DJR89
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 653
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 80kg
Na een zware training lekker mijn vast breken met wat meloen :9 Straks maak ik wat wraps met tonijnsalade voor de eiwitjes
Thnx voor de info.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Na een zware training lekker mijn vast breken met wat meloen :9 Straks maak ik wat wraps met tonijnsalade voor de eiwitjes
Bij de IF calculator ga ik voor Lean Massing. De Fat/Carbs verhouding, wat maken die verschillen precies uit?
Zo simpel is het niet, het gaat uiteindelijk gewoon om de energie balans.Martin raadt aan om vetten laag te houden op trainingsdagen (ongeveer een 75-25 carb/fat ratio kcal-wise) en op rustdagen een 50-50 kcal-wise. Het argument is dan om de overfeeding fase van de post-workout voornamelijk uit koolhydraten te laten bestaan omdat vetten bij een kcal-overschot een grotere kans hebben om opgeslagen te worden als lichaamsvet dan koolhydraten. Maar goed, dat zijn niet mijn woorden, ik ben persoonlijk nooit echt overtuigd geweest van dat argument. Zou tof zijn als iemand dat kan bevestigen/ontkrachten.
Zo simpel is het niet, het gaat uiteindelijk gewoon om de energie balans.

Wat word er door de meesten hier aanbevolen dan?
Ik ben momenteel rond de 80 kilo en rond de 12% vet, wil eigenlijk naar de 10% vet toe maar wil natuurlijk niet te veel spier verliezen. Als het kan natuurlijk nog spier aankomen.
Momenteel heb ik de callculator op Lean Massing, rond de 2g eiwit per kg, en carb/vet 50/50.
Als je 2% er af wil halen, dan zou ik even cutten (moet wel in 6-8 weken te doen zijn) middels een +10/-30% cut. Zo zul je hoogstwaarschijnlijk geen spier verliezen (kleine gains zijn niet uitgesloten).
+10% eten op rustdagen en -30% op trainingsdagen of juist andersom? Andersom lijkt mij? Meer koolhydraten voor energie en eiwitten om te herstellen?
Na een cut van 6-8 weken, is het dan verstanding om te Lean massing methode te proberen?
. Ben benieuwd ..Je lichaam weet natuurlijk nooit wanneer het een overschot heeft, dus er kan nooit een punt zijn dat vet-inname bij een kcal overschot voor meer vetgains zorgt dan kh-inname.
En kh onderdrukken op hun beurt weer de vetverbranding.
Even mezelf verder verdiept.
Mijn planning:
Rustdag: 307,1 gram Carbs // 183,5 gram Proteine // 136,5 gram Fat (+10%)
Workout: 196 gram Carbs // 245,1 gram Proteine // 29,2 gram Fat (-30%)
Als we de calculator mogen geloven duurt het ongeveer 6 weken tot de 9,5%. Ben benieuwd ..

Nee, het maakt het makkelijker door de grotere maaltijden die je eet met IF. Vasten heeft nog wel wat voordelen tov niet vasten (zie leangains.com voor uitleg over leptin etc), maar dat verschil is niet dusdanig dat je gelijk 2% bf extra afvalt.is het nou zo dat je bij IF sneller vet verbrand dan dat je de heledag door eet? (zelfde kcals en macros)

Het draait simpelweg om de 24-urige energiebalans. Vet uit voeding wordt na een maaltijd opgeslagen als lichaamsvet (dit kan 4-6 uur duren). Tijdens een calorietekort wordt dat vet weer geoxideerd + lichaamsvet (vanwege het tekort).
Met een calorie-overschot komt het lichaam er niet meer aan toe om de opgeslagen vetten weer te oxideren, aangezien het (overschot) ook nog verwerkt moet worden. Het consumeren van vetten in een overschot leidt dus sowieso tot vetgains. Koolhydraten kunnen tijdens een overschot als glycogeen worden opgeslagen en zorgen ook voor een indirecte opslag van vrije vetzuren. De hypothese is dat dit dan in minder vet gains resulteert dan wanneer er voornamelijk vetten in een overschot worden geconsumeerd.