbij anders dan zondag, op rustdagen rond onderhoud.

---------- Post toegevoegd 23 June 2013 om 21:42 ----------

Cutten/bulken tegelijk is altijd minder effectief, zou gewoon voor een cut of bulk gaan.

Is maar 1 dag in de week hé.

---------- Post toegevoegd 23 June 2013 om 21:50 ----------

Daarbij train ik dus UB/LB en soms UB/LB + FB.

Vraag voor de kenners: sinds ik IF volg lijk ik steeds vaker last te hebben van kleine blessures. Meestal mijn schouder, maar gister ineens ook mijn lies (beide links overigens). Nu at ik vóór de IF-periode elke dag ongeveer 3000 Kcal, waarbij ik niet lette op meer of minder vet/koolhydraten afhankelijk van of het een rust- of trainingsdag betrof. Nu eet ik op trainingsdagen ongeveer 3400 en op rustdagen ongeveer 2600 Kcal. Daarbij op trainingsdagen hoger in kh en op rustdagen hoger in vet. Qua gewicht blijkt dat ik zo rond onderhoud zit. Trainingsschema is vrijwel gelijk gebleven, met als verschil dat ik sinds zes weken stronglifts doe en dus nu aangekomen ben op het punt waar het pittig wordt.
spoiler: title
Kreeg eerder al advies dat je bij dit schema eigenlijk licht moet bulken (3400/3100 training/rust), maar heb een 'fobietje' voor het aanzetten van vet.. Zwaar minpunt bij deze sport, ik weet het, maar nu ik een vetpercentage heb van rond de tien procent ben ik erg blij met m'n sixpackje..
Echter had ik in de periode hiervoor naast mijn drie keer per week krachttraining ook twee keer per week voetbal. At dan op de zaterdag wel meer ter compensatie voor de gespeelde wedstrijd (verbruik zo'n 1000 Kcal).
Afijn, een heel verhaal waar misschien geen zinnig advies over valt te geven. Mocht dit wel kunnen, dan lees ik het graag!

@Mods: Is het geen optie dit topic stickie te maken?

Persoonlijk erg veel aan het topic gehad, en ik denk dat velen die mening delen.

Aangezien IF toch zeer veel toegepast word de laatste tijd. lijkt het mij een mooie bron van informatie die makkelijk kan worden geraadpleegd op het forum zodra het een stickie is.

Ik betwijfel of je een causaal verband gaat kunnen vinden tussen IF en meer blessure-gevoeligheid.

Absoluut. Daar kan ik zelfs van meespreken! Maar dat ligt niet aan IF, maar eerder aan een kCal-tekort in het algemeen.

Kan het dan niet zijn dat je door het tekort op rustdagen minder herstelt en als gevolg daarvan meer blessuregevoelig bent? Tekort op rustdagen is toch gebruikelijk bij de body recomp (+20/-20)? Of past recomp weer niet bij Stronglifts..?

Ik zat te denken, wat ik nu doe is als ik wakker word niks eten tot het einde van de dag en dan heb ik mijn feed windows.

Na een trainingsdag heb ik steeds een rustdag waarin ik datzelfde doe. Zou het voor de timing niet beter zijn om op een rustdag die na een trainingsdag komt juist zo vroeg mogelijk te beginnen met eten en alles zsm op te eten en dan zo vroeg mogelijk dus alweer stoppen met eten.
(Dan draagt de voeding nog wat bij aan herstel en spiergroei van de vorige dag training, ipv dat je nog niet helemaal herstelt bent en dan aan het fasten bent).

Reacties?

Wou dit nog even bumpen aangezien niemand erop gereageerd geeft.

En misschien is er nog commentaar op mijn nieuwe hypothetische schema: 5 dagen kracht +20%, 1 rustdag op onderhoud en 1 rustdag vasten....

Dus je bedoelt dat je maandagavond traint en daarbij maandagavond je vast breekt. Daarna dinsdagochtend weer eten en dan woensdagavond na je volgende training pas weer eten? Het vasten moet je wel liggen als je wil trainen na zo'n lange vast

Dus je bedoelt dat je maandagavond traint en daarbij maandagavond je vast breekt. Daarna dinsdagochtend weer eten en dan woensdagavond na je volgende training pas weer eten? Het vasten moet je wel liggen als je wil trainen na zo'n lange vast

Ik volg je punt, ik eet wel altijd wat voor mijn training dus het zou wel te doen zijn of ik vergroot mijn window wat. Maar maakt het sense dat ik op een rustdag liever mijn eetwindow zo vroeg mogelijk heb om nog voor groei/ herstel te profiteren?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.677

Reacties?

Ik heb dat ook een poosje gedaan tijdens mijn poging tot bulk deze winter. 's ochtends na ene trainingsdag toch even een maaltijd (shake en pinda's) en dan pas later in de middag weer wat eten, om toch even een protein-pulse te geven ... Kan niet zeggen dat het dramatische verschillen geeft, maar zo serieus ben ik er nu ook weer niet mee bezig (dan zou ik mijn trainingsvolume eens moeten verdubbelen of zo)

Qua bulken ben ik nog steeds van mening dat je beter gewoon 5x op een dag kunt eten. Gewoon ´s morgens, lunch, halverwege de middag, avondeten en ´s avonds wat later nog.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.679
Qua bulken ben ik nog steeds van mening dat je beter gewoon 5x op een dag kunt eten. Gewoon ´s morgens, lunch, halverwege de middag, avondeten en ´s avonds wat later nog.

Oh ik ben ervan overtuigd (Layne Norton ook trouwens, maar nu gelooft hij wel meer dingen die hij niet kan staven met bewijs, maar toch) maar het niet zoveel met eten bezig zijn en het skippen van ontbijt vind ik toch nog steeds briljant, en hoeveel zal het nu in totaal uitmaken (ik train ook nog eens tussen de middag en niet 's avonds laat).

Wou dit nog even bumpen aangezien niemand erop gereageerd geeft.

En misschien is er nog commentaar op mijn nieuwe hypothetische schema: 5 dagen kracht +20%, 1 rustdag op onderhoud en 1 rustdag vasten....

Dat van volgende dag je window naar voren schuiven helpt inderdaad wel met je herstel.

Terug
Naar boven