MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

En dan maar helemaal niet meer een bepaald voedingspatroon volgen? Of heb je een ander alternatief icm mijn omstandigheden?

12:30, oeps, was een typo van mij. Als ik om 13:30 lunch zit ik alleen aan de lunchtafel �� Das extra jammer, want IF is normaal juist goed te combineren met sociale gebeurtenissen.

Dit zou kunnen, gewoon erg vroeg trainen. Probleem is alleen dat ik vaak (bijna altijd) tot minimaal 18:00 op mijn werk zit. 19:45 thuis. Hmmm.. ik moet hier misschien wat meer mee proberen te spelen qua tijd.

Hoe dan ook, niet eten na het trainen lijkt me de slechtste optie.
Wat nou als je een grote maaltijd eet precies voor het trainen, heeft je lichaam daar ook niet nog wat aan na het trainen? Zodat een maaltijd na het trainen minder nodig is? Ik heb dit nog nooit ergens zo gelezen, maar die gedachte speelde bij me op. Je lichaam zal een maaltijd echt niet meteen verteerd/omgezet hebben. Maar goed, puur amateur bro science dit :D

Een "gewone" cut/bulk? Of wat bedoel je? Je kan ook gewoon ontbijten etc toch? Of doel je daar niet op.

Een "gewone" cut/bulk? Of wat bedoel je? Je kan ook gewoon ontbijten etc toch? Of doel je daar niet op.

Jep, kan ik ook gewoon doen, al zal ik niet echt verder komen dan drie, misschien vier maaltijden per dag. Daarom leek IF interessant

Jep, kan ik ook gewoon doen, al zal ik niet echt verder komen dan drie, misschien vier maaltijden per dag. Daarom leek IF interessant

Who cares, zou gewoon eten wanneer je kan. In ieder geval ontbijt, pre- en postworkout en voor het slapen.

Zo lang je die 4 doet, en dan evt nog 1 extra maaltijd zit je goed imo.

09:00 start
12:30 pauze
Tussen 17:30 en 18:30 meestal richting huis.

Denk dat dit best standaard is voor veel mensen, toch kon ik er nagenoeg niks over vinden. Lijkt wel of iedereen hier tijd heeft om lekker overdag te trainen :D

Doe IF nu 1,5 week, maar nu net na het trainen toch maar voor het eerst weer ff kwark met banaan en whey op, voelt zoveel beter! Misschien moet ik eens testen met een fastingwindow van 14 a 15 uur. Wie weet... langer is natuurlijk beter, maar als je het niet probeert weet je het nooit :)

Niet eten tot 19.00 (tot je klaar bent met werk)? En dan 19-23.00 window ofzo doen?
Anders zou ik IF maar laten zitten, het is enkel een hulpmiddel om minder kcal binnen te krijgen en minder last te hebben van een hongergevoel. Kijk naar je totale kcal op een dag en niet per se of je 16-8 haalt.

Ik heb ook gewoon een fulltime kantoorbaan. Ik begin om 12.00 met kanen. Ergens tussendoor om 15.00 nog wat kwark en noten. Om 17.00 naar de sportschool en tussen 18.30 en 20.00 knal ik nog een grote lading voedsel naar binnen. Prima te doen hoor!

09:00 start
12:30 pauze
Tussen 17:30 en 18:30 meestal richting huis.

Denk dat dit best standaard is voor veel mensen, toch kon ik er nagenoeg niks over vinden. Lijkt wel of iedereen hier tijd heeft om lekker overdag te trainen :D

Doe IF nu 1,5 week, maar nu net na het trainen toch maar voor het eerst weer ff kwark met banaan en whey op, voelt zoveel beter! Misschien moet ik eens testen met een fastingwindow van 14 a 15 uur. Wie weet... langer is natuurlijk beter, maar als je het niet probeert weet je het nooit :)

Voor mij leverde IF in eerste instantie ook meer problemen op dan eigenlijk de bedoeling. Net als bij jou vanwege de kantoorbaan.. Inmiddels (na vele reacties hier in die trant) er wel van overtuigd dat IF geen wondermiddel is. Puur een 'trucje' om je, met name in de cut, makkelijker te houden aan je maximale aantal Kcal op een dag. Verder zijn er wel voordelen, maar deze zijn niet levensveranderend ofzo. Advies wat ik kreeg en wat ik jou nu ook geef is: doe waar je je het best bij voelt en wat - dus- het best in je leefstijl past.
Voor mij betekent dit dat ik op KT-dagen begin met eten rond 10:30 uur en op rustdagen rond 12:30 uur. In het weekend maar net hoe het uitkomt. Laatste meal is meestal tegen 22:30 uur, dus ik vast gemiddeld 12-14 uur. Belangrijkste is dat ik eindelijk minder obsessief met eten bezig ben en volgens mij is dat nu juist het hele idee achter IF.

Ik heb ook een kantoorbaan en vind het juist ideaal met IF te combineren.
Vasten tot de lunch en dan eerste maaltijd gezamenlijk met collega's eten(brood met kipfilet/ham/kaas/ei/pindakaas etc).
Tegen half 4 pannenkoeken op de werkplek (eiwit poeder pannenkoek, met melk/water, eieren en bloem).
Soms gelijk uit werk trainen soms eerst avond eten.
Laatste maaltijd tegen 21:00 / 22:00 ongeveer, altijd minimaal bak kwark.

Bedankt voor de tips allemaal!!

Ik heb ook een kantoorbaan en vind het juist ideaal met IF te combineren.
Vasten tot de lunch en dan eerste maaltijd gezamenlijk met collega's eten(brood met kipfilet/ham/kaas/ei/pindakaas etc).
Tegen half 4 pannenkoeken op de werkplek (eiwit poeder pannenkoek, met melk/water, eieren en bloem).
Soms gelijk uit werk trainen soms eerst avond eten.
Laatste maaltijd tegen 21:00 / 22:00 ongeveer, altijd minimaal bak kwark.

Jij luncht altijd gezamelijk? En wat als je eerst je avondmaaltijd op hebt, dan gaat trainen en om 22:00 na het trainen een bak kwark hebt gegeten? Dan zou je pas kunnen lunchen de volgende dag rond 14:00. Aangezien je gezamelijk luncht, moet je een keer in je eentje eten of met zijn allen later.
Ach, boeiend ook, ik denk dat je dan gewoon alsnog met je collega's een keer eet en je niet zo druk maakt :)

Ik werk nu op me stage ook in normale kantooruren (9 - 17:30). Om 12:30 houd iedereen samen pauze. **** it dat ik niet eet, ik heb gewoon eten bij me, om 16:30 eet ik gewoon me brood achter me bureau.

Kan toch ook makkelijk als je geen pauze houd om de 2 uur ff wat stouwen? :P

Na het eten van een maaltijd met compleet eiwit, blijven die aminozuren maximaal 12 uren in je bloedbaan circuleren (amino acid pool)...Dus als jij 16 uur vast zit je 4 uur zonder aminozuren uit voeding, je lichaam gaat dan zichzelf opeten. Hoe denkt de IF community hierover?

Ik zie geen verhalen over muscle-wasting dus het zal allemaal in de praktijk wel meevallen, maar meer dan 12 uur vasten is niet ideaal.

Na het eten van een maaltijd met compleet eiwit, blijven die aminozuren maximaal 12 uren in je bloedbaan circuleren (amino acid pool)...Dus als jij 16 uur vast zit je 4 uur zonder aminozuren uit voeding, je lichaam gaat dan zichzelf opeten. Hoe denkt de IF community hierover?

Ik zie geen verhalen over muscle-wasting dus het zal allemaal in de praktijk wel meevallen, maar meer dan 12 uur vasten is niet ideaal.

Heb driekwart jaar strict IF gevolgd (16uur vasten, 8 uur eten en soms zelfs langer vasten dan 16uur), het resultaat:
- 10kg vet verloren
- 9kg vet vrije massa gewonnen

Begon op 93kg en sta nu op 92kg met een totaal ander fysiek, maar bijna exact hetzelfde gewicht ;)

Dus het is echt alles behalve muscle wasting!!

Bron?

Lijkt me volslagen onzin dat het precies 12u is. Bovendien zal het van veel factoren afhangen (o.a. of er ook carbs en vetten zijn geconsumeerd bij die maaltijd, hoe groot die maaltijd was, etc.)

Btw in het weekend vind ik het moeilijk om lang te vasten, heb een ander ritme en werk op andere tijden in het weekend. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Moet je in het weekend strict hetzelfde doorgaan als doordeweeks of kan je dan ook korter en/of op andere tijden vasten?

Btw in het weekend vind ik het moeilijk om lang te vasten, heb een ander ritme en werk op andere tijden in het weekend. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Moet je in het weekend strict hetzelfde doorgaan als doordeweeks of kan je dan ook korter en/of op andere tijden vasten?

Ik heb juist moeite om in het weekend genoeg eten binnen te krijgen :)... op het werk gaat dat makkelijker.

Bron?

Lijkt me volslagen onzin dat het precies 12u is. Bovendien zal het van veel factoren afhangen (o.a. of er ook carbs en vetten zijn geconsumeerd bij die maaltijd, hoe groot die maaltijd was, etc.)

maak je geen zorgen, het duurt gemiddeld ongeveer 42-72 uur voordat eiwitten volledig verteerd zijn.
denkt hij nou echt dat als je 500 gram eiwitten in 1 maaltijd neemt het het even snel verteerd wordt als het 50 gram was?

maak je geen zorgen, het duurt gemiddeld ongeveer 42-72 uur voordat eiwitten volledig verteerd zijn.
denkt hij nou echt dat als je 500 gram eiwitten in 1 maaltijd neemt het het even snel verteerd wordt als het 50 gram was?

OMFG.... en hoe krijg je dan snel een volledig amino profiel binnen? :rolleyes:

Na een zware training lekker mijn vast breken met wat meloen :9 Straks maak ik wat wraps met tonijnsalade voor de eiwitjes

Terug
Naar boven