Vraag voor de kenners: sinds ik IF volg lijk ik steeds vaker last te hebben van kleine blessures. Meestal mijn schouder, maar gister ineens ook mijn lies (beide links overigens). Nu at ik vóór de IF-periode elke dag ongeveer 3000 Kcal, waarbij ik niet lette op meer of minder vet/koolhydraten afhankelijk van of het een rust- of trainingsdag betrof. Nu eet ik op trainingsdagen ongeveer 3400 en op rustdagen ongeveer 2600 Kcal. Daarbij op trainingsdagen hoger in kh en op rustdagen hoger in vet. Qua gewicht blijkt dat ik zo rond onderhoud zit. Trainingsschema is vrijwel gelijk gebleven, met als verschil dat ik sinds zes weken stronglifts doe en dus nu aangekomen ben op het punt waar het pittig wordt.
spoiler: title
Kreeg eerder al advies dat je bij dit schema eigenlijk licht moet bulken (3400/3100 training/rust), maar heb een 'fobietje' voor het aanzetten van vet.. Zwaar minpunt bij deze sport, ik weet het, maar nu ik een vetpercentage heb van rond de tien procent ben ik erg blij met m'n sixpackje..
Echter had ik in de periode hiervoor naast mijn drie keer per week krachttraining ook twee keer per week voetbal. At dan op de zaterdag wel meer ter compensatie voor de gespeelde wedstrijd (verbruik zo'n 1000 Kcal).
Afijn, een heel verhaal waar misschien geen zinnig advies over valt te geven. Mocht dit wel kunnen, dan lees ik het graag!