XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.681
Absoluut. Daar kan ik zelfs van meespreken! Maar dat ligt niet aan IF, maar eerder aan een kCal-tekort in het algemeen.

Ik ben net zo vaak geblesseerd in de bulk als in de cut... misschien zelfs wel minder in de cut omdat ik minder train dus minder volume doe met de kans dat ik vermoeid ben als ik tot failure ga. Waarschijnlijk herstel ik wel iets langzamer in de cut, maar in hoeverre dat van invloed is op blessures weet ik niet. (maar het lijkt me logisch dat herstel ook wat dat betreft wat minder is ook al doe ik 2 tot 3 "refeeds" (+20%) per week)

Oh ik ben ervan overtuigd (Layne Norton ook trouwens, maar nu gelooft hij wel meer dingen die hij niet kan staven met bewijs, maar toch) maar het niet zoveel met eten bezig zijn en het skippen van ontbijt vind ik toch nog steeds briljant, en hoeveel zal het nu in totaal uitmaken (ik train ook nog eens tussen de middag en niet 's avonds laat).

Ik sla het ontbijt over omdat ik dan ´meer´ kan eten de rest van de dag, dit betekent dat ik maar eventjes sterk hoef te zijn. In de bulk eet je meestal toch zoveel dat je heel de dag door vol zit, dan heeft het voor mij persoonlijk geen zin om het ontbijt over te gaan slaan.

Of het veel uit maakt, pff geen idee, ik denk dus dat het ´t beste is om toch een beetje evenredig je meals over een dag te verdelen.

Ik sla het ontbijt over omdat ik dan ´meer´ kan eten de rest van de dag, dit betekent dat ik maar eventjes sterk hoef te zijn. In de bulk eet je meestal toch zoveel dat je heel de dag door vol zit, dan heeft het voor mij persoonlijk geen zin om het ontbijt over te gaan slaan.

Of het veel uit maakt, pff geen idee, ik denk dus dat het ´t beste is om toch een beetje evenredig je meals over een dag te verdelen.

In jou geval dan wel, ik bijvoorbeeld eet makkelijk mijn calorieen voor de bulk in een klein window, dus dan heb ik zoiets van waarom zou ik het niet if style doen als ik in if geloof, dus ik knal alles gewoon na de training naar binnen.

Ben nu een maand aan het cutten met IF, mijn eating window is 4 uur.
Ik vind het geweldig, heb zelfs minder honger dan ik in de bulk had...
Meer dan een kilo groenten per dag helpt ook wel :p

Eens ik begonnen ben met eten wil ik blijven eten, dus die gigantische maaltijden zijn perfect voor mij :)

Oh ik ben ervan overtuigd (Layne Norton ook trouwens, maar nu gelooft hij wel meer dingen die hij niet kan staven met bewijs, maar toch) maar het niet zoveel met eten bezig zijn en het skippen van ontbijt vind ik toch nog steeds briljant, en hoeveel zal het nu in totaal uitmaken (ik train ook nog eens tussen de middag en niet 's avonds laat).

Oftewel, vasten in cut en hele dag eten n bulk zou optimaler zijn?

Ik zit nu in de cut en ben vandaag begonnen met IF, had wel even flink honger, maar ben er nu wel redelijk overheen. Moet nog even kijken wat de ideale eating window is. Ik train meestal rond half 8 en met avond eten eet ik mee wat de pot schaft, ik ga denk ik van half 5 tot 10 uur (dus 5,5 uur) eating window aanhouden. Dus om half 5 een maaltijd met brood, kip, eieren eg., dan half 7 avondeten, en dan post workout nog een shake en kwark met noten.

• #6.687
Ik zit nu in de cut en ben vandaag begonnen met IF, had wel even flink honger, maar ben er nu wel redelijk overheen. Moet nog even kijken wat de ideale eating window is. Ik train meestal rond half 8 en met avond eten eet ik mee wat de pot schaft, ik ga denk ik van half 5 tot 10 uur (dus 5,5 uur) eating window aanhouden. Dus om half 5 een maaltijd met brood, kip, eieren eg., dan half 7 avondeten, en dan post workout nog een shake en kwark met noten.

Why you no eat no carbs post workout ?

Hoe staan julle to carbs voor/na trainen, zou bv carbs alleen voor en NIET na training effectievere vetverbranding veroorzaken? Of juist andersom?

Ik weet niet of je een verband kan vinden tussen carbs pre of post en een effectievere vetverbranding. Anabolic window lijkt me wel dat dat high carb moet zijn, betere omgeving voor je spieren om te groeien/herstellen ondanks dit niet het doel is bij een cut/efectievere vetverbranding. (voor zover de bro science)

Ik denk wel zeker dat je je op den duur duf gaat voelen als je na de training geen carbs erin gooit. Heel carb backloading is op carbs post wo gericht > waarbij toch het doel afvallen is. Iemand de kracht om een linkje op te zoeken over Tgluts's en de insuline respons bij high glyc carbs post wo?

• #6.691
Hoe staan julle to carbs voor/na trainen, zou bv carbs alleen voor en NIET na training effectievere vetverbranding veroorzaken? Of juist andersom?

ALS je carbs neemt (en ik ben er een fan van) kun je dat het beste rondom je training doen. Beetje ervoor en de rest erna. je doet geen KT om vet te verbranden, dus richt je daar ook niet op.

Overigens gaat vetverbranding post-workout tijdelijk gewoon door zelfs als je KH neemt. De kh's worden als glycogeen opgeslagen en vet wordt voor energie gebruikt. (heb ik ooit eens gelezen)

ALS je carbs neemt (en ik ben er een fan van) kun je dat het beste rondom je training doen. Beetje ervoor en de rest erna. je doet geen KT om vet te verbranden, dus richt je daar ook niet op.

Overigens gaat vetverbranding post-workout tijdelijk gewoon door zelfs als je KH neemt. De kh's worden als glycogeen opgeslagen en vet wordt voor energie gebruikt. (heb ik ooit eens gelezen)

Wat noem je beetje ervoor en beetje erna om precies te zijn? Ik zit al vrij laag in carbs. :(

• #6.693
Heb uren gezocht, maar niet gevonden. Wel raar, want ben vast niet de enige. Of misschien past IF wel niet bij deze (erg gewone) levensstijl en kan ik daarom niet het antwoord vinden op het combineren van IF met een '9-to-5-baan'.

Mijn 16h vast-window 20:30 - 12:30.

- Ontbijt sla ik over.
- Eten 12:30 (dit kan niet anders, we eten gezamenlijk op het werk en achter de werkplekken eten is geen optie)
- Avondmaal rond 19:00
- Trainen rond 20:00, soms 21:00 bij overwerk

Als ik thuiskom heeft mijn vriendin al gekookt voor me (I know.. ;)) en we eten altijd gezellig samen.
Klaar met eten rond 19:45, daarna klaarmaken voor de training.
Probleem is alleen, na de training kan ik niets meer eten, want het is inmiddels 20:30 geweest. Zou echt dolgraag na de training nog eten, want algemeen bekend dat met IF je grootste maaltijd na de training 'moet' zijn.
Of ik moet met haar samen een kleine maaltijd eten (zodat we wel samen eten) en na het trainen de rest/grote maaltijd. Maar dan is het dus ook al 20:30 geweest. Snap ook IF niet op de minuut neerkomt, maar in dit geval is het 1 a 2 uur wat het afsnoept van mijn vast-tijd als ik toch na het trainen eet.

Ik dacht dat IF perfect was voor mij was, want ik kan op mijn werk niet ~6 gezonde maaltijden eten, maar natuurlijk wel vasten tot 12:30, wat ik nu ook doe.

Iemand in dezelfde situatie? Iemand tips hoe dit op te lossen, of gewoon na de training inderdaad niks meer eten en de resultaten afwachten?

Ik train overigens nu 10 weken lang 4 tot 5 keer per week met een uitgedacht schema (streven is 5). Motivatie is er dus zeker, probleem is nu de juiste aansluiting vinden w.b.t. voeding.

Ben trouwens nieuw hier, hoi! En thanks voor dit mooie forum (waar ik al tijden 'lurk')! :)

Laatst bewerkt:
Skip IF dan gewoon.

Klaar je na je training nog een meal, en rek je die uren wat op.

Sowieso, 13:30 + 8 uur = 21:30 toch?

Tijdens de pauze op je werk eten, rond half 16 nog wat eten, trainen na je werk en dan een flinke maaltijd geen optie?
Je kan toch wel even 10 minuten (rond half 16) wat eten naar binnen werken?

En dan maar helemaal niet meer een bepaald voedingspatroon volgen? Of heb je een ander alternatief icm mijn omstandigheden?

Klaar je na je training nog een meal, en rek je die uren wat op.

Sowieso, 13:30 + 8 uur = 21:30 toch?

12:30, oeps, was een typo van mij. Als ik om 13:30 lunch zit ik alleen aan de lunchtafel Das extra jammer, want IF is normaal juist goed te combineren met sociale gebeurtenissen.

Tijdens de pauze op je werk eten, rond half 16 nog wat eten, trainen na je werk en dan een flinke maaltijd geen optie?
Je kan toch wel even 10 minuten (rond half 16) wat eten naar binnen werken?

Dit zou kunnen, gewoon erg vroeg trainen. Probleem is alleen dat ik vaak (bijna altijd) tot minimaal 18:00 op mijn werk zit. 19:45 thuis. Hmmm.. ik moet hier misschien wat meer mee proberen te spelen qua tijd.

Hoe dan ook, niet eten na het trainen lijkt me de slechtste optie.
Wat nou als je een grote maaltijd eet precies voor het trainen, heeft je lichaam daar ook niet nog wat aan na het trainen? Zodat een maaltijd na het trainen minder nodig is? Ik heb dit nog nooit ergens zo gelezen, maar die gedachte speelde bij me op. Je lichaam zal een maaltijd echt niet meteen verteerd/omgezet hebben. Maar goed, puur amateur bro science dit :D

wat zijn je werk/pauze tijden?

wat zijn je werk/pauze tijden?

09:00 start
12:30 pauze
Tussen 17:30 en 18:30 meestal richting huis.

Denk dat dit best standaard is voor veel mensen, toch kon ik er nagenoeg niks over vinden. Lijkt wel of iedereen hier tijd heeft om lekker overdag te trainen :D

Doe IF nu 1,5 week, maar nu net na het trainen toch maar voor het eerst weer ff kwark met banaan en whey op, voelt zoveel beter! Misschien moet ik eens testen met een fastingwindow van 14 a 15 uur. Wie weet... langer is natuurlijk beter, maar als je het niet probeert weet je het nooit :)

Terug
Naar boven